تحصیلی, مجارستان

ویزای تحصیلی مجارستان

شرایط اخذ ویزای تحصیلی کشور مجارستان

کشور مجارستان با آب و هوای معتدل خود در اروپای مرکزی واقع شده است. این کشور از نادر کشور‌های اروپایی احاطه نشده با دریای آزاد است. شهر بوداپست پایتخت کشور مجارستان  از جمله 14 شهر برتر جهان محسوب می شود. کشور مجارستان در میان توریست ها و گردشگران از محبوبیت بسیاری برخوردار است. به طوری که این کشور از 20 سال گذشته تا به امروز درآمد بسیار خوبی از صنعت توریسم خود به دست آورده است. خوب است بدانید که بیشتر از نصف مردم مجارستان پیرو شاخه کاتولیک مسیحیت هستند. البته در حدود یک میلیون یهودی هم در این کشور زندگی می نمایند. غالب این مردم تابع ارزش های سنتی و خانوادگی خود می باشند. اگر شما هم خواستار تحصیل و زندگی در کشور مجارستان هستید حتما این مقاله را مطالعه بفرمایید تا اطلاعات کاملی درباره چگونگی دریافت ویزای تحصیلی مجارستان و انواع آن به دست آورید.

تحصیل در مجارستان

کشور مجارستان با تاریخ غنی، چشم اندازهای زیبا و هزینه های اقتصادی تحصیل و زندگی یکی از مقاصد جذاب برای مهاجران تحصیلی محسوب می شود. در این کشور بیشتر از 20 هزار دانشجو از 100 کشور جهان در حال تحصیل هستند.

هزینه های تحصیل و زندگی در این کشور نسبت به سایر کشورهای اروپایی 40-50% ارزان تر برآورد می شود. به طوری که هزینه تحصیل در دانشگاه های این کشور حدود 4900 یورو تا 13200 یورو در سال تخمین زده می شود. همچنین در این کشور هر ساله تعداد محدودی از دانشجویان بین الملل توسط دولت مجارستان بورسیه می شوند.

داشتن ویزای تحصیلی کشور مجارستان امکان رفت و آمد در میان کشورهای حوزه شنگن را هم میسر می سازد. همچنین ویزای تحصیلی این کشور، امکان دسترسی به بیشتر از 70 مرکز آموزش عالی را در اختیار شما قرار می دهد.

می خواهید چیز های بیشتری در مورد شرایط تحصیل در این کشور بدانید؟ می توانید مقاله شرایط تحصیل در مجارستان که چندی پیش در سایت آوات نوشته شده است را مطالعه نمایید. این مقاله اطلاعات بسیار مفید و کاربردی در خصوص سیستم آموزشی، بورسیه های تحصیلی و… موجود در مجارستان به شما ارائه می دهد.

شهرهای محبوب مجارستان برای دانشجویان مهاجر

شهرهای سرزنده و با امکاناتی همچون شهرهای بوداپست، دبرسن، سگد، پچ، میسکولک و سوپرون از محبوبیت خوبی در میان دانشجویان دانشگاه های این کشور برخوردار هستند. در ادامه در هر کدام از شهرهای ذکر شده توضیحاتی به شما ارائه می دهیم تا بهتر بتوانید تصمیم بگیرید با اخذ ویزای تحصیلی این کشور به کدام یک از شهرهای مجارستان مهاجرت نمایید.

بوداپست (Budapest)

شهر قدیمی و زیبای بوداپست پایتخت کشور مجارستان و از محبوب ترین شهرهای توریستی جهان محسوب می شود. این شهر توسط رودخانه دانوب به دو قسمت بودا و پست تقسیم شده است. این شهر با معماری و تاریخ غنی خود در لیست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.

این شهر امکانات جذابی مانند: گالری های هنری، بارها و رستوران ها، کلوپ ها، کافه های خاص بوهمی و… در اختیار دانشجویان قرار می دهد.

از دانشگاه های برجسته شهر بوداپست مجارستان می توانیم موارد زیر نام ببریم:

  • دانشگاه Eotvos Lorand
  • دانشگاه Corvinus بوداپست
  • دانشگاه فناوری و اقتصاد بوداپست
  • دانشکده بازرگانی بوداپست
  • دانشگاه هنرهای زیبا مجارستان
  •  دانشگاه سملویس
  •  دانشگاه اوبودا
  • دانشگاه اروپای مرکزی

شهر دبرسن (Debrecen)

این شهر مجارستان دومین شهر بزرگ و پایتخت سابق این کشور محسوب می شود. شهر دبرسون بعد از شهر بوداپست مهم ترین شهر کشور مجارستان است. این شهر مرکز اقتصاد، آموزش، فناوری، فرهنگ و علم ناحیه شرقی کشور مجارستان به حساب می آید.

همچنین شهر دبرسن با داشتن سالن های تئاتر، بارها، کلوپ های شبانه، موسیقی زنده، چشمه های طبیعی آب گرم، کارناوال گل و… معروف خود به شهر جذابی برای دانشجویان تبدیل شده است.

سگد (Szeged)

این شهر با آب و هوای گرم و آفتابی خود لقب شهر آفتاب را گرفته است. شهر سگد در حاشیه رود تیسا و در جنوب کشور مجارستان جای گرفته است. این شهر را می توان سومین شهر بزرگ کشور و مرکز آموزش جنوب مجارستان دانست.

شهر سگد قطب فرهنگی هنری کشور مجارستان به حساب می آید. از این رو در این شهر نمایش های تئاتر و جشنواره ها به طور سالانه در حال برگزاری هستند.

همچنین شهر سگد با داشتن شهرک دانشگاهی در دل خود، زندگی شبانه و غذاهای خوشمزه شهر محبوبی برای تحصیل و زندگی دانشجویی به نظر می رسد.

دو دانشگاه سگد و کالج Eötvös József برترین دانشگاه های این شهر شناخته شده اند.

پچ (Pécs)

شهر پچ یکی دیگر از شهر های محبوب مجارستان برای تحصیل و زندگی دانشجویی است. این شهر در جنوب مجارستان قرار دارد و دانشگاه های بزرگی را در خود جای داده است. همچنین یکی از معتبرترین دانشگاه های کشور مجارستان که در جهان نیز شناخته شده است. یعنی دانشگاه پچ در این شهر مستقر می باشد. دانشگاه پچ در رشته های تاریخ، پزشکی و ادبیات انگلیسی دارای رتبه های برتر جهانی می باشد.

میسکولک  (Miskolc)

شهر میسکلک از شهر های زیبا و کم رفت و آمد مجارستان است. این شهر بسیار به ارزش های سنتی و فرهنگی خود پایبند می باشد. دانشگاه میسکولت واقع شده در این شهر دارای رشته های گوناگونی در زمینه های حقوق، هنرهای زیبا، مهندسی، اقتصاد، علوم مادی و… می باشد.

سوپرون  (Sopron)

این شهر مجارستان در نزدیکی مرز اتریش واقع شده است. جالب است بدانید که این شهر وفادارترین شهر مجارستانی شناخته می شود و هر ساله جشن های بسیاری به میزبانی این شهر برگزار می گردد.

دانشگاه غرب مجارستان (UWH) و دانشکده های اصلی آن همگی در این شهر مستقر هستند. این دانشگاه از جمله بهترین دانشگاه های مجارستانی با استاندارد های عالی آموزشی و زیر ساخت های پیشرفته محسوب می شود.

انواع ویزای تحصیلی مجارستان

به طول کلی کشور مجارستان دو نوع ویزای تحصیلی کوتاه مدت و بلند مدت عرضه می کند که متقاضیان با توجه به مدتی که قصد تحصیل در مجارستان را دارند، می توانند آن ها را دریافت نمایند.

ویزای تحصیلی کوتاه مدت مجارستان

اگر شخص متقاضی برای گذراندن یک دوره تحصیلی تا حداکثر 90 روز در این کشور اقامت داشته باشد، باید برای اخذ ویزای کوتاه مدت اقدام نماید. با داشتن این ویزا شما اجازه کار در حین تحصیل در کشور مجارستان را نخواهید داشت.

بیشتر افرادی که قصد شرکت در یک سمینار یا دوره آموزشی خاصی را دارند، از این نوع ویزای تحصیلی مجارستان استفاده می نمایند.

ویزای تحصیلی بلند مدت مجارستان

متقاضی تحصیل در یکی از دانشگاه های کشور مجارستان برای دوره های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری باید ویزای تحصیلی بلند مدت مجارستان را دریافت کند. در واقع با اخذ این نوع ویزا متقاضی می تواند برای بیشتر از 90 روز در این کشور اقامت داشته باشد و به تحصیل بپردازد. همچنین دارندگان این نوع ویزا اجازه داشتن کار پاره وقت در حین تحصیل را نیز دارند.

معمولا طول مدت این نوع ویزای تحصیلی مجارستان یک ساله است و با ثبت نام در ترم جدید دانشگاه تمدید می گردد.

با وجود اینکه این ویزا اجازه اقامت طولانی مدت در مجارستان را به شما می دهد، اما شما با اخذ آن هیچ وقت نمی تواند اقامت دائم این کشور را دریافت نمایید.

شرایط اخذ ویزای تحصیلی این کشور

افرادی که قصد اخذ ویزای تحصیلی کشور مجارستان را دارند، باید از شرایط معینی برخودار باشند. مهم ترین شرایط لازم برای اخذ این ویزای مجارستان، به شرح زیر می باشد:

  • قرار داشتن در بازه سنی مناسب با دوره تحصیلی مورد نظر
  • داشتن نامه قبولی از یکی از موسسات یا دانشگاه های کشور مجارستان
  • داشتن سند اثبات کننده شرایط مالی مساعد مانند فیش بانکی
  • برخورداری از رزومه تحصیلی و انگیزه نامه مناسب
  • برخورداری از مدرک زبان انگلیسی آیلتس با نمره حداقل 6 یا تافل با نمره حداقل 87
  • داشتن مدرک زبان آلمانی یا مجاری سطح B2 جهت شرکت در دوره های آلمانی یا مجاری زبان
  • برخورداری از گواهی سلامت و نداشتن سوء پیشینه
  • داشتن رضایت نامه از والدین برای دانش آموزان زیر 18 سال
  • داشتن دعوت نامه تحصیلی و مقالات بین المللی از اساتید مجارستانی برای دوره دکتری
  • برخورداری از مدارک شناسایی معتبری همچون شناسنامه و گذرنامه و…
  • و…

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای تحصیلی کشور مجارستان

هنگام ثبت درخواستتان به منظور اثبات برخورداری از شرایط لازم، باید مدارکی را ارائه دهید. مدارک مورد نیاز برای اخذ این ویزای کشور مجارستان به شرح زیر می باشند:

  • نامه قبولی از یکی از موسسات یا دانشگاه های مجارستان
  • مدرک زبان انگلیسی آیلتس با نمره حداقل 6 یا تافل با نمره حداقل 87 برای دوره های انگلیسی زبان
  • مدرک زبان مجاری یا آلمانی سطح B2
  • سندی مبنی بر داشتن سرمایه کافی برای هر سال تحصیلی در کشور مجارستان
  • آخرین مدرک تحصیلی و ریز نمرات به همراه ترجمه آن ها
  • انگیزه نامه مناسب
  • فرم تکمیل شده و امضا شده ویزای تحصیلی
  • دعوت نامه از یکی از اساتید مجارستانی برای دوره دکتری
  • گواهی مبنی بر نداشتن هیچ گونه سابقه کیفری
  • مدارک شناسایی مانند شناسنامه و گذرنامه معتبر همراه ترجمه آنها
  • گواهی سلامت نشان دهنده نداشتن هیچ نوع بیماری خصوصا بیماری های قابل انتقال
  • 5 قطعه عکس رنگی جدید پشت نویسی شده
  • بیمه درمانی معتبر با پوشش 30.000 یورو
  • فیش رزرو هتل و بلیط هواپیما
  • رضایت نامه امضا شده توسط والدین برای دانش آموزان زیر 18 سال
  • فیش پرداخت هزینه ویزای تحصیلی
  • و…

الزامات زبان برای اخذ ویزای تحصیلی مجارستان

زبان ملی کشور مجارستان زبان مجاری است که با سایر زبان‌ های اروپایی کاملا متفاوت می باشد. یادگیری این زبان نسبتا سخت به نظر می رسد. چرا که صورت نوشتاری و گفتاری واژه‌ ها در این زبان متفاوت است. زبان آلمانی از دیگر زبان های رایج در این کشور است. همچنین تقریبا می توان گفت که اکثر مردم مجارستان با زبان انگلیسی آشنایی دارند. در شهرهای بزرگ و محبوب دانشجویی مانند بوداپست تحصیل و زندگی به زبان انگلیسی کاملا امکان پذیر است. تمامی این ها به معنی این است که شما باید برای تحصیل در کشور مجارستان به یکی از زبان های مجاری، آلمانی یا انگلیسی به خوبی تسلط داشته باشید. اینکه لازم است به کدام یک تسلط داشته باشید، بستگی به دوره ای که در آن ثبت نام می کنید، خواهد داشت.

روند اخذ این ویزا + هزینه دریافت آن

برای اخذ ویزای تحصیلی کشور مجارستان شما باید تمام مدارک و فرم های لازم را گردآوری کنید و به سفارت مجارستان در کشور محل زندگی خود تحویل دهید. مسئولان سفارت کلیه مدارک و فرم های ارائه شده توسط شما را مورد بررسی و پردازش قرار می دهند. در این میان باید در مصاحبه سفارت نیز شرکت کنید و اطلاعات بیومتریکی خود را مانند اثر انگشت، به ثبت برسانید.

برای انجام شدن این پروسه شما باید هزینه ای معادل 60 یورو بپردازد. بعد از گذشت 1 تا 3 ماه سفارت نتیجه نهایی درخواست شما را اعلام خواهد کرد. توجه داشته باشید که هزینه اخذ شده به هیچ عنوان قابل استرداد نمی باشد.

در صورت اخذ ویزای تحصیلی این کشور برای دریافت کارت اقامت دانشجویی 51 یورو و برای تمدید سالانه آن 28.5 یورو باید در نظر داشته باشید.

در پایان

شما عزیزان می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر همه روزه از ساعت 9 الی 17 با موسسه مهاجرتی آوات تماس حاصل فرمایید و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین شما می توانید فرم ارزیابی مهاجرتی ما را پر کرده و از طریق آن مشاوران ما شرایط شما را بررسی می کنند و برای ارائه مشاوره با شما تماس خواهند گرفت.

 

سوالات متداول

1. آیا با اخذ ویزای تحصیلی مجارستان امکان آوردن افراد خانواده به مجارستان وجود دارد؟

  • بله، با اخذ ویزای تحصیلی کشور مجارستان و ورود به این کشور شما می توانید برای آوردن همسر و فرزندان تحت تکفل خود اقدام نمایید. همچنین اگر سن شخص دارنده ویزای تحصیلی کمتر از 18 سال باشد، والدین وی می توانند به عنوان همراه به این کشور بیایند.

توجه داشته باشید که داشتن تمکن مالی برای تامین هزینه های زندگی و اقامت همراهان در این کشور ضروری است.

2. دانشجویان بین المللی دانشگاه های کشور مجارستان تا چند ساعت در روز اجازه کار دارند؟

  • دانشجویان دانشگاه های کشور مجارستان از مجوز کار در حین تحصیل برخوردار هستند. میزان ساعت کاری مجاز برای آن ها با توجه به دوره تحصیلی متفاوت خواهد بود. اما به طور کلی دانشجویان این کشور روزانه 4 تا 6 ساعت اجازه کار دارند.

پاسخ به سوالات و رفع ابهامات شما در خصوص امور مهاجرتی باعث خرسندی ما است. پس اگر سوالی دارید حتما آن را با کارشناسان ما مطرح فرمایید.

4.9/5 - (7 امتیاز)

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *