سوئد, مهاجرت

همه چیز در مورد سوئد

همه چیز در مورد سوئد

همه چیز در مورد سوئد مهاجرت به سوئد از طریق ثبت شرکت گرفتن اقامت از طریق خرید ملک در سوئد مهاجرت خانوادگی به سوئد و تحصیل در مدارس سوئد این ها همواره سوال برای متقضیان اقامت کشور سوئد بوده است و ما در این مقاله قصد داریم در خصوص اقامت سوئد از طرق مختلف شما را راهنمایی و بهترین گزینه را برایتان به اشتراک بگذاریم.

نیم نگاهی به سوئد

پادشاهی سوئد کشوریست واقع شده در شمال اروپا که از اعضای کشورهای اسکاندیناوی (نروژ،فنلاند،دانمارک) نیز به شمار می رود.

مساحت سوئد افزون بر 450/280 هزار کیلومتر مربع و یکی از وسیع ترین کشورهای اتحادیه اروپاست. کشوری کم جمعیت، با ساحل های وسیع، جنگل‌های بزرگ و زیبا و دریاچه های پر آّب که شهرت خاصی در بین کشورهای دنیا دارد. به جرات می توان گفت: سوئد جزء معدود کشورهاییست که در شمالی ترین منطقه کره زمین قرار دارد.

جمعیت سوئد

طبق آخرین آمار گرفته شده در روز 22 جولای در سال 2018 میلادی جمعیت کشور سوئد 10/031/513 میلیون نفر برآورد شده است که در حدود 2 میلیون نفر از این جمعیت را افراد زیر 18سال تشکیل می دهند. 84% مردم سوئد شهرنشین هستند (در نواحی شهری زندگی می کنند)، درصد بالایی از تراکم جمعیتی در نیمه جنوبی کشور سوئد تشکیل شده است. نزدیک به 16 % از مردمان سوئد اتباع کشورهای دیگر هستند در واقع در کشور سوئد به دنیا نیامده اند.

جغرافیای کشور سوئد

سوئد شهرهای بزرگ و زیبایی دارد یکی از مهم ترین آن‌ها شهر استکهلم پایتخت کشور سوئد با جمعیت در حدود 1/510/020 نفر است.

سوئد شهرهای بزرگ دیگری نیز دارد:

گوتنبرگ (572800 نفر) مالمو (301/710 نفر) اوپسالا (149/259 نفر)

شهرهای گرماس و گوتن کم جمعیت ترین شهرهای کشور سوئد هستند.

سوئد از معدود کشورهایست که بیشتر اقلیم کشورش را جنگل‌ها پوشانده اند (68%) و چیزی در حدود 22% زمین این کشور در دست احداث قرار داشته است. شاید عرض جغرافیایی کشور سوئد کم باشد ولی می توان گفت طول جغرافیایی این کشور درحدود 1573 کیلومتر (977/41688539 مایل) است.

آب و هوای کشور سوئد

سوئد به خاطر موقعیت جغرافیایی که دارد (اسکاندیناوی) جزء کشورهای سرد با هوای زمستانی به شمار می رود این اتفاق بخاطر هوای تقریبا مرطوب کشور سوئد است.

اما جریانات گرم آب وهوایی، بیشتر مناطق این کشور را به سمت هوایی معتدل تر می کشاند. چهار فصل در کشور سوئد و در شهرها و مناطق مختلف به خوبی حس می شود به طوری که در بخشی از مناطق در فصول پایانی سال سرمای سختی شکل نمی گیرد و هوای زمستانی ملایم تر می شود.

در ماه ژانویه کاهش دمای زیادی را شاهد هستیم به طوری که برف سرتاسر مناطق شمال غربی کشور را دربرمی گیرد و باعث ایجاد طبیعت زیبا و بکر می شود که این موضوع برای افرادی که علاقه به ورزش اسکی دارند را جذابتر می کند.

در تابستان شاهد دمای بین 14 تا 24 درجه سانتی گراد در روز هستیم. شب های ماه ژوئن فقط چند ساعتی را می توان دید که نیمه تاریکی خود را نشان می دهد.

نقش دولت و اقتصاد، تاثیر فرهنگ، آداب و رسوم، مذهب و زبان مردم در کشور سوئد

نظام دولتی کشور سوئد برپایه دموکراسی پارلمانی اداره می شود که نقش رئیس جمهور پادشاه کارل گوستا و کمرنگ است زیرا ایشان بیشتر وظیفه تشریفات و نمایندگی را برعهده دارند. سوئد نیز همانند: دیگر کشورهای اسکاندیناوی عضوی از اتحادیه اروپاست. ارز شخصی کشور تاج سوئدی یا همان کرونا می باشد.

اقتصاد کشور سوئد در طول سالهای متمالی پیشرفت چشمگیری داشته به طوری که امروزه جزء اقتصادهای برتر و موفق جهانی لقب گرفته است. وجود بانک های جهانی نیز گوشه ای از تبدیل سرمایه را به رشد اقتصادی نشان می دهد.سوئد نیز همانند رقبا و شرکای اقتصادی خود در سرتاسر جهان کشوری صادر کننده محسوب می شود، اما در دهه اخیر وارد طیف جدیدی از واردات کالاهای بسیاری به کشور شده است.

قدرت رشد در بخش خدماتی مثل فناوری اطلاعات و ارتباطات وسیع تر از قبل شده است.

اپراتور مخابراتی در سال 2018 با فناوری جدید 5G در مبحث اینترنتی دریچه جدیدی را به کشور سوئد باز کرده است. درآمد تولید ناخالص داخلی، پایین ترین سطح بدهی ملی در اتحادیه اروپا این امکان را برای استانداردهای بالای زندگی در کشور سوئد فراهم کرده است.

کشور سوئد در بخش صادرات مانورهای خود را بیشتر روی وسایل نقلیه، داروسازی، مواد معدنی، محصولات چوب، کفش و لباس و انرژی می دهد.

سوئد کشوریست که اولویت های تبلیغ و ترویج فرهنگ پایدار و مستمر آداب رسوم جزو موارد مهم برای دولت و مردم این کشور به شمار می رود. یکی از ویژگیهای مورد بحث فرهنگ سوئد یکپارچگی و هم طراز دیدن کل طبقات اجتماعی توسط یکدیگر است.سوئدی ها مردمانی مهمان نواز و آرام هستند.

خوردن قهوه و کیک در نزد هم برای آن‌ها بسیار لذت بخش است.

یکی از روسومات مردم سوئد دست تکان دادن با تمامی افراد در یک ملاقات یا شرکتی اداری است که باید توجه داشته باشید به آن‌ها احترام بگذارید و این کار را تا حد امکان انجام دهید.

کشور سوئد کشوریست که محدودیت قومی و نژادی ندارد ولی مذهب اصلی کشور در قالب مسیحیت پایه گذاری شده است. ادیان لوتری 86% و ادیان و مذاهب دیگری مثل:(کاتولیک رومی، ارتدکس، مسلمان، یهودی و بودایی) 14% بقیه را در بر گرفته اند.

زبان رسمی کشور سوئدی است، البته زبان فنلاندی نیز پرکاربرد است. مردم بعضی از مناطق به زبان های انگلیسی، آلمانی، لاتین و دانمارکی نیز سخن می گویند.

نقش ورزش در کشور سوئد

فوتبال سوئدی، فوتبال و هاکی از ورزش های پربیننده و پرطرفدار در کشور سوئد است.

مقالات مرتبط با تحصیل در سوئد:

  1. تحصیل در مقطع دکترا در سوئد
  2. اقامت سوئد از طریق تحصیل
  3. کار ضمن تحصیل در سوئد
  4. تحصیل در سوئد در مقطع لیسانس
  5. تحصیل در انگلستان یا سوئد کدام بهتر است؟
  6. تحصیل در مقاطع مختلف تحصیلی در سوئد
  7. هزینه های تحصیلی و زندگی سوئد
  8. تحصیل داروسازی در سوئد
  9. تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در سوئد
  10. اقامت سوئد از طریق تحصیل زبان سوئد
  11. بورسیه تحصیلی سوئد

 مهاجرت به سوئد:

  1. تابعیت از طریق تولد در سوئد
  2. تبدیل اقامت به تابعیت در سوئد
  3. شرایط ویزای کار سوئد
  4. شرایط تحصیل در سوئد
  5. پناهندگی در سوئد

جاذبه های گردشگری و جذب توریست در کشور سوئد

کشور سوئد بهشتی زیبا برای گردشگران لقب گرفته است. شما به زمان زیادی برای دیدن فضاهای تاریخی، گنجینه های تاریخی و جستجو در بهشت آثار زیبای طبیعی احتیاج دارید.

قصرهای پرجمعیت، شهرهای باستانی، هتل یخ، موزه واسا، ساحل غربی، پارک ملی، مارسترند (شهری قدیمی برای قایقرانی و وجود قلعه قدیمی)، شهر قدیمی و قرون وسطائی مالمو، مجمع الجزایر استکهلم، تاپ لند و بیش از 20 تفرجگاه تاریخی و تفریحی دیگر…

آموزش عالیه در کشور سوئد

دانشگاه لوند در کشور سوئد که در سال 1666 میلادی تاسیس شده است. این دانشگاه در بین 100 دانشگاه معتبر جهانی قرار گرفته است.

موسسه سلطنتی فناوری معتبرترین دانشگاه فنی سوئد شناخته شده است.

دانشکده کسب و کار، موسسه کارولینسکا دانشگاه علوم پزشکی، مدرسه کسب و کار، دانشگاه هنر در گوتنبرگ و چندین چند موسسه دانشگاه و دانشکده ی معتبر دیگر در کشور سوئد برای آموزش مباحث و دروس علمی افراد متقاضی تحصیلی سال هاست که دایر شده است.

کشور سوئد بیش از 25 دانشگاه معتبر جهانی در امر تحصیلی و آموزشی دارد.

کاردر سوئد

از طریق ویزای جستجوی کار که مدت زمان 6 ماهه دارد. متقاضی می تواند این ویزا را اخذ نماید.

بعد از پیدا کردن کار و گذشت مدت زمان 3 سال با پرداخت مالیات ها و حق بیمه می تواند اقامت دائم این کشور را بگیرد.

سرمایه گذاری، ثبت شرکت و کرس زبانی نیز در کشور سوئد خواهان زیادی دارد.

در پایان

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید همه روزه از ساعات 9 الی 17 با موسسه حقوقی آوات تماس گرفته و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید.  همچنین می توانید فرم ارزیابی ما را پر کنید و از طریق آن مشاوران ما تمام شرایط شما رابررسی کرده و با شما تماس می گیرند و راه کارهای را به شما عزیزان بیان می کنند.

3/5 - (2 امتیاز)

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *