تحصیلی, سوئد

دریافت ویزای تحصیلی سوئد

شرایط اخذ ویزای تحصیلی سوئد

سوئد جز مقصد های برتر آموزشی شناخته می شود. چرا که دانشگاه های این کشور، جز دانشگاه های جهانی که رهبری آموزش جهان را در دست داند، محسوب می شوند. دلایل بسیاری وجود دارد که هر ساله دانشجویان بین المللی بسیاری مهاجرت تحصیلی به کشور سوئد را انتخاب می کنند. از آنجا که دانشجویان ایرانی بسیاری مشتاق تحصیل در این کشور هستند، ما در این مقاله قصد داریم شما را با ویزای تحصیلی سوئد آشنا کنیم. پس اگر به فکر مهاجرت تحصیلی به سوئد هستد، با ما در این مقاله همراه باشید.

تحصیل در سوئد

سوئد از جمله کشور های عضو اتحادیه اروپا است که در زمینه آموزشی جز کشورهای پیشرو و قدرتمند محسوب می شود. این موضوع در کنار وضعی اقتصادی، شرایط زندگی و… باعث شده تا هر ساله دانشجویان بسیاری به این کشور نقل مکان کنند.

تحصیل در کشور سوئد می تواند برای دانشجویان مزایای بسیاری داشته باشد. یکی از مهم ترین آن ها این است که با مهاجرت از طریق تحصیل به سوئد، دانشجویان بین المللی می توانند اقامت دائم این کشور را به دست آورند.

اخذ مدرکی معتبر از دانشگاه های سوئدی، از دیگر مزایای بسیار مهم تحصیل در این کشور است. چرا که زمینه بسیار مناسبی را برای ورود دانشجویان به بازار کار سوئد و بازار کار جهانی فراهم می کند.

برای کسب اطلاعات در خصوص شرایط تحصیل در سوئد می توانید مقاله ای با همین عنوان را که قبلا در سایت آوات منتشر شده است، مطالعه فرمایید.

شهرهای محبوب سوئد برای دانشجویان مهاجر

طبق نظر سنجی های صورت گرفته، شهرهای سوئد چیزی فراتر از انتظار دانشجویانی هستند که برای تحصیل به این کشور نقل مکان می کنند. در بین تمامی شهرهای این کشور، چند شهر وجود دارد که هر ساله مهاجران بسیاری که سوئد را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب کرده اند، به سمت آن ها کشیده می شوند.

این شهرها عبارتند از:

  • استکهلم

استکهلم یکی از پر جمعیت ترین شهرهای سوئد است. به اندازه ای که حدود یک چهارم جمعیت کل این کشور در این شهر زندگی می کنند.

این شهر برای دانشجویان یک محیط فوق العاده محسوب می شود. چرا که بیشتر موسسات آموزشی برتر سوئد در این شهر واقع شده و جامعه دانشجویی این شهر، محیطی منحصر به فرد در استکهلم ساخته است.

  • اوپسالا

یکی از شهرهای بزرگ سوئد به حساب می آید که یکی از قدیمی ترین و معتبرترین دانشگاه های سوئدی را در خود جای داده است. اکثر دانشجویانی که این شهر را برای زندگی می کنند، به واسطه شهرتی که دانشگاه اپسالا در جهان دارد آن را انتخاب کرده اند.

در این شهر علاوه بر موسسات آموزشی خوب، موقعیت های شغلی بسیار خوبی نیز برای دانشجویان وجود دارد.

  • لوند

شهر لاند را می توان یکی از شهرهای کوچک سوئد شمارد که جامعه دانشجویی بین المللی کوچک و در عین حال پر جنب و جوشی را در خود شکل داده است.

در این شهر نیز موسسات آموزشی بسیار خوبی برای دانشجویان وجود دارد. در کنار آن ها شرکت های تکنولوژی محور بسیاری نیز هستند که موقعیت شغلی بسیار خوبی را برای دانشجویان برخی رشته های فراهم کرده.

دانشگاه لاند که به عنوان یکی از قدیمی ترین و مشهورترین دانشگاه های سوئد شناخته می شود، در این شهر واقع شده است.

  • و…

شرایط دریافت ویزای تحصیلی سوئد

دانشجویان اروپایی زمانی که قصد تحصیل در سوئد برای مدتی کمتر از 90 روز را دارند، نیازی به دریافت ویزای تحصیلی سوئد ندارند. اما این موضوع برای دانشجویان غیر اروپایی چنین نیست. یعنی دانشجویان غیر اروپایی برای هر مدتی که بخواهند به تحصیل در کشور سوئد بپردازند باید ویزای تحصیلی این کشور را دریافت نمایند.

ویزای تحصیلی سوئد در واقع به شما اجازه تحصیل بلند مدت و کار به صورت محدود در کشور سوئد را می دهد. به طور کلی، اخذ این ویزای سوئد مزایای بسیاری برای مهاجران دارد. مهم ترین آن ها عبارتند از:

  • زندگی در یکی از بهترین کشور های جهان
  • فراهم شدن بستری مناسب برای اخذ اقامت دائم و تابعیت این کشور به طور غیر مستقیم
  • امکان اخذ مدرک تحصیلی بین المللی
  • فراهم شدن بستری برای ورود راحت تر به بازار کار سوئد یا بازار کار سایر کشور های اروپایی
  • امکان همراه داشتن همسر و فرزندان وابسته به سوئد
  • برخورداری از بسیاری امکان رفاهی عالی
  • امکان تحصیل رایگان همراهان فرد متقاضی در سوئد
  • و…

این ویزا دارای انواع مختلفی است، ما در ادامه شما را با انواع ویزای تحصیلی این کشور، شرایط، مدارک و…. هر یک آشنا خواهیم کرد.

انواع ویزای تحصیلی سوئد

سوئد به طول کلی دو نوع ویزای تحصیلی ارائه می دهد: ویزای تحصیلی کوتاه مدت، ویزای تحصیلی بلند مدت (نوع D).

ویزای تحصیلی کوتاه مدت سوئد

این نوع ویزای تحصیلی مناسب دانشجویان بین المللی است که قصد دارند کمتر از 6 ماه در سوئد بمانند و تنها در این مدت به تحصیل در این کشور بپردازند.

ویزای تحصیلی بلند مدت سوئد

ویزای تحصیلی بلند، بیشتر توسط دانشجویان بین المللی اخذ می شود که قصد دارند مقطع تحصیلی را در سوئد پشت سر بگذارند. به طور مثال در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد یا دکتری به تحصیل در دانشگاه های کشور سوئد بپردازند.

این ویزا امکان تحصیل در سوئد بیش از 6 ماه را به شما می دهد. همچنین با استفاده از این ویزا می توانید به صورت پاره وقت در سوئد مشغول به کار شوید و از این راه بخشی از هزینه های زندگی خود در این کشور را تامین فرمایید.

شرایط اخذ ویزای تحصیلی این کشور

برای اینکه بتوانید ویزای تحصیلی کشور سوئد را دریافت نمایید، واجد شرایط مشخصی باشید. برخی از مهم ترین شرایطی که باید داشته باشید، به شرح زیر می باشد:

  • تحصیل در یک برنامه تحصیلی تمام وقت در این کشور
  • داشتن تایید نامه کتبی ثبت نام یا نامه پذیرش
  • پرداخت قصد اول شهریه مربوط به دوره تحصیلی تان (در صورتی که لازم باشد شهریه ای را برای تحصیل در دانشگاه مد نظرتان بگردازید.
  • پاسپورتی که حداقل به اندازه 6 ماه اعتبار داشته باشد
  • توانایی مالی برای پرداخت هزینه های زندگی و تحصیل در این کشور (حداقل 840 یورو- در صورت دریافت غذا و اقامت رایگان حداقل 165 یورو)
  • تسلط به زبان انگلیسی یا زبان سوئدی
  • و…

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد شرایط اخذ هر یک از ویزاهای تحصیلی کشور سوئد می توانید با مجموعه آوات تماس بگیرید. همچنین می توانید سایر مقالات موجود در سایت را مطالعه فرمایید.

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای تحصیلی کشور سوئد

به طور کلی برای اخذ این ویزا از شما مدارک ذیل خواسته می شود:

  • نامه پذیرش یا تاییدیه ثبت نامه
  • فیش واریز هزینه رسیدگی به درخواست
  • فیش واریز قصد اول شهریه مدرسه، دانشگاه یا هر مرکز آموزشی که قصد تحصیل در آن را دارید.
  • شش قطعه عکس پرسونلی با ویژگی های عکس پاسپورت که که حداکثر برای شش ماه قبل باشد
  • مدارک تحصیلی مقطع قبلی (اصل+ نسخه ترجمه شده+ کپی)
  • ریز نمرات مقطع تحصیلی قبلی (اصل+ نسخه ترجمه شده+ کپی)
  • مدارک هویتی نظیر پاسپورت، شناسنامه و… (اصل+ نسخه ترجمه شده+ کپی)
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • گواهی عدم اعتیاد
  • گواهی سلامت پزشکی
  • مدارک مالی مانند صورت حساب بانکی
  • و …

البته ممکن است با توجه به شرایط، مقطع تحصیلی و… از شما مدارک دیگری نیز خواسته شود. همچنین توجه داشته باشید که شما باید اصل مدارک را به همراه نسخه ترجمه شده و کپی از آن ها ارائه دهید.

هزینه اخذ ویزای تحصیلی این کشور

هزینه دریافت ویزای تحصیلی کشور سوئد 1000 کرون می باشد. شما می توانید این هزینه را به صورت آنلاین یا به صورت نقد در سفارت یا کنسولگری که درخواستتان را ثبت می کنید، بپردازید.

الزامات زبان برای اخذ ویزای تحصلی سوئد

زبان رسمی سوئد، زبان سوئدی است. اما از آنجایی که بخش قابل از دوره های تحصیلی این کشور به زبان انگلیسی برگزار می شود، شما با تسلط کافی به یکی از زبان ها می توانید ویزای تحصیلی این کشور را دریافت نمایید. البته در نظر داشته باشید که اگر نه به زبان سوئدی تسلط دارید نه به زبان انگلیسی، می توانید ابتدا در دوره های زبانی که این کشور برای مهاجران غیر اروپایی برگزار می کند شرکت کنید. البته در این صورت نیز باید به اندازه ای که بتوانید برای رفع نیاز های روزمره تان از زبان مد نظر (انگلیسی یا سوئدی) استفاده نمایید، به زبان انگلیسی یا سوئدی تسلط داشته باشید.

روند اخذ این ویزا

برای دریافت ویزای دانشجویی کشور سوئد می توانید از طریق دو روش اقدام فرمایید:

  1. به صورت آنلاین درخواست خود را در سایت اداره مهاجرت کشور سوئد ثبت نمایید.
  2. به سفارت یا کنسولگری سوئد مراجعه فرمایید و درخواست خود مبنی بر دریافت این ویزا را ثبت کنید.

تفاوت این دو روش در مدت زمان رسیدگی به درخواستتان است. در واقع زمانی که درخواست خود را به صورت آنلاین ثبت می نمایید، از همان لحظه زمان رسیدگی به درخواستتان شروع می شود، اما در مراجعه حضوری پروسه رسیدگی به درخواستتان با فاصله شروع می شود. چرا که در روش اول مدارک شما مستقیما به اداره مهاجرت این کشور ارسال شده اما در روش دوم باید مدارک شما از سفارت یا کنسولگری این کشور به اداره مهاجرت سوئد فرستاده شود.

در هر صورت شما باید فرم مربوط به درخواستتان را تکمیل کنید و مدارک تعیین شده را ارائه دهید. همچنین هزینه مربوط به درخواستتان را بپردازید. سپس برای ثبت اطلاعات بیومتریک به سفارت یا کنسلوگری سوئد مراجعه فرمایید. همچنین در مصاحبه شرکت کنید. بعد از پشت سر گذاشتن این مراحل باید منتظر بمانید تا نتیجه درخواستتان به شما اعلام شود.

خدمات موسسه حقوقی و مهاجرتی آوات در خصوص کشور سوئد

آیا قصد مهاجرت به کشور سوئد را دارید؟ ما می توانید شما را همراهی کنیم تا به خواسته تان برسید. چه از طریق تحصیل اقدام کنید، چه از طریق کار، چه از طریق سرمایه گذاری و… ما می توانیم به شما خدمات مفید و ارزشمندی ارائه دهیم تا بتوانید در کم تریم زمان ممکن، با کم ترین هزینه موجود، به خواسته خود که نقل مکان به کشور سوئد است برسید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص خدمات موسسه حقوق و مهاجرتی آوات می توانید از طریق شماره های درج شده در سایت با ما تماس بگیرید. ما از روز شنبه تا پنجشنبه از ساعت 9 الی 17 پاسخگو شما هستیم.

در صورتی که مایل به دریافت مشاوره رایگان از کارشناسان و وکلای مهاجرتی آوات هستید، می توانید همین حالا فرم ارزیابی مهاجرتی ما را تکمیل نمایید تا ما بعد از بررسی شرایطتان با شما تماس بگیریم.

 

سوالات متداول

1. مدت اعتبار ویزای تحصیلی کشور سوئد چقدر است؟

  • مدت اعتبار این ویزا برای هر کس با توجه به مقطع تحصیلی، رشته، شرایطی که دارد و… متفاوت است. البته تجربه نشان داده است که به طور کلی مدت اعتبار این ویزا به اندازه ای است که فرد بتواند تحصیل خود در سوئد را به پایان برساند و حتی بعد از پایان تحصیل چند ماه در این کشور بماند. حداقل اعتبار ویزای تحصیلی سوئد 1 سال است.

2. آیا با اخذ ویزای تحصیلی سوئد امکان آوردن افراد خانواده به سوئد وجود دارد؟

  • بله با اخذ این ویزا اعضای درجه یک خانواده فرد دانشو می توانند در مدت زمانی که او در سوئد مشغول به تحصیل است، در این کشور اقامت داشته باشند. اگر این مدت حداقل 6 ماه باشد، می توانند به کار در سوئد نیز مشغول شوند.

3. آیا باید بیمه درمانی داشته باشیم؟

خیر دانشجویان ایرانی برای دریافت این ویزای سوئد نیازی به دریافت بیمه درمانی ندارند.

3. آیا با مهاجرت به سوئد از طریق تحصیل می توان اقامت دائم و پاسپورت این کشور را به دست آورد؟

  • بله زمانی که مدرک تحصیلی خود را در کشور سوئد دریافت کنید و به عبارتی در این کشور فارغ التحصیل شوید می توانید نسبت به اخذ ویزای کار سوئد اقدام نمایید. با کار در سوئد برای مدت معینی و دارا بودن شرایط به خصوصی می توانید اقامت دائم این کشور را به دست آورید. در نهایت چند سال بعد از آن هم می توانید پاسپورت سوئد را دریافت نمایید.

4. پردازش درخواستمان در خصوص دریافت این ویزا چقدر زمان می برد؟ 

  • تجربه نشان داده معمولا بین 2 تا 3 ماه زمان می برد تا درخواست شما مورد پردازش قرار بگیرد و نتیجه به شما اعلام شود.
4.7/5 - (4 امتیاز)

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *