ثبت شرکت, لهستان

شرایط و مراحل ثبت شرکت در لهستان

ثبت شرکت در لهستان یکی از راه های اخذ اقامت لهستان است. کشور لهستان در قلب اروپا قرار گرفته است و به خاطر موقعیت جغرافیایی و همسایگی با کشورهایی همچون آلمان، اوکراین، لیتوانی و جمهوری چک و اسلواکی مقصد مناسبی برای افرادی می باشد که قصد مهاجرت به کشور اروپایی را دارند. ویزای تحصیلی لهستان و ویزای توریستی لهستان جزء رایج ترین نوع ویزاهای این کشور می باشد، اما افرادی نیز علاقمند به سرمایه گذاری از طریق ثبت شرکت در لهستان می باشند و می خواهند در این کشور کسب و کاری را راه اندازی نمایند تا بتوانند در کنار کارآفرینی اقامت این کشور را دریافت کنند.

ما در این مقاله توضیحات کلی در خصوص مراحل ثبت شرکت در لهستان، مدارک لازم جهت ثبت شرکت در لهستان، مزایای ثبت شرکت در لهستان و چگونگی انجام ثبت شرکت در لهستان را خدمتتان ارائه خواهیم داد.

ثبت شرکت در لهستان

برای انجام ثبت شرکت در لهستان این کشور جذاب و دیدنی باید ابتدا اطلاعات کاملی در زمینه های اقتصادی و کسب و کار و تجارت آن بدست آورید تا بر اساس اطلاعات بدست آمده بتوانید در خصوص نحوه فعالیت شرکت برنامه ریزی کرده تا موفقیت هر چه سریعتر نصیبتان گردد.

برای کسب اطلاعات در زمینه اقتصاد کشور لهستان و کسب و کار در این کشور شما می توانید با کارشناسان مجرب ما مشورت نمایید و اگر تمایل به عقد قرارداد دارید با افتخار آماده خدمت رسانی به شما عزیزان می باشیم، کارشناسان مجرب ما تمامی اطلاعات در خصوص رشد اقتصادی این کشور و شرایط کار آفرینی و درصد موفقیت فعالیت تجاری شما را خدمتتان عرض خواهند کرد و در تمامی مراحل ثبت شرکت در لهستان همراهیتان خواهند کرد تا هر چه سریعتر به موفقیت برسید.

توصیه ما به شما عزیزانیی که قصد ثب شرکت در لهستان را دارید این می باشد که شما می توانید برای بدست آوری اطلاعات جامع، یک سفر کوتاه مدت از طریق ویزای توریستی لهستان به این کشور داشته باشید تا از نزدیک شرایط اقتصادی و سرمایه گذاری در این کشور را مشاهده نمایید، شما می توانید در این سفر از علاوه بر شرایط کاری، شرایط زندگی، هزینه های زندگی و نحوه برخورد مردم لهستان با افرادخارجی را مشاهده نمایید و این موضوع می تواند به شما کمک شایانی در رسیدن به اهدافتان داشته باشد.

لهستان

کشور لهستان در سال های اخیر دارای رشد اقتصادی مناسبی بوده است، تولید ناخالص داخلی این کشور بالغ بر۶میلیارد دلار می باشد که این رشد در سال های اخیر بیشترین افزایش را داشته است.

این کشور محصولاتی مانند ماشین آلات، حیوانات زنده و مواد غذایی و.. را به دیگر کشورها صادر می کند و اقتصاد این کشور بر روی صادرات و واردات اداره می شود.

بهتر است بدانید که کشور لهستان مناسب ترین کشور برای سرمایه گذارانی می باشد که می خواهند ثبت شرکت در لهستان را انجام دهند، چرا که دولت لهستان امکانات ویژه ای را برای سرمایه گذارن خارجی و ورود سرمایه خارجی فراهم آورده است. بهتر است بدانید که یکی از روش هایی که شما می توانید به سرعت اقامت اروپا را اخذ نمایید، ثبت شرکت در لهستان است.

انواع ثبت شرکت در لهستان

  • به صورت سهامی

ثبت شرکت در لهستان به صورت سهامی مناسب شرکت ها و کسب و کارهای بزرگ طراحی شده است، برای ثبت شرکت سهامی در لهستان باید اجازه از دادگستری لهستان دریافت نمایید. قوانین مربوط به این شرکت همانند دیگر شرکت های سهامی می باشد، این گونه شرکت ها مناسب فروشگاه های زنجیره ای، کارخانه ها و فروشگاه های کشت و صنعت مناسب می باشد.

  • با مسئولیت محدود

ثبت شرکت در لهستان با مسئولیت محدود یکی از محبوبترین نوع ساختار شرکتی می باشد که در این کشور سرمایه گذاران خارجی از آن استفاده می کنند، البته باید خاطر نشان کنیم که این نوع ساختار در تمام دنیا برای سرمایه گذاران خارجی محبوب می باشد چرا که این نوع شرکت ها مناسب کسب و کارهای کوچک طراحی شده است و امکان شراکت برای چند سهامدار در این نوع شرکت ها وجود دارد، نکته قابل توجه ای که باید خدمت شما عرض نماییم این است که هزینه ثبت شرکت در لهستان با مسئولیت محدود حداکثر ۲۰۰۰ یورو می باشد.

  • به صورت مشارکت مدنی

ثبت شرکت در لهستان به صورت مشارکت مدنی برای را ه اندازی کسب و کارهایی مناسب می باشد که محدود هستند و برای مجوز کسب این نوع شرکت ها را به ثبت می رسانند، این نوع سرمایه گذاری برای خارجی ها قابل ثبت می باشد.

  • به صورت تاسیس شعبه شرکت خارجی

ثبت شرکت در لهستان به صورت تاسیس شعبه شرکت خارجی نیز دیگر ساختاری می باشد که محبوبیت دارد چرا که افرادی که در کشور‌ی دیگر شرکتی به ثبت رسانده باشند، طبق قوانین کار و اداره مهاجرت لهستان می توانند کسب و کار خود را نیز در لهستان از طریق تاسیس شعبه ترویج دهند. البته باید خاطر نشان کنیم که این نوع ساختار طبق قوانین خاص باید اداره شود به طور مثال تمام قرارداد‌ها و خرید و فروش هایی که در شرکت شعبه انجام می گیرد باید تحد نظر شرکت مادر اداره شود. در واقع شرکت شعبه هیچ گونه مسئولیتی در قبال قرارداد‌ها و خرید و فروش ها نخواهد داشت. طرف اصلی قرارداد ها شرکت مادر می باشد و شرکت شعبه به عنوان یک شرکت واسطه عمل خواهد کرد.

مراحل ثبت شرکت در لهستان

ثبت شرکت در لهستان باید طبق مراحلی گام به گام سپری شود، انجام این مراحل نیازمند مشورت با یک وکیل مجرب در زمینه ثبت شرکت در لهستان می باشد، که شما را از پیچ و خم های این مسیر مطلع سازد تا بتوانید با موفقیت آن را سپری کنید.

شما در ابتدا باید نامی مناسب برای شرکت خود با توجه به نوع فعالیت تجاری انتخاب نمایید، به خاطر داشته باشید که این نام نباید قبلا به ثبت رسیده باشد. در واقع نباید تکراری باشد و بهتر آن است که از ایده های نو بهره مند شوید.

بعد از انجام این مرحله شما باید برای دولت لهستان طرح توجیهی اقتصادی و یا همان بیزنس پلان طراحی و تهیه کنید، در واقع شما با این عمل برنامه کاری خود را به دولت لهستان ارائه خواهید داد، شما باید در این طرح فعالیت تجاری خود را معرفی نمایید و کسب و کاری که قرار است راه اندازی کنید را به صورت کامل توضیح دهید و اهداف این کار را ذکر کنید، توجه داشته باشید که باید شما در این طرح انتظاراتی که از کار و کار آفرینی و ایده ای که دارید را در این طرح بیان نمایید.

اجاره دفتر

بعد از تایید بیزنس پلان شما باید محلی را به عنوان محل کار در این کشور مشخص کنید، شما می توانید به صورت حقیقی ملکی را اجاره و یا خریداری کرده و در اساسنامه شرکت که در دفاتر اسناد رسمی به ثبت خواهد رسید، مشخص کنید، توجه داشته باشید که باید آدرس شرکت، شماره تلفن و فکس، نام شرکت، مدیر عامل، تعداد سهامداران به همراه آدرس دقیق محل سکونت تمامی آنها و میزان سرمایه هر کدام و قوانین کار و میزان ساعات کاری و…. در اساسنامه ذکر گردد.

بعد از انجام مراحل بالا شما باید در اداره مالیات لهستان ثبت نام نمایید تا کد شناسایی مالیاتی در یافت کنید، توجه داشته باشید که این کد هویتی شما محسوب می شود و در صورتی که آن را اخذ نکنید نمی توانید هیچ گونه فعالیتی را در لهستان آغاز کنید.

طبق قوانین ثبت شرکت ها در اروپا شما باید مدارک خود را به سفارت لهستان جهت دریافت ویزا ارائه دهید و بعد از بررسی مدارک برای شما یک ویزای یک ساله صادر می گردد و این ویزا موقت است و به معنای دریافت اقامت دائم لهستان نخواهد بود.

عملکرد شرکت

بعد از اینکه ویزا را دریافت نمودید می توانید به لهستان بروید و کسب و کار خود را در آن کشور آغاز نمایید و طی این یک سال شما اگر بخواهید ویزا برایتان تمدید گردد باید گزارش مثبتی از عملکرد شرکت تهیه و ارائه دهید تا در صورت اثبات آن برایتان ویزا تمدید گردد.

توجه داشته باشید که شما بعد از گذشت سه سال اگر هیچ گونه تخلف مالی و مالیاتی نداشته باشید و مالیات های خود را به موقع پرداخت کرده باشید می توانید برای اقامت دائم از طریق ثبت شرکت در این کشور اقدام نمایید و همچنین اگر همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال دارید نیز می توانید اقامت دائم آنان را نیز از این طریق اخذ نمایید.

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت در لهستان

  • گذرنامه معتبر متقاضی و همراهان
  • کارت شناسایی متقاضی و سهامداران
  • گواهی سلامت پزشکی
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • بیزنس پلان
  • سند مالکیت
  • پیرینت حساب
  • کپی از آخرین مدرک تحصیلی
  • تکمیل فرم ثبت شرکت در لهستان

یکی دیگر از روش هایی که به سرعت می توانید ثبت شرکت در لهستان را انجام دهید خرید شرکت در لهستان می باشد. این روش برای افرادی که می خواهند به سرعت مراحل انجام گردد مناسب است. تنها نکته ای که در این روش باید به آن دقت شود این است که شما باید اطلاعات کاملی از بازار های اروپا داشته باشید و همچنین شرکتی که قرار است خریداری نمایید سابقه خوبی داشته باشد، چرا که می تواند فعالیت تجاری شما را تحت تاثیر قرار دهد.

مقاله پیشنهادی: راه های مهاجرت به لهستان

مالیات در لهستان

طبق قوانین همه کشورها شرکت های محلی و خارجی موظف به پرداخت مالیات می باشند. در همین راستا کشور لهستان هم نیز مشمول این موضوع می گردد، اما باید خدمت سرمایه گذاران خارجی عرض نماییم که میزان نرخ مالیات در این کشور به نسبت دیگر کشورهای اروپایی پایین است. البته شایان ذکر است که نرخ مالیات در هر کشور براساس نوع فعالیت تجاری و بزرگی و کوچکی شرکت مشخص می شود و به طور کلی متغیر می باشد. میانگین مالیات بر درآمد در لهستان ۱۹ درصد می باشد.

مزایای ثبت شرکت در لهستان

  • با ثبت شرکت در این کشور شما مالکیت صد در صد را بدست خواهید آورد بدون آنکه نیازی به شریک محلی داشته باشید.
  • شما با ثبت شرکت در لهستان می توانید به بازار های اروپایی دسترسی پیدا کنید.
  • در واقع شما دارای یک برند اروپایی خواهید شد.
  • می توانید از طریق ثبت شرکت در لهستان اقامت این کشور را اخذ نمایید.
  • بعد از گذشت ۵سال می توانید پاسپورت دوم خود را بدست آورید.
  • ثبت شرکت در لهستان به عنوان سریعترین راه برای اخذ اقامت دائم می باشد.
  • می توانید به راحتی بدون دریافت ویزا به کشورهای اروپایی رفت و آمد کنید.
  • می توانید از خدمات رفاهی و خدمات درمانی در سراسر کشورهای اروپایی بهره مند شوید.
  • از مشکلاتی همانند تحریم برای همیشه راحت خواهید شد.
  • می توانید به هر کجای دنیا که می خواهید با دریافت ویزا سفر کنید.
  • می توانید در بانک های این کشور افتتاح حساب انجام دهید.

در پایان

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید همه روزه از ساعات 9 الی 17 با موسسه حقوقی آوات تماس گرفته و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین می توانید فرم ارزیابی مهاجرتی ما را پر کنید و از طریق آن مشاوران ما تمام شرایط شما را بررسی کرده و با شما تماس می گیرند و راه کارهای لازم را به شما عزیزان بیان می کنند.

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *