ایتالیا, تحصیلی

تحصیل پزشکی در ایتالیا

تحصیل پزشکی در ایتالیا

تحصیل پزشکی در ایتالیا چون دارای دانشگاه های معتبری در این زمینه در جهان است تقاضاهای زیادی را به خود جذب می کند. از یک سمت گرفتن قبولی از دانشگاه های ایتالیا کمی سخت تر از بقیه دانشگاه اروپایی می باشد. کشور ایتالیا مرکز اموزش و پروش در اروپا می باشد. دانشگاه های این کشور جز قدیمی ترین و به روز ترین و همیمن طور معتبر ترین دانشگاه های اروپایی به شمار می رود. کشورایتالیا را می توان یکی از بهترین و مناسب ترین مقصد های تحصیلی اروپا  دانست. تحصیل پزشکی در ایتالیا به دلیل دادن کمک هزینه های تحصیل به تقاضا کننده ها بسیارمحبوب است.

ایتالیا

ایتالیاکشوری است در جنوب اروپا است، نام پایتختش روم است.

زبان اصلی این کشور ایتالیایی است و اکثر طائفه های ایتالیایی قوم دینی و مسیحی می باشند.

ایتالیا جز5 کشور از نظر بزرگی و وسعت در قاره اروپا است.

ایتالیا دارای 4 فصل مختلف است که اب و هواش تشبیه زیادی به کشور ایران دارد.

کشور ایتالیا گردشگران زیادی به خود دیده است.

مقالات مرتبط با ایتالیا:

  1. بورسیه تحصیلی در ایتالیا
  2. هزینه‌های تحصیل و زندگی در ایتالیا
  3. شرایط و هزینه های مهاجرت تحصیلی به ایتالیا 
  4. پذیرش در دانشگاه‌های ایتالیا دارای چه شرایطی است؟
  5. چگونه بورسیه تحصیلی ایتالیا را دریافت کنیم؟ 
  6. تحصیل در کشور ایتالیا
  7. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ایتالیا

نحوه گرفتن پذیرش برای تحصیل پزشکی در ایتالیا

تحصیل درایتالیا در زیر شاخه های پزشکی تقاضا کننده های زیادی در سراسر جهان را به این کشور کشانده است.

کشور ایتالیا به دلیل دارا بودن دانشگاه های مناسب و معتبر علمی به دلیل داشتن اب و هوای مناسب و معتدل و داشتن فرهنگ غنی و همچنین مکان های تاریخی و نمادین ، امکان انجام کار دانشجو همزمان با تحصیل و نداشتن محدوده سنی برای تحصیل در مقاطع مختلف و امکان گرفتن اقامت برای اقوام درجه یک بعد از گرفتن پذیرش در جذب مهاجران موثر بوده است.

تقاضا کننده هایی که جهت تحصیل پزشکی در ایتالیا و دندانپزشکی آن اقدام می کنند. لازم به شرکت و کسب حد نصاب لازم در ازمون ورودی IMAT  هستند که سالی یک مرتبه در 12شهر گوناگون از جمله کشور دبی برگذار می شود.

برای اشنایی و درک بیشتر ازمون IMAT لازم است بدانید که این ازمون به دو زبان اینگلیسی و ایتالیایی در اواسط ماه سپتامبر برگزار می شود.

که شامل 60 سوال پنج گزینه ای در زمینه ی شیمی، زیست شناسی، ریاضی و فیزیک و منطق و اطلاعات عمومی بوده است و دارای نمره منفی بوده است، زمان پاسخگویی تقاضا کننده ها 100 دقیقه می باشد به سوالات می باشد.

در رابطه با ظریفت پذیرش و تحصیل پزشکی در ایتالیا برای تقاضا کنند های خارج از اتحادیه اروپا نیز لازم است.

به اطلاعتان برسانیم که ظرفیت پذیرش هر سال اعلام می شود ولی به طور معمول شامل 70 الی 80 نفر در سال است.

همچنین باید بدانید که برای شرکت در آزمون سراسری پزشکی و تحصیل پزشکی در ایتالیا دارا بودن مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی و همچنین مدرک زبان انگلیسی (آیلتس 5.5 یا تافل 87 )ضروری است.

نکته مهم دیگه که لازم است بدانید این است که تقاضا کننده هایی که موفق به کسب نمره لازم در ازمون IMAT شوند این امکان را خواهند داشت تا با دریافت کمک هزینه تحصیلی که به دانشجویان کشور های جهان سوم ارائه می شود، هزینه شهریه و خوابگاه خود را پوشش می دهند و از فرصت تحصیلی در ایتالیا به صورت تقریبا رایگان استفاده کنند.

هزینه تحصیل پزشکی در ایتالیا

میزان هزینه تحصیل پزشکی در ایتالیا در مقایسه با ایلت متحده و کشورهای دیگر جهان کمتر است و میزان شهریه ی تحصیل پزشکی در ایتالیا بر اساس رشته و هم دانشگاه متفاوت خواهد بود.

که البته میزان شهریه به صورت تقریبی 4000 یورو در طی یک سال می باشد که این میزان شهریه برای داوطلبان به زبان ایتالیایی بسیار کمتر خواهد بود.

این را هم به خاطر داشته باشید که تقاضا کننده ها در صورت قبولی در ازمون ورودی امکان استفاده از کمک هزینه های تحصیلی دارند که شامل هزینه ی شهریه و خوابگاه می شود. ضمن اینکه هزینه ثبت نام در ازمون IMAT که برای تحصیل پزشکی در ایتالیا لازم است 105 پوند انگلیس می باشد.

هزینه زندگی و تحصیل پزشکی در ایتالیا

میانگین هزینه زندگی در ایتالیا شامل هزینه اسکان، خوراک، بیمه،حمل و نقل و … ماهینانه 600 تا 700 یورو خواهد بود

که البته هزینه ی زندگی در دو شهر روم و میلان حدودا 30% بالاتر از شهر های دیگر می باشد.

همان‌طور که درمطلب بالا گفته ایم دانشجویان در حین تحصیل اجازه کار دانشجویی توجه به مقطع تحصیلی‌شان را خواهند داشت و در مقطع فوق لیسانس و دکتری نیز امکان برخورداری از بورسیه تحصیلی برای دانشجویان فراهم خواهد بود.

آنچه که تحصیل پزشکی در ایتالیا را بسیار مهم کرده است هزینه تحصیل بسیار پایین دانشگاه های ایتالیا نسبت به ایالت متحده و بسیاری از مناطق دیگر جهان در عین دارا بودن دانشگاه های معتبر و استاد های درجه یک می باشد.

تحصیل رایگان اروپا

کشور ایتالیا به عنوان قطب جدید تحصیل رایگان اروپا از سال های پیش مورد توجه افراد بسیاری بوده است.

اگر علاقه مند به ادامه تحصیل در گروه های پزشکی این کشور هستید، ضروری است که در ازمون سراسری که اوایل سپتامبر تشکیل می شود شرکت کنید. این آزمون معمولا در دبی، امارات یا قبرس یا در کشور ایتالیا به زبان انتخابی شما، ایتالیایی یا انگلیسی برگزار می شود.

این آزمون هایی که گفته ایم در بهمن ماه هر سال برگزار می شود و شما باید نمره 160 از 200 به دست اورید تا موفق به قبولی شوید.

لازم به ذکر است که شاید تعداد تقاضا کننده های ثبت نامی در کنکور پزشکی ایتالیا سالانه بیشتر از 600 نفر نباشد ولی ناگفته نماند که این کنکور بسیار رقابتی است و موفق و قبول شدن در ان دشواری های زیادی دارد.

به نظر می رسد شانس تقاضا کننده ها و شرکت کننده ها در دارو سازی بیشتر از گروه های پزشکی و دندانپزشکی باشد، دانشگاه بولونیا در صدر دانشگاه های پزشکی این کشور می باشد و با توجه به این مطلب که این ازمون های هماهنگ شده و سراسری برگزار می شود.

شما حق شرکت در رشته پزشکی دو دانشگاه متفاوت را ندارید و باید یک دانشگاه را انتخاب کنید، و تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ایتالیا به زبان انگلیسی و ادامه تحصیل در رشته دندانپزشکی تنها به زبان ایتالیایی است.

در پایان

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید همه روزه از ساعات 9 الی 17با موسسه حقوقی آوات تماس گرفته و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین می توانید فرم ارزیابی ما را پر کنید و از طریق آن مشاوران ما تمام شرایط شما رابررسی کرده و با شما تماس می گیرند و راه کارهای را به شما عزیزان بیان می کنند.

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *