تحصیلی, سوئد

تحصیل در سوئد در مقطع لیسانس

تحصیل در سوئد مقطع لیسانس

تحصیل در سوئد در مقطع لیسانس یکی از راه های اخذ اقامت سوئد  است. اکثر دانشگاههای کشور سوئد در مقطع لیسانس به دانشجویان خارجی پذیرش تحصیلی ارائه می دهد و همچنین در اکثر رشته ها کورس های به زبان انگلیسی ارائه داده می شود. افرادی که قصد ادامه تحصیل در مقطع لیسانس در کشور سوئد را دارند باید آیلتس 6 آکادمیک را ارائه دهند که البته این موضوع با وجود دوره های زبان انگلیسی در سوئد کاملا حل شده و افراد با اخذ پذیرش تحصیلی در دوره های زبان دیگر نیازمند هیچ گونه مدرک آیلتس نمی باشند. دوره لیسانس در کشور سوئد تقریبا بین 3 تا 4 سال به طول می انجامد.

کشور سوئد

در ضمن یک نکته دیگر را باید خاطر نشان کرد که دانشجویانی که از دانشگاه‌های کشور سوئد  فارغ التحصیل میشوند میتوانند در صورتی که بعد از فارغ التحصیلی در کشور سوئد شغل مناسب و مورد نظر خود را یافتند می توانند ویزای کاری کشور سوئد  را اخذ نموده و از این طریق اقامت دائم کشور سوئد را اخذ کنند.

سوئد  ازنظر جنبه‌های مختلف ملی مانند: کیفیت زندگی، آزادی شهروندی، بهداشت، آموزش، رفاه، اقتصاد و توسعه انسانی یکی از کشورهایی است که مقصد بسیاری از متقاضیان مهاجرت در چند دهه گذشته شده است.

کشور سوئد  اصول و مقررات آموزشی کامل و جامعی را دارد. این اصول برگرفته از یک سیستم نوین آموزشی بر پایه‌ی خلاقیت و آموزش عملی بیشتر در مقایسه با سیستم آموزشی تئوری و صرفاً حضور در کلاس در بقیه نقاط جهان است. تحصیل در سوئد  در مقطع لیسانس نیز در بسیاری از دروس همراه باکارهای عملی و متد خاص آموزشی است، اما به‌هرحال باید این واقعیت را پذیرفت که این خدمات ویژه و این سطح کیفیت آموزش عالی برای تحصیل در سوئد در مقطع لیسانس و حتی فوق‌لیسانس هزینه‌های بعضاً بالای شهریه را به دنبال دارد.

هزینه‌های زندگی در سوئد

برای اطلاع از میزان دقیق هزینه‌ها توصیه می‌کنیم مقالات مرتبط با هزینه‌های زندگی در سوئد و همچنین تحصیل در این کشور را در پایین همین صفحه مطالعه بفرمایید. سیستم آموزشی دولت سوئد متقاضیان را به ایده پردازی و کارهای خلاقانه تشویق می‌کند. ازاین‌ رو در مقطع دکتری و تنها در مقطع دکتری با اعطای کمک‌ هزینه‌های متنوع و ارائه فاند به دانشجویان علاقه‌مند، متقاضیان را از سراسر جهان به سمت دانشگاه‌های خود به‌صورت رایگان جذب می‌نماید.

مقالات مرتبط با تحصیل در سوئد:

  1. تحصیل در مقطع دکترا در سوئد
  2. اقامت سوئد از طریق تحصیل
  3. کار ضمن تحصیل در سوئد
  4. تحصیل در انگلستان یا سوئد کدام بهتر است؟
  5. تحصیل در مقاطع مختلف تحصیلی در سوئد
  6. هزینه های تحصیلی و زندگی سوئد
  7. تحصیل داروسازی در سوئد
  8. تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در سوئد
  9. اقامت سوئد از طریق تحصیل زبان سوئد
  10. بورسیه تحصیلی سوئد

شرایط تحصیل در سوئد در مقطع لیسانس

برای گرفتن پذیرش و تحصیل در سوئد در مقطع لیسانس باید مطالعاتی از ترکیب تئوری و عملی داشته باشید. در سوئد  در مقطع لیسانس بیش از 35 رشته به زبان انگلیسی ارائه می‌شود که از این حیث و ازلحاظ آماری نسبت به بیشتر کشورهای اروپایی سوئد  در یک سطح متوسط قرار می‌گیرد.

برای کم ترکرده هزینه و مدیریت زمان با داشتن مدرک فوق‌ دیپلم و تطبیق واحدهای آن می‌توانید مدت‌زمان گرفتن لیسانس را کاهش دهید و مدرک لیسانس خود رابین یک سال و نیم تا دو سال و نیم اخذ کنید. البته تجربه عملی نشان می‌دهد شناس گرفتن پذیرش با مدرک کاردانی( Associate) از دانشگاه‌های سوئد بسیار پایین هست و تنها در مواردی با توجه به کیفیت دانشگاه مبدأ و سطح بالای معدل و ریزنمرات قابل انجام هست. مدت‌زمان کلی تحصیل در سوئد در مقطع لیسانس بین 3 تا 4 سال است. کیفیت دانشگاه‌های سوئد برای تحصیل به‌خصوص مقطع لیسانس بسیار بالا است و ازاین‌ رو می‌توان سوئد را در این مقطع جزو برترین‌های اروپا دانست.

مدرک زبان موردنیاز جهت تحصیل در مقطع لیسانس

تحصیل در مقطع لیسانس ملزم داشتن مدارک آیلتس آکادمیک با نمره 6 است. بدون داشتن مدرک زبان موردنیاز، امکان گرفتن پذیرش آسان نخواهد بود، اما اگر مدرک زبان نداشته باشید و یا دارای مدرکی زبان آیلتس با نمره پایین‌تر باشید آن‌وقت  تکلیف چیست؟

البته این موضوع به خاطر دوره‌های زبان انگلیسی در سوئد حل‌شده و اشخاص با گرفتن پذیرش تحصیلی در دوره‌های زبان نیازی مدرک زبان ندارند. در سوئد دوره‌های زبان انگلیسی با مدرک قابل‌ قبول برای بیشتر دانشگاه‌های جهان، وجود دارد که با توجه به عدم محدودیت سن، می‌توان از این طریق وارد سوئد  شد و در انتهای دوره زبان به‌صورت مستقیم و بدون نیاز به گرفتن ویزای دوباره به تحصیل در دانشگاه در هر مقطعی در سوئد پرداخت.

مقطع لیسانس واحدهای عملی ندارد (البته واحدها بسیار اندک است) و دارای درس‌های نظری است. البته تمام این موارد بستگی به شرایط دانشگاه موردنظر شما دارد.

شرایط کار در دوران تحصیل و پس‌ از آن

دانشجویان در مقطع کارشناسی می‌توانند 10 ساعت در هفته به کار دانشجویی مشغول شوند و به‌طور میانگین بین 8 تا 10 یورو در ساعت درآمد کسب کنند که جمعاً در ماه می‌توان از این طریق میزان زیادی از هزینه‌های زندگی را پوشش داد. دانشجویانی که فارغ‌التحصیل می شوند دارای اجازه اقامت 6 ماه تا 1 سال س از اتمام دوره می‌باشند که در این فرصت مناسب می‌توانند شغل موردنظر و مرتبط با رشته خود را پیدا کنند و ویزای کاری کشور سوئد را اخذ نموده در ادامه اقامت دائم کشور سوئد  را دریافت کنند.

مهاجرت به سوئد:

  1. تابعیت از طریق تولد در سوئد
  2. تبدیل اقامت به تابعیت در سوئد
  3. شرایط ویزای کار سوئد
  4. شرایط تحصیل در سوئد
  5. پناهندگی در سوئد

در پایان

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید همه روزه از ساعات 9 الی 17 با موسسه حقوقی آوات تماس گرفته و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید.ژ  همچنین می توانید فرم ارزیابی ما را پر کنید و از طریق آن مشاوران ما تمام شرایط شما رابررسی کرده و با شما تماس می گیرند و راه کارهای را به شما عزیزان بیان می کنند.

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *