نیوزلند

شرایط دریافت ویزای تحصیلی نیوزلند

شرایط اخذ ویزای تحصیلی نیوزلند

کشور نیوزلند از جمله کشورهایی است که از دانشگاه های معتبر قابل توجهی برخوردار می باشد. دانشجویان و دانش آموزانی که قصد مهاجرت از کشورهای غیر اروپایی به نیوزلند را دارند، برای تحصیل در این کشور باید ویزای تحصیلی دریافت کنند. ویزای تحصیلی نیوزلند از جمله ویزا هایی است که با استفاده از آن می توانید اقامت دائم نیوزلند را به دست آورید. به طور کلی اقامت نیوزلند، کاری آسان است. اما مهاجرت به نیوزلند از طریق تحصیل، پروسه اخذ اقامت این کشور را نیز راحت تر می کند. در ادامه با این مقاله از مجموعه آوات همراه باشید تا شما را به طور اجمالی با ویزای تحصیلی کشور نیوزلند و شرایط اخذ ویزای تحصیلی نیوزلند آشنا کنیم.

با مطالعه این مقاله از آوات، شما را با هر آنچه که باید در مورد شرایط اخذ ویزای تحصیلی این کشور بدانید، مانند هزینه اخذ این ویزا، روند اخذ ویزای تحصیلی این کشور و… را خواهید دانست.

تحصیل در کشور نیوزلند

برای دانشجویان و دانش آموزان بین المللی که نیوزلند را برای تحصیل انتخاب می کنند، بدون شک این کشور می تواند تجربیات منحصر به فردی را رقم بزند.

اگر بخواهیم تعداد مهاجرانی که هر ساله به این کشور نقل مکان می کنند را بررسی کنیم، کاملا واضح است که دانشجویان و دانش آموزان بین المللی بخش قابل توجهی از آن ها را تشکیل داده اند. این موضوع می تواند دلایل بسیاری داشته باشد.

وجود برخی از بهترین دانشگاه ها و موسسات آموزشی در نیوزلند، یکی از مهم ترین دلایلی است که هر ساله دانشجویان و دانش آموزان بسیاری را به این کشور می کشاند. برخورداری از مدرک تحصیلی معتبر، امکان ورود به بازار کار نیوزلند و… از دیگر دلایل مهم آن ها است. اما جدای از این ها کشور نیوزلند دارای آب و هوای خوب، طبیعت بی نظیر و… نیز می باشد. این موضوع از دیگر دلایلی است که بسیاری از طریق تحصیل به این کشور مهاجرت می کنند.

شرایط تحصیل در نیوزلند

شرایط تحصیلی موجود در این کشور، برای مهاجران بسیار جذاب است. با نقل مکان از طریق تحصیل به این کشور شما فرصت تحصیل در یکی از بهترین کشور های جهان را به دست می آورید.

مهاجران می توانند برای تحصیل در مقطع دبستان، راهنمایی و…. تا مقطع دکتری، به نیوزلند نقل مکان کنند. البته اخذ پذیرش از هر یک از مدارس، دانشگاه ها، کالج ها و… برای تحصیل در این کشور شرایط به خصوص خود را دارد.

امکان استفاده از بورسیه های تحصیلی، کمک هزینه های مالی و… از دیگر امکاناتی است که دانش آموزان و دانشجویان بین المللی نیز می توانند از آن ها استفاده کنند.

ما قبلا مقاله ای در خصوص شرایط تحصیل در نیوزلند برای شما گردآوری کرده ایم. اگر می خواهید اطلاعات جامع و کاملی در مورد شرایط تحصیل در این کشور داشته باشید، می توانید این مقاله از سایت آوات را مطالعه فرمایید.

درباره ویزای تحصیلی نیوزلند

افرادی که قصد دارند بیش از 3 ماه در نیوزلند تحصیل کنند، باید ویزای تحصیلی این کشور را اخذ نمایند. در واقع این نوع ویزا مناسب افرادی است که قصد مهاجرت به نیوزلند با هدف تحصیل را دارند. این ویزا به افراد اجازه می دهد برای مدت معینی به صورت تمام وقت به تحصیل در نیوزلند بپردازند. البته نا گفته نماند که مهاجران غیر اروپایی، حتی برای کمتر از 3 ماه تحصیل باید ویزای تحصیلی این کشور را دریافت نمایند. در واقع این مهاجران اروپایی هستند که بدون اخذ ویزای می توانند تا 3 ماه به تحصیل در کشور نیوزلند بپردازند.

کشور نیوزلند انواع مختلفی از ویزای تحصیلی را در اختیار متقاضیان تحصیل در کشور نیوزلند می گذارد.

انواع ویزای تحصیلی نیوزلند

به طور کلی نیوزلند طیف وسیعی از انواع ویزای تحصیلی را به متقاضیان ارائه می دهد اما از آنجا که 4 نوع از آن ها رایج ترین ویزاهای تحصیلی این کشور محسوب می شود ما در این مقاله 4 نوع ویزای تحصیلی این کشور را به شما معرفی خواهیم کرد.

ویزای تحصیلی با پرداخت هزینه (رایج ترین)

متقاضیانی که قصد تحصیل در یک دوره تمام وقت در نیوزلند را دارند با اخذ ویزای دانشجویی نیوزلند می توانند به تحصیل در کشور نیوزلند بپردازند.

این ویزا به دانشجویان بین المللی اجازه می دهد تا علاوه بر تحصیل در این کشور، به کار در نیوزلند نیز بپردازند.

ویزای بازدید کننده

این ویزا امکان تحصیل در نیوزلند برای مدت کوتاهی را به فرد متقاضی می دهد. در واقع این ویزا مناسب گردشگرانی است که قصد دارند در مدت زمانی که در نیوزلند هستند در یک دوره تحصیلی کوتاه مدت شرکت کنند.

این ویزا به شما اجازه می دهد تا برای مدت 3 ماه در یک یا دو دوره در نیوزلند تحصیل کنید.

ویزای تحصیلی pathway

این ویزا مناسب دانشجویانی است که قصد دارند حداکثر 3 دوره تحصیلی را به طور متوالی در طی 5 سال پشت سر بگذارند. به طور مثال ابتدا در یک دوره زبان انگلیسی شرکت کنند سپس مطالعات پایه را بگذرانند و بعد در یک برنامه تحصیلی شرکت کنند و مدرک بگیرند.

ویزای تعویض دانشجویی

برای دریافت این ویزای تحصیلی نیوزلند لازم است که در یک برنامه تبادل دانشجویی پذیرفته شوید.

اخذ این ویزا به شما اجازه تحصیل تمام وقت در نیوزلند را می دهد و مانند دارندگان ویزای دانشجویی نیوزلند می توانید به طور محدود به کار در نیوزلند بپردازید.

مدت اعتبار انواع ویزاهای تحصیلی این کشور

با توجه به نوع ویزایی که دریافت می کنید، رشته ای که قصد تحصیل در آن را دارید و… مدت معینی می توانید به تحصیل، زندگی و… در نیوزلند بپردازید. تمامی ویزاهای تحصیلی نیوزلند کمی طولانی تر از مدت تحصیل شما اعتبار دارند اما این موضوع در خصوص ویزای بازدید کننده به مدت 3 ماه است.

شرایط مورد نیاز برای اخذ این ویزای کشور نیوزلند

برای اخذ این ویزای نیوزلند نیز مانند سایر ویزاهای این کشور باید از شرایط مشخصی برخوردار باشید. شرایط دریافت هر کدام از ویزاهای تحصیلی نیوزلند شرایط مخصوص به خود را دارد اما برای دریافت هر یک از آن ها باید دارای شرایط ذیل باشید:

  • دریافت پذیرش از طرف یکی از دانشگاه های نیوزلند
  • نداشتن سوء پیشینه
  • داشتن توان مالی کافی برای گذراندن زندگی و تحصیل در نیوزلند

 برای اطلاع بیشتر در خصوص شرایط دریافت هر یک از ویزاهای نیوزلند می توانید از طریق شماره های درج شده در سایت با ما تماس حاصل نمایید.

مدارک مورد نیاز برای اخذ این ویزای نیوزلند

برای اخذ ویزای تحصیلی نیوزلند باید مدارک به خصوصی را ارائه دهید. این مدارک عبارتند از:

  • ارائه اصل و کپی برابر اصل شناسنامه
  • ارائه اصل و کپی برابر اصل پاسپورت
  • ارائه شش قطعه عکس رنگی سه در چهار
  • ارائه رزومه تحصیلی به همراه ریز نمرات
  • ارائه مدرک زبان آیلتس با حداقل نمره 6
  • ارائه تاییدیه تمکن مالی و ارائه پرینت بانکی
  • ارائه گواهی عدم سوء پیشینه
  • تکمیل فرم درخواست ویزای تحصیلی در نیوزلند
  • تاییدیه پذیرش از دانشگاه نیوزلند
  • مدارک تحصیلی مرتبط و معتبر و ترجمه تمامی آن ها
  • گواهی سلامت پزشکی و عدم اعتیاد
  • سابقه کاری مرتبط با رشته (در صورت داشتن)
  • و…

در نظر داشته باشید که با توجه به نوع ویزای تحصیلی که قصد اخذ آن را دارید ممکن است از شما مدارک خاصی دریافت شود. همچنین شما باید مدارک تحصیلی خود را با این کشور معادل سازی کنید. سایر مدارک رانیز در 3 نسخه اصل، کپی و ترجمه شده ارائه دهید.

مدت زمان مورد نیاز برای اخذ این ویزای نیوزلند

اگر مدارک خود را به طور کامل ارسال نمایید و نقص یا مشکلی در مدارکتان وجود نداشته باشد، ارزیابی و بررسی شرایط و مدارک شما بین 4 تا 6 هفته زمان خواهد برد. البته این زمان با توجه به مسائلی ممکن است بیشتر یا کمتر شود. به طور مثال دانشجویانی که قصد تحصیل در مقطع دکتری در نیوزلند را دارند پروسه طولانی تری را در خصوص دریافت ویزای این کشور طی می کنند. از این رو طبیعی است که دریافت ویزای تحصیلی برای آن ها بیشتر زمان ببرد.

در هر صورت نتیجه درخواست شما برای دریافت ویزای تحصیلی نیوزلند حداکثر تا 3 ماه بعد از ثبت درخواستتان اعلام خواهد شد.

هزینه دریافت این نوع ویزای نیوزلند

هزینه دریافت این ویزا با توجه به نوع ویزا، ملیت، کشوری که در آن درخواستتان را ثبت می کنید، متفاوت است. هم اکنون که در حال نوشتن این مقاله هستیم، هزینه دریافت این ویزای نیوزلند برابر با 330 دلار نیوزلند است. البته با توجه به عواملی این هزینه ممکن است برای هر فرد متقاضی متفاوت باشد.

شما به دو روش می توانید از هزینه دقیق اخذ ویزای تحصیلی کشور نیوزلند مطلع شوید:

  1. با کارشناسان مجموعه آوات تماس بگیرید تا آن ها با توجه به عوامل مختلف، هزینه دریافت این نوع ویزا را به شما بگویند.
  2. می توانید به سایت https://www.immigration.govt.nz/ مراجعه نمایید و خودتا هزینه دریافت ویزا نیوزلند برای تحصیل در این کشور را جستجو نمایید.

کار ضمن تحصیل در نیوزلند برای دانشجویان بین المللی

با دریافت ویزای تحصیلی کشور نیوزلند به دانشجویان بین المللی اجازه داده می شود تا در کنار تحصیل به کار نیز بپردازند. البته کار برای دانشجویان بین المللی در نیوزلند دارای محدودیت ها و قوانین خاصی است. به طور مثال دانشجویان مهاجر در طول ترم تحصیلی جداکثر 20 ساعت در هفته اجازه کار دارند. همچنین آن ها نمی توانند به صورت تمام وقت در جایی مشغول به کار شوند.

البته لازم به ذکر است که محدودیت های کاری هر دانشجوی بین المللی با توجه به مقطع تحصیلی، نوع ویزایی که دریافت کرده و… متفاوت است.

کارشناسان ما می توانند اطلاعات بیشتری در خصوص شرایط کار در نیوزلند با ویزای تحصیلی به شما ارائه دهند.

اخذ اقامت دائم و تابعیت نیوزلند پس از تحصیل در نیوزلند

ویزا و اقامت تحصیلی کشور نیوزلند مستقیما نمی تواند شرایطی را برای اخذ اقامت دائم و تابعیت این کشور برای مهاجران فراهم کند. اما دانشجویان پس از فارغ التحصیلی و اخذ مدرک می توانند به بازار کار این کشور وارد شوند. به این واسطه، ویزای خود را به ویزای کاری نیوزلند تغییر دهند. با انجام این کار، می توانید پس از پایان تحصیل خود در نیوزلند بمانید و پس از چند سال صورت فراهم شدن شرایط مورد نظر می توان در ابتدا اقامت دائم این کشور را به دست آورید.

با اخذ اقامت نیوزلند محدودیت های کمتری در این کشور دارید. اما همچنین از حقوق برابر با شهروندان این کشور برخوردار نیستید. به منظور داشتن حقوق برابر با شهروندان نیوزلندی باید تابعیت این کشور را به دست آورید. با اخذ اقامت دائم نیوزلند، پس از چند سال می توانید در صورت داشتن شرایط مشخصی، تابعیت این کشور را نیز کسب کنید.

در پایان

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید همه روزه از ساعات 9 الی 17 با موسسه حقوقی آوات تماس گرفته و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین می توانید فرم ارزیابی مهاجرتی ما را پر کنید و از طریق آن مشاوران ما تمام شرایط شما را بررسی کرده و با شما تماس می گیرند و راه کارهای لازم را به شما عزیزان بیان می کنند.

 

سوالات متداول

1. آیا محدودیت سنی برای دریافت این ویزای نیوزلند وجود دارد؟

  • خیر هیچ محدودیتی نیست و هر فردی با دارا بودن شرایط لازم می توانید این ویزا را دریافت نماید.

2. آیا امکان بردن همراه با ویزای تحصیلی به این کشور وجود دارد؟

  • بله. اما داشتن همراه برای ویزای تحصیلی نیازمند شرایط خاصی است. این یعنی این کار تنها برای افرادی امکان پذیر است که دارای شرایط تعیین شده باشند.

3. پس از دریافت این ویزا چه زمانی می توانم به نیوزلند سفر کنم؟

  • به محض دریافت این ویزا می توانید راهی سفر به نیوزلند شوید.

4. آیا پس از پایان تحصیل امکان ماندن در نیوزلند وجود دارد؟

  • بله با تبدیل ویزای خود به ویزایی دیگر، (مثلا با تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای پس از فارغ التحصیلی یا ویزای کار) می توانید بعد از فارغ التحصیلی نیز در نیوزلند بمانید. حتی بعد از چند سال با دارا بودن شرایطی اقامت دائم نیوزلند و پاسپورت این کشور را به دست آورید.

سوالی دارید؟ آن را از طریق بخش ارسال دیدگاه با ما در میان بگذارید. کارشناسان آوات در اولین فرصت پاسخ شما را خواهند داد.

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *