امارات, کاری

برای ثبت شرکت در دبی چه روش هایی وجود دارد؟

ثبت شرکت در دبی

ثبت شرکت در دبی تابع قوانین خاصی صورت می گیرد که ما در این مقاله به آن می پردازیم. شرایط و هزینه های ثبت انواع شرکت در 2021 نیز مورد بررسی قرار می گیرد. کسانی که به دنبال ثبت شرکت در دبی هستند، باید از طریق قوانین دبی اقدام کنند. می توان گفت همه شرکت هایی که می خواهند در دبی به ثبت برسند منهای کسانی که مجوز حرفه ای دارند با مشارکت چند تا از اتباع امارات  که سرمایه زیادی داشته یاشند، ممکن است. این قانون نه تنها در دبی بلکه در همه شهرهای امارات اجرایی می شود. دبی به عنوان یکی از کشورهای نزدیک به ایران پیشرفت زیادی در زمینه فعالیت تجاری داشته است.

این رشد باعث شده به همه استانداردهایی که برای ثبت شرکت در این کشور نیاز است، دست پیدا کند. از آن جایی که ایران در تحریم است، هر تاجر ایرانی برای ثبت یک شرکت یا حتی یک دفتر در دبی در حال تلاش می باشد.

ثبت شرکت در دبی

چه روش هایی برای ثبت شرکت در دبی وجود دارد؟

می توان گفت دبی توجه همه تاجرهای ایرانی و خارج از کشور را به خود جلب کرده است که برای ثبت شرکت در دبی دو راه قانونی برایشان وجود دارد که یکی از آن ها ثبت شرکت در اداره توسعه اقتصادی می باشد.

در این اداره امکان صادر کردن مجوزهایی که برای ثبت شرکت تجاری نیاز است، امکان پذیر است و جزء اداره هایی به شمار می رود که در شرایطی مستقل زیر نظر قانون کار به فعالیت می پردازد.

اگر شخصی بخواهد شرکتی را به ثبت برساند لازم است پنجاه و یک درصد از سهام به نام یک شخص اماراتی باشد که به نوعی می تواند نقش یک حمایت گر را برای شرکت شما داشته باشد و در صورتی که به دنبال انجام امور اداری شرکت باشید، اجازه این شخص نیاز می باشد.

از راه های دیگر ثبت شرکت در این کشور، ثبت شرکت در مناطق آزاد تجاری می باشد. جالب است بدانید ثبت شرکت شما در مناطق آزاد تجاری باعث می شود که شما مالک صد در صد شرکت خود باشید و نه تنها به ضامن و یک شخص اماراتی نیاز ندارید بلکه هزینه ای برای مالیات نیاز نیست که پرداخت کنید.

باید بدانید که با ثبت شرکت به روش اول، باید به دنبال یک دفتر برای خود باشید ولی در روش دوم، مناطق آزاد تجاری یک دفتر را به صورت پاره وقت که قیمت مناسبی هم دارد، در اختیار شما قرار می دهد که فعالیت خود را در آنجا دنبال کنید.

مقاله پیشنهادی: راه های دریافت اقامت دبی

برای ثبت شرکت در دبی به چه مدارکی نیاز است؟

  • انتخاب یک نام مناسب برای ثبت شرکت در دبی
  • اعلام کردن مشخصات کامل سهامداران اعم از نام، نام خانوادگی، ملیت و آدرس
  • اعلام کردن مشخصات کامل کارمندان از جمله، نام کامل و ملیت و آدرس
  • ارسال تصویر واضح و خوانا از پاسپورت‌ها و درصورتی‌ دسترسی نداشتن به ساپورت، ارسال تصویر ترجمه‌ شده رسمی از مدارک شناسایی مانند شناسنامه و یا کارت ملی
  • ارسال تصویر ترجمه‌ شده رسمی یکی از قبوض آب و برق و تلفن برای تأیید آدرس

انواع شرکت قابل ثبت در دبی

1. ثبت شرکت سهام خاص:

در این روش برای ثبت شرکت در دبی به سه نفر یا تعدادی بیشتری شخص به عنوان شریک شرکت نیاز است و میزان سرمایه اول حداقل باید دو میلیون درهم باشد که معمولا امکان فروش این سهام در بازار وجود ندارد.

2. ثبت شرکت با مسئولیت محدود:

در این شرکت ها به دو نوع شریک نیاز است که یکی از آن ها به عنوان شریک تضامنی که ترجیحا باید یک شخص اماراتی باشد، به اندازه سهمی که در شرکت دارند، مسئولیت بدهی های شرکت با آن هاست و شریک دوم، شریک مشارکتی می باشد که میزان مسئولیتش به میزان سهامش در شرکت بستگی دارد.

3. ثبت شرکت سرمایه گذاری مشترک:

در این نوع شرکت ها دو شریک وجود دارد که یکی از شرکا در شرکت به تجارت می پردازد و هرکدام وظیفه  مشخصی دارند و به ثبت رساندن قراردادشان به صورت قانونی ضروری نمی باشد.

ثبت شرکت در دبی

ثبت شرکت در دبی

مزایای داشتن شرکت در دبی

  1. دریافت امتیازات قانونی از کشور دبی.
  2. حمایت قوانین از کلیه طرفین شرکت.
  3. برخورداری از مالکیت صد در صدی در مناطق تجاری آزاد.
  4. گرفتن نمایندگی از اشخاص حقیقی به اعتبار برخورداری از سیستم قابل اعتماد و ثابت.
  5. دریافت اعتبارات دولتی مانند وام های بانکی و مجوزهای مورد نیاز.
  6. برخورداری از نظام تجاری آزاد.
  7. معافیت از مالیات در شرکتهای سهامی
  8. انتخاب مدیران شرکت با هر ملیتی
  9. داشتن حساب بانکی آنلاین بدون نیاز به ویزا
  10. عدم نیاز به ارائه گزارش های بازرسی سالانه
  11. خرید ملک بدون نیاز به پاسپورت یا ویزا تحت عنوان شرکت بین المللی و معافیت از پرداخت هزینه انتقال.
  12. افرادی که در دبی اقدام به ثبت شعبه و یا ثبت شرکت می کنند خود را در شرایط تعامل ساده تر با بازار دنیا به دور از تحریم ها و شرایط سخت اقتصادی قرار می دهند.
  13. ثبت شرکت در این کشور نیازمند پرداخت مالیات نیست.
  14. صاحبان شرکت در امارات زیر نظر قانون تجاری این کشور تحت حمایت هستند.
  15. افرادی که در دبی سرمایه گذاری و شرکت ثبت می کنند، امکان گرفتن اقامت یکی از ثروتمندترین کشورهای دنیا برایشان وجود دارد.
  16. ثبت شرکت در این کشور به دلیل شرایط راحت رفت و آمد از ایران به دبی و برعکس باعث دسترسی آسان افراد به هر دو کشور می شود.
  17. با ثبت شرکت در این کشور می توانید از انواع وام ها و تسهیلات بانکی با سود کم و بلند مدت بهره مند شوید.
  18. شرکت های ثبت شده در دبی از نظام تجاری آزادی بهره مند می شوند.
  19. ثبت شرکت در این کشور به شما امکان مدیریت بر شرکت را خواهد داد.
  20. شرکت های ثبت شده در دبی الزامی به ارائه گزارشات مالیاتی و بازرسی سالیانه ندارند.

ثبت شرکت در دبی به صورت شرکت تضامنی

ثبت شرکت در دبی

یکی دیگر از انواع ثبت شرکت در این کشور، شرکت تضامنی می باشد که با یک یا دو نفر می توان این شرکت را ایجاد کرد. برای انتخاب اسم شرکت، باید از اسم یکی از سهام داران استفاده شود، به این صورت که قبل از نام شخص عبارت شرکت تضامنی به کار رود، یعنی به طور مثال، شرکت تضامنی رسولی و شرکا.

هر کدام از شرکا در این شرکت وظایف نامحدودی دارند و در صورتی که به شرکت تحت هر شرایطی خسارت مالی وارد شود و میزان سرمایه شرکت برای پرداخت آن کافی نباشد، هر یک از شرکا مسئولیت دارند که این مبلغ را فراهم کنند. زمانی که یکی از یکی از شرکا بتواند خسارت وارد شده را جبران کند، بقیه شرکا موظفند هزینه را به او پرداخت کنند.

اداره این شرکت توسط یک مدیر عامل امکان پذیر است و به هیئت مدیره نیاز چندانی ندارد و اگر تصمیم به داشتن هیئت مدیره گرفتند، می توانند مدیر عامل را شخصی غیر از افراد شرکت انتخاب کنند.

مقاله پیشنهادی: شرایط ثبت شرکت در روسیه

در پایان

برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید همه روزه از ساعات 9 الی 17 با موسسه حقوقی آوات تماس گرفته و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین می توانید فرم ارزیابی مهاجرتی ما را پر کنید و از طریق آن مشاوران ما تمام شرایط شما را بررسی کرده و با شما تماس می گیرند و راه کارهای لازم را به شما عزیزان بیان می کنند.

5/5 - (2 امتیاز)

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *