اوکراین, کشورها

4 دلیل برای مهاجرت به اوکراین + مزایا و معایب

مهاجرت به اوکراین

اجازه مهاجرت به اوکراین به کسانی داده می شود که شرایط مهاجرت را به خوبی داشته باشند. شرایطی که برای مهاجرت به اوکراین مورد نیاز است، در قوانین مهاجرتی این قانون به طور کامل توضیح داده شده است. جهت مهاجرت به اوکراین در بند 4 قوانین مهاجرتی این کشور، به طور کامل ذکر شده است.

شرایط و راه های مهاجرت به اوکراین

اجازه مهاجرت افراد طی یک سری توضیخات به زیر نظر هیئت وزیران اوکراین بستگی دارد و این توضیحات و شرط ها مورد نیاز جهت گرفتن مجوز در ادامه مورد بررسی قراره گرفته است.

چه کسانی شرایط مهاجرت به اوکراین را دارند

  • افراد کاری یا نیرو های علمی که مهارتشان مورد نیاز و مورد استفاده کشور اوکراین باشد.
  • افراد متخصص که برای تقویت و بهتر کردن کشور اوکراین وجودشان ضروری است.
  • کسانی که به مبلغ 100.000 دلار یا بیشتر در این کشور سرمایه گذاری کرده اند (البته سرمایه گذاری باید طبق قوانین خاص خودش وضع می شود)
  • کسانی که یکی از بستگانشان مانند مادر بزرگ، پدر بزرگ، خواهر، برادر و یا غیره تابعیت اقامت در اکراین را داشته باشند.
  • کسانی که از قبل تابعیت اوکراینی داشته باشند.
  • افرادی که پدر یا مادر یا همسرشان اوکراینی باشند.
  • افرادی که به مدت 3 سال به شکل مداوم در این کشور حضور داشته باشند.

مهاجرت به اوکراین از طریق ازدواج یا خویشاوندی

  • اگر یکی از همسر تابعیت اوکراین را داشته باشند و یا مثلا ازدواجشان حداقل 2 سال قبل ثبت شده باشد و یا این که بچه ها یا پدر یا مادر اوکراینی تبار باشند
  • افرادی که زیر نظر قیوم اوکراینی تبار باشند
  • افرادی که بر اساس یه سری منابع داخلی حق شهروندی اوکراین را دارند
  • افرادی که مهاجرتشان مورد قبول اوکراین است یا اوکراین از مهاجرتشان استقبال کنند
  • اوکراینی تبار های خارج از اوکراین، همسرانشان و یا کودکانشان اگر قصد اقامت در اوکراین را دارند

مقاله پیشنهادی: اخذ پاسپورت اوکراین

طبق قانون مهاجرت درخواست گرفتن اقامت باید به شکل زیر باشد

  • به واسطه افرادی که یک سری قانون هایی در اوکراین ساکن هستند جز مقامات رسمی در این کشور بوده اند.
  • افرادی که کلا در خارج از کشور زندگی می کنند و ساکن هستند بر اساس دیپلماسی اوکراین و ماموران کنسولگری اوکراین در دیگر کشورها

درخواست اجازه اقامت باید از طرف خود فرد به تقاضا کننده به مقامات بزرگ این کشور ارائه شود. این درخواست می تواند از طریق پست یا فرد دیگری که ممنوعیت قانونی ندارد باشد ولی به شرط یک دلیل منطقی ارائه شود.

اگر یکی از پدر یا مادر قصد مهاجرت با فرزند کوچک خود داشته باشد باید از همسر خود یک اجازه نامه محضری دهد که آن همسر اجازه بردن فرزند را دارد. ولی اگر همسر اجازه کتبی نداشته باشد باید حتما از مقامات مربوطه اجازه رسمی و کتبی داشته باشد.

مدارک مورد نیاز جهت درخواست گرفتن  مجوز اقامت اوکراین

  • کپی مدارک شناسایی و همچنین مدارکی که نشان بدهد که شما یک شهروند هستید.
  • سه عدد عکس 3.5 یا 4.5
  • اطلاعاتی که نشان دهنده محل اقامت فرد می باشد.
  • مدارک شناسایی خانواده همراه یک فرد مانند همسر فرزند
  • گواهی تاییدیه پزشک که برای عدم اعتیاد فرد به الکل و هرگونه مواد مخدره و یا بیماری هایی باشد که جز بیمار های واگیر دار باشد.

مقاله پیشنهادی: تحصیل پزشکی در اوکراین

مهاجرت به اوکراین

کسانی که به شکل موقت در خارج از کشور اقامت دارند، حتما باید گواهی عدم سو پیشینه را اضافه مدارک خود کند و با درخواست مجوز اقامت خود نشان دهد. مدارکی که توسط سازمان های ذی صلاح مقامات خارجی صادر می شود ممکن است خلاف آن توسط قلمرو اوکراین ثابت شود. کپی بعضی از مدارک به همراه تاییدیه کپی رضایت همسر برای مهاجرت و تضمین و حمایت فرد تقاضا کننده باید توسط محضر قانونی شود و مدارکی که قابل تغییر باشد باید به مدت ۶ ماه از زمان صادر شدن آن بگذرد و بعد ارسال شود.

از زمانی که درخواست اقامت را ارسال کردید یک سال طول می کشد تا این پرونده بررسی شود.

قوانین ورود مهاجرت به اوکراین و صدور گواهی اقامت دائم

ماموران کونسولگری کشور اوکراین با در نظر داشتن شرایط فرد که به صورت موقت در خارج از کشور اوکراین ساکن بوده است و الان خواهان مجوز ساکن شدن در این کشور است و در نهایت یک ویزای یک ساله صادر می کنند.

بعد از رسیدن به کشور اوکراین فرد مهاجر باید مدارکی که اجازه اسکان در این کشور است را به اداره مهاجرت این کشور نشان دهد.به غیر از این ها باید یک عدد کپی پاسپورت، ویزای فرد تقاضا دهنده و کپی مجوز مهاجرت هم باید اضافه شود و گواهی اقامت دائم باید در مدت یک هفته از زمان گرفتن مجوز از ادارات ذی صلاح صادر شود.

آسان ترین راه مهاجرت به اوکراین (ازدواج با یک شهروند اوکراینی)

در صورتی ازدواج با مرد یا زنی که شهروند اوکراین است، به همسر او که حداقل بعد از 2 سال از ازدواجشان گذشته باشد، تابعیت اوکراین داده می شود. برای صدور اجازه مهاجرت اوکراین به افرادی که همسر یا والدین اوکراینی هستند نیاز به گواهی سلامت یا بیماری های مسری یا واگیر دار نیست.

مقاله پیشنهادی: تحصیل دندانپزشکی در اوکراین

مزایای مهاجرت به اوکراین

  • داشتن تمامی حقوق شهروندی به بهترین نحو
  • به دست آوردن پاسپورت اوکراینی در کوتاه ترین مدت زمانی
  • دریافت و اجازه کار دائم
  • تسهیل در دریافت ویزا برای سفر به کشور های دیگر اروپایی و آمریکا
  • وجود موقعیت های بسیار مناسب برای سرمایه گذاری

درخواست اقامت دائم اوکراین

بعد از ورود به اوکراین، فرد مهاجر باید درخواست دریافت گواهی اقامت دائم زندگی در اوکراین را به مقامات مهاجرت محلی محل خود نشان دهد. یک عدد کپی از گذر نامه تقاضا کننده که شامل ویزای مهاجرتی و یک کپی از مجوز مهاجرت است نیز باید اضافه کند.

گواهی اقامت دائم به مدت یک هفته از تاریخ دریافت درخواست، توسط مقامات مربوط به مهاجرت صادر می شود.

اقامت دائم در اوکراین

افرادی که به طور دائم در خارج از کشور و یا شهری مانند خارکوف اوکراین اقامت دارند باید یک گواهینامه عدم سو پیشینه پلیس را همراه با درخواست مجوز مهاجرت ارائه دهند. مدارک صادر شده توسط مقامات کشورهای خارجی قانونی است، مگر این که وعده های بین المللی اوکراین نظر دیگری داشته باشد.

کپی این اسناد و همچنین تایید کتبی رضایت برای مهاجرت و ضمانت نامه از طرف افرادی که دعوت نامه را می فرستند، باید در دفتر اسناد رسمی ثبت شده باشد. اسنادی که داده های آن ها را می توان تغییر داد باید در عرض 6 ماه از تاریخ صدور ارائه شود. در صورتی که هر گونه هزینه توسط قانون اوکراین برای معاهدات مربوط به صدور مجوز مهاجرت پرداخت شود، سند تایید پرداخت چنین هزینه هایی باید ضمیمه درخواست مجوز مهاجرت، شود.

در صورتی که هر یک از اسناد تعریف شده توسط قانون اوکراین برای درخواست مجوز مهاجرت ارائه نشود، در حالی که لازم است این اسناد با قانون اوکراین تناقضی نداشته باشد، مقامات ذیصلاح مربوط به مسائل مربوط به مهاجرت ممکن است مدارک دیگری را برای مشخص کردن زمینه صدور مجوز مهاجرت و درخواست متقاضیان یا سایر افرادی که برای مصاحبه دعوت شوند، تقاضا کنند.

طول زمان پردازش درخواست از یک سال پس از زمان ارسال درخواست، تجاوز نمی کند.

در پایان

شما عزیزان می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر همه روزه از ساعت 9 الی 17 با موسسه مهاجرتی آوات تماس حاصل فرمایید و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین شما می توانید فرم ارزیابی مهاجرتی ما را پر کرده و از طریق آن مشاوران ما شرایط شما را بررسی می کنند و برای ارائه مشاوره با شما تماس خواهند گرفت.

4.8/5 - (16 امتیاز)

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *