اوکراین, ثبت شرکت

نکاتی کلیدی درباره ثبت شرکت در اوکراین

ثبت شرکت در اوکراین

ثبت شرکت در اوکراین یکی از راه های مهاجرت به اوکراین می باشد. کشور اوکراین در اروپای شرقی قرار دارد و بعد از کشور روسیه به عنوان پهناور ترین کشور اروپایی شناخته شده است, اوکراین به عنوان یکی از مهمترین کشورهای معدنی دنیا می باشد و دارای معادن با ارزش در سراسر کشور می باشد, این امر در اقتصاد این کشور بسیار مهم می باشد به همین خاطر توجه سرمایه گذاران بسیاری را برای ثبت شرکت در اوکراین به خود جلب کرده است, ما در این مقاله شرایط ثبت شرکت در اوکراین و چگونگی ثبت شرکت در اوکراین و همچنین مزایای ثبت شرکت در اوکراین را برایتان شرح خواهیم داد تا سرمایه گذاران عزیز کشورمان اطلاعات جامعی در خصوص ثبت شرکت در اوکراین بدست آورده و انتخابی هدفمند برای فعالیت تجاری خود داشته باشند.

ثبت شرکت در اوکراین

ثبت شرکت در اوکراین به عنوان اولین گزینه برای سرمایه گذاری در این کشور مناسب می باشد, کاهش چشم گیر مالیات برای سرمایه گذاران خارجی سبب شده است تا سرمایه گذاران بسیاری از سراسر دنیا به فکر ثبت شرکت در اوکراین باشند و این تدبیر دولت اوکراین سبب شده است تا خارجیان بسیاری به بازار کار اوکراین هجوم بیاورند.

بهتر است بدانید که برای سرمایه گذاری در اوکراین باید ابتدا ثبت شرکت در اوکراین را انجام دهید. شاید این متن برایتان سوالات بسیاری را ایجاد کرده است, ما در این مقاله سعی بر این داریم تا هیچ ابهامی برای دوست داران ثبت شرکت در اوکراین ایجاد نشود، پس با ما تا انتها همراه باشید.

انواع شرکت در اوکراین

شرکت ها در کشور اکراین به 2 دسته تقسیم می شوند که در زیر مختصر توضیح داده شده است.

شرکت سهامی خاص

ثبت شرکت در اوکراین به شیوه سهامی خاص به این صورت می باشد که باید مدیر عامل این شرکت فردی اوکراینی تبار باشد و برای خارجی ها امکان پذیر نمی باشد.

شرکت با مسئولیت محدود

این روش که به عنوان محبوب ترین نوع ثبت شرکت در دنیا محسوب می شود و برای سرمایه گذاران خارجی مناسب می باشد.

شرایط ثبت شرکت در اوکراین

یکی از شروط ثبت شرکت در اوکراین این می باشد که فرد سرمایه گذار حداقل باید 16 سال سن داشته باشد و مهمترین هدف باید انجام تجارت و فعالیت تجاری در این کشور بوده باشد.

یکی از مهمترین شرایطی که برای ثبت شرکت در اوکراین برای سرمایه گذاران حائز اهمیت می باشد این است که فرد باید به صورت قانونی در کشور اوکراین اقامت داشته باشد.

ظرف مدت 10 روز باید برای مشخص شدن محل اقامت خود ثبت نام کرده باشد و بعد از گذشت 6 ماه از زمان ثبت نام در آن محل اقامت داشته باشد.

باید حتما کارت شناسایی اوکراینی را در اختیار داشته باشید و مدارک کامل شده خود را به اداره ثبت اسناد تحویل دهید.

اگر تا به حال سرمایه گذاری در اوکراین انجام نداده اید و با قوانین و مقررات این کشور آشنایی کاملی ندارید توصه می کنیم قبل از هر گونه اقدامی برای سرمایه گذاری با یک وکیل مجرب در زمینه ثبت شرکت مشورت کرده تا راه های مناسب را برایتان نمایان کند.

نکات مهم درباره ثبت شرکت

زیرا شما باید قبل از هر اقدامی به وسیله فردی که تخصص کافی در ثبت شرکت در اوکراین را دارد مشورت کرده تا او برایتان برنامه ریزی دقیقی انجام دهد.

شاید برایتان سوال پیش بیاید که وکیل چه کارهایی مفیدی می تواند انجام دهد ؟ در جواب باید خدمتتان عرض کنیم که وکلای با تجربه ما به شما می گویند که این نوع فعالیت تجاری که انتخاب کرده اید در کشوری مانند اوکراین موفق خواهد بود و یا خیر؟ و اینکه آیا این فعالیت تجاری شما به گونه ای رضایت بخش می باشد که مردم اوکراین برای آن بهایی پرداخت کنند و یا خیر.

پس برای موفقیت در مسیری که گام برداشته اید حضوری افراد متخصص و ماهر در زمینه ثبت شرکت در اوکراین می تواند برای رسیدن به نتیجه ای مطلوب ثمر بخش باشد.

شرایط ثبت شرکت در اوکراین

زمانی که می خواهید ثبت شرکت در اوکراین را انجام دهید می توانید 1 تا 5 نفر سهامدار نیز برای شرکت مشخص کنید میزان سهام شرکت صد می باشد همانطور که قبل تر هم گفتیم مدیر شرکت باید فرد اوکراینی و یا کسی باشد که اقامت دائم اوکراین را دریافت کرده باشد. موسسه ما می تواند با انتصاب مدیر اوکراینی مراحل ثبت شرکت را انجام دهد البته اگر شخص مورد نظر که دارای شرایط مدیریت شرکت اوکراین می باشد را خودتان معرفی کنید نیز ما تمام مجوزات لازم را جهت کار ایشان فراهم خواهیم کرد تا با صدور مجوز کار ایشان به سمت مدیریت انتخاب شوند.

حداقل میزان سرمایه اولیه شرکت

حداقل میزان سرمایه اولیه شرکت باید مبلغی حدود 10000 دلار باشد که باید حداقل 5000 دلار آن در ابتدای افتتاح حساب شرکت واریز شود. شما می توانید 5000 دلار باقی مانده را ظرف مدت یک سال از شروع به فعالیت شرکت به حساب واریز نمایید و زمانی که واریز کردید می توانید از آن مبلغ به عنوان مقاصد شرکت استفاده نمایید.

شرایط ثبت شرکت

برای شروع کار شرکت، نیازی به حضور سهامداران در اوکراین نمی باشد اما مدیر شرکت ثبت شده در اوکراین باید به صورت فیزیکی در شرکت حضور داشته باشد.

برای ثبت شرکت باید آدرس حقوقی دفتر ثبت شود شما باید با خرید ملک تجاری و یا اجاره دفتر آدرسی را به عنوان آدرس حقوقی ثبت نمایید.

وکلای با تجربه ما کلیه مدارک را برای ثبت شرکت در اوکراین از شما تحویل خواهند گرفت و پروسه زمانی بین 10 روز تا 1 ماه زمان می برد تا شرکت ثبت شود. بعد از ثبت شرکت در اوکراین کلیه مدارک بانکی و مدارک ثبتی به شما سهامداران عزیز تحویل داده می شود.

افراد خارجی که قصد ماندن در کشور اوکراین به صورت حقوقی را دارند باید بدانند که همانند شهروندان این کشور دارای حقوقی مانند حق رای دادن, می باشند.

شما اگر خود می خواهید به تنهایی مراحل ثبت شرکت در اوکراین را طی نمایید باید تمام مدارک را تکمیل نموده و به سازمان ثبت دولتی ارسال نمایید.

ثبت شرکت های خارجی در کشوری مانند اوکراین توسط وزارت اقتصاد این کشور انجام می پذیرد.

نکات مهمی که برای ثبت شرکت در اوکراین باید به آنها دقت نمایید

برا ی ثبت شرکت های نمایندگی باید درخواستی به وزارت اقتصاد و بازرگانی ارسال گردد. در این درخواست باید موارد ذیل را در بر داشته باشد:

  • ارائه جزییات بانکی به صورت کامل
  • تعداد افرادی که در نهاد های حقوقی استخدام شده اند
  • همکاری با نهاد های خارجی
  • نام نهاد خارجی
  • نام کشوری که نهاد خارجی در آنجا وجود دارد
  • شماره تلفن
  • شماره فکس
  • مشخصات افراد خارجی که قصد کار در شرکت های نمایندگی را دارند
  • شهری که شرکت نمایندگی در آن ایجاد شده است
  • تاریخ تاسیس نهاد خارجی

باید در انتها هدف خود از مهاجرت و دادن اطلاعاتی راجب روابط تجاری و شرکای اوکراینی خود ارائه دهید علت همکاری با هم را باید توضیح دهید.

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت در اوکراین

  • گذرنامه معتبر که منقضی نشده باشد
  • وکالتنامه ای که به وسیله شخص شما امضا گردیده باشد
  • کارت شناسایی اوکراینی
  • ذکر یک آدرس حقوقی که در قرار داد آمده باشد

خاطر نشان کنیم که تمامی مدارک حتی گذرنامه باید به زبان اوکراینی ترجمه شده و مهر دادگستری داشته باشد.

زمانی که کلیه مراحل ثبت شرکت به وسیله خود شما و یا وکلی شما انجام گردید و شرک ثبت شد شما و اعضای خانواده شما (همسر و فرزندان زیر 18 سال) می توانید برای دریافت اقامت دائم این کشور اقدام نمایید و بعد از دریافت اقامت دائم می توانید به راحتی در بانک های کشور اوکراین افتتاح حساب انجام دهید و از تسهیلات بانکی برخوردار شوید.

مزایای ثبت شرکت

بعد از ثبت شرکت و دریافت اقامت دائم این کشور شما و اعضای خانواده شما (همسر و فرزندان زیر ۱۸سال ) اگر تمایل به ادامه تحصیل دارید می توانید همانند یک شهروند اوکراینی از مزایای تحصیل رایگان در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی و همچنین تحصیل رایگان در مدارس این کشور برخوردار شوید.

نکته ای که در اینجا باید متذکر شوم این می باشد که شما با دریافت اقامت دائم کشور اوکراین تنها می توانید بدون اخذ ویزا به کشورهای حوزه ی شوروی سابق رفت و آمد کنید.

مزایای ثبت شرکت در اوکراین

  • با ثبت شرکت و گرفتن اقامت این کشور شما از حقوق و مزایای یکسانی با شهروندان اوکراینی بهره مند خواهید شد به طور مثال می توانید مانند شهروندان اوکراینی رای دهید.
  • زندگی در اوکراین بسیار ساده می باشد و هزینه های پایین در این کشور به عنوان مزایایی قابل قبول می باشد.
  • ثبت شرکت پروسه زمانی طولانی را نخواهد داشت و اگر مدارک شما تکمیل بوده باشد می توانید در کوتاه ترین زمان به هدف خود برسید و فعالیت تجاری خود را آغاز نمایید.
  • زمانی که اقامت کشور اوکراین را کسب کنید می توانید بدون اخذ ویزا به کشورهای حوزه ی شوروی سابق سفر کند و حتی می توانید در آن کشورها به تحصیل و کار بپردازید.
  • تحصیل رایگان در اوکراین
  • با اخذ اقامت دائم اوکراین شما از مزایایی از قبیل حمایت های مالی دولت برای توسعه فعالیت تجاری خود بهره مند شوید.
  • اخذ پاسپورت اوکراینی بعد از دریافت اقامت دائم
  • از دغدغه های فکری مانند تحریم راحت خواهید شد.
  • با ثبت شرکت و دریافت کارت اقامت از این روش شما می توانید از امکانات و خدمات رفاهی و درمانی بهرمند شوید.
  • شما بدون آنکه بخواهید در این کشور ملکی خریداری کنید اقامت دائم را دریافت می کنید.
  • با اخذ پاسپورت اوکراینی می توانید به راحتی به کشورهایی همچون ایالات متحده آمریکا با اخذ ویزا به راحتی سفر کنید.

در کنار این مزایایی که بعد از ثبت شرکت در اوکراین خدمتتان عرض کردیم یک سری معایبی هم وجود دارد که شهروندان اوکراینی از آنها مستثنا می باشند و تنها سرمایه گذاران خارجی را شامل می شود به طور مثال می توان به حداقل دستمزد برای خارجی ها و همچنین تمدید هر ساله آن اشاره نمود.

برای دریافت ویزای اوکراین باید به نکات ذیل توجه داشته باشید

برای دریافت ویزا شما باید دو صفحه خالی در گذرنامه تان وجود داشته باشد و همچنین عکس هایی که برای سفارت خواهید برد مربوط به ماه گذشتتان باشد و اگر گذرنامه شما منقضی شده است می توانید بعد از دریافت گذرنامه جدید, گذرنامه منقضی شده را هم با خود به سفارت ببرید.

توجه داشته باشید که باید حضور شما در سفارت فیزیکی باشد و انگشت نگاری انجام شود.

مدارک لازم

مدارکی اعم از گواهی سلامت پزشکی, عدم سوء پیشینه، عدم اعتیاد و همچنین مدارکی که نشان دهد شما توانایی پرداخت هزینه های زندگی در اوکراین را دارید را به همراه داشته باشید.

مدارک تحصیلی خود را به همراه ریز نمرات و سابقه کاری مرتبط را به همراه مدارک شناسایی (شناسنامه و کارت ملی معتبر که ترجمه شده به زبان اوکراینی می باشد) را نیز به همراه داشته باشید.

یک پرینت 6 ماهه از حساب خود داشته باشید و به خاطر داشته باشید که از تمام مدارک باید یک برگ کپی گرفته باشید زیرا تمام مدارک به شما بازگردانده خواهد شد و تنها کپی آنها در پرونده شما بایگانی می گردد.

در پایان

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید همه روزه از ساعات 9 الی 17 با موسسه حقوقی آوات تماس گرفته و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین می توانید فرم ارزیابی مهاجرتی ما را پر کنید و از طریق آن مشاوران ما تمام شرایط شما را بررسی کرده و با شما تماس می گیرند و راه کارهای لازم را به شما عزیزان بیان می کنند.

4.7/5 - (4 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *