انگلستان, تحصیلی

دریافت ویزای تحصیلی انگلستان

شرایط اخذ ویزای تحصیلی کشور انگلستان

ویزای تحصیلی انگلستان یا Tier4، یکی از روش های 4 گانه اخذ ویزای انگلیس می‌ باشد. این رویه یکی از بهترین راه‌ های اخذ ویزای انگلیس می‌ باشد. تحصیل در انگلستان به خاطر سطح بالای علمی و کیفیت مطلوب زندگی این کشور، تبدیل به رویای افراد بسیاری شده است. انگلستان دارای بیش از 500 هزار دانشجوی بین‌ المللی می‌ باشد که به این رویا دست یافته‌ اند. شما نیز می‌ توانید جزوی از این افراد بوده و از مزایای تحصیل در این کشور بهره‌ مند شوید. موسسه مهاجرتی آوات برای تحصیل در کشور انگلستان این مقاله را گردآوری کرده، برای رفع تمام سوالات خود در خصوص ویزای تحصیلی انگلستان و کسب اطلاعات بیشتر در خصوص شرایط، مدارک، هزینه و… این ویزا تا انتها همراه ما باشید.

تحصیل در انگلستان

انگلستان کشوری با بهترین نظام آموزشی و دانشگاه های برتر جهان است. اکثر دانشجویانی که قصد تحصیل در انگلستان را دارند موفق به دریافت پذیرش از دانشگاه‌ های این کشور می‌ شوند. البته این روند با شیوع ویروس کرونا و بحران های بعد از آن، دچار اختلال شده و روند عادی آن از نیمه دوم سال 2020 ادامه یافت. همچنین انگلستان از آن تاریخ به بعد، برای پذیرش درخواست‌ های ویزا، تست pcr گرفته و متقاضی پس از ورود به انگلستانف باید وارد دوره قرنطینه 10 روزه شود.

دانشگاه‌ هایی چون آکسفورد و کمبریج که شهرت جهانی آن‌ ها به گوش همه دانشجویان رسیده است در انگلستان واقع شده اند. تحصیل در انگلستان از مزایای بسیاری برخوردار است. این مزایا عبارتند از:

  • ارائه آموزش با کیفیت
  • کوتاه بودن زمان تحصیل در تمامی مقاطع نسبت به دیگر کشور ها
  • ارائه مدارک تحصیلی معتبر در سطح جهانی
  • نزدیکی انگلستان به ایران نسبت به دیگر کشورهای معتبر و به صرفه بودن هزینه رفت و آمد
  • هزینه‌ های پایین تحصیلی نسبت به کشورهایی مانند آمریکا
  • بهره‌ مند بودن از دومین سیستم آموزشی برتر جهان
  • و…

اگر می خواهید چیز های بیشتر در خصوص شرایط تحصیل در این کشور بدانید، می توانید مقاله شرایط تحصیل در انگلستان را مطالعه فرمایید.

ویزای تحصیلی انگلستان

از جمله گام‌ های مهم برای تحصیل در این کشور، می توان به دریافت پذیرش تحصیلی این کشور، مدارک مربوط به تمکن مالی‌ اشاره کرد. اخذ پذیرش تحصیلی از یکی از کالج‌ ها، دانشگاه‌ ها یا موسسات آموزشی واقع شده در این کشور، به معنی این است آن موسسه، دانشگاه یا… شما را به عنوان دانشجو یا دانش آموز بپذیرد. همچنین نامه ای حاوی یک کد اختصاصی به نام (CAS) یا Confirmation of Acceptance of Studies، به شما اعطا کند.

اخذ ویزای تحصیلی کشور انگلستان، تقریبا یک پروسه طولانی و زمان بر محسوب می شود. با توجه به پیچیدگی های اخذ این ویزای انگلستان، توصیه می شود برای دریافت آن از راهنمایی های یک وکیل مهاجرتی ماهر و خبره استفاده نمایید. همچنین چندین نوع ویزای تحصیلی وجود دارد که هر کدام شرایط خاصی دارند. هزینه ها، مدارک مورد نیاز و… مواردی می‌ باشند که طی این روند تغییر می‌ کنند.

مدت زمان صدور ویزای تحصیلی انگلیس بسته به کشوری که از آنجا اقدام می‌ کنید، متفاوت خواهد بود. عامل دیگری که در کاهش زمان بررسی درخواست تاثیر خواهد داشت، دسته بندی مناسب مدارک و پر کردن دقیق فرم مربوط به درخواست ویزا است. می‌ توان تا ۳ ماه پیش از تاریخ سفر به بریتانیا برای ویزای تحصیلی انگلیس اقدام کرد. به طور تقریبی مدت زمان بررسی مدارک توسط سفارت و صدور ویزای تحصیلی ۳ هفته تا ۱ ماه خواهد بود.

انواع ویزای تحصیلی این کشور

ویزای تحصیلی انگستان به طور کلی به سه دسته تقسیم می‌ شود:

  • ویزای کوتاه مدت تحصیلی انگلستان
  • ویزای دانش آموزی انگلستان
  • ویزای عمومی (دانشجویی) انگلستان

در ادامه شما را با تمامی ویزاهای تحصیلی کشور انگلستان، آشنا خواهیم کرد.

ویزای کوتاه مدت تحصیلی:

این نوع ویزای تحصیلی مختص افرادی است که به دنبال تحصیل کوتاه مدت در انگلستان هستند. با دریافت این ویزا، می توانید به انجام تحقیقات علمی، تحصیل در دوره های زبان انگلیسی، دوره های کارآموزی و… در این کشور بپردازید. این ویزای تحصیلی برای افراد خارج از کشورهای اتحادیه اروپا، به جز سوئیس ارائه می‌ شود. مدت ویزای تحصیلی کوتاه مدت انگلستان بستگی به میزان دوره تحصیل یا تحقیقات متقاضی دارد.

اگر دوره به طور دقیق مشخص نشده باشد این دوره 6 ماه در نظر گرفته می‌ شود. در صورت مشخص کردن این زمان هم حداکثر زمان اعتبار ویزا 11 ماه می‌ باشد. همچنین متقاضی حداکثر 30 روز بیشتر از مدت ویزای خود می تواند در انگلستان حضور داشته باشد. با دریافت این نوع ویزای تحصیلی انگلستان، امکان تحصیل در مدارس این کشور، همچنین انجام کار در انگلستان، ممکن نیست.  ویزای تحصیلی کوتاه‌ مدت این کشور، قابلیت تمدید ندارد. همچنین با اخذ این نوع ویزا نمی‌ توانید برای اخذ اقامت انگلستان اقدام فرمایید.

ویزای دانش‌آموزی:

متقاضیان بین 4 تا 17 سال می‌ توانند از طریق این ویزا برای تحصیل در انگلستان اقدام کنند. متقاضی ویزای دانش آموزی انگلستان، باید رضایت‌ نامه والدین یا سرپرست و تمکن مالی تحصیل در انگلستان را داشته باشد. البته فقط می‌ تواند در مدارس غیر دولتی انگلستان تحصیل کند و تحصیل دانش آموز در مدارس دولتی این کشور ممکن نیست.

متقاضیان می‌ توانند به منظور آماده شدن برای تحصیل در این کشور، یک ماه زودتر وارد انگلستان شوند. همچنین می توانند تا 4 ماه پس از پایان تحصیلشان در این کشور اقامت داشته باشند. مدت اعتبار این ویزا برای دانش آموزان زیر 16 سال، حداکثر شش سال است. اما برای دانش آموزان بین 16 تا 17 سال اعتبار این ویزا تنها 3 سال می باشد. این ویزای تحصیلی کشور انگلستان قابلیت تمدید و همچنین قابلیت تبدیل شدن به سایر ویزاهای این کشور، مانند ویزای کار انگلستان را دارد. دانش آموزان با داشتن این ویزا می توانند حداکثر 10 ساعت در هفته مشغول به کار شوند. همراهی خانواده با اخذ این ویزا میسر نیست و والدین دانش‌ آموز می‌ توانند برای ویزای والدین همراه انگلستان اقدام کنند. با اخذ این ویزا دانش آموز نمی‌ تواند کمک هزینه های تحصیلی دولتی دریافت نماید.

نکته قابل توجهی که بد نیست آن را در این بخش با شما به اشتراک بگذاریم، این است که والدین دانش آموزان به واسطه تحصیل فرزندشان در انگلستان نمی توانند اقامت این کشور را دریافت نمایند. به عبارتی تنها با ویزای همراه دانش آموز یا ویزای توریستی می توانند برای مدت کوتاهی در این کشور اقامت داشته باشند.

ویزای عمومی (دانشجویی):

ویزای دانشجویی انگلستان شرایط تقریبا مشابهی با ویزای دانش‌ آموزی دارد، با این تفاوت که متقاضی باید بالای 18 سال باشد. دانشجو می‌ تواند در طول تحصیل در انگلستان همراه اعضای خانواده خود باشد و به صورت نامحدود در این کشور مشغول به کار شود. البته انجام کار های تخصصی نظیر مربی گری ورزشی، برای دانشجویان امکان پذیر نمی باشد. علاوه بر این دانشجو باید از تسلط کافی بر زبان انگلیسی برخوردار باشد.

شرایط اخذ ویزای تحصیلی انگلیس

برای اخذ ویزای تحصیلی انگلستان نیاز است متقاضی شرایط زیر را دارا باشد:

  • دریافت پذیرش از کالج، دانشگاه یا موسسه منتخب
  • تمکن مالی فرد
  • نبود هیچ گونه سابقه کیفری
  • عدم ابتلا به بیماری های مقاربتی، قابل انتقال و…
  • داشتن مدارک شخصی و مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزا
  • پرداخت هزینه های مورد نیاز برای دریافت ویزا
  • و…

همچنین والدین افراد متقاضی زیر 16 سال نیز باید علاوه بر موارد بالا از شرایط زیر برخوردار باشند:

  • مدارکی را ارائه دهند که نشان دهند کار و زندگی اصلی شان در خارج از انگلستان قرار دارد.
  • مدارکی را به منظور اینکه پس از پایان یافتن اعتبار ویزایشان، انگلستان را ترک می کنند، ارائه دهند.
  • توانایی پرداخت هزینه های خروج خود را داشته باشند.
  • فرزند آن ها باید زیر 16 سال باشد. علاوه بر این در حال تحصیل یا در مسیر شروع تحصیل در یکی از مدارس انگلستان باشد. همچنین از ویزای child tier 4 برخوردار باشد.
  • و..

مدارک مورد نیاز جهت اخذ این ویزای کشور انگلستان

به طور عمومی مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای تحصیلی انگلستان از قرار زیر مطرح شده اند:

  • اصل پاسپورت
  • دو قطعه عکس
  • ترجمه شناسنامه
  • مدارک شغلی
  • سند ملکی
  • پرینت 6 ماهه حساب بانکی
  • تمکن مالی به لاتین
  • مدارک تحصیلی با ریز نمرات
  • مدرک زبان معتبر UKVI یا آیلتس
  • پرداخت پرداخت هزینه مربوط به رسیدگی درخواست ویزای مد نظرتان
  • و…

متقاضیان درصورت دسته بندی مناسب مدارکی که ذکر شده است می‌ توانند هر چه زودتر اقدامات لازم را برای اخذ ویزای خود انجام دهند. علاوه بر این توجه داشته باشید که در برخی موارد با توجه به رشته، مقطع تحصیلی، زبان دوره تحصیل و.. از شما انتظار ارائه مدارک خاصی وجود دارد.

هزینه اخذ ویزای تحصیلی انگلستان

هزینه اخذ ویزای تحصیلی این کشور، با توجه به مقطع تحصیلی، سن و دیگر شرایط هر فرد، متفاوت است، اما به طور میانگین، هزینه درخواست ویزای تحصیلی انگلستان (هر دو نوع آن را) می توان 328 در نظر گرفت.

افرادی (همسر، پارتنر و فرزندان زیر 18 سال) که به عنوان همراه ویزای دانشجویی به این کشور نقل مکان می کنند نیز، باید همین هزینه را بابت اخذ ویزای مربوطه بپردازند. البته والدین به عنوان همراه شخصی که ویزای دانش‌ آموزی این کشور را دارد، می‌ توانند با پرداخت 405 پوند، درخواست خود مبنی بر دریافت ویزای Parent of a tier4 (child) visa را ثبت کنند.

به طور کلی متقاضیان این نوع ویزای انگلستان، باید مبلغی را تحت عنوان healthcare surcharge پرداخت کند. مقدار آن برای هر فرد، سالیانه 150 پوند است. این هزینه برای همراه فرد متقاضی نیز 150 پوند در سال است که باید برای تمام سال‌ های تحصیل یک‌ جا پرداخت گردد.

روند اخذ این ویزا

نخستین گام برای درخواست ویزای انگلیس، پرکردن فرم آنلاین ویزای انگلیس و یا مراجعه به سفارت کشور است. هر متقاضی باید فرم درخواست ویزای انگلیس را با دقت تمام تکمیل نماید. مراحل درخواست ویزای انگلیس به شرح زیر است:

  1. ورود به سایت اداره مهاجرت انگلیس یا مراجعه به سفارت این کشور به منظور ثبت درخواست
  2. انتخاب نوع ویزای تحصیلی مد نظر با توجه به شرایطی که دارید
  3. تکمیل فرم مربوط به ویزای مد نظرتان
  4. دریافت وقت سفارت انگلیس در تهران، امارات یا ترکیه برای ارائه اطلاعات بیومتریک
  5. پرداخت آنلاین هزینه درخواست ویزای مربوطه
  6. حضور در سفارت در روز تعیین شده، ارائه مدارک و انجام انگشت نگاری و مصاحبه

توجه داشته باشید که در حال حاضر انگشت نگاری هر یک از ویزاهای این کشور در سه کشور ایران، امارات و ترکیه صورت می گیرد. لازم به ذکر است که تمامی مراحل تکمیل فرم آنلاین مربوط به اخذ هر یک از ویزاهای این کشور به زبان انگلیسی است.

دقت کنید که فرم درخواست آنلاین ویزای انگلیس برای هر فرد باید به صورت جداگانه تکمیل شود.

در پایان

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید همه روزه از ساعات 9 الی 17 با موسسه حقوقی آوات تماس گرفته و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین می توانید فرم ارزیابی مهاجرتی ما را پر کنید و از طریق آن مشاوران ما تمام شرایط شما را بررسی کرده و با شما تماس می گیرند و راه کارهای لازم را به شما عزیزان بیان می کنند.

 

سوالات متداول

1. آیا تحصیل رایگان در انگلستان برای دانشجویان بین المللی امکان پذیر است؟

  • خیر، دانشجویان بین المللی برای تحصیل در این کشور ملزم به پرداخت شهریه هستند، اما با اخذ بورسیه تحصیلی می توانند هزینه تحصیل خود در این کشور را کاهش دهند.

2. آیا والدین به واسطه تحصیل فرزندشان در مدارس انگلستان می توانند اقامت این کشور را به دست آورند؟

  • خیر؛ تحصیل فرزندان در انگلستان، امکان اخذ اقامت این کشور را برای والدینشان فراهم نمی کند. والدین دانش آموزان مهاجر این کشور، تحت شرایطی می توانند ویزای همراه یا ویزای توریستی دریافت کنند و برای مدت کوتاهی در این کشور اقامت داشته باشند.

3. آیا بدون داشتن مدرک زبان، امکان تحصیل در دانشگاه های کشور انگلستان وجود دارد؟

  • خیر؛ داشتن مدرک زبان یکی از الزامات اصلی دریافت ویزای تحصیلی انگلستان است. در نتیجه شما ملزم به ارائه مدرک زبان با حداقل نمره تعیین شده هستید.

4. برای اخذ ویزای تحصیلی انگلستان، به چند امتیاز نیاز است؟

  • از 1 ژانویه سیستم جدیدی برای امتیاز این ویزا در نظر گرفته شده است. طبق سیستم جدید، متقاضیان برای دریافت ویزا باید حداقل 70 امتیاز کسب کنند. شما می توانید این امتیاز را به واسطه برخوردازی از نامه پذیرش، مدرک زبان، تمکن مالی و… به دست آورید.

5. شرایط دریافت بورسیه در مقطع لیسانس برای دانشجویان به چه صورت است؟

  • اغلب بورسیه ها در مقاطع بالاتر به دانشجویان تعلق می گیرد و برای دریافت آن دانشجویان باید از رزومه خوب تحصیلی، نمرات عالی، مقالات معتبر و… برخوردار باشند.

6. در صورت موفقیت در دریافت نامه پذیرش تحصیلی، تا چه زمانی می توانید برای ویزای تحصیلی انگلیس اقدام کنید؟

  • حداکثر 6ماه از زمان صدور نامه پذیرش دانشگاه

سوالی در خصوص مهاجرت به کشور انگلستان از طریق تحصیل دارید؟ می توانید آن را همین حالا از طریق بخش دیدگاه ها با ما مطرح کنید و در کوتاه‌ترین ممکن پاسخ خود را دریافت کنید.

5/5 - (12 امتیاز)

نوشته های مرتبط

  1. محمد شمس گفت:

    سلام
    وقت بخیر
    آیا برای ویزای تحصیلی انگلیس میشه اول خودم برای سفارت اقدام کنم و اگر روند اخذ ویزا برای خودم موفقیت آمیز بود برای همسر و فرزندانم اقدام کنم؟
    چون اگر همه باهم اقدام کنیم خیلی پول باید پرداخت کنیم و اگر رد بشه عملا همه پول سوخت میشه!
    پیشاپیش متشکرم

    1. مدیر سایت گفت:

      سلام روز بخیر
      شما میتوانید برای مشاوره تخصصی با همکاران ما در موسسه تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *