سوئد

دریافت اقامت سوئد از طریق تولد

اقامت سوئد از طریق تولد

دریافت اخذ اقامت سوئد از طریق تولد در سال جدید، به گونه ای می باشد که یا بر پایه و اصل خون بنا شده است و یا بر اساس اصل خاک می باشد. سازمان مهاجرتی آوات، تصمیم دارد در این مقاله تمامی اطلاعات لازم و جامعی را در خصوص اقامت سوئد را در اختیار تمامی متقاضیان عزیز قرار دهد و راه هایی را به متقاضیان عزیز پیشنهاد می دارد که شانس متقاضیان برای اخذ اقامت سوئد را افزایش می دهد.

اقامت سوئد از راه تولد

همان طور که گفته شد، به طور کلی اخذ تابعیت و اقامت سوئد از راه تولد بر دو اصل استوار می باشد، اصل خاک و اصل خون.

اخذ تابعیت و اقامت سوئد از راه تولد بر اصل خاک، به این صورت است که با متولد شدن نوزاد در خاک کشور مورد نظر ( بدون در نظر گرفتن تابعیت پدر یا مادر و یا هردو )، موفق به اخذ تابعیت و اقامت سوئد از طریق تولد و اخذ پاسپورت در کشور گردد.

اما اخذ تابعیت و اقامت سوئد بوسیله تولد بر اصل خون، به این صورت می باشد که پدر یا مادر و یا حتی تنها پدر نوزاد متولد شده از تبعه کشور مورد نظر باشند و بر اساس خون، تابعیت کشور مورد نظر از طریق تولد به نوزاد متولد شده می رسد.

البته لازم به ذکر می باشد که حتی اگر نوزاد در کشوری دیگری به جز کشور مورد نظر خود متولد شود، چون پدر یا مادر وی از تبعه آن کشور مورد نظر هستند، شرایط اخذ تابعیت و اقامت سوئد از طریق تولد برای نوزاد متولد شده نیز فراهم می گردد.

راه های مهاجرت به سوئد

لازم به ذکر می باشد که اخذ تابعیت در سوئد از راه تولد، بر پایه و اصل خون بوده است، مگر تصویب قوانین جدید در سال جدید، شرایط اخذ اقامت سوئد و اخذ تابعیت سوئد از طریق تولد، را تغییر دهد.

شرایط  دریافت تابعیت سوئد بوسیله تولد

به طور کلی تابعیت به این معناست که فرد تبعه را از لحاظ سیاسی، حقوقی و معنوی به دولت آن کشور مرتبط می سازد تا بتواند در قبال اخذ تابعیت خود از تمامی حمایت های دولتی بهره مند گردد.

اخذ تابعیت از طریق تولد کاملا اکتسابی بوده و با تولد نوزاد شروع می شود و در طول زندگی ادامه می یابد.

اگر اقامت سوئد از طریق تولد برای کودک متولد شده، ایجاد شود، والدین او نیز دارای شهروندی سوئد خواهند بود. اگر نوزاد متولد شده در سوئد، پدر و یا مادری داشته باشد که جز شهروندان کشور های عضو اتحادیه اروپا محسوب نشوند، اما یکی از آن ها دارای مجوز اقامت در سوئد را دارد، می تواند برای نوزاد متولد شده درخواست شهروندی سوئد و درخواست اقامت سوئد را بدهد.

البته لازم به ذکر می باشد، زمانی وجود دارد که نوزاد از پدر و یا مادر و یا تنها پدر که تبعه سوئدی هستند، متولد می شود اما تولد او خارج از کشور سوئد اتفاق می افتد، در صورتی نوزاد متولد شده می تواند شهروندی سوئد را دریافت نماید که ازدواج قانونی و به ثبت رسیده بین پدر و مادر وی اتفاق افتاده باشد.

اقامت کشور سوئد

به طور کلی طبق قوانین وضع شده در اواخر سال 2015 در سوئد، نوزادی که در سوئد متولد شده باشد و دارای مادر و یا پدری باشد که شهروند سوئد محسوب می شود، به طور مستقیم نوزاد متولد شده علاوه بر اخذ اقامت سوئد از راه تولد، تابعیت سوئد از طریق تولد را نیز دریافت می نماید.

البته شرایطی دیگری نیز برای دریافت اقامت سوئد از طریق تولد برای نوزاد متولد شده وجود دارد که یکی از آن ها در صورت فوت هر دو والدین آن می باشد و کودک با فوت والدینش هویتی نداشته باشد، نوزاد متولد شده در سوئد، مستقیما دارای اقامت سوئد از طریق تولد و تابعیت سوئد از طریق تولد می شود.

یکی از امتیازاتی که با اخذ اقامت کشور سوئد برای متقاضیان مهاجرت به سوئد به وجود می آید، اخذ تابعیت مضاعف در سوئد می باشد. ممکن است متقاضیان بین المللی خارجی به سختی بتوانند از تابعیت اولیه رها و سلب تابعیت نمایند، اما کشور سوئد این امکان را در اختیار متقاضیان بین المللی خارجی قرار می دهد که علاوه بر داشتن تابعیت اولیه خود، برای اخذ تابعیت سوئد نیز اقدام نمایند.

متقاضیان می توانند بعد از مهاجرت به سوئد و بعد از5 سال شروع زندگی و کار جدید در سوئد برای اخذ اقامت سوئد و بعد از آن برای اخذ تابعیت سوئد اقدام نمایند، بدون اینکه نیازی به رها کردن تابعیت اولیه خود را داشته باشند و یا سلب تابعیت نمایند.

در پایان

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید همه روزه از ساعات 9 الی 17 با موسسه حقوقی آوات تماس گرفته و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین می توانید فرم ارزیابی ما را پر کنید و از طریق آن مشاوران ما تمام شرایط شما رابررسی کرده و با شما تماس می گیرند و راه کارهای را به شما عزیزان بیان می کنند.

4.7/5 - (3 امتیاز)

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *