کانادا

شرایط خرید ملک در کانادا

خرید ملک در کانادا

امروزه افراد زیادی به علت شرایط ایده­ آل کانادا از جمله مهاجر پذیری و تنوع فرهنگی، جاذبه های توریستی، اقتصاد رو به رشد و البته انگلیسی بودن زبان این کشور، به سرمایه گذاری و خرید ملک در این کشور علاقه نشان می دهند. در حوزه خرید ملک در  کانادا سوالات رایجی مطرح می شود که این مقاله سعی دارد به برخی از مهم ترین پرسش های مطرح شده بپردازد.

چه کسانی می توانند اقدام به خرید ملک در کانادا بکنند؟

هر کس از هر کشور و هر تابعیتی می تواند اقدام به خرید ملک در کانادا بکند و خرید ملک در این کشور محدود به تابعیت آن نیست. برای خرید ملک در کانادا نیازی نیست که حتما مقیم این کشور باشید و افراد غیر مقیم از حقوق برابری در خرید ملک در  کانادا برخوردار هستند، اگرچه خرید ملک برای اتباع خارجی با سختی ها و مراحل اضافی مخصوص به خود همراه است و بهتر است افراد غیر مقیم برای خرید ملک از راهنمایی یک وکیل آگاه به پیچیدگی های مالکیت خارجی استفاده کنند.

چه ملکی را می توان در کانادا خریداری کرد؟

املاک قابل خرید در کانادا عبارتند از :

  • زمین (land)
  • آپارتمان (condominium)
  • مسکن ویلایی (house)

البته برخی از مناطق محدودیت خرید و فروش دارند و املاک این مناطق به مهاجران به فروش نمی رسد، در کانادا اکثر آپارتمان ها برای اجاره هستند و از جمله متداول ترین خانه­ ها در کانادا خانه های دوپلکس و تاون هاوس ها هستند.

بازرسی

قبل از خرید ملک یک بازرس ملک را مورد بررسی قرار می دهد، بازرس ساختمان را از نظر عیوب احتمالی بررسی می کند. عیوب احتمالی در فونداسیون، لوله کشی، سیم کشی و غیره. هزینه های بازرسی بر عهده خریدار ملک است.

 خرید ملک در کانادا

خرید ملک در کانادا

قیمت ملک در کانادا

قیمت ملک در کانادا بسته به شهرها و مناطق مختلف متفاوت است. به طور کلی قیمت در شهرهای بزرگ نسبت به شهرهای کوچکتر و روستاها و در مناطق خوش آب و هوا نسبت به مناطقی که آب و هوای مساعدی ندارند، بیشتر است. برای مثال: ونکوور و بریتیش کلمبیا که از جمله شهرهای غربی کانادا هستند به علت داشتن آب و هوایی معتدل جزو گران ترین مناطق بشمار می روند و منیتوبا و پرنس ادوارد به علت بدی آب و هوا املاک ارزان تری دارند.

امروزه اکثر آژانس‌های مشاوره املاک به شبکه سراسری MLS متصل هستند و افراد می توانند از این طریق به قیمت‌های روزهای املاک در کانادا دسترسی داشته باشند و نیازی به مراجعه حضوری نیست.

مقاله پیشنهادی: راه های اخذ اقامت کانادا

هزینه های خرید ملک در کانادا

خرید ملک در کانادا علاوه بر بهای ملک شامل هزینه های جانبی دیگری نیز می شود که عبارتند از:

هزینه ها

1

قیمت خرید

2

مالیات انتقال ملک (یک درصد)

3

هزینه های بازرسی

4

هزینه های بیمه

5

هزینه های حقوقی عقد قرارداد

ضمنا افرادی که در  کانادا اقامت ندارند باید یک سفته مالیاتی 15% غیر اقامتی نیز پرداخت نمایند. البته مالیات 15% تنها در برخی مکان‌ها از کانادا اعمال می  شود.

سالانه باید مالیات ملک پرداخت شود و این مالیات بستگی به ارزش ملک و مکان آن دارد.

هزینه های آب و برق و سایر خدمات نیز باید در نظر گرفته شوند. در ضمن هزینه مشاور املاک نیز حدود 7 درصد از هزار دلار اول قیمت خانه است که باید به مشاور داده شود.

آشنایی با روش های مهاجرت به کانادا

برای مهاجرت به کانادا و اخذ اقامت این کشور راه های مختلفی وجود دارد که در این مقاله به برخی از این روش ها اشاره می کنیم.

مهاجرت به کانادا و اخذ اقامت دائم کانادا از طریق تولد فرزند:

این نوع مهاجرت، روشی است که از همان ابتدا سبب انتقال تابعیت کانادایی به افراد مهاجر می شود. تولد فرزند در این کشور باعث اخذ اقامت دائم کانادا بر اساس قانون خاک و خون می شود.

مهاجرت به کانادا و اخذ اقامت دائم کانادا از طریق ازدواج:

یکی دیگر از روشهای مهاجرت به کانادا و گرفتن اقامت دائم این کشور، ازدواج با شخصی است که خود اقامت دائم این کشور را دارد. لازم به ذکر است که بدانید در این پروسه شما نیاز به وکیل ندارید و تنها با ارائه مدارک و سند ازدواج به سفارت می توانید اقدام به اخذ ویزا نمایید.

مهاجرت به کانادا و اخذ اقامت دائم کانادا از طریق کار:

یکی دیگر از روشهای مهاجرت و اخذ اقامت دائم کانادا از طریق ویزای کار است. به دلیل اینکه این کشور فوق پیشرفته و بسیار وسیع است لذا به هر نوع شغلی نیازمند است. از جمله مشاغلی که این کشور به آن نیاز بالایی دارد. می توان به گرایش های فنی و مهندسی، پرستاری و نفت اشاره نمود.

اخذ ویزای کاری کانادا به گونه ای است که طبق سیستم و روش هایی به شغل متقاضی امتیاز داده می شود. و اگر در این مراحل، حد نصاب امتیازات لازم را دریافت کنند برای شخص متقاضی دعوتنامه اقامت دائم و پی ار کانادا  صادر می شود.

مهاجرت به کانادا و اخذ اقامت دائم کانادا از طریق سرمایه گذاری:

یکی از راه هایی که اکثر کشور ها برای جذب سرمایه گذاران خارجی انجام می دهند، تا از این طریق به اقتصاد کشور خود کمک کنند. و از آن سرمایه گذاران بهره بگیرند دادن اقامت دائم از طریق سرمایه گذاری است. در نتیجه در ازای سرمایه گذاری در کانادا دولت این کشور نیز به شخص سرمایه گذار و همراهان قانونی او اجازه اقامت دائم در این کشور را می دهد.

برای آگاهی بیشتر: روش های مهاجرت به کانادا

پیش پرداخت در خرید ملک در کانادا

برای  خرید ملک در کانادا افراد موظف به پرداخت 35% از بهای ملک به عنوان پیش پرداخت هستند و متقاضیان وام مسکن میتوانند 65% از بهای ملک را به صورت وام دریافت بکنند. وام مسکن به افراد غیر مقیم نیز تعلق می گیرد، افراد علاقمند به اخذ این وام بهتر است با یک وکیل آگاه در این زمینه مشورت بکنند. البته بهره ­ی وام مسکن برای افراد غیر مقیم بیشتر از افراد مقیم  کانادا است.

 خرید ملک در کانادا

خرید ملک در کانادا

اگرچه افراد غیر مقیم نیز میتوانند از وام مسکن برخوردار شوند، اخذ این وام کاغذ بازی زیادی برای آنها در پی دارد و مدارک زیادی باید ترجمه شوند. برای اخذ این وام توسط افراد غیر مقیم نیاز به یک واسطه معتبر است و فرد باید با یک کارگزار وام مسکن تماس بگیرد. مشاور املاک می تواند این واسطه معتبر را به شما معرفی کند.

بانکها بر اساس در آمد فرد وام میدهند. طبق قانون وام مسکن هزینه های ملک (قسط ماهانه وام+ هزینه قبوض برق و آب و غیره+ مالیات ملک) تقسیم بر در آمد خانواده یعنی مجموع درآمد زن و مرد، نباید از 32% بیشتر باشد.

اگر بخواهید خانه ای را که دارای وام است بفروشید باید 1.5 برابر قسط را ضرر بدهید.

پیش پرداخت همانطور که ذکر شد حدود 35% از مبلغ کل است که نیازی نیست نقدا پرداخت شود و می توانید آن را طی چند قسط از 6 ماه تا یک سال پرداخت کنید.

فرایند انتقال خرید ملک در کانادا

بسته به شرایط خرید و مکان ملک، فرایند انتقال ملک بین دو تا سه ماه بطول می­ انجامد که البته اگر ملک خالی باشد ممکن است طی یک ماه بتوان فرایند انتقال را به پایان رساند.

امکان فسخ

طبق قانون خریدار می تواند تا ده روز پس از عقد قرار داد اقدام به فسخ آن نماید. این فسخ میتواند به صورت حضوری اعلام شود یا از طریق فاکس. به این فرصت فسخ cooling-off-period گفته می شود. فرد در صورت ارسال فاکس فسخ قرار داد باید از دریافت آن اطمینان حاصل کند و مدارک مربوط به آن را حفظ نماید تا در صورت لزوم این مدارک را ارائه دهد.

ارزان ترین و گران ترین شهرهای کانادا برای خرید ملک

از جمله شهرهایی از  کانادا که قیمت ملک در آن‌ها از بقیه مناطق ارزان تر است می توان به این موارد اشاره کرد: سنت جان، گریتر مانکتون، ترویس ریورز، فریدریکتون، رجینا، ساندر بای، ساسکاتون، هالیفاکس داتموس.

از طرف دیگر ونکوور، تورنتو، ویکتوریا، همیلتون، و دورهام از جمله گرانترین شهرهای کانادا برای خرید ملک به شمار می روند.

کسب تابعیت از طریق خرید ملک در کانادا

امروزه در برخی کشورهای اروپایی خرید ملک یکی از راههای سرمایه گذاری محدود و اخذ اقامت موقت در این کشورها بشمار میرود اما کشور کانادا فرایند مهاجرتی پیچیده ای دارد که نیازمند طی مراحل مخصوص به خود است و خرید ملک در این زمینه امتیاز خاصی بشمار نمی رود و چنین خریدی اجازه استفاده از حقوق شهروندی و مهاجرتی را به همراه ندارد و فرد متقاضی مهاجرت باید شرایط خاصی را دارا باشد.

در پایان

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید همه روزه از ساعات 9 الی17 با موسسه حقوقی آوات تماس گرفته و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین می توانید فرم ارزیابی مهاجرتی ما را پر کنید و از طریق آن مشاوران ما تمام شرایط شما را بررسی کرده و با شما تماس می گیرند و راه کارهای لازم را به شما عزیزان بیان می کنند.

سوالات متداول

1. هزینه ی خرید یک ملک در کانادا برای افراد کانادایی و غیر کانادایی متفاوت است؟

  • تفاوتی در قیمت برای خرید ملک نیست، تنها تفاوت در نحوه ی پرداخت است.

2. مهاجرت استانی به کانادا به چه معناست؟

  • کانادا از مهاجر پذیرترین کشورهای دنیا است که سالانه مهاجران زیادی را از سراسر دنیا به سوی خود جذب می ­نماید. بنابراین بدیهی است که روش‌­ها و برنامه­ های گوناگونی برای مهاجرت به این کشور مهاجر پذیر وجود داشته باشد. مهاجرت به کانادا از طریق برنامه­ های استانی یکی از همین روش­‌هاست، در این روش شما با داشتن شرایط مورد نظر استان مورد تقاضای خود می توانید برای مهاجرت اقدام کنید

3. بدون داشتن اقامت دائم کانادا می توان در این کشور خانه خرید؟

  • بله. برای خرید و اجاره ی خانه محدودیتی در این زمینه وجود ندارد.

4. آیا از افراد خارجی که قصد خرید ملک دارند مالیات بیشتری دریافت می شود؟

  • مالیاتی که بابت خرید ملک پرداخت میشود برای افراد کانادایی و غیر کانادایی یکسان است اما در شرایط فروش قوانین متفاوتی وجود دارد.

5. کم هزینه ترین روش مهاجرت به کانادا چیست؟

  • شاید بتوان گفت مهاجرت کاری کم هزینه ترین و بهترین نوع مهاجرت است اما هر روشی که برای مهاجرت انتخاب میکنید شامل هزینه هایی است.

6. بعد از چه مدت پس از مهاجرت می توان اقامت دائم کانادا را دریافت کرد؟

  • با توجه به روش مهاجرتی که انتخاب میکنید این مدت بیت 3 تا 5 سال طول خواهد کشید .که پس از این مدت میتوانید اقامت و پاسپورت این کشور را دریافت کنید.

7. ثبت یا خرید سهام یک شرکت، منجر به اقامت کانادا خواهد شد؟

  • به عنوان نوعی سرمایه گذاری با خرید بیش از 50 درصد سهام یک شرکت میتوانید اقامت کانادا را دریافت کنید.

8. برای دریافت ویزای کاری کانادا محدودیت سنی وجود دارد؟

  • بیشترین امتیاز را برای دریافت ویزای کاری افرادی کسب میکنند که در بازه ی سنی 18 تا 35 سال باشند.  هر سن امتیاز متفاوتی دارد.
5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *