کاری, لهستان

شرایط دریافت ویزای کار لهستان

ویزای کاری لهستان

در این مقاله می پردازیم به ویزای کاری لهستان. شاید مهمترین و تاثیر گذار ترین مرحله در زندگی هر فردی زمانی می باشد که به دنبال کار می گردد، زیرا تمام آینده فرد را تحت تاثیر قرار داده و مشغول بودن به کاری خوب برای هر فرد مهمترین هدف در زندگی اش می باشد. به همین منظور برخی افراد برای پیدا کردن کاری مناسب به مهاجرت و زندگی در خارج از کشور می روند. تعداد کشورهایی که می توان از طریق ویزای کاری به آن وارد شد متعدد می باشد و شرایط و قوانین های مختلفی هم برای هر کشور وجود دارد. در این مقاله درباره ویزای کاری لهستان اطلاعاتی در اختیارتان قرار می دهیم که ابتدا به صورت جزئی با کشور لهستان آشنا می شویم.

کشور لهستان

جمهوری لهستان با کشورهایی همچون آلمان، چک، اسلواکی، لیتوانی، روسیه، بلاروس و اوکراین همسایه است. این کشور که مساحتش به سیصد و سیزده هزار کیلومتر مربع می رسد و جمعیتش بالغ بر سی و هشت میلیون نفر است واقع در مرکز اروپا می باشد. پایتخت این کشور پر جمعیت، ورشو است و واحد پول در لهستان زلوتی است.

اگر شما قصد مهاجرت به لهستان را از طریق ویزای کاری لهستان دارید بهتر است از صادرات این کشور بزرگ مطلع باشید که عبارت است از: حیوانات زنده، ماشین آلات و تجهیزات حمل و نقل. لهستان از آن دسته کشور هایی می باشد که تمایل بسیاری به جذب نیروی کار خارجی دارد البته این روزها تعداد بسیاری از کشورها می باشند که به جذب نیروی خارجی علاقمند هستند، مانند کشورهایی همچون آلمان و آفریقای جنوبی و …. که افرادی در رشته های پزشکی و فنی و مهندسی تحصیل کرده اند و تخصص لازم در این رشته ها را دارا می باشند، می توانند به این کشورها از طریق ویزای کاری رفته و کارت اقامت را دریافت کنند.

در بین این کشورها، کشور آلمان به عنوان صنعتی ترین کشور اروپا شناخته شده می باشد و شرایط مناسب تر و راحت تری برای پذیرش افراد از طریق ویزای کاری را فراهم کرده است.

راه های مهاجرت به لهستان

کشور لهستان روش های متعددی را برای ورود افراد خارجی فراهم کرده است که به چند مورد از آن ها اشاره می کنیم. یکی از طریق ویزای تحصیلی می باشد و روش دیگر از طریق سرمایه گذاری امکان پذیر است. شایان ذکر است که کشوری مانند لهستان به هیچ عنوان به خاطر تولد فرزند در خاک لهستان تابعیت نخواهد داد و باید از طرق دیگر برای اخذ اقامت اقدام کرد که موسسه آوات شرایط اخذ اقامت از طریق ویزای کار لهستان را برایتان شرح می دهد.

برای اخذ ویزای کاری لهستان باید کارفرمایی که در لهستان دارای شرکت ثبت شده ای است ابتدا یک آگهی که در روزنامه، اینترنت و… در لهستان منتشر می کند و مدت این انتشار سه ماهه است اعلام جذب نیروی متخصص مورد نیاز را اعمال کند اگر در مدت این سه ماه که آگهی منتشر می شود فردی با شرایط لازم پیدا نشد باید کارفرمای مورد نظر همان آگهی را به مدت سه ماه، مجدد در اتحادیه اروپا منتشر کند و زمانی که در مدت آن سه ماه هم فردی پیدا نشد کارفرما می تواند فرد متخصص در زمینه فعالیتی که نیاز دارد را از دیگر کشور هایی که جزء اتحادیه اروپا نمی باشند انتخاب کند، این روش برای تمامی کشور های عضو اتحادیه اروپایی مرسوم است.

زمانی که دعوتنامه برای متقاضی کار ارسال می گردد باید قراردادی مبنی بر این موضوع بین متقاضی و کارفرما منعقد گردد.

مدارک مورد نیاز ویزای کار لهستان

از جمله مدارک مورد نیازی که متقاضی کار باید ارائه دهد عبارت است از: گواهی سلامت پزشکی، نامه عدم سوء پیشینه، ترجمه کامل از مدارک تحصیلی تمامی مقاطع و ترجمه سوابق کاری، سابقه ی بیمه، تمکن مالی و پاسپورت.

زمانی که کلیه مدارک اعلام شده و مورد نیاز تکمیل باشد بعد از ارائه به سفارت مدت زمانی که طول می کشد ویزای کاری لهستان از سمت سفارت صادر شود، دو الی سه ماه زمان می برد.

البته باید به این موضوع به صراحت اشاره کرد که اخذ ویزای کاری لهستان نسبت به اخذ ویزای تحصیلی لهستان مشکل تر و در مواقعی غیر ممکن است، اما می توان این اطمینان را به افرادی که واجد شرایط ویزای تحصیلی لهستان هستند داد که این روش راحت تر و سریعتر از ویزای کاری لهستان صورت می گیرد زیرا فرد با هزینه ای کمتر می تواند به لهستان برود و در حین تحصیل زمانی که کارفرما در لهستان آگهی استخدام را منتشر نمود در آگهی داده شده پذیرفته شود و ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری لهستان تغییر دهد. و بعد از مشغول شدن به کار و دادن مالیات به کشور لهستان به مدت پنج سال برای گرفتن کارت اقامت لهستان اقدام نماید.

در پایان

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید همه روزه از ساعات 9 الی 17 با موسسه حقوقی آوات تماس گرفته و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین می توانید فرم ارزیابی مهاجرتی ما را پر کنید و از طریق آن مشاوران ما تمام شرایط شما را بررسی کرده و با شما تماس می گیرند و راه کارهای لازم را به شما عزیزان بیان می کنند.

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *