عمان, کشورها

شرایط و راه های مهاجرت به عمان

شرایط و راه های مهاجرت به کشور عمان

عمان یکی از کشور های واقع شده در خاورمیانه است که به اندازه همسایگانش از جمله امارات متحده عربی، به عنوان یک مقصد برتر گردشگری، کشوری ایده آل برای تجارت و… در جهان شناخته نمی شود. با این وجود طی چند سال اخیر (از سال 2016 تا کنون)، محبوبیت این کشور به عنوان یک مقصد مهاجرتی یا یک مقصد گردشگری در حال افزایش است. اگر قصد مهاجرت به عمان را دارید در این مقاله همراه ما باشید. در این مقاله آوات تلاش کرده ایم راهنمای جامع و کاملی در خصوص شرایط و راه های مهاجرت به کشور عمان برای ایرانیان، تهیه کنیم.

چرا به عمان مهاجرت کنیم؟

عمان یکی از کشور های قرار گرفته در خاورمیانه است که مردم آن در شرایط خوبی زندگی می کنند. بسیاری از مهاجرانی که با فکر بیابانی بودن عمان، از انتخاب این کشور به عنوان مقصد مهاجرتی صرف نظر می کنند، با دیدن مناطق جنوبی عمان شگفت زده می شوند. چرا که مناطق جنوبی این کشور تحت تاثیر بادهای موسمی و بارندگی های شدید قرار داد. در نتیجه در جنوب این کشور منطقه ای کاملا سر سبز وجود دارد.

جامعه مهاجرانی که در این کشور زندگی می کنند، بیشتر از ایرانیان، پاکستانی ها، هندی ها، مصری ها و… تشکیل شده و بخش کمی از آن را مهاجران اروپایی و آمریکایی تشکیل داده اند.

با وجود اینکه زبان رسمی این کشور عربی است، اما زبان انگلیسی به طور گسترده در این کشور استفاده می شود. در نتیجه شما بدون تسلط به زبان عربی به راحتی می توانید در این کشور به کار، زندگی و… بپردازید. حتی از آنجایی که بخش قابل توجهی از مهاجران این کشور را ایرانیان تشکیل داده اند، زبان فارسی نیز به عنوان یکی از زبان های رایج در این کشور شناخته شده است.

علاوه بر تمام این ها، عمان کشوری نسبتا امن است و در مقایسه با سایر کشور های خاورمیانه، نا آرامی های سیاسی در این کشور به ندرت اتفاق می افتد. در نتیجه مهاجران این کشور نگرانی بابت بحران های سیاسی نا گهانی ندارند.

اگر به دنبال کشوری با فرهنگ و آداب نزدیک به ایران هستید، عمان می تواند یکی از بهترین انتخاب های شما باشد. چرا که اکثر ساکنان این کشور مسلمان هستند. این به معنی آن است که بسیاری از آداب رایج در این کشور با ما ایرانی ها مشترک است. به طور مثال خوردن و آشامیدن در ماه رمضان در ملاء عام، نا شایست است.

مزایای مهاجرت به کشور عمان برای ایرانیان در سال 2022

مهاجرت به این کشور برای ایرانیان بدون شک مزایای بسیاری دارد. یکی از مهم ترین آن ها امکان اخذ سریع و آسان هر یک از ویزاهای عمان برای شهروندان ایرانی می باشد.

از دیگر مزایای مهم مهاجرت به این کشور می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • زندگی در کشوری نسبتا امن با ثبات سیاسی نسبی
  • زندکی در یکی از قدرتمند ترینف ثروتمند ترین و مدرن ترین کشور های منطقه خاورمیانه
  • زندگی در کشوری با طبیعت شگفت انگیز
  • امکان استفاده از موقعیت های شغلی متنوع موجود در این کشور و کسب درآمد خوب
  • زندگی در کشوری با ثبات اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و… نسبی
  • امکان داشتن زندگی خوب و ایده آل به همراه خانواده خود در عمان
  • زندگی در کشوری با رفاه عمومی و رفاه اجتماعی بالا
  • زندگی در کشوری نزدیک به ایران
  • و….

آماری در خصوص مهاجران عمان

همانطور که پیش تر گفتیم، از سال 2016 تا اکنون، تعداد مهاجران این کشور به طور چشم گیری افزایش پیدا کرده است. بیشتر مهاجرانی که به این کشور نقل مکان می کنند در پایتخت این کشور یعنی شهر مسقط، ساکن می شوند. در نتیجه می توان تعداد بسیاری از مهاجران این کشور را در شهر مسقط دید. اما علاوه بر مسقط، در بخش هایی از شهرهای صلاله و ظفار نیز، مهاجران بسیاری زندگی می کنند.

راه های مهاجرت به کشور عمان برای ایرانیان

ایرانیان از طریق راه های بسیاری می توانند به راحتی به کشور عمان مهاجرت کنند. ما در ادامه شما را با راه های مهاجرت ایرانیان به عمان، آشنا خواهیم کرد.

مهاجرت از طریق کار

ثروتمند بودن، قدرتمند بودن و داشتن اقتصادی پر رونق، در کنار شرایط زندگی ایده آل در این کشور، باعث شد که مهاجرت از طریق کار به عمان، به یکی از رایج ترین راه های مهاجرت به این کشور تبدیل شود.

مهاجرت از طریق کار به عمان، در ابتدا پروسه طولانی دارد اما از یک جایی به بعد، به پایان رساندن این پروسه به عهده کارفرمای عمانی واگذار می شود. در نتیجه متقاضیان مهاجرت کاری به مان کافی است بتوانند در این کشور یک موقعیت شغلی پیدا کنند و از کارفرمایی عمانی یک پیشنهاد شغلی دریافت کنند.

برای دریافت پیشنهاد شغلی در عمان، تنها کافی است به یکی از زبان های عربی یا انگلیسی تسلط کامل داشته باشید. همچنین از حداقل مدرک کارشناسی، سابقه کاری مرتبط با رشته تحصیلی، مدرک زبان معتبر با حداقل نمره متوسط رو به بالا و… داشته باشید.

شرایط کار در عمان برای مهاجران

در گذشته ای نه چندان دور، مشاغل موجود در عمان اکثر مربوط به صنایع نفتی، مواد خام و… بودند. اما هم اکنون که اقتصاد عمان کمی تغییر کرده است، مشاغل بسیار متنوعی در این کشور به وجود آمده اند.

بدون شک مهاجرانی که مهارت بالا داشته باشند، در این کشور می توانند فرصت شغلی مناسبی را دریافت کنند و با درآمدی که از آن شغل به دست می آورند زندگی بسیار خوبی را در این کشور برای خود بسازند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد بازار کار، میزان درآمد، مزایای کار در عمان و…. می توانید مقاله شرایط کار در کشور عمان را مطالعه فرمایید.

افرادی که خواهان مهاجرت از طریق کار به عمان هستند، باید ویزای کار عمان را دریافت نمایند. به منظور دریافت این ویزا، باید سن زیر 45 سال، مدرک تحصیلی حداقل کارشناسی، مدرک زبان معتبر و… داشته باشند. در کنار این ها، یک پیشنهاد شغلی دریافت کنند. با دریافت پیشنهاد شغلی، کارفرمای آن ها باید به دنبال امور مهاجرتی آن ها بیافتد. در این کشور حتی پرداخت هزینه اخذ این ویزا به عهده کارفرما می باشد. البته در این میان کارهایی است که متقاضی باید آن ها را انجام بدهد. به طور مثال باید ویزای توریستی عمان یا ویزای الکترونیک این کشور را دریافت کند و برای انجام مصاحبه حضوری در عمان حاضر شود.

با دریافت این ویزای عمان می توانید در صورت داشتن حداقل درآمدی مشخص و برخی شرایط دیگر، همسر و فرزندان وابسته تان را با خود به عمان ببرید.

می توانید با مطالعه مقاله ویزای کار عمان اطلاعات بیشتری در خصوص پروسه اخذ این ویزا به دست آورید.

مهاجرت به عمان از طریق سرمایه گذاری

سیاست های دولت عمان، در خصوص جدا کردن صنایع نفتی، مواد خام و… از اقتصاد خود، باعث شده تا شرایط بسیار خوبی برای سرمایه گذاری در این کشور برای کارآفرینان، سرمایه گذاران، تاجران و… فراهم شود. همه این مسائل دست به دست هم داده اند تا مهاجرت از طریق سرمایه گذاری به عمان، تبدیل به یکی از بهترین راه های مهاجرت به این کشور شود.

در حال حاضر، افراد از طریق 3 روش می توانند با سرمایه گذاری در عمان، به این کشور مهاجرت کنند:

  • خرید ملک در عمان
  • ثبت شرکت در عمان
  • خرید اوراق قرضه و سهام (سپرده بانکی) در عمان

شرایط سرمایه گذاری مهاجران در عمان

طبق سیاست گذاری های دولت عمان، مهاجران با هر ملیتی که دارند می توانند بدون نیاز به شرکا و سهام داران عمانی، در این کشور سرمایه گذاری کنند. سرمایه گذاری در این کشور مزایای بسیاری را در اختیار مهاجران می گذارد که استفاده از وام های کم بهره، معافیت های گمرکی و… تنها بخش کوچکی از آن هستند.

مهاجرانی که می خواهند سرمایه گذاری آن ها منجر به اخذ اقامت دائم و تابعیت این کشور شود، باید طبق شرایط مشخصی در این کشور اقدام به سرمایه گذاری کنند. این شرایط با توجه به اینکه کدام نوع سرمایه گذاری را انتخاب می کنند، قصد دارند خانواده خود را با خود به عمان بیاورند یا خیر و…، متفاوت خواهد بود.

کارشناسان و وکلای مهاجرتی آوات می توانند در امور سرمایه گذاری در عمان راهنمای شما باشند. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید، در ساعات کاری ساعت 9 الی 17 از طریق شماره های درج شده در سایت با ما تماس بگیرید.

مهاجرت از طریق تحصیل

مهاجرت از طریق تحصیل، یکی از راه های مهاجرت به عمان است که اغلب جوانان و نو جوانان به واسطه آن به عمان نقل مکان می کنند.

نمی توان گفت عمان مانند بسیاری از کشور های جهان از موسسات آموزشی والا رتبه ای در سطح جهانی برخودار است. با این وجود می توان گفت از سیستم آموزشی خوبی برخودار است. اگر بتوانید از دانشگاه سلطان قابوس عمان که در نزدیکی شهر مسقط واقع شده پذیرش بگیرید، می تانید با هزینه ای مقرون به صرفه به تحصیل در یکی از بهترین دانشگاه های جهان بپردازید.

با وجود اینکه بسیاری از موسسات آموزشی عمان در سطح جهان رتبه بالایی ندارند، اما اغلب آن ها دوره های خود را به زبان انگلیسی برگذار می نمایند و در پایان دوره مدرکی بین المللی به دانش آموختگان خود اعطا می کنند. از این رو هر ساله دانشجویان و دانش آموزان بسیاری این کشور را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب می کنند.

شرایط تحصیل مهاجران در عمان

مهاجرانی که می خواهند به تحصیل در عمان بپدارند باید بتوانند از موسسات آموزشی این کشور پذیرش دریافت کنند. شرایط اخذ پذیرش هر یک از موسسات آموزشی عمان با توجه به عواملی، متفاوت است. اما به طور کلی از آنجایی که تدریس در اکثر موسسات آموزشی این کشور به زبان انگلیسی صورت می گیرد، دانش آموزان و دانشجویان نیاز به تسلط زبان عربی ندارند. اما به منظور تسلط کافی به زبان انگلیسی باید مدرک زبان معتبری ارائه دهند.

علاوه بر زبان، برای موسسات آموزشی عمانی شرایط سنی، سوالی تحصیلی و… مهاجران از اهمیت بسیاری برخودار است.

می خواهید بیشتر در مورد شرایط تحصیل در این کشور بدانید؟ مقاله شرایط تحصیل در کشور عمان را مطالعه نمایید.

پس از اخذ پذیرش از موسسه مورد نظرتان، باید ویزای تحصیلی عمان را دریافت نمایید. یکی از مهم ترین شرایط لازم برای دریافت ویزای تحصیلی این کشور، اخذ پذیرش از موسسه آموزشی می باشد. بعد از آن برخورداری از حامی مالی عمانی، داشتن تمکن مالی کافی و… از جمله شرایط لازم برای اخذ ویزای عمان می باشد.

پیشنهاد مطالعه آوات:ویزای تحصیلی عمان

مهاجرت به عمان از طریق ازدواج

ازدواج با یک شهروند عمانی می تواند یکی از راه های مهاجرت به این کشور باشد. البته در کشور عمان با توجه به جنسیت اتباع خارجی، شرایط مهاجرت از طریق ازدواج به عمان متفاوت است.

اگر مرد عمانی با خانمی غیر عمانی ازدواج کند، آن خانم در ابتدا می تواند اقامت دائم این کشور را دریافت نماید. با گذشت 10 سال در صورت برخوداری از شرایط خاص مانند تسلط کامل به زبان عربی، بر قرار بودن ازدواج و… تابعیت عمان نیز به وی داده می شود. در این میان استثنائاتی نیز وجود دارد. به طور مثال اگر این زوج فرزندی پسر به دنیا بیاورند، تابعیت عمانی به خانم داده می شود.

در صورتی که یک خانم عمانی با مردی غیر عمانی نیز ازدواج کند، به مرد نیز در ابتدا اقامت طولانی مدت عمان با اعتباری نزدیک به اقامت دائم داده می شود. اما پس از اتمام اعتبار این اجازه اقامت، تابعیت عمان به وی داده نمی شود. او در واقع تنها می تواند مجوز اقامتی خود را تمدید نماید.

سایر راه های مهاجرت به این کشور

برای مهاجرت به عمان، راه های دیگری وجود دارد که تنها عده ای خاص با شرایطی مشخص می توانند از آن ها استفاده نمایند. به طور مثال هنرمندان و ورزشکارانی که دستاورد شگفت انگیزی در سطح جهان داشته باشند، با دریافت دعوتنامه از سوی دولت عمان می توانند به این کشور مهاجرت نمایند.

شرایط اخذ هر یک از ویزاهای عمان برای اتباع ایرانی

به طور کلی ایرانیانی که قصد مهاجرت به عمان از طریق هر یک از راه های ذکر شده در این مقاله را دارند، باید حداقل شرایط ذیل را داشته باشند:

  • داشتن پاسپورت معتبر با حداقل 6 ماه اعتبار
  • یک عکس پرسنلی دیجیتال با حجم حداکثر 512 کیلوبایت
  • ارائه یک آدرس ایمیل صحیح برای اعلام نتیجه درخواست
  • پرداخت هزینه مربوط به درخواست با استفاده از کارت اعتباری یا به صورت نقد
  • و…

در نظر داشته باشید که با توجه به نوع ویزایی که قصد دریافت آن را دارید، ممکن است لازم باشد از شرایط به خصوصی برخودار باشید.

روند اخذ هر یک از ویزاهای این کشور برای مهاجرت

ایرانیان برای دریافت هر یک از ویزاهای این کشور باید فرم درخواست مربوط به ویزای مد نظرشان را به صورت آنلاین تکمیل نمایند. سپس مدارک تعیین شده را ارائه دهند.

بعد از انجام این کار ها، اقدام به پرداخت هزینه درخواستشان و ارسال درخواستشان کنند. سپس منتظر بمانند تا درخواستشان پردازش شود و نتیجه به آن ها اعلام گردد.

اخذ اقامت دائم و تابعیت عمان

اگر می خواهید اقامت دائم و تابعیت این کشور را به دست آورید، بهتر است بدانید تمامی راه های مهاجرت به عمان منجر به اخذ اقامت دائم و تابعیت این کشور نمی شود. به طور مثال متقاضیانی که از طریق تحصیل به این کشور مهاجرت می کنند، باید مدت طولانی را پس از فارغ التحصیلی به کار و زندگی در این کشور بپردازند تا بتوانند اقامت دائم عمان را به دست آورند. اما در هر صورت نمی توانند از این طریق تابعیت این کشور را دریافت کنند.

در کل، اخذ اقامت دائم این کشور برای اتباع خارجی در این کشور آسان تر است. به عبارتی تابعیت عمان به هر فردی داده نمی شود.

اگر با مهاجرت به عمان خواهان اخذ اقامت دائم یا تابعیت این کشور هستید، می توانید از طریق شماره های درج شده در سایت با ما تماس بگیرید تا کارشناسان آوات شما را راهنمایی کنند.

خدمات موسسه حقوقی و مهاجرتی آوات در خصوص کشور عمان

عمان در چند سال اخیر یکی از مقاصد محبوب مهاجرتی در بین متقاضیان ایرانی بوده است. اگر شما نیز خواستار مهاجرت به این کشور هستید، می توانید روی ما حساب کنید.

مجموعه حقوقی و مهاجرتی آوات، بیش از 8 سال است که در زمینه مهاجرت به کشور های مختف دنیا فعالیت می کند. از این رو ما می توانیم خواسته شما را در خصوص مهاجرت به بسیاری از کشور های جهان از جمله عمان تبدیل به واقعیت کنیم.

برای دریافت مشاوره یا استفاده از خدمات مجموعه ما، می توانید در ساعات کاری روزهای شنبه تا پنجشنبه (9 الی 18) با ما تماس حاصل فرمایید. با تکمیل و ارسال فرم ارزیابی مهاجرتی نیز می توانید از مشاوره رایگان ما بهره مند شوید.

 

سوالات متداول

1. آیا ایرانیان می توانند از ویزای اکترونیکی عمان استفاده کنند؟

  • بله به لطف قوانین مهاجرتی عمان که در سال 2018، به تصویب رسید، شهروندان 25 کشور مانند ایران، روسیه، چین و… می توانند از طریق یک پلتفرم الکترونیک، ویزای الکترونیکی این کشور را دریافت نمایند. البته توجه داشته باشید که این ویزا مناسب سفر به عمان است، نه مهاجرت به عمان.

2. چقدر زمان می برد تا درخواست اخذ هر یک از ویزاهای این کشور تائید شود؟

  • به طور معمول اکثر ویزاهای عمان در عرض 24 ساعت پس از درخواست تایید می شوند. اما برای جلوگیری از تاخیرات احتمالی بهتر است کمی جلوتر درخواست دهید.

3. آیا ایرانیان می توانند بدون ویزا به عمان بروند؟

  • قبلا ایرانی که می خواستند حداکثر 14 روز در عمان بمانند، می توانستند به بدون ویزا به عمان بروند، اما این برنامه به دلیل شیوع ویروس کرونا به حالت تعلیق درآمد و در حال حاضر، اتباع ایرانی نمی توانند بدون ویزا به عمان بروند.

سوالی در خصوص مهاجرت به کشور عمان، راه های مهاجرت به این کشور و… دارید؟ آن را با ما مطرح کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *