تحصیلی, ژاپن

اخذ ویزای تحصیلی ژاپن

شرایط اخذ ویزای تحصیلی کشور ژاپن

ژاپن یکی از کشورهای توسعه یافته و سطح یک جهان است که تحصیل در آن می تواند آرزوی هر جوانی باشد. به طور کلی این کشور یکی از مقاصد خوب تحصیلی در جهان شناخته می شود. چرا که ژاپن از لحاظ علمی و صنعتی یک کشور پیشرفته محسوب می شود. ما در این مقاله از سایت آوات قرار است شما را با جدید ترین قوانین اخد ویزای تحصیلی ژاپن و شرایط کلی دریافت ویزای تحصیلی این کشور، آشنا کنیم. پس اگر به فکر مهاجرت تحصیلی به ژاپن هستید، در این مقاله همراه ما باشید.

نگاهی به ژاپن از دید دانشجویان و دانش آموزان بین المللی

ژاپن کشوری با سطح علمی بالا، فرهنگ غنی، صنعت پیشرفته و… است. از این رو بسیاری از دانشجویان در سراسر دنیا رویای تحصیل در ژاپن را در سر می پرورانند.

طبق نظر سنجی های انجام شده از دانشجویان و دانش آموزان بین المللی، اکثر دانشجویانی که به ژاپن مهاجرت کرده اند، از زندگی در ژاپن خرسندند. به عبارتی زندگی در ژاپن به آن ها احساس خوبی منتقل می کند.

اگر قصد دارید از طریق تحصیل به ژاپن مهاجرت کنید و در این کشور از هر نظر زندگی موفقی داشته باشید، باید به قوانین و مقررات خاص این کشور احترام بگذارید و به آن ها عمل کنید.

شرایط عمومی تحصیل در کشور ژاپن

طی دهه های گذشته ژاپن به تمام جهان ثابت کرده است که چگونه داشتن یک سیستم آموزشی خوب و قوی می تواند به رشد و پیشرفت یک کشور کمک کند. اگر نگاهی به بخش های مختلف کشور ژاپن بیاندازید، به سادگی متوجه خواهید شد که تمامی صنایع موجود در این کشور، از سیستم آموزشی بسیار خوب و قوی کشور ژاپن تغذیه می کنند و در واقع این سیستم آموزشی با کیفیت و قوی این کشور است که باعث شده ژاپن، …

  • به یکی از کشورهای پیشگام در صنعت تولید تبدیل شود.
  • از لحاظ دانش، تکنولوژی و فناوری از بسیاری کشور های جهان جلو بزند.
  • به عنوان یکی از برترین قدرت های اقتصادی جهان شناخته شود.
  • در میان 10 کشور برتر از نظر میزان تولید نا خالص داخلی باشد.
  • و…

سیستم آموزشی کشور ژاپن

به طور کلی سیستم آموزشی این کشور را می توان به چند دوره تقسیم کرد: دوره دبستان، دوره دبیرستان، دوره کارشناسی، دوره کارشناسی ارشد و دوره دکتری.

از دوره دبستان تا دبیرستان، تحصیل در کشور ژاپن برای تمامی کودکان اجباری است. البته دانش آموزان می توانند پس از پشت سر گذاشتن دوره اول دبیرستان، به تحصیل ادامه دهند یا از این کار کناره گیری کنند.

تحصیل در دوره کارشناسی تا دوره دکتری، مسئله ای اجباری نیست و افراد خود می توانند تصمیم بگیرند که این کار را انجام دهند یا خیر. دانشجویانی که تحصیل در مقطع آموزش عالی را انتخاب می کنند، می تواند به زبان انگلیسی یا زبان ژاپنی در این کشور به تحصیل بپردازند.

دانش آموزان و دانشجویان بین المللی برای تحصیل در هر یک از این دوره ها می توانند به ژاپن نقل مکان کنند. اما حقیقتا نقل مکان دانش آموزان بین المللی به این کشور، سخت تر از نقل مکان دانشجویان بین المللی به این کشور است.

اگر می خواهید اطلاعات بیشتری در خصوص شرایط تحصیل، سیستم آموزشی، الزامات زبان، هزینه تحصیل و… کشور ژاپن، داشته باشید، می توانید مقاله شرایط تحصیل در ژاپن را مطالعه فرمایید.

مزایای تحصیل در ژاپن

برای هر دانشجو بین المللی تحصیل در این کشور می تواند مزایای مختلفی داشته باشد. اما به طور کلی می توان مزایای تحصیل در ژاپن را در موارد زیر حلاصه کرد:

  • تحصیل در یک کشور پیشرفته و سطح یک جهان
  • تحصیل در دانشگاه هایی که از لحاظ علمی در سطح بالایی قرار دارند
  • ایجاد بستری مناسب برای ورود به بازار کار
  • کسب تجربیات ارزنده در حین تحصیل
  • تحصیل در مدارس، دانشگاه ها و… با سطح اعتبار و کیفیت بین المللی
  • امکان تحصیل به زبان ژاپنی و انگلیسی
  • داشتن فرصت یادگیری زبان ژاپنی قبل از شروع تحصیل در این کشور
  • و…

البته بدون شک باید در ژاپن تحصیل کنید تا به خوبی مزایای تحصیل در این کشور را درک کنید.

درباره ویزای تحصیلی ژاپن برای دانشجویان

اگر قصد تحصیل در مدرسه، دانشگاه و… ژاپنی زبان را دارید باید ویزای تحصیلی ژاپن را دریافت نمایید. در واقع این ویزا به شما اجازه اقامت دانشجویی در ژاپن را می دهد و با استفاده از آن می توانید در ژاپن به تحصیل بپردازید.

همانطور که کمی پیش تر گفتیم، شرایط اخذ ویزای تحصیلی برای دانش آموزان، سخت تر از دانشجویانی است که می خواهند در این کشور به تحصیل بپردازند. ما در ادامه شما را با شرایط اخذ ویزای دانشجویی کشور ژاپن آشنا خواهیم کرد.

شرایط اخذ ویزای دانشجویی کشور ژاپن

برای این که بتوانید ویزای تحصیلی ژاپن برای دانشجویان را دریافت کنید باید شرایط زیر را داشته باشید:

  • حداقل مدرک دیپلم داشته باشید یا 12 سال تحصیل کرده باشید.
  • از توانایی مالی کافی برخوردار باشید یا ضامن مالی داشته باشید.

بدون شک اگر این دو شرایط را داشته باشید به راحتی می توانید از طریق تحصیل به ژاپن مهاجرت کنید.

مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای تحصیلی کشور ژاپن

  • فرم درخواست مربوطه
  • پاسپورت (اصل+ کپی)
  • شناسنامه (اصل+ کپی)
  • مدارک تحصیلی (معمولا مدرک دیپلم)
  • ریز نمرت آخرین مقطع تحصیلی
  • ارائه مدارکی برای اثبات توانایی مالی کافی برای تحصیل و زندگی در ژاپن
  • 8 قطعه عکس پرسونلی با ویژگی های عکس پاسپورت
  • گواهی پذیرش از دانشگاهی که پذیرش دریافت کرده اید
  • و…

با توجه به کشوری که از آن درخواست خود را ثبت می کنید، ممکن است از شما مدارک به خصوصی خواسته شود.

البته در حال حاضر با توجه به شیوع کرونا در سراسر جهان از شما مدارکی به شرح زیر نیز خواسته می شود:

  • تعهد کتبی (در این بیانیه شما گواهی می دهید که قبل از عزیمت به ژاپن و پس از ورود به این کشور قوانین مربوط به آزمایش کوید را رعایت می کنید.)
  • تاریخچه دمای بدنتان که مربوط به 14 روز قبل از حرکتتان به سمت ژاپن است.
  • تست منفی PCR که مربوط به کمتر از 72 ساعت قبل از حرکت به ژاپن انجام داده اید.

نا گفته نماند که این مدارک به محض اینکه وارد فرودگاه ژاپن می شوید از شما گرفته می شود.

روند اخذ ویزای تحصیلی کشور  ژاپن

به طور کلی شما با برداشتن 3 گام ساده می توانید درخواست خود مبنی بر اخذ این ویزا را ثبت کنید و سرانجام منتظر بمانید تا نتیجه درخواستتان به شما اعلام شود.

  1. در گام اول، باید شرایط و مدارک مورد نیاز برای اخذ این ویزا را فراهم نمایید. با انجام این کار می توانید به سراغ گام دوم که در واقع شروع روند اصلی درخواست است، بروید.
  2. در گام دوم باید فرم درخواست مربوطه و فرم مربوط به دریافت ویزای دانشجویی ژاپن را تکمیل نمایید.
  3. پس از پشت سر گذاشتن گام دوم، باید تمامی مدارک گردآوری شده را ارسال کنید. توجه داشته باشید که باید قبل از آخرین مهلت ارسال مدارک آن ها را برای سازمان مربوطه ارسال فرمایید.

پس از برداشتن این 3 گام باید صبر کنید تا پروسه ارزیابی و بررسی مدارکتان انجام شود. (این زمان ممکن است 2 تا 3 ماه طول بکشد.) بعد از سپری شدن این زمان نتیجه درخواستتان کتبا به شما اعلام می شود.

بعد از این که از اداره مهاجرت ژاپن تائیدیه دریافت کردید، دانشگاهی که از آن پذیرش گرفته اید برای شما گواهی واجد شرایط بودن ارسال می کند. پس از دریافت این گواهی باید تمامی مدارک و فرم های مربوطه را به همراه پاسپورت خود به سفارت یا کنسولگری ژاپن ببرید. در آنجا با توجه به مدارکی که ارائه کردید برای شما ویزای تحصیلی ژاپن را صادر می کنند. این کار ممکن است بین 3 تا 7 روز زمان ببرد. در نهایت با کسب ویزای اصلی تحصیلی ژاپن می توانید اماده مهاجرت و ورود به خاک کشور ژاپن شوید.

شما مجبور نیستید این روند پیچیده که طی کردن آن نیازمند دانش به روز، تخصصی و… است، به تنهایی پشت سر بگذارید. ما می توانید از ابتدا تا انتهای این مسیر همراه شما باشیم.

مدت زمان مورد نیاز برای دریافت ویزای تحصیلی این کشور

معمولا پروسه دریافت این ویزا بین 3 تا 6 ماه زمان می برد. از این رو توصیه می شود با توجه به ترمی که قصد شروع تحصیل در ژاپن را دارید، چندین ماه جلوتر نسبت به اخذ این ویزا درخواست دهید.

به طور مثال اگر می خواهید شروع ترمتان در آوریل 2022 باشد، باید درخواست خود را نهایتا تا 15 دسامبر 2021 ارائه دهید. یا اگر می خواهید ترم خود را در اکتبر 2022 شروع کنید، نهایتا باید درخواستتان را تا 15 ژوئن 2022 ثبت نمایید.

مدت اعتبار ویزای تحصیلی یا ویزای دانشجویی ژاپن

مدت اعتبار این ویزا از لحظه ورودتان به کشور ژاپن محاسبه می شود. حداقل مدت اعتبار این ویزا 6 ماه و حداکثر آن 2 سال است.

اینکه ویزای تحصیلی که شما برای تحصیل در ژاپن دریافت می کنید، چقدر اعتبار دارد، کاملا به دوره تحصیلی که قصد شرکت در آن را دارید، بستگی دارد.

تمدید ویزای تحصیلی کشور ژاپن

اگر به هر دلیلی مدت ویزای شما تمام شود اما هنوز تحصیلتان در ژاپن تمام نشده باشد، می توانید ویزای خود را تمدید کنید.

تمدید ویزایتان به شما اجازه می دهد مدت بیشتری در ژاپن بمانید و تحصیلات خود را به اتمام برسانید.

برای تمدید هر یک از ویزاهای ژاپن نیز می توانید از خدمات و راهنمایی های کادر مجرب مجموعه آوات استفاده نمایید. به این منظور از طریق شما ره های درج شده در سایت با ما تماس بگیرید.

کار در ژاپن با ویزای تحصیلی

اخذ ویزای تحصیلی کشور ژاپن این اجازه را به شما می دهد که به صورت پاره وقت در این کشور مشغول به کار شوید.

البته کار دانشجویان بین المللی در ژاپن با محدودیت هایی مواجه است. به طور مثال دانشجویان بین المللی تنها اجازه 28 ساعت کار در هفته را دارند.

باید توجه داشته باشید که این محدودیت ها با توجه به شرایط شما، نوع کاری که در آن مشغول می شوید و… متفاوت خواهد بود.

در پایان

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید همه روزه از ساعات 9 الی 17 با موسسه حقوقی آوات تماس گرفته و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین می توانید فرم ارزیابی مهاجرتی ما را پر کنید و از طریق آن مشاوران ما تمام شرایط شما را بررسی کرده و با شما تماس می گیرند و راه کارهای لازم را به شما عزیزان بیان می کنند.

 

سوالات متداول

1. آیا با اخذ ویزای تحصیلی ژاپن می توانیم اقامت دائم و پاسپورت کشور ژاپن را کسب کنیم؟

  • بله این امکان وجود دارد. بعد از فارغ التحصیلی در ژاپن و اخذ مدرک در صورت دارا بودن شرایطی می توانید به زندگی خود در این کشور ادامه دهید. در نهایت بعد از چند سال اقامت دائم ژاپن و شهروندی این کشور را به دست آورید.

2. آیا امکان داشتن همراه در ویزای تحصیلی این کشور وجود دارد؟

  • بله. زمانی که ویزای تحصیلی کشور ژاپن را دریافت می کنید می توانید همسر و فرزندان وابسته خود را با خود به ژاپن ببرید. البته این اتفاق تنها زمانی ممکن است که حداقل شرایط تعیین شده برای همراه داشتن خانواده تان را داشته باشید.

اگر با مطالعه این مقاله، همچنان سوالی در خصوص مهاجرت از طریق تحصیل به ژاپن، شرایط تحصیل در این کشور، شرایط اخذ ویزای تحصیلی و… دارید، می توانید سوالتان را از طریق بخش ارسال دیدگاه، با ما مطرح کنید. کارشناسان آوات در اسرع وقت پاسخ شما را خواهند داد.

5/5 - (3 امتیاز)

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *