استرالیا

روش های مهاجرت به استرالیا

مهاجرت به استرالیا

میان تمامی کشورهای دنیا، کشورهایی بیشترین متقاضی را برای مهاجرت دارند که در زمینه‌های مختلف در درجۀ بالایی قرار گرفته باشند. استرالیا به عنوان یک کشور توسعه‌یافته یکی از همین کشورهاست. در این مقاله‌ انواع ویزا و شرایط مختلف مهاجرت را بررسی می‌کنیم.

روش‌های مهاجرت به استرالیا متعدد است؛ عده‌ای برای مهاجرت کاری، برخی دیگر برای سرمایه‌گذاری یا به خاطر داشتن مهارت و تخصصی خاص، این کشور را مناسب می‌دانند. همچنین ویزاهای تحصیلی، تولد، خانوادگی و… نیز وجود دارد.

شرایط کلی مهاجرت به استرالیا

1

سن متقاضی نباید بیش از 49 سال باشد.

2

در أخذ ویزای مهارت و حرفه، باید مدرکی علمی در این زمینه داشته باشید که می‌تواند مهارت کامپیوتر یا مدرک دانشگاهی باشد. همچنین می‌توانید دیپلم فنی_حرفه‌ای هنرستان یا دیپلم فنی حرفه‌ای از سازمان‌های معتبر ارائه دهید، که نمایانگر 900 ساعت تعلیم شماست.

3

داشتن سابقۀ کاری از دیگر پیش‌نیازهای مهاجرت به استرالیا است. باید 1 الی 8 سال سابقۀ کاری در مراکز معتبر داشته باشید و مدارکی جهت تصدیق این امر از قبیل فیش حقوقی، مدت زمان خدمت، پرداخت‌ها و… ارائه کنید.

4

از دیگر پیش‌نیازهای مهاجرت به استرالیا داشتن مدرک زبان است. در صورت عدم  آن، اجازه خروج از کشور داده نخواهد شد. مدرک زبان باید در قالب آیلتس یا تافل باشد. پس از معادل‌سازی معدل می‌توانید اقدامات دیگر مهاجرت به استرالیا را انجام دهید.

5

سابقۀ مهاجرت نیز حائز اهمیت است و در صورتی که قبلاً به استرالیا سفر کرده‌اید، شرایط راحت‌تر است. همچنین در صورت متأهل‌بودن، دانش زبان انگلیسی همسرتان نیز امتیاز خوبی محسوب می‌شود.

معمولاً بسیاری از متقاضیان مهاجرت به استرالیا، از طریق مهارت و حرفه اقدام می‌کنند که مستلزم پیش‌نیازهایی است. از مهم‌ترین پیش‌نیازها، داشتن اسپانسرشیپ است که در صورت نبود آن باید پس از تکمیل فرم EOI، منتظر یک اسپانسر بمانید.

باید تمامی مدارک و اسناد خود را به زبان انگلیسی ترجمه کنید. در صورت عدم ترجمه، پرونده بررسی نمی‌شود.

برخی از متقاضیان جهت تسریع اعمال مهاجرت و أخذ ویزا، اقدام به گرفتن وکیل می‌کنند که آگاهی وی به اعمال مهاجرت، حتماً برایتان ثمربخش خواهد بود.

هزینۀ مهاجرت به استرالیا

داشتن بضاعت مالی مهم‌ترین موردی است که حتماً باید به آن توجه کرد. هزینه‌ها به نوع مهاجرت بستگی دارد؛ ویزای گردشگری بیش از دیگر روش‌ها هزینه‌بر است.

هزینه‌های مهاجرت به استرالیا تقریباً بالاست، پس حتماً باید آن را در نظر بگیرید تا با مشکلی روبه‌رو نشوید. همچنین مراحل أخذ ویزای استرالیا نیز هزینه‌هایی دارد؛ از جمله: بلیط هواپیما، تست پزشکی، ترجمۀ مدارک، حسابرسی و ارزش‌گذاری، وکیل مهاجرت و….

هزینه‌های زندگی و امرار معاش در استرالیا نباید فراموش شود. همچنین مسکن و رفع نیازهای اعضای خانواده، هزینه‌های ویژه‌ای خواهد داشت.

پیشنهاد می‌کنیم به مقالۀ هزینۀ مهاجرت به استرالیا نگاهی بیندازید.

امتیاز مهاجرت به استرالیا

شاید تا امروز در خصوص امتیاز مهاجرت به استرالیا مطالبی شنیده باشید. برای آنکه بتوانید این امر را با موفقیت انجام دهید، باید در سیستم امتیازبندی مهاجرت به استرالیا، حد نصاب نمره را کسب کنید. برای کسب امتیاز بالا، باید شرایط و مدارکی داشته باشید که هر کدام، امتیازی دارد. باید جمع این امتیازات به حد نصاب 60 برسد.

نحوۀ امتیازبندی:

1

شرایط سنی: از سن 18 سال تا 45 سال دارای امتیازات متغیر است.

2

مدرک تحصیلی: دیپلم، کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری دارای امتیازات متفاوت است.

3

مدرک زبان آیلتس: هر چه مدرک آیلتس بالاتر باشد، امتیاز بیشتری دارد.

4

داشتن سابقۀ کاری در استرالیا، امتیازآور است.

5

داشتن اسپانسرشیپ، امتیاز دارد.

6

با گذراندن دوره‌ای از تحصیل در استرالیا، امتیاز می‌گیرید.

7

اگر همسر متقاضی، مهارت یا تخصصی داشته باشد، 5 امتیاز دریافت می‌کند.

8

گذراندن دورۀ تخصصی، 5 امتیاز به همراه دارد.

اگر حد نصاب امتیاز را کسب نکنید، نمی‌توانید از هیچ‌یک از روش‌ها اقدام کنید.

قبل از هر اقدامی، در مؤسسه‌های مهاجرتی معتبر، شرایط خود را بازگو کنید تا امتیازاتتان را محاسبه کنند.

نکات دانستنی

أخذ ویزای 189 و 190 یکی از راه‌های مهاجرت به استرالیاست. چند سال پیش، پذیرش با ویزای 189 بدون هیچ محدودیتی انجام می‌شد، اما امروزه تعداد مشخصی از افراد پذیرش می‌شوند و هر رشته‌ای، ظرفیتی دارد. مبنای انتخاب متقاضیان، نمره قبولی با بیش از 60 امتیاز است. به دلیل محدودیت پذیرش، از افرادی که نمره قبولی بالاتری گرفته‌اند، آغاز می‌کنند.

داشتن اسپانسرشیپ سبب أخذ راحت‌تر و سریع‌تر ویزا می‌شود. با داشتن اسپانسر، نیازی به گرفتن نمرۀ بالاتر از 60 نیست و با کسب همین امتیاز، به ترتیب تاریخ، به استرالیا مهاجرت خواهید کرد.

مهاجرت کاری به استرالیا "<yoastmark

یکی از روش‌های مهاجرت به استرالیا، کاری است؛ البته همواره افرادی که برای کشور مفید هستند، جذب می‌شوند. از آنجایی که تعداد متقاضیان روزبه‌روز در حال افزایش است، دولت استرالیا کمی سختگیرانه‌تر رسیدگی می‌کند و امکان دارد، زمان‌بر باشد.

هر سال دولت استرالیا لیستی از مشاغل مورد نیاز خود را منتشر می‌کند، تا افراد ماهر در آن‌ها، بتوانند با کسب شرایط لازم، برای مهاجرت کاری اقدام کنند.

شرایط لازم:

  • سن متقاضی نباید کمتر از 18 سال و بیشتر از 45 سال باشد.
  • رشته‌ای که در آن تخصص دارید، باید در لیست مشاغل مورد نیاز استرالیا باشد.
  • باید حتماً مدرک زبان آیلتس داشته باشید.
  • باید حتماً در رشتۀ تخصصی‌ای که می‌خواهید در استرالیا به کار مشغول شوید، حداقل یک سال سابقۀ کار داشته باشید.

قبل از هر اقدامی، شرایط و اوضاع بازار کار و زندگی در استرالیا را بسنجید.

به مقالۀ شرایط  کار در استرالیا نگاهی بیندازید.

ویزای کاری و Skill worker

برای ویزای کاری استرالیا، متقاضی باید حداقل مدرک تحصیلی لیسانس و آیلتس 6 داشته باشد و با همراه داشتن مدارک شناسایی، دعوت‌نامۀ رسمی کاری از استرالیا و ارائه تمامی مدارک به سفارت‌خانۀ کشور مبدأ، برای أخذ ویزای کاری اقدام فرماید.

در استرالیا با وجود قانون عطف به ماسبق، ممکن است مدت زمان أخذ ویزا به هر دلیلی، برای کسانی که به این کار اقدام می‌کنند، طولانی شود و اگر طبق این قانون، شرایط مهاجرتی تغییر کند، این افراد که در صف أخذ ویزا هستند، باید مجدداً برای دریافت ویزای کاری خود، از ابتدا اقدام فرمایند .

أخذ ویزای کاری در تمام کشورها، یکی از سریع‌ترین راه‌ها برای أخذ اقامت دائم است. از آن جهت که  متقاضی به آن کشور مالیات و بیمه پرداخت می‌کند .

ویزای جستجوگر کاری در استرالیا، بر اساس امتیازبندی است. شما باید مدرک تحصیلی‌تان در لیست مشاغل مورد نیاز این کشور باشد تا بتوانید از ویزای جستجوگر، جهت أخذ ویزای کاری استفاده فرمایید.

مهاجرت به استرالیا با تخصص

یکی از محبوب‌ترین روش‌های مهاجرت به استرالیا، اقدام از طریق داشتن مهارت و تخصص است. در این روش، می‌توانید اقامت دائم استرالیا را کسب کنید که مزایای بسیاری دارد.

ویزاهای تخصص کاری به ساب‌کلاس‌های مختلفی تقسیم می‌شوند. از جمله: ساب‌کلاس‌های 189، 190، 489، 400 ،407 و… که شرایط أخذ آن‌ها در حالت کلی با یکدیگر یکسان است.

 مهم‌ترین شرایط:

  • متقاضی باید حداکثر 45 سال در موقع ارسال مدارک داشته باشد؛ البته در برخی ویزاها این سن به 50 سال نیز می‌رسد.
  • داشتن مدرک زبان، مهم‌ترین معیار پذیرش است. یکی از مدارک زیر جهت کسب ویزای 190 استرالیا نیاز است:
  1. در هر چهار مهارت آیلتس حداقل نمره 6 گرفته باشید.
  2. در تافل حداقل 12 امتیاز گوش‌کردن، 13 امتیاز خواندن، 21 امتیاز نوشتن و 18 امتیاز صحبت‌کردن را گرفته باشید.
  • فرد متقاضی حداکثر 3 سال قبل از درخواست، در CEA شرکت و امتیاز 169 را کسب کرده باشد.
  • جهت أخذ ویزای 190، داشتن یک اسپانسر ضروری است. باید اسپانسری منحصر به شغل خود بیابید که این امر با درخواست شما امکان‌پذیر است و تأثیر بسزایی در تسریع اعمال دارد. اگر این حامی مالی، فامیل یا فردی از ایالت‌های کم‌‌جمعیت استرالیا باشد، 10 امتیاز دارد و متقاضی شرایط مهاجرت با ویزای 489 را کسب می‌کند. این ویزا برای اقامت 4 ساله صادر و بعد از چند سال تبدیل به اقامت دائم می‌شود.
  • در صورت وجود حرفۀ شما در لیست مشاغل مورد نیاز استرالیا، پذیرش زودتر امکان‌پذیر است.

بنابراین از مهم‌ترین شرایط برای متقاضی مهاجرت به قصد کار در استرالیا، داشتن امتیاز است. اگر این امتیاز به 65 برسد، شرایط مهیاست. با داشتن تخصص در یک زمینه و نیز حمایت کارفرمایی از متقاضی، با ویزای 186 می‌توان برای مهاجرت به استرالیا اقدام کرد. اگر هم شرایط مالی خوبی دارید، با داشتن 65 امتیاز مورد نیاز، می‌توانید با ویزای 189 جهت مهاجرت به استرالیا اقدام کنید.

بعد از دریافت اقامت دائم به این روش، شهروند استرالیایی محسوب می‌شوید و از امکانات رفاهی و خدمات درمانی رایگان آنجا بهره‌مند می‌شوید.

زمانی که فرد جنایت یا جرمی مرتکب شود، این اقامت از سمت وزیر مربوطه به حالت تعلیق درمی‌آید و در برخی موارد لغو می‌شود.

برای افرادی که اقامت دائم استرالیا دریافت می‌کنند، این امکان وجود ندارد که به‌راحتی از کشور خارج شوند؛ بلکه می‌توانند برای اثبات کسب اقامت، ورود و خروج انجام دهند و این از معایب أخذ اقامت استرالیاست؛ اما می‌توانید به راحتی در این کشور کار کنید و خروج از آنجا نامحدود است. یکی دیگر از مزایای مهاجرت از طریق تخصص آن است که می‌توانید به صورت آزادانه با هر کارفرما و در هر شغلی که دوست دارید، مشغول به کار شوید.

به مقالۀ ویزای کار استرالیا مراجعه کنید.

مقالات مرتبط دربارۀ کار در استرالیا:

مهاجرت به استرالیا با ویزای ساب‌کلاس187

شرایط:

  • در صورتی که متقاضی از ساکنان استرالیا باشد، باید با توجه به محدودیت‌های ویزای اقامت فعلی اقدام کند و چنانچه او را منع کرده باشند، امکان أخذ ویزای ساب‌کلاس 187 وجود ندارد.
  • متقاضی کمتر از 50 سال باشد.
  • تمامی مدارک لازم جهت اثبات مهارت کاری (فیش حقوقی و…) و مدرک زبان آیلتس با نمرۀ قبولی حداقل 6 ارائه شود.

حالت‌های مختلف ویزا:

1

ورود مستقیم

در این روش، افرادی که تجربۀ کار در استرالیا ندارند یا به صورت موقت ساکن هستند، امکان حمایت‌شدن توسط کارفرما را دارند.

2

تبدیل اقامت موقت

برای افرادی است که ساب ویزای 457 دارند و همان اسپانسر که  2 سال برایش کار کرده است، دوباره اسپانسرش شود.

3

توافق کاری مخصوص کارفرماهای خاص

مختص افرادی است که کارفرماهایشان قرارداد‌های خاصی با دولت دارند.

دلایل انتخاب استرالیا برای سرمایه‌گذاری

یکی از بهترین و سریع‌ترین روش‌های أخذ اقامت، سرمایه‌گذاری در این کشور است. با آگاهی از قوانین و شرایط سرمایه‌گذاری، می‌توان به فعالیت در بخش اقتصادی مبادرت ورزید و اقامت دائم استرالیا را کسب کرد.

استرالیا با ویژگی‌های مختص خود، جای بسیار خوبی جهت انجام سرمایه‌گذاری است. به همین جهت افراد زیادی، علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در این کشور هستند. دولت استرالیا برای کسانی که اقدام به سرمایه‌گذاری در این کشور می‌کنند، مزایای خوبی در نظر گرفته است و این مسئله باعث افزایش انگیزه سرمایه‌داران برای کار در استرالیا شده است.

پایدار بودن رشد اقتصادی:

مهم‌ترین دلیل برای انتخاب استرالیا همین است. به لحاظ رشد اقتصادی و انعطاف‌پذیری جزو 5 اقتصاد برتر دنیاست. اقتصادش بسیار قوی و از تنوع زیادی بهره‌مند است. ارتباط نزدیک و تنگاتنگ اقتصاد استرالیا با آمریکا و کشورهای اروپایی ضامن رشد اقتصادی این کشور است. به جهت پیشگامی در بخش صادرات انرژی، سومین اقتصاد بزرگ جهان است. بخش اعظم اقتصادش بر پایۀ خدمات استوار است و سایر بخش‌های اقتصادی در زمینۀ منابع طبیعی و … فعالیت دارند. طبق گزارش ادارۀ آمار، استرالیا از سال 1990 تاکنون، رشد اقتصادی پایدار و بی‌وقفه‌ای داشته است؛ به‌ طوری که قابل مقایسه با دیگر کشورهای توسعه‌یافته نیست.

به مقالۀ سرمایه گذاری در استرالیا رجوع کنید.

مهاجرت به استرالیا با سرمایه‌گذاری

این روش مناسب افرادی است که از شرایط مالی مناسبی برخوردار هستند.

مهاجرت از این طریق، به روش‌های متعدد انجام‌ می‌پذیرد. یکی از این روش‌ها کارآفرینی است.

شرایط مهاجرت با کارآفرینی:

ابتدا باید یک ویزای اقامتی 4 ماهه دریافت کرد. این ویزا بستگی به میزان سرمایۀ متقاضی دارد.

شرایط أخذ این نوع ویزا:

  • تمکن مالی برای هزینه‌های زندگی تا یک سال، 1200000 دلار و برای سرمایه‌گذاری حدود 800000 دلار
  •  سن کمتر از 55 سال
  • حداقل سه سال سابقۀ مدیریتی شرکتی
  • باید گردش مالی در دو سال از چهار سال أخیر در این کشور، حداقل 500 دلار استرالیا باشد و امکان اثبات کارفرمایی یا خویش‌فرمایی در ایران برای دو سال مالی در سابقۀ متقاضی وجود داشته باشد.
  • عدم وابستگی به جزء همسر
  • کسب مدرک حداقل آیلتس 5
  • گرفتن اسپانسرشیپ از یکی از ایالت‌های استرالیا
  • کسب نمره 65 در سیستم امتیازبندی

با داشتن این شرایط، می‌توان برای دریافت این نوع ویزا که به ویزای 88 نیز شهرت دارد، جهت مهاجرت اقدام کرد. شرط اینکه بتوانید برای خانواده خود نیز از این طریق اقامت دائم بگیرید، داشتن حداقل سرمایۀ 200/000 دلار استرالیا در کسب‌وکار و 2 سال سابقۀ فعالیت و 300/000 دلار، گردش مالی سالیانه است.

اگر توأمان تمکن مالی و حساب بانکی مناسب و مدرک تحصیلی داشته باشید؛ می‌توانید با کسب امتیاز کمتر نیز اقدام به أخذ ویزا فرمایید.

ویزای ثبت شرکت

برای ثبت شرکت در استرالیا نیز متقاضی باید زیر 55 سال داشته باشد. تمکن مالی متقاضی باید 500/000 دلار باشد و باید دعوت‌نامه یا حمایت‌نامه از منطقه یا ایالات استرالیا داشته باشد .

به مقالۀ  آیا مهاجرت به استرالیا از طریق سرمایه گذاری ممکن است؟ نگاهی بیندازید.

شرایط مهاجرت به استرالیا به قصد تحصیل

شرایط مهاجرت به کشور استرالیا

استرالیا دانشگاه‌های زیادی دارد که 5 مورد آن‌ها از دانشگاه‌های برتر جهان است. مهاجرت به استرالیا برای تحصیل با ویزای تحصیلی موقتی صورت می‌پذیرد که معمولاً تا پایان تحصیل فرد اعتبار دارد. شرط دریافت ویزای تحصیلی، پذیرش در یکی از دانشگاه‌های آنجاست. چنانچه بورسیه ندارید، باید از عهدۀ مخارج خود برآیید. هزینه‌های اقامت دانشجویان در دانشگاه، بین 90 الی 300 دلار متغیر است و اقامت بیرون از دانشگاه، هزینۀ زندگی و اجارۀ مسکن را، بین 1/500 تا 20/000 دلار، در پی دارد.

دانشجویان بورسیه در استرالیا حقوق دارند و در طول دورۀ تحصیل، اجازۀ کار به شکل پاره‌وقت نیز دارند.

شرایط أخذ ویزای تحصیلی

  • دانشجو باید پس از دریافت ویزای تحصیلی استرالیا، طی بازۀ زمانی دو ماهه، نسبت به تکمیل عملیات ثبت‌نام اقدام فرماید.
  • باید غیبت کمی در دوره داشته باشد و حضور کمتر از 80 درصد در دانشگاه مشکل‌ساز است. همچنین باید در طی دوره، نمرات قبولی کسب کند.
  • سازمان بیمه سلامت باید دانشجو را در طول دوران تحصیل بیمه کند.
  • دانشجو باید بضاعت مالی خود را جهت اقامت استرالیا نشان دهد و به تعهد ارائه‌شده عمل کند.
  • در هنگام درخواست مهاجرت دانشجویی، باید در خارج از استرالیا باشید، اما برای برخی افراد این شرط لازم نیست.
  • دانشجو باید هرگونه اطلاعات شخصی را اعم از محل سکونت به دانشگاه ارائه کند.
  • مدرک زبان آیلتس 6

هزینۀ تحصیل

  • مقطع کارشناسی‌ ارشد: بین 17/000 تا 45/000 دلار
  • مقطع دکتری: بین 18/000 تا 50/000 دلار

هزینۀ تحصیل پزشکی

با توجه به افزایش سالانۀ 5 الی 8% نرخ شهریه در استرالیا در ده سال أخیر و با درنظرگرفتن ارزش بالای دلار این کشور، تحصیل پزشکی استرالیا برای دانشجویان خارجی کمی پرهزینه و بعضاً دشوار به نظر می آید.

میانگین هزینه‌های أخذ مدرک پزشکی، حدود 400/000_450/000 دلار است.

به مقالۀ تحصیل پزشکی در استرالیا مراجعه کنید.

مهاجرت به استرالیا با ویزای ازدواج

شرایط:

  • این ویزا به ازدواج ثبتی و محضری تعلق می‌گیرد و متقاضی باید اثبات کند که حداقل یک سال با همسرش زندگی کرده است؛ همچنین در صورت حضور همسرش در استرالیا، این شرایط سخت‌تر خواهد شد.
  • متقاضی باید تمامی مدارک مورد نیاز را به سفارت استرالیا ارائه دهد.
  • متقاضی می‌تواند در زمان درخواست در خارج و یا داخل کشور استرالیا باشد.
  • باید همسرش در استرالیا سکونت و اقامت دائم داشته یا از امتیاز شهروندی برخوردار باشد.
  • متقاضی باید بالای 18 سال باشد.

پس از أخذ ویزای ازدواج چه باید کرد ؟

کسانی که ازدواج قانونی کرده‌اند و وارد خاک کشور استرالیا می‌شوند، مانند: تمامی شهروندان استرالیا، از مزایای بسیاری برخوردار می‌شوند. می‌توانند کار دائم داشته باشند یا تحصیل کنند و از خدمات پزشکی رایگان آنجا استفاده کنند؛ همچنین متقاضی باید شرایط سلامت و رفتاری (عدم سوء پیشینه) بر اساس قوانین استرالیا داشته باشد.

(البته این‌ها فقط برای ویزای ازدواج است و ویزای نامزدی شرایط محدودتری دارد).

کسانی که با ویزای کار یا دانشجویی وارد استرالیا شده‌اند، بعد از ازدواج می‌توانند این ویزا را به ویزای ازدواج تبدیل کنند. بعد از 2 سال زندگی مشترک و به‌اثبات‌رسیدن آن، نزد کارشناسان اداره مهاجرت استرالیا، می‌توان ویزای ازدواج را به ویزای اقامت دائم تبدیل کرد.

به مقالۀ اقامت استرالیا از طریق ازدواج  نگاهی بیندازید.

مهاجرت به استرالیا با ویزای خانوادگی

شرایط مهاجرت به کشور استرالیا

مهاجرت خانوادگی به استرالیا، به سهولت امکان‌پذیر است. سیاست استرالیا طوری إتخاذ شده که برای حفظ‌ کانون خانواده و رشد فرزندان در کنار والدین، ارزش بسیاری قائل است.

شرایط:

  • فرزندان فردی که اقامت دائم دارد، می‌توانند از طریق ویزای فرزند مهاجرت کنند.
  • اگر فرزندی اقامت استرالیا دارد، والدینش می‌توانند با ویزای والدین اقامت بگیرند؛ البته فرزند متقاضی باید بیش از 2 سال در استرالیا اقامت داشته و شهروند مقیم باشد تا با دعوت‌نامه، مراحل اولیۀ مهاجرت والدینش را انجام دهد. متقاضی باید تراز خانواده را بداند و رعایت کند. تراز خانواده اینگونه است که فرزندان متقاضی باید در استرالیا، بیشتر از دیگر کشورها بوده باشند و در صورت تک‌فرزندبودن، بررسی این امر لازم نیست. متقاضی باید ضمانتی در قالب سند یا فیش حقوقی داشته باشد.
  • اگر نامزد یا همسر فرد، استرالیایی باشد، می‌تواند برای زندگی در کنار همسرش، تقاضای ویزای ازدواج یا نامزدی کند. در این حالت، اقامت موقت فرد صادر می‌شود. آشنایی با زبان انگلیسی و تمکن مالی از شرایط اصلی این ویزاست.

ویزای خویشاوندی

ویزای خویشاوندی با ارسال دعوت‌نامه از طرف شما، برای خویشاوندان و بستگان در کشور مبدأ (ایران) امکان‌پذیر است. شخص خواهان دعوت‌نامه برای اخذ ویزای خویشاوندی، باید مدارکی دال بر تمکن مالی و اثبات تعلق‌خاطر به کشور مبدأ (ایران) و عدم تصمیم ماندن در استرالیا ارائه دهد.

مهاجرت به استرالیا با ویزای بازنشستگی

استرالیا برای متقاضیانی که مایلند بازنشستگی خود را در آنجا بگذرانند، ویزا صادر می‌کند.

شرایط:

  • داشتن 55 سال سن
  • تمکن مالی
  • متقاضی باید تنها به همسرش وابسته باشد.
  • این ویزا موقتی است، اما امکان تمدید دارد.
  • مهم‌ترین شرط، سرمایه‌گذاری در زمان اقامت در آنجاست.

سایر راه‌های مهاجرت به استرالیا

  1. مهاجرت به استرالیا از طریق پناهندگی
  2. مهاجرت به استرالیا از طریق اسپانسرشیپ
  3. مهاجرت قاچاقی به استرالیا
  4. راه‌اندازی کسب‌‎وکار در استرالیا
  5. چگونه از طریق ویزای 489 به استرالیا مهاجرت کنیم؟
  6. ثبت شرکت در استرالیا
  7. مهاجرت به استرالیا از طریق تحصیل

فرم ارزیابی مهاجرت به استرالیا

برای کسب حدنصاب نمره از طریق سیستم امتیازبندی، باید فرم ارزیابی مهاجرت به استرالیا را تکمیل کنید. در این فرم، مشخصات کامل خود همراه تمامی مدارک، ارائه دهید.

در تکمیل فرم ارزیابی مهاجرت به استرالیا باید نهایت دقت را به عمل آورید، چرا که این فرم می‌تواند راه ورود شما به استرالیا باشد. در این فرم از شما سن، میزان تحصیلات، رشتۀ تحصیلی، سابقۀ کار، سابقۀ تحصیل در استرالیا، سابقۀ کار در استرالیا و… پرسیده می‌شود و هر کدام از این اطلاعات امتیازاتی برای شما دارد.

نکتۀ بسیار حائز اهمیت و دارای امتیاز در فرم ارزیابی مهاجرت به استرالیا، داشتن مدرک زبان آیلتس است. شما باید مدرک آیلتس 5 تا 8 را داشته باشید و امتیاز هر کدام نیز متغیر است.

در پایان

شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر، همه روزه از ساعت 9 الی 17 با مؤسسه مهاجرتی آوات تماس بگیرید و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین می‌توانید فرم مشاوره مهاجرتی ما را پر کنید. مشاوران ما شرایط شما را بررسی می‌کنند و برای ارائه مشاوره، با شما تماس می‌گیرند.

 

سوال‌های متداول

1. چه روش‌هایی برای مهاجرت به استرالیا وجود دارد؟

  •  از طریق کار و نیروی حرفه‌ای و متخصص، تجارت، تحصیل، سرمایه‌گذاری، کار آفرینی، مهاجرت‌های خانوادگی امکان‌پذیر است.

2. سریع‌ترین روش مهاجرت کدام است؟

  • یکی از بهترین و سریع‌ترین روش‌ها جهت اخذ اقامت، سرمایه‌گذاری است.

3. بهترین نوع سرمایه‌گذاری در استرالیا چیست؟

  • سرمایه‌گذاری در حوزۀ پزشکی، خدمات، تولید، مواد و فناوری‌های مدرن، یکی از بهترین فرصت‌ها در این زمینه است.

4. چند نوع ویزای کاری وجود دارد؟

  • ویزاهای متنوعی وجود دارد: از جمله: ویزای 186، ویزای 187، ویزای 189، ویزای 489، ویزای 476،  ویزای 485

5. فردی که ویزای کاری دریافت کند، می‌تواند با خود همراه داشته باشد؟

  • داشتن همراه در ویزای کاری، به نوع ویزا و شرایط آن بستگی دارد.در بعضی موارد، امکان دریافت هم‌زمان ویزای همراه وجود دارد و در برخی دیگر، متقاضی پس از ورود به استرالیا می‌تواند برای همراه درخواست دهد.

6. آیا می‌توان با پناهندگی، اقامت استرالیا دریافت کرد؟

  • پناهندگی بدترین نوع مهاجرت به هر کشوری است، اما افرادی که مجبور به پناهندگی هستند، استرالیا مقصد خوبی برایشان خواهد بود.

7. آیا کم‌هزینه‌ترین روش مهاجرت به استرالیا، پناهندگی است؟

  • خیر. پناهندگی در کنار تمام مشکلات، هزینه‌های بالایی نیز دارد.

8. بهترین شهرهای استرالیا برای مهاجرت کاری، کدام‌اند؟

  • اکنون استرالیا به دنبال سیاست تمرکز زدایی از شهرهای بزرگ خود است. بنابراین شهرهای کم‌جمعیت، شانس بهتری برای متقاضیان دریافت ویزای 187 است. أخذ اقامت دائم، زمانی که سابقۀ کاری در استرالیا دارید، دست‌یافتنی‌تر است.

9. کودک متولد استرالیا، می‌تواند اقامت این کشور را دریافت کند؟

  • در استرالیا، نظام مهاجرتی بر پایۀ خون است. اگر پدر یا مادر یا هر دو، شهروند استرالیا یا دارای تابعیت قانونی آنجا باشند، فرزندشان، شهروند استرالیاست.

10. مدت زمان تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد چقدر است؟

  • مدت زمان تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه‌های استرالیا، 2 سال است. دانشجویان به مدت 20 ساعت در هفته، اجازۀ کار دارند.

11. برای أخذ ویزای اسپانسرشیپ، می‌توان از خارج از استرالیا اقدام کرد؟

  • متقاضی می‌تواند هم از داخل و هم از خارج استرالیا، اقدام کند. برای ویزای اسپانسرشیپ ساب‌کلاس 186، کارفرما باید متقاضی را تأیید کند و خواسته‌های کارفرما برآورده شود.

12. بورسیه های دولتی استرالیا چه مزیتی دارند؟

  • استرالیا به دنبال جذب دانشجویان پژوهش‌گر و ممتاز، در بخش تحقیقاتی است. از این رو برای دانشجویان بین‌المللی، بورس­‌های تحصیلی خوبی همچون  Endeavour Scholarships و IPRS ارائه می‌دهد. بورسیۀ تحصیلی IPRS، هزینۀ تحصیل و بیمۀ دانشجویی را شامل می­‌شود و از بورسیه‌هایی است که مورد توجه بسیاری از ایرانیان متقاضی أخذ بورسیه تحصیلی قرار گرفته است.

13. مزایای اقامت دائم استرالیا از طریق ازدواج چیست؟

  • افرادی که دارای ویزای دائم ازدواج در استرالیا هستند. می­‌توانند اقامت دائم و نامحدود در استرالیا داشته باشند، با بودجه دولتی تحصیل کنند. از حق بیمۀ خدمات درمانی بهره­‌مند شوند. به کار تمام‌وقت مشغول شوند و برای اقوام درجۀ یک خود، حامی مالی بشوند.

14. امکان کار دانشجویی در مقطع دکتری وجود دارد؟

  • در زمان تحصیل، 20 ساعت در هفته، مجوز کار دانشجویی دارید و در دوران تعطیلات، اجازۀ کار تمام‌وقت دارید.

15. شرایط تحصیل دندانپزشکی در استرالیا چیست؟

  • اگر بخواهید بعد از دوران دبیرستان، برای تحصیل دندانپزشکی اقدام کنید، باید مدارک 12 سالۀ دبیرستان خود را ارائه دهید. ابتدا یک دورۀ یک ساله به نام فاندیشن را در کالج‌های معتبر این کشور بگذرانید، سپس باید در امتحانات مورد نظر نمرۀ لازم را کسب کنید و وارد دانشگاه شوید.

5/5 - (3 امتیاز)

نوشته های مرتبط