تحصیلی, جمهوری چک

تحصیل پزشکی در چک

تحصیل پزشکی در چک

موسسه حقوقی و بین المللی آوات، در این مقاله سعی بر این دارد  که تمامی اطلاعات را در زمینه ی مهاجرت به چک و مهاجرت تحصیلی به چک و تحصیل پزشکی در چک، در اختیار متقاضیان عزیز قرار دهد، امروزه رشته های علوم پزشکی از جمله شغل های پرطرفدار و حساس می باشد.

حال می پردازیم به بررسی موقعیت جغرافیایی و اقتصادی جمهوری چک

جمهوری چک واقع شده در اروپای مرکزی می باشد. سال ۱۹۹۳ کشور چک و اسلواکی، دو کشور جدا نشدنی به نام چکسلواکی بودند که بعد ها طی تغییرات ساختاری در این دو کشور، دو کشور مجزا به نام جمهوری چک و کشور اسلواکی تشکیل شد. پایتخت و پرجمعیت ترین شهر چک، شهر پراگ نام دارد، واحد پول کشور چک، کرونا و زبان رسمی مردم این کشور، چکی و اسلاوی می باشد.

جمهوری چک سومین کشور در ایجاد صلح و دوستی و جالب است بدانید دموکرات ترین کشور در حال حاضر در منطقه شناخته شده است.

شرایط تحصیل پزشکی در چک

مدت زمان تحصیل در رشته های علوم پزشکی در چک، متفاوت می باشد و دانشجویان بین المللی قبل از ورود به دانشگاه های چک برای تحصیل رشته های علوم پزشکی در چک، باید دوره های پیش دانشگاهی و یا فاندیشین که یک دوره ی نه ماه می باشد را در کالج های چک سپری نمایند و می توانند  پس از پایان این دوره در امتحان ورودی دانشگاه های چک شرکت می نمایند.

دوره پیش دانشگاهی در چک در دو ترم سپتامبر و ژانویه صورت می گیرد. البته لازم به ذکر می باشد که یکی از شروط اخذ پذیرش، سپری کردن دوره پیش نیاز پیش دانشگاهی در چک و بعد قبولی در آزمون ورودی دانشگاه ­های پزشکی چک می باشد.

آزمون ورودی دانشگاه های چک، در ماه می برگزار خواهد شد و متقاضیان می توانند برای شرکت در آزمون ورودی تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در چک، در کشور هایی حضور داشته باشند که ممکن است آزمون در آن جابرگزار شود.

در دانشگاه های دولتی که به زبان چک تدریس می شود، به صورت رایگان برگزار می شود و اگر دانشجویان بین المللی و خارجی خواستار تحصیل رایگان در دانشگاه های دولتی چک هستند می توانند با شرکت کردن در دوره های کالج چک و یادگیری زبان چکی، شروع به تحصیل در یکی از رشته های علوم پزشکی چک را نمایند.

دانشجویانی که تمایل به تحصیل پزشکی و دندانپزشکی چک را دارند، باید به صورت آن لاین در سایت دانشگاه مورد نظر، ثبت نام خود را انجام دهند و به اینترنتی هزینه پذیرش دانشگاه مدنظر در چک را پرداخت نمایند.

ارسال رزومه تحصیلی خود همراه با ریز نمرات قبولی و انگیزه نامه و ارائه مدرک زبان آیلتس ۶ به صورت اینترنتی و آن لاین الزامی می باشد.

مدت زمان تحصیل پزشکی، شش سال تحصیلی که شامل دوازده ترم می باشد و البته مدت زمان تحصیل دندانپزشکی در چک نیز تقریبا به شش سال می رسد و تقریبا شامل یازده ترم می باشد.

البته لازم به ذکر می باشد که مدت زمان تحصیل دامپزشکی در چک، نیز شش سال می باشد و مدت زمان تحصیل دوره های پیراپزشکی مانند: پرستاری و رشته های فیزوتراپی نیز سه تا چهار سال می باشد.

البته به طور کلی، پزشکی که بخواهد دوره تخصص خود را در چک سپری نماید، باید در یک دوره ی شش ساله نیز در دانشگاه های چک تحصیل نماید.

دانشگاه های چک، به ارائه رشته های علوم پزشکی مانند: دامپزشکی، پزشکی و دندانپزشکی و داروسازی و فیزوتراپی و رشته های پیراپزشکی نیز مانند پرستاری نیز، شامل می شود که البته این رشته ها در دانشگاه های چک، به صورت زبان انگلیسی نیز برگزار می شون .

زمان آغاز سال تحصیلی برای تحصیل پزشکی و دندان پزشکی در چک، در ماه سپتامبر برگزار می شود، اما از معایبی که در تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در چک دیده می شود، وجود محدودیت سنی متقاضیان برای ورود به دانشگاه های چک برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در چک می باشد. این محدودیت سنی تا سن بیست و یک سال در نظر گرفته شده است و اینکه متقاضیان بعد از اخذ مدرک دیپلم تا سن بیست و یک سالگی اجازه پذیرش از دانشگاه های چک و اجازه ی تحصیل  را دارند.

هزینه تحصیل و هزینه زندگی در چک

متقاضیان قبل از ورود به دانشگاه های چک، هزینه هایی شامل هزینه ی پذیرش دانشگاه و دیگر هزینه ورودی را باید مد نظر خود داشته باشند و علاوه بر این ها، جداگانه باید هزینه های تحصیل خود را نیز بسنجند و تقریبا در سال بین دوازده هزار تا پانزده هزار تخمین زده می شود.

علاوه بر هزینه های تحصیل در چک، فرد دانشجو دارای هزینه های زندگی در چک نیز می باشد، البته به طور کلی هزینه های زندگی افراد در همه جای دنیا بسته به نوع و شیوه ی زندگی آن ها متفاوت می باشد، اما به طور کلی هزینه های زندگی در چک برای یک فرد دانشجو، چیزی در حدود هزار تا هزار و صد یورو در ماه تخمین زده شده است که مبلغ سیصد تا سیصد و پنجاه یورو در ماه، هزینه خوابگاه دانشجوی می باشد.

البته خیلی جای نگرانی نمی باشد، چون دانشجویان می توانند در هنگام تحصیل در یک مدت زمان مشخص شده توسط وزارت کار، بنا به مقطع تحصیلی خود، به صورت نیمه وقت مشغول به کار شوند.

دانشجویان به هنگام ورود به دانشگاه در جهت تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در چک، اگر بتوانند نمره قبولی در حد عالی را در تمام دروس ارائه شده در دانشگاه کسب نمایند، موفق به اخذ بورسیه تحصیلی چک می شوند و می توانند در بخشی از هزینه های تحصیلی و هزینه های زندگی در چک را، تامین نمایند.

در پایان

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید همه روزه از ساعات 9 الی 17 با موسسه حقوقی آوات تماس گرفته و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین می توانید فرم ارزیابی مهاجرتی ما را پر کنید و از طریق آن مشاوران ما تمام شرایط شما را بررسی کرده و با شما تماس می گیرند و راه کارهای لازم را به شما عزیزان بیان می کنند.

به این نوشته امتیاز بدهید post

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *