روسیه

دریافت ویزای تحصیلی روسیه برای ایرانیان

ویزای تحصیلی روسیه

اگر به فکر اخذ ویزای تحصیلی روسیه هستید این مقاله می تواند شما را با تمام شرایط و مراحل دریافت این نوع ویزا آشنا کند. با ما همراه باشید. بدلیل وجود بورس های تحصیلی در دانشگاه های روسیه سالانه افراد زیادی جذب دانشگاه های روسیه می شوند. این کشور یکی از قدرتمندترین کشورهای جهان است. اگر قصد دارید برای اخذ ویزای تحصیلی روسیه اقدام کنید مطمئن باشید انتخاب درستی کرده اید چون دانشگاه های کشور روسیه از لحاظ سطح علمی بسیار مطلوب می باشند.

ادامه تحصیل در رشته های علوم پایه، هوا فضا، فنی مهندسی، هنر و مخصوصا رشته نانو بیوتکنولوژی می تواند مناسب ترین گزینه ها برای تحصیل در روسیه باشد چون این کشور در زمینه های یاد شده جزء برترین کشورهای جهان است. دانشگاه های این کشور از سطح علمی بالایی برخوردارند.

البته نام بردن این چند رشته به معنای این نیست که رشته های دیگر برای تحصیل در روسیه مناسب نیستند، بلکه در زمینه های دیگر نظیر پزشکی و دندان پزشکی جزء برترین ها است. اگر شما تصمیم گرفته اید کشور روسیه را برای تحصیل انتخاب کنید موسسه مهاجرتی آوات از موسسات برتر در زمینه اخذ ویزای تحصیلی روسیه آماده هرگونه مشاوره و خدمت رسانی به شما دانشجویان محترم می باشد. ما در این مقاله سعی داریم شرایط اولیه تحصیل در روسیه را برای شما بیان کنیم تا با اطلاعات بهتر انتخاب درست تری داشته باشید.

ویزای تحصیلی روسیه

ویژگی ها و مزایای تحصیل در روسیه

دانشگاه های کشور روسیه از سطح علمی بالایی برخوردارند به طوری که در یک رتبه بندی که در سال ۲۰۲۱ توسط QS انجام شد دانشگاه لومونوسوف روسیه در بین ۱۰۰ دانشگاه برتر جهان قرار گرفت. علاوه بر این مورد که گفته شد موارد بسیاری وجود دارد که کشور روسیه را مقصد بسیار خوبی برای کسانی که می خواهند در دانشگاه های بین المللی تحصیل کنند تبدیل می کند.

برای تحصیل و دریافت ویزای تحصیلی در رشته های پزشکی و دندان پزشکی شرایط بسیار خوبی وجود دارد. این مزایا بدین شرح است: ابتدا اینکه شما نیازی به ارائه گواهی تمکن مالی ندارید این موضوع یکی از مواردی است که بسیاری از کشورها نسبت به آن سخت گیری های زیادی می کنند. مورد دیگر اینکه شما در روسیه می توانید از خوابگاه های ارزان و نیمه رایگان استفاده کنید.

از دیگر موارد جذاب برای تحصیل در روسیه می توان به عدم نیاز به مدرک زبان در دانشگاه های روسیه، نداشتن محدودیت سنی، نیاز نداشتن به آزمون برای ورود به دانشگاه های این کشور و همچنین صدور ویزای تحصیلی روسیه و پذیرش در سریع ترین زمان اشاره کرد. مزایای تحصیل در روسیه واقعا زیاد است به طوری که این کشور محدودیتی برای پذیرش مدرک تحصیلی ندارد. از همه مهم تر، که برای هموطنان ما جای بسی خرسندی است، مورد قبول بودن دانشگاه های روسیه از طرف وزات علوم و وزارت بهداشت ایران است. در ادامه تعدادی از معتبرترین دانشگاه های روسیه را که مورد تایید وزارت بهداشت هستند را نام می بریم.

دانشگاه های پزشکی مورد تایید وزارت بهداشت ایران در روسیه

  • دانشگاه پزشکی مسکو ( سچینوا )
  • دانشگاه پزشکی سن پترزبورگ ( پاولوف )
  • انستیتو دندان پزشکی مسکو
  • مرکز چشم پزشکی فیدروف
  • آکادمی تخصصی پزشکی سن پترزبورگ

چرا ایرانیان خواهان اخذ ویزای تحصیلی روسیه هستند؟

طبق گزارشات سازمان همکاری و توسعه اقتصادی روسیه دارای بیشترین جمعیت تحصیل کرده در جهان می‌باشد که در مقایسه با کانادا، ژاپن و آمریکا  عملکرد بهتری دارد. بیش از نیمی از مردم روسیه دارای تحصیلات عالی هستند. بیش از ۲۰۰.۰۰۰ نفر از سراسر جهان برای تحصیل در دانشگاه های روسیه به این کشور سفر می‌کنند. تحصیل در روسیه مزایای زیادی دارد که موارد زیر چند نمونه از آن است.

برای کسب اطلاعات بیشتر به مقاله ی تحصیل در کشور روسیه  نگاهی بیندازید.

مراحل دریافت ویزای تحصیلی روسیه

اخذ ویزای تحصیلی روسیه برای ایرانیان

مراحل دریافت ویزای تحصیلی روسیه

در مرحله ی اول برای دریافت ویزای تحصیلی روسیه لازم است که یک دعوتنامه داشته باشید. این دعوتنامه را می توانید از دانشگاه مورد نظرتان در روسیه درخواست کنید. سپس از طریق ورود به وب سایت وزارت رسمی وزارت امور خارجه ی روسیه فرم درخواست آنلاین ویزای تحصیلی را پر کنید.

در مرحله ی بعد باید مدارک مورد نیاز برای ارائه را جمع آوری کنید که این مدارک را در ادامه بیان خواهیم کرد:

  • ارائه ی پشتیبانی ویزا
  • گواهی آزمایش HIV ( با این پیش شرط که باید در سه ماه گذشته انجام شده باشد).
  • بیمه ی درمانی
  • گذرنامه ی معتبر
  • تمامی مدارک معتبر تحصیلی مثل: دیپلم، کارشناسی، کاردانی و…
  • تعهد به عدم ماندن پس از پایان مهلت مجاز ویزا

ثبت درخواست حضوری

بعد از جمع آوری مدارک مورد نیاز لازم است که درخواست خود را حضوری به ثبت برسانید. به کنسولگری روسیه مراجعه کنید و درخواست خود را با ارائه ی مدارک ثبت کنید. در این مرحله ی هزینه ای بابت ویزای تحصیلی از شما دریافت خواهد شد.

بعد از به پایان رساندن این مراحل باید منتظر جواب کنسولگری باشید. اینکه نیاز به مصاحبه ی حضوری و یا ارائه ی مدارک بیشتر پیدا خواهید کرد همه بستگی به صلاحدید سفارت این کشور دارد.

پروسه ی اخذ ویزای تحصیلی روسیه چه هزینه هایی دارد؟

در طی پروسه ی اخذ ویزای تحصیلی روسیه هزینه های مختلفی را نیز باید پرداخت کرد از جمله:

1

 حدودا 100 دلار

برای بررسی مدارک خود به سفارت روسیه

2

حدودا 30 دلار

 برای انتقال ویزا به گذرنامه جدید

3

حدودا 45 دلار

برای تائید هر مدرک به کنسولگری روسیه

4

حدود 25 دلار

 برای تائید کپی مدارک

5

حدود 40 دلار

برای تائید ترجمه مدارک به کنسولگری روسیه

6

حدود 20 دلار

برای تائید امضا

7

 همچنین اگر در تعطیلات قصد سفر به روسیه را داشته باشید حدود 20 دلار اضافی نیز، برای اقدامات کنسولگری روسیه در این زمان باید پرداخت کنید.

مدت زمان اعتبار ویزای تحصیلی روسیه

مدت زمان اعتبار در پروسه ی اخذ ویزای روسیه

برای طی کردن پروسه ی اخذ ویزای روسیه و دریافت ویزای مورد نظرتان قطعا ویزای شما مدت زمان خاصی معتبر می باشد که این زمان با توجه به نوع ویزای شما متفاوت است.
اما به طور کلی می توان گفت:

  • ویزای توریستی یک ماه اعتبار دارد و برای هر فرد تا دوبار قابل تمدید است
  • ویزای شخصی یا پرایوت نهایتا تا 3 ماه اعتبار دارد وبرای هر فرد فقط یکبار قابل تمدید می باشد
  • مدت اعتبار ویزای کاری حداکثر 3 سال است
  • مدت اعتبار ویزای ترانزیت نهایتا 10 روز و برای هر فردی تنها یکبار قابل تمدید است
  • ویزای تحصیلی نیز با توجه به مدت زمان تحصیل شما در هر رشته ای برآورد می شود که به طور کلی زمانی حدود 5 سال است.

مدرک زبان مورد نیاز برای دریافت ویزای تحصیلی روسیه

در دانشگاه های روسیه همان طور که گفته شد نیازی به ارائه مدرک زبان وجود ندارد. عدم احتیاج به ارائه مدرک زبان در ابتدا را می توان یکی از مزایای ویزای تحصیلی روسیه دانست. تحصیل در روسیه به دو زبان روسی و انگلیسی امکان پذیر است. چون بیشتر رشته های تحصیلی در دانشگاه های روسیه به زبان انگلیسی هم ارائه می شود. البته شهریه این دانشگاه ها در تدریس به زبان انگلیسی در مقایسه با تدریس به زبان روسی کمی بالاتر است. اگر دانشجو تمایل داشته باشد به زبان روسی تحصیل کند این امکان برای وی فراهم است و شهریه کمتری هم پرداخت می کند. به هر حال قبل از شروع دوره تحصیلی بعد از دریافت ویزای تحصیلی روسیه، باید به مدت یک سال در این کشور به آموختن زبان روسی بپردازد.

کار دانشجویی در روسیه

دریافت ویزای تحصیلی روسیه

کار دانشجویی با ویزای تحصیلی روسیه و کار درحین تحصیل در این کشور تفاوتی با سایر کشورهای اروپایی ندارد. در کشور روسیه بر اساس مقطع تحصیلی هر دانشجو می تواند ساعاتی را به کار مشغول شود و علاوه بر جبران هزینه ها به تجربیات خوبی در این کشور دست پیدا کنند و در صورت تمایل خود را برای تحصیل در روسیه آماده کنند. برای مقطع کارشناسی دانشجویان اجازه دارند ۱۰ ساعت در هفته کار کنند. این ساعت کاری برای مقطع کارشناسی ارشد ۲۰ ساعت و برای دکتری ۳۰ ساعت در هفته است. در این دو مقطع تحصیلی در روسیه با ساعات کاری مجاز می توان تقریبا تمام هزینه های زندگی تان را جبران کنید. در روسیه برای هر ساعت کار مبلغی در حدود ۸ تا ۱۰ دلار پرداخت می شود.

در پایان

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید همه روزه از ساعات 9 الی 17 با موسسه حقوقی آوات تماس گرفته و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین می توانید فرم ارزیابی مهاجرتی ما را پر کنید و از طریق آن مشاوران ما تمام شرایط شما را بررسی کرده و با شما تماس می گیرند و راه کارهای لازم را به شما عزیزان بیان می کنند.

 

سوال های متداول

1. چه مدت طول می کشد تا ویزای تحصیلی روسیه صادر شود؟

  • به طور میانگین این ویزا 10 روزه مورد بررسی قرار می گیرد، اما در صورت بروز مشکل تا 30 روز نیز به طول می انجامد.

2. درخواست تسریع در دریافت ویزای تحصیلی با هزینه همراه است؟

  • در صورتی که فرد متقاضی نیاز به تسریع پروسه ی بررسی اخذ ویزای تحصیلی خود داشته باشد نیاز است تا با پرداخت هزینه ای بیشتر این درخواست را ارائه دهد.

3. امکان کار با ویزای تحصیلی روسیه وجود دارد؟

  • برای کار در روسیه با ویزای تحصیلی باید مجوز کار را از اداره مهاجرت فدرال کسب کنید.

4. اعتبار مجوز کار در روسیه با ویزای تحصیلی چه مدت است؟

  • اعتبار این مجوز یک ساله است که قابلیت تمدید به مدت زمان قرارداد کاری را دارد.

5. کدام دانشگاه های بلاروس (روسیه ی سفید) مورد تایید وزارت علوم ایران است؟

  • دو مرکز آکادمی تخصصی پزشکی مینسک و آکادمی پزشکی مینسک در بلاروس مورد تایید می باشند.

6. هزینه ی زندگی در روسیه چه میزان است؟

  • بر اساس تجربه کسانی که در روسیه زندگی کرده اند می توان گفت هزینه زندگی و اقامت در روسیه مبلغی در حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ دلار در ماه است که مقدار بسیار پایینی نسبت به بسیاری از کشورهای دیگر است. البته ذکر این نکته هم فراموش نشود هزینه زندگی در مسکو در مقایسه با شهرهای سن پترزبورگ و ولگاگراد بالاتر است.

7. شهریه دانشگاه های روسیه چه میزان است؟

  • به صورت حدودی می توان گفت: شهریه دانشگاه های روسیه مبلغی بین ۳۰۰۰ دلار تا ۱۰٫۰۰۰ دلار آمریکا در سال است. این شهریه ها برای رشته هایی مانند پزشکی در بالاترین حد قرار دارد.

8. با ویزای تحصیلی روسیه می توان همراه داشت؟

  • از مزایای ویزای تحصیلی روسیه امکان داشتن همراه است و همراهان فرد متقاضی اجازه ی کار در این کشور را نیز دارند.

9. اعتبار ویزای تحصیلی روسیه چه مدت است؟

  • اعتبار این ویزا به مدت زمان تحصیل متقاضی بستگی دارد.

10. هزینه ی دریافت ویزا چه مقدار است؟

  • هزینه ی دریافت ویزای تحصیلی روسیه کمتر از 30 دلار می باشد.
5/5 - (42 امتیاز)

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *