ثبت شرکت, روسیه

قوانین جدید ثبت شرکت در روسیه

ثبت شرکت در روسیه

ما در این مقاله قصد داریم تا شرایط ثبت شرکت در روسیه در سال 2022 را برای عزیزانی که قصد سرمایه گذاری در این کشور دارند بازگو کنیم. ثبت شرکت در روسیه تنها مختص سرمایه گذاران می باشد. افرادی که شرایط لازم را ندارند و تنها می خواهند اقامت روسیه را اخذ کنند می توانند از روش های دیگر برای گرفتن اقامت اقدام کنند. روش هایی مانند: اخذ ویزای کاری روسیه و اخذ ویزای تحصیلی روسیه که به نسبت ثبت شرکت در روسیه دارای سهولت بیشتر خواهد بود.

سرمایه گذاران برای ثبت شرکت در روسیه باید بدانند که این امر دارای پیچیدگی های فراوانی می باشد که اگر نقصی در آن بوجود بیاید متاسفانه این عمل با شکست مواجه خواهد شد. پس بهتر است قبل از هر اقدامی با وکلای ثبت شرکت در روسیه ، به واسطه موسسه حقوقی ما مشاوره شوید تا شما را با شرایط کسب و کار در روسیه و نوع فعالیت تجاری که قرار است در این کشور ایجاد کنید و موفقیت یا عدم موفقیت این فعالیت تجاری، به شما عزیزان اطلاعات تکمیلی ارائه دهند. در صورت تمایل می توانید تمامی امور را به ما بسپارید تا با دانش و تجربه ای که در این زمینه داریم تمامی مراحل را با موفقیت و در کمترین زمان برایتان انجام دهیم.

در ابتدا شما عزیزان و سرمایه گذاران محترم که قصد ثبت شرکت در روسیه را دارید می توانید برای کسب اطلاعات جامع تر سفری کوتاه به کشور روسیه داشته باشید تا از نزدیک با شرایط اقتصادی و کسب و کار در این کشور آشنا شوید و بتوانید انتخابی درست در راستای اهداف خود داشته باشید.

ما میتوانیم شما را در اخذ ویزای توریستی روسیه همراهی کنیم تا به راحتی سفری کوتاه به این کشور داشته باشید.

مراحل ثبت شرکت در روسیه

  1. در گام نخست شما باید برای شرکت و فعالیت تجاری خود نامی مناسب انتخاب نمایید. شما می توانید سه نام انتخاب کرده و اطلاعاتی در خصوص ساختار سهام و اطلاعاتی جامع در خصوص فعالیت هایی که در آینده باید شرکت انجام دهد تهیه و ارائه دهید.
  2. باید تمامی مدارک سهامداران را جمع آوری کرده و از آن‌ها کپی تهیه نمایید. مدارکی اعم از گذرنامه و مدارک شناسایی می باشد. به خاطر داشته باشید که تمامی این مدارک باید به زبان روسی ترجمه شده و مهر دادگستری خورده باشد.
  3. در گام بعدی باید ساختار شرکت را انتخاب نمایید. اگر در این زمینه نمی توانید به تنهایی از عهده آن بربیایید می توانید از کارشناسان ما کمک بگیرید. ما برای شما مدل های ثبت شرکت در روسیه را مشخص می کنیم و شرایط هر کدام را برایتان توضیح خواهیم داد.
  4. یکی دیگر از مراحل ثبت شرکت در روسیه اسکن از گذرنامه های سهامدارن است که باید انجام گردد. بعد از آن باید اساسنامه شرکت را تهیه نمایید. در اساسنامه باید نوع فعالیت تجاری ذکر گردد همچنین نام تمامی سهامداران مشخص شده و میزان سرمایه اولیه مشخص شود. در اساسنامه باید آدرس دقیقی از دفتر حقیقی و مجازی با شماره تلفن و فکس مشخص گردد که تمامی آنها توسط وکلای ما انجام می گردد و شما می توانید با خیال راحت به کارها و امور خود بپردازید.

نکته ای که بسیار مهم این است که شما و تمامی سهامداران باید برا ی مدت حداکثر یک هفته در مسکو حضور به عمل آورید و برای امضای مدارکتان به دفتر اسناد رسمی بروید.

توجه داشته باشید که:

تمام این مراحل را هم می توانید ظرف مدت یک روز انجام دهید. به صورتی که در صبح یک روز به مسکو بروید و با مراجعه به اداره مالیات و دفتر اسناد رسمی و انجام کلیه مراحل سپس بعد از ظهر همان روز به کشور عزیزمان ایران برگردید. مدت زمانی که زمان لازم است تا اداره مالیات تاییدیه ثبت شرکت در روسیه را صادر نماید حدود ۷ روز کاری است. شما می توانید آن هفت روز را هم در این کشور بمانید.

انواع قالب ثبت شرکت در روسیه

در این مقاله ما به صورت مختصر توضیحی در خصوص ساختارهای ثبت شرکت در روسیه خواهیم داد که به شرح ذیل می باشد:

ثبت شرکت در روسیه به صورت سهامی خاص

در این روش طبق قوانین کار روسیه، این مدل شرکت ها به دو صورت حق فعالیت دارند یکی به این صورت است که سهام قابل انتقال می باشد و می توانید به اشتراک عمومی بگذارید. یک نوع فعالیت دیگر این مدل شرکت ها به این صورت است که انتقال سهام تنها بین سهامداران امکان پذیر است و قابل انتقال به عموم نخواهد بود. تعداد سرمایه گذاران و سهامدارن در این نوع شرکت حداکثر پنجاه نفر می باشد.

ثبت شرکت در روسیه به صورت مسئولیت محدود

این نوع ساختار یکی از محبوب ترین نوع شرکت در روسیه و کل دنیا می باشد. شما در این روش می توانید سرمایه اولیه را به صورت نیمی از آن پرداخت نمایید و مابقی را در طی دو ماه دیگر به حساب شرکت واریز نمایید. در این روش اگر یکی از سهامداران قصد خروج را داشته باشد نیازی نیست که دیگر سهامداران موافق یا مخالف خروج او باشند و می تواند به صورت خود رای انتخاب نماید و دیگر سهامداران موظف به قبول نظر وی می باشند. در این نوع ساختار تمام تصمیم گیری ها توسط مدیریت انجام می پذیرد و سهامداران باید تابع قوانین باشند.

ثبت شرکت در روسیه به صورت مشارکت کلی

در این روش نیز که از دو یا سه شریک شرکت تاسیس می گردد قوانینی حاکم است که طبق آن تمامی شرکا مسئولیت یکسان خواهند داشت. در واقع تجارت با توافق بین شریک ها به انجام می رسد. نکته ای که بسیار حائز اهمیت است میزان دارایی شرکت است که اگر به حد نصاب نرسد این شرکت منحل می گردد.

شایان ذکر است که بهترین نوع ساختار برای ثبت شرکت در روسیه، شرکت با مسئولیت محدود می باشد که برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد آن می توانید با موسسه تماس حاصل فرمایید و از کارشناسان ما اطلاعات کاملی را دریافت کنید.

برای دریافت کد اقتصادی نیازی نیست که شما دغدغه آن را داشته باشید زیرا توسط وکلای ما این امر انجام می پذیرد و تمام آماده سازی ها جهت مهر شرکت انجام می شود.

مقالات مرتبط با روسیه:

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت در روسیه

مدارک مورد نیاز
1 آدرس ثبتی (حقوقی) شرکت به مدت یک سال
2 استخدام مدیر عامل موقت روس
3 افتتاح حساب بانکی حقوقی به نام شرکت
4 هزینه های ثبت تغییر مدیر عامل
5 افتتاح حساب بانکی شخصی و صدور Master Card و Visa Card
6 جواز کار یک ساله برای مدیر عامل ایرانی
7 ویزای کار یک ساله برای مدیر عامل ایرانی
8 ویزای تجاری سه ماهه دو بار ورود
9   کلیه واریزی های دولتی برای ثبت شرکت و اخذ جواز کار
10 کلیه هزینه های مدرک تحصیلی، آزمایش پزشکی و آزمون زبان
11 کلیه هزینه های ترجمه مدارک، محضر و مترجم رسمی
12 اخذ کد مالیاتی (INN) شخصی برای مدیر عامل ایرانی
13 اخذ کد بیمه (SNILS) شخصی برای مدیر عامل ایرانی
14 تهیه اظهارنامه مالیاتی دوره مالیاتی اول مشاوره حقوقی و بازرگانی

افتتاح حساب شرکتی در روسیه

تنها شما باید یک بار دیگر برای افتتاح حساب به مسکو سفر کنید. زیرا در این مرحله خود متقاضی باید حضور داشته باشد.

برای افتتاح حساب در روسیه باید مراحل ثبت شرکت را انجام داده باشید و مدارک ثبتی را نیز به همراه داشته باشید. کپی برابر اصل تمام مدارکی که مربوط به ثبت شرکت می باشند و تاییدیه آن‌ها توسط بانک و یا محضر ضروری است. سپس فرم هایی که جهت افتتاح حساب لازم است را پر نمایید و بعد از آن باید به صورت حضوری در بانک حضور به عمل آورید. بعد از بررسی هایی که توسط بانک بر روی مدارک ارائه شده شما انجام می شود و زمانی که آن ها را تایید نمایند برای شرکت شماره حسابی صادر می شود و آن شماره حساب برای اداره دارایی، بیمه تامین اجتماعی و بیمه بازنشستگی توسط کارشناسان ما ارسال می گردد.

اقتصاد روسیه

روسیه به عنوان پهناور ترین کشور دنیا شناخته شده است. در این کشور بیست و هفت نوع زبان رسمی دارد که اصلی ترین آن‌ها روسی است. واحد پول این کشور روبل می باشد و سرمایه اولیه برای ثبت شرکت در این کشور ۱۰۰۰۰ روبل است که شما می توانید ۵۰۰۰ روبل آن را در ابتدای کار و مابقی را بعد از دو ماه به حساب شرکت واریز نمایید.

از نظر اقتصادی کشور روسیه جز یکی از قدرتمند ترین کشورهای اروپا بشمار می آید. با وجود بحران های اقتصادی که در دنیا به وجود آمده است اما دولت روسیه برای سرمایه گذاران خارجی امکانات مناسبی را جهت سرمایه گذاری و ثبت شرکت در روسیه فراهم کرده است.

شاید برایتان جالب باشد بدانید که بیشترین سرمایه گذاران خارجی در روسیه از کشورهای انگلستان، هلند، قبرس و سوئیس هستند. طبق آماری که گرفته شده است سرمایه گذاران این کشورها بخاطر صنایعی مانند کشاورزی، گاز، نفت، چوب و تولید غذا جذب این کشور شده اند.

دولت روسیه امکاناتی را برای جذب سرمایه گذاران خارجی فراهم کرده است. امکاناتی مانند: نیروی کار ماهر و متخصص و ایجاد یک فضای بهره برداری نشده برای سرمایه گذاران خارجی فراهم آورده است. نکته ی بسیار حائز اهمیت دیگر اینکه دولت روسیه جزء آن دسته از کشورهایی است که به هیچ عنوان بین سرمایه گذاران خارجی و سرمایه گذاران داخلی تبعیض نمی گذارد و این امر باعث جذب بیشتر سرمایه گذاران خارجی در روسیه شده است.

مالیات

نرخ مالیات شرکت ها در کشور روسیه ۲۰% است. این میزان مالیات در سال ۲۰۰۸ میلادی ۲۴% بوده است که بعد از آن ۴% کاهش یافت. طبق قوانین اداره مالیات دو درصد از آن مالیات را به عنوان مالیات فدرال به دولت مرکزی پرداخت می کنند و مابقی آن را به دولت محلی روسیه پرداخت می نمایند.

نکته ای که باید خدمتان عرض نماییم این است که باید بعد از ثبت شرکت، مدیر عامل ایرانی جواز کار دریافت نماید زیرا در غیر این صورت اجازه شروع فعالیت به شرکت داده نخواهد شد. اگر فردی هم به غیر از مدیریت حق امضا داشته باشد، ایشان هم نیز باید مجوز کار داشته باشد تا بتواند فعالیت شرکت را آغاز نماید.

شاید برایتان سوال پیش آید که زمانی که ثبت شرکت در روسیه را انجام می دهیم نیازی به حسابدار هست یا خیر ؟ در جواب باید به شما بگوییم که وجود حسابدار الزامی نمی باشد اما ما به شما توصیه می کنیم به دلیل شرایط مالیاتی سختی که در کشور روسیه وجود دارد بهتر آن است که از یک حسابدار حرفه ای کمک بگیرید تا به مشکلاتی مالیاتی برخورد نکنید.

مزایای ثبت شرکت در روسیه

  • شما به راحتی می توانید از طریق ثبت شرکت در روسیه به بازار های اروپایی دسترسی پیدا کنید.
  • از طریق ثبت شرکت در روسیه می توانید بعد از گذشت پنج سال اقامت دائم این کشور را هم برای خود و هم برای خانواده خود اخذ نمایید.
  • به راحتی می توانید صادرات و واردات انجام دهید.
  • هیچ گونه تبعیضی بین سرمایه گذارن داخلی و سرمایه گذاران خارجی وجود نخواهد داشت و همه برابر خواهند بود.
  • از مشکلاتی مانند تحریم راحت خواهید شد و بدون نگرانی از این موضوع می توانید به فعالیت تجاری خود بپردازید.
  • بعد از اخد اقامت از طریق ثبت شرکت در روسیه شما می توانید از تحصیل رایگان در این کشور بهره مند شوید.
  • از خدمات درمانی و رفاهی برخوردار خواهید شد.
  • می توانید در بانک های روسیه افتتاح حساب انجام دهید.
  • نیازی به شریک و مدیر روسی نیست و مالکیت صد در صد امکان پذیر می باشد.
  • در کشوری فعالیت تجاری خود را رونق خواهید داد که از نظر اقتصادی یکی از قدرت های دنیا محسوب می شود.

در پایان

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید همه روزه از ساعات 9 الی 17 با موسسه حقوقی آوات تماس گرفته و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین می توانید فرم ارزیابی مهاجرتی ما را پر کنید و از طریق آن مشاوران ما تمام شرایط شما را بررسی کرده و با شما تماس می گیرند و راه کارهای لازم را به شما عزیزان بیان می کنند.

5/5 - (6 امتیاز)

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *