نیوزلند

راه های مهاجرت به نیوزلند

شرایط و راه های مهاجرت به کشور نیوزلند

نیوزلند یا زلاندنو کشوری ا‌ست در اقیانوسیه واقع در آب‌ های جنوب غربی اقیانوس آرام و جنوب شرقی استرالیا که از دو جزیره‌ شمالی و جنوبی و چند جزیره کوچک تشکیل شده است. شهر ولینگتون پایتخت نیوزلند بوده و جمعیت آن 4/4 میلیون نفر است. نیوزلند آب و هوای متغیری‌ دارد و اغلب در آن جا چهار فصل را می‌ توان در یک روز تجربه کرد. نیوزلند یکی از آخرین سرزمین‌ هایی است که بشر به آن پا گذاشته است. با وجود توسعه انسانی که آسیب‌ های جدی به طبیعت بکر و زیبای کشور نیوزلند وارد کرده است، طبیعت سرزمین ابرهای کشیده هنوز هم بسیار جذاب و منحصر ‌به فرد بوده و می‌ توان طبیعت نیوزلند را یکی از جاذبه‌ های آن برای مهاجرت به شمار آورد. در این مقاله سعی می‌ کنیم شرایط و راه های مهاجرت به کشور نیوزلند را به طور خلاصه و جامع برایتان شرح دهیم.

البته قبل از آن قصد داریم نیوزلند را به عنوان یکی از مقاصد مهاجرتی بررسی کنیم.

اگر قصد مهاجرت به سرزمین ابرهای کشیده را دارید، در این مقاله همراه ما باشید تا اطلاعات جامع و کاملی در خصوص راه های مهاجرت به این کشور به دست آورید.

نگاهی به نیوزلند برای تصمیم‌ گیری در خصوص مهاجرت

نیوزلند در سال‌ های متوالی جزء ده کشور برتر برای مهاجرت بوده. همه ساله افراد از نقاط مختلف جهان به این کشور سفر می‌ کنند. این کشور جزء کشور های توسعه‌ یافته جهان می‌ باشد. با توجه به مهاجرپذیری نیوزلند این کشور را می‌ توان کشوری چند فرهنگی با تنوع قومی و فرهنگی محسوب کرد که افراد با فرهنگ‌ های مختلف در انجام آداب و رسوم خود از آزادی قابل قبولی بر خوردار هستند. نیوزلند اقتصاد پیشرفته و پر رونقی دارد و صاحب یکی از قدرتمند ترین اقتصاد های دنیا می‌ باشد. سه شهر اوکلند، کریستچور و ولینگتون، دو سوم تولید ناخالص داخلی کشور نیوزلند را به خود اختصاص داده‌اند.

شما با مهاجرت به این کشور می توانید زندگی ایده آلی را تجربه کنید.

چرا نیوزلند را برای مهاجرت انتخاب کنیم

دلایل زیادی برای انتخاب نیوزلند به عنوان یک مقصد مهاجرتی ایده‌ آل وجود دارد. مهاجرت به نیوزلند به سختی مهاجرت به سایر کشور های انگلیسی‌ زبان نیست. نیوزلند با وجود داشتن طبیعت بکر و منحصر به فرد، شهرهای مدرن و زیبایی نیز دارد که این مسئله زندگی در این کشور را برای انواع سلایق جذاب می‌کند. توسعه‌ یافتگی و اقتصاد با ثبات را نیز می‌ توان از جمله امتیازات نیوزلند برای مهاجرت به حساب آورد. در نهایت رفاه عمومی و امکان بهره‌ مندی از خدمات رفاهی و درمانی را نیز نمی‌ توان نادیده گرفت.

به طور کلی برخی از مهم ترین دلایل مهاجرت به نیوزلند را می‌توان در موارد زیر خلاصه کرد:

  • زندگی در کشوری با استاندارد های بالا
  • کار در بازار کاری پر رونق با پتانسیل رشد خوب
  • امکان استفاده از سیستم آموزشی خوب و قدرتمند
  • رایج بودن زبان انگلیسی در این کشور
  • برخورداری از ثبات اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و…
  • زندگی در کشوری با امنیت بالا
  • استفاده از طبیعت بکر و منحصر به فرد
  • برخورداری از آب و هوای معتدل
  • و…

راه های مهاجرت به نیوزلند

مهاجرت به نیوزلند از طریق مهاجرت تحصیلی، مهاجرت از طریق سرمایه‌ گذاری و کارآفرینی، مهاجرت کاری و مهاجرت از طریق ازدواج امکان‌ پذیر است. البته مهاجرت از طریق تولد فرزند نیز در این کشور جزء گزینه‌ های مهاجرت به این کشور نیز قرار می‌ گیرد. اما ما در این مقاله قصد داریم شما را با شرایط و راه های متداول مهاجرت به کشور نیوزلند، آشنا کنیم.

مهاجرت از طریق تحصیل

نظام آموزشی منطبق با استاندارد های آموزشی جهانی، امکانات و خدمات مناسب تحصیلی و پژوهشی، آب و هوای معتدل و… از جمله عواملی هستند که موجب می‌ شوند نیوزلند یکی از گزینه‌ های مناسب برای مهاجرت تحصیلی باشد.

دانشگاه اوکلند، دانشگاه اوتاگو، دانشگاه کانتربوری، دانشگاه ویکتوریا ولینگتون، دانشگاه مسی و… از جمله بهترین دانشگاه‌ های نیوزلند می‌ باشند که از اعتبار خوبی در سطح بین‌ المللی نیز برخوردار هستند. کار کردن حین تحصیل از نظر دانشگاه‌ های نیوزلند مجاز بوده و طبق قانون دانشجویان اجازه دارند تا 20 ساعت در هفته به کار مشغول شوند.

هزینه تحصیل و شهریه دانشگاه‌ های نیوزلند بسیار مقرون به صرفه است؛ شهریه سالیانه دانشگاه‌ها حدود 11000 تا 16000 دلار آمریکا بوده و دانشجویان تحصیلات تکمیلی با داشتن رزومه‌ی تحصیلی خوب می‌ توانند برای دریافت انواع بورسیه‌ های تحصیلی نیز اقدام کنند. شاید برایتان جالب باشد که بدانید، در مقطع دکتری این کشور هیچ اختلافی در شهریه برای دانشجویان بین‌ المللی با دانشجویان بومی وجود ندارد و این مسئله از جمله دیگر دلایل محبوبیت این کشور برای مهاجرت به نیوزلند و تحصیل در مقطع دکتری می‌ باشد.

شرایط لازم برای مهاجرت تحصیلی به نیوزلند

مهاجرت تحصیلی یکی از بهترین راه های مهاجرت به کشور نیوزلند محسوب می‌ شود که برای اقدام از طریق آن باید ویزای تحصیلی این کشور را دریافت کنید. از این رو برای مهاجرت تحصیلی به این کشور لازم است شما برای اخذ ویزای تحصیلی نیوزلند شرایط کلی زیر را دارا باشید:

  • داشتن نامه پذیرش یکی از دانشگاه‌ های نیوزلند
  • حمایت و تمکن مالی
  • سلامت جسمی
  • شامل گواهی پزشک و سونوگرافی سینه
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • مدرک زبان آیلتس یا تافل با حداقل نمره تعیین شده
  • و…

نکات مهم در خصوص مهاجرت تحصیلی به نیوزلند

یکی از ساده‌ ترین راه های مهاجرت به کشور نیوزلند مهاجرت تحصیلی است. علاوه بر این وجود دانشگاه‌ های معتبر، تدریس به زبان انگلیسی در تمامی رشته‌ ها و همینطور بازار کار مناسبی که پس از اتمام تحصیلات برای فارغ‌ التحصیلان فراهم است از جمله دلایلی‌ هستند که هر روز بر تعداد متقاضیان مهاجرت به این کشور می‌ افزاید. از این رو در نظر داشته باشید که مهاجرت از طریق تحصیل به این کشور تقریبا امری رقابتی می باشد.

مهاجرت از طریق سرمایه‌ گذاری و کار آفرینی

سرمایه‌ گذاری تجاری، خرید ملک و کار آفرینی گزینه‌ هایی هستند که شما در صورت تمایل به مهاجرت به نیوزلند می‌ توانید روی آن‌ ها حساب کنید. با توجه به فرصت‌ های شغلی متنوع و ثبات اقتصادی، نیوزلند مقصد خوبی برای این نوع از مهاجرت محسوب می‌ شود.

شرایط لازم برای مهاجرت از طریق سرمایه‌ گذاری و کار آفرینی

همان طور که گفتیم، نیوزلند کشوری توسعه‌ یافته با اقتصادی با ثبات است که مهاجرت از طریق سرمایه‌ گذاری و کار آفرینی یکی از راه های مناسب مهاجرت به این کشور به شمار می‌ رود. برای این نوع از مهاجرت شرایط کلی زیر ضروری می‌ باشد:

  • سرمایه‌ گذاری حداقل مبلغ 100 هزار دلار نیوزلند در یکی از گزینه های انتخابی
  • داشتن کسب و کاری با پتانسیل بالای خلاقیت و نوآوری (برای افرادی که قصد راه اندازی کسب و کار خودشان و ثبت شرکت در نیوزلند را دارند.)
  • ارائه طرحی تجاری را برای کسب و کار و به دست آوردن حداقل 120 امتیاز برای دریافت این ویزا (برای افرادی که به عنوان کار آفرین به این کشور نقل مکان می کنند.)
  • برخورداری از منابع مالی کافی
  • نداشتن سوء سابقه کیفری و جنایی
  • برخورداری از سابقه کار مرتبط با بیزینسی که قصد راه اندازی آن در نیوزلند را دارید
  • و…

نکات مهم در خصوص مهاجرت از طریق سرمایه‌ گذاری به نیوزلند

حداقل مبلغ سرمایه‌ گذاری با توجه به نوع روش انتخابی متفاوت است اما به طور کلی با مبلغ 750 هزار دلار تا 10 میلیون دلار نیوزلند می‌ توان از طریق سرمایه‌ گذاری به این کشور مهاجرت کرد.

مهاجرت از طریق کار

کشور نیوزلند با نرخ بیکاری ۴ درصدی و میانگین درآمدی بالا به عنوان یکی از بهترین کشورها برای افرادی است که قصد مهاجرت شغلی دارند. افرادی قصد دارند از طریق کار به این کشور نقل مکان کنند، باید دعوت نامه کاری دریافت کنند.

شما باید برای دریافت دعوت نامه نیوزلند، ابتدا در سامانه مربوط به آن ثبت‌ نام کنید و پس از آپلود تمامی مدارک، درخواست خود را ثبت نمایید. این سامانه هر دو هفته یکبار، به صورت خودکار از بین متقاضیان بهترین‌ ها را انتخاب کرده و برای آن‌ ها دعوت نامه ارسال می‌ کند.

نیوزلند یکی از کشورهایی است که از سیستم امتیاز بندی برای مهاجرت کاری استفاده می‌ کند. متقاضیان پس از ثبت‌ نام بر اساس معیار هایی چون تحصیلات، دانش زبانی، سن، سابقه کاری و… ارزیابی شده و سپس واجدین شرایط می‌ توانند برای اخذ ویزای کاری برای مهاجرت به نیوزلند اقدام کنند.

شرایط لازم برای مهاجرت از طریق کار به نیوزلند

با دریافت ویزای کارآفرینی می‌ توان برای همیشه در این کشور زندگی کرد. دریافت ویزای کار آفرینی امکان همراه بردن اعضای خانواده شامل همسر و فرزندانِ کمتر از 24 سال را نیز فراهم می‌ کند. برای اخذ این نوع ویزا شرایط کلی زیر لازم می‌باشد:

  • برخورداری از سابقه کار مرتبط
  • نداشتن سوء پیشینه
  • برخورداری از مدرک تحصیلی مرتبط
  • داشتن قرارداد کاری با یک کارفرمای نیوزلندی
  • تسلط به سطح مشخصی از زبان انگلیسی
  • و…

نکات مهم در خصوص مهاجرت از طریق کار به نیوزلند

مهاجرت از طریق کار یکی از راه های مهاجرت به کشور نیوزلند است که شما با توجه به شرایط می‌ توانید انتخاب کنید. جدید ترین مشاغلی که به عنوان مشاغل مورد نیاز توسط نیوزلند برای مهاجرت بلند مدت منتشر شده‌ است شامل حوزه‌ های تکنیکال، توریسم، جنگلداری، ماهیگیری، امور مالی، معدن و… می‌ شود. افراد شاغل در این حوزه‌ ها شانس بالایی در اخذ ویزای کاری نیوزلند خواهند داشت.

دولت نیوزلند نیز مانند بسیاری از کشورهای دیگر طرح بیمه درمانی رایگانی را ارائه کرده که خدمات درمانی را به صورت رایگان یا با هزینه بسیار پایین در اختیار شهروندان و افراد شاغل به کار یا تحصیل در این کشور قرار می‌ ‎دهد. این یکی از مهم ترین مزایای مهاجرت کاری یا تحصیلی به این کشور می باشد.

شما پس از دریافت ویزای کاری نیوزلند می‌توانید برای کار به این کشور رفته و پس از گذشت دو سال، برای اقامت دائم این کشور اقدام نمایید.

مهاجرت از طریق ازدواج

نیوزلند نیز چون اکثر کشور های جهان، طبق نظام حقوق بین‌ المللی خصوصی، افرادی را که با یکی از شهروندان این کشور ازدواج کنند مجاز به دریافت اقامت و تابعیت نیوزلند می‌ داند. اما نکته مهم اینجا است که زوجین می بایست برای مهاجرت به نیوزلند قانونی و واقعی بودن ازدواج خود را ثابت نمایند و واقعی نبودن ازدواج حتی مجازات‌ هایی را نیز در پی خواهد داشت.

در صورتی که مدارک لازم توسط زوجین ارائه گردد و نتیجه بررسی‌ ها از سوی سفارت مورد قبول باشد، کارت اقامت موقت توسط اداره مهاجرت کشور نیوزلند صادر می‌ گردد که اعتبار آن دو سال می‌ باشد. دریافت اقامت دائم نیز پس از گذشت پنج سال از زندگی مشترک امکان‌ پذیر خواهد بود.

شرایط لازم برای مهاجرت از طریق ازدواج به نیوزلند

چنانچه با توجه به شرایط‌تان دریافت ویزا از طریق ازدواج، انتخاب شما برای مهاجرت به نیوزلند باشد داشتن شرایط زیر برای شما ضروری است:

  • داشتن حداقل هجده سال
  • نداشتن سابقه کیفری یا سوء پیشینه
  • تست سلامت پزشکی، جسمی و روحی مورد تایید
  • حداقل هجده ماه اقامت در نیوزلند
  • اثبات تمکن مالی جهت تامین هزینه‌ های زندگی مشترک و فرزندان
  • اثبات واقعی بودن ازدواج از طریق ارائه اسناد و شواهدی مانند عکس‌ های دو نفره، فیلم‌ های خانوادگی و…
  • پذیرفته شدن در مصاحبه سفارت یا کنسولگری کشور نیوزلند در کشور مبدا
  • و…

نکات مهم در خصوص مهاجرت از طریق ازدواج به نیوزلند

با توجه به جذابیت مهاجرت از طریق ازدواج ممکن است افرادی به ازدواج غیر واقعی برای مهاجرت به این کشور فکر کنند. اما باید این نکته مهم را در نظر گرفت که اثبات حقیقی بودن ازدواج برای اخذ ویزای نیوزلند ضروری بوده و طبق قوانین این کشور حقیقی نبودن ازدواج جرم محسوب شده و شامل مجازات‌ هایی نیز می‌ شود.

سایر راه های مهاجرت به کشور نیوزلند

اخذ تابعیت از طریق تولد فرزند هم یکی از راه های مهاجرت به نیوزلند می‌ باشد. در نهایت مهاجرت از طریق پناهندگی نیز یکی از راه های پیش‌ رو برای مهاجرت به این کشور است که با توجه به خطرات و مشکلات پیش‌ بینی نشده‌ ای که وجود دارد، به هیچ وجه به شما توصیه نمی‌ شود.

شرایط کلی مهاجرت به نیوزلند

شرایط مهاجرت به نیوزلند بسته به اینکه کدام یک از روش‌ های مهاجرت را انتخاب کرده باشید متفاوت است. اما شرایط کلی را می‌ توان در موارد زیر خلاصه کرد:

  • عدم سوء پیشینه کیفری
  • داشتن کمتر از ۵۵ سال سن
  • تجربه و تخصص کافی و مرتبط با رشته تحصیلی
  • داشتن مدرک بین‌ المللی زبان انگلیسی
  • داشتن مدارک شناسایی و هویتی معتبر
  • آگاهی از قوانین و فرهنگ و شرایط زندگی در کشور نیوزلند
  • و…

مدارک لازم جهت اخذ هر یک از ویزاهای مهاجرتی به کشور نیوزلند

مدارک مورد نیاز برای مهاجرت به نیوزلند با توجه به روش مهاجرت و نوع ویزا متفاوت است. مدارک مورد نیاز برای هر کدام از روش‌ های ذکر شده به شرح زیر می‌ باشد:

  • پاسپورت معتبر
  • چند قطعه عکس پرسونلی
  • فرم درخواست ویزای مربوطه
  • گواهی سلامت پزشکی
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • مدارک مربوط به تمکن مالی
  • مدارکی که وضعیت کاری شما در نیوزلند را اثبات کنند
  • فیش پرداخت هزینه رسیدگی درخواست
  • مدارکی که وضعیت اقامت شما در نیوزلند را اثبات کنند
  • مدارک مربوط به برخورداری از بیمه
  • و…

نکات کلی مهاجرت به کشور نیوزلند با اخذ هر یک از ویزاهای مهاجرتی

  • نیوزلند به عنوان کشوری انگلیسی‌ زبان و توسعه‌ یافته گزینه مناسبی برای مهاجرت ایرانیان به حساب می‌ آید. اما لازم است پیش از اقدام به مهاجرت به نیوزلند یا اساسا هر کشور دیگری در رابطه با فرهنگ و آداب و رسوم و همینطور شرایط زندگی در آن اطلاعات دقیق و جامعی کسب نموده و سپس با توجه به شرایط فردی و خانوادگی و مشورت با متخصصین این حوزه بهترین راه را انتخاب نماییم.
  • با توجه به اینکه شما برای مهاجرت به این کشور امکان استفاده از انواع روش‌ های مهاجرتی را دارید ابتدا اطمینان حاصل کنید که بهترین و مناسب‌ ترین روش را با توجه به شرایط‌ تان انتخاب کرده‌ اید.
  • اخذ بورسیه تحصیلی در مقطع کارشناسی بسیار سخت و تقریباً غیر ممکن است. همچنین اخذ بورسیه در مقطع کارشناسی ارشد دشوار و در مقطع دکتری در صورتی که فرد دارای رزومه قوی باشد ممکن است.
  • هزینه درخواست ورود به نیوزلند برای هر نفر 45 دلار نیوزلند است. در پایان فرم هزینه ای از شما دریافت خواهد شد. می توانید این هزینه ها را با کارت اعتباری ویزا یا مسترکارت پرداخت کنید.

در پایان

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید همه روزه از ساعات 9 الی 17 با موسسه حقوقی آوات تماس گرفته و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین می توانید فرم ارزیابی مهاجرتی ما را پر کنید و از طریق آن مشاوران ما تمام شرایط شما را بررسی کرده و با شما تماس می گیرند و راه کارهای لازم را به شما عزیزان بیان می کنند.

 

سوالات متداول

1. دریافت هر یک از ویزاهای نیوزلند چقدر زمان می‌ برد؟

  • زمان لازم برای دریافت انواع ویزا برای نقل مکان به نیوزلند متفاوت است و با انجام تمهیداتی می‌ توان این زمان را کاهش داد. برای کسب اطلاعات دقیق‌ تر در این زمینه می‌ توانید از سایر مقالات درج شده در سایت آوات کمک بگیرید.

2. بهترین روش برای مهاجرت به نیوزلند کدام یک از روش‌ های مهاجرتی است؟

  • اینکه بهترین روش برای مهاجرت به نیوزلند کدام روش است به شرایط فردی و خانوادگی شما بستگی دارد. اما به طور کلی با توجه به شرایط مناسب دانشگاه‌ های نیوزلند، مهاجرت تحصیلی یکی از پرطرفدار ترین انواع مهاجرت به این کشور محسوب می‌ شود.

3. به چه دلایلی نیوزلند می‌ تواند گزینه مناسبی برای مهاجرت باشد؟

  • شاید بتوان توسعه‌ یافتگی و دارا بودن شاخص‌ های بالای توسعه انسانی، تنوع فرهنگی، آب و هوای معتدل و متنوع و همینطور طبیعت خاص نیوزلند و… را، از جمله مهم ترین پارامترهایی دانست که سرزمین ابرهای کشیده را به یکی از گزینه‌ های مناسب برای انواع مهاجرت مبدل کرده است.

ما می توانید در تمامی این مراحل تا اخذ اقامت دائم کشور نیوزلند، همراه شما باشیم. برای کسب اطلاعات بیشتر از طریق شماره های درج شده در سایت از ساعت 9 الی 17 با ما تماس حاصل فرمایید.

اگر سوالی در خصوص راه های مهاجرت به کشور نیوزلند دارید، آن را با ما و سایر همراهانمان به اشتراک بگذارید. کارشناسان آوات در اسرع وقت پاسخگو شما خواهند بود.

5/5 - (17 امتیاز)

نوشته های مرتبط

یک دیدگاه ثبت کنید برای “راه های مهاجرت به نیوزلند

  1. حسین باقرپور گفت:

    آقا / خانم محترم

    بنده یک بازنشسته پر انرژی هستم و شغل اصلی من تور گردان / Tour Operator در زمینه تورهای ورودی In-Boundبه ایران بوده ام و در کشورهای مختلف هم کار کرده ام ، ضمنا زبان هم خوب بلد هستم و در کار خودم استادم.

    آیا میشود توسط شرکت شما به یک کشور مناسب مهاجرت قانونی داشت؟
    به هر شکلی میتواند باشد. پیشنهاد شما چیست؟

    راهنمایی بفرمایید.
    تشکر از شما

    1. مدیر وب سایت گفت:

      با درود و احترام
      روش های مختلفی برای اقدام وجود دارد. به عنوان مثال شما می توانید در کشور مورد نظر ثبت شرکت کنید و بعد از دریافت اقامت در زمینه شغلی خودتان مشغول به کار شوید. پیشنهاد بنده این است که برای بررسی دقیق تر با مشاوران موسسه تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *