ثبت شرکت, فرانسه

ثبت شرکت در فرانسه

ثبت شرکت در فرانسه

نحوه ثیت شرکت در فرانسه چگونه است؟ آیا با ثبت شرکت در فرانسه آشایی دارید؟ ثبت شرکت در فرانسه یکی از راه های اقامت در این کشور است. راه های دیگر اخذ اقامت فرانسه اقامت کاری فرانسه _‌ اقامت تحصیلی فرانسه اقامت از طریق ازدواج و تولد می باشد.

کشورفرانسه جزء کشورهایی ست که علاقمندان بسیاری برای مهاجرت به این کشور در سراسر دنیا دارا می باشد. از روش هایی مانند ویزای تحصیلی فرانسه و ویزای توریستی فرانسه سالانه افراد بسیاری به این کشورمی روند. در این میان افرادی می باشند که با وجود آنکه می دانند کشور فرانسه عملیات کندی در پذیرفتن کسب و کار آزدانه را دارد، اما با این وجود می خواهند کسب و کاری را از طریق ثبت شرکت در فرانسه راه اندازی نمایند. به همین خاطر در این مقاله توضیحی مختصر در خصوص چگونگی ثبت شرکت در فرانسه و روش های مختلف برای ثبت شرکت در فرانسه خواهیم داد تا افرادی که علاقمند به ثبت شرکت در فرانسه می باشند، بتوانند با اطلاعاتی که در اختیار می گیرند انتخابی هدفمند داشته باشند.

ثبت شرکت در فرانسه

افرادی که علاقمند به ثبت شرکت در فرانسه می باشند و می خواهند کسب و کاری جدید را راه اندازی نمایند. باید بدانند که کسب اطلاعات جامع در خصوص اقتصاد این کشور و بازار های کار در فرانسه جزء واردی می باشد که باید قبل از هر اقدامی آن را نجام دهند.

چرا که با کسب اطلاعات دقیق در خصوص بازار های کار و اقتصاد فرانسه می توانید برنامه ریزی جامعی برای اهداف خود انجام دهید. طبق برنامه ریزی که انجام می دهید بتوانید مسیر موفقیت را هر چه سریع تر سپری کنید. شما می توانید با استفاده از دانش ها و تجارب افراد متخصص و ماهر در این زمینه اقدام به انجام مراحل کنید .

موسسه ما با داشتن وکلا و کارشناسان مجرب می توانند برای شما با توجه به شرایط اقتصادی کشور فرانسه و همین طور شرایط فعلی شما برنامه ریزی انجام دهند که طبق آن مراحل را گام به گام سپری کنید. چرا که انجام ثبت شرکت در فرانسه و سرمایه گذاری در کشورهایی این چنینی جزء کارهایی محسوب می شود که دارای ریسک زیادی است. به همین خاطر می بایست از طریق بهره گیری از افرادی خبره در این راستا قدم گذاشت.

البته متقاضیان می توانند قبل از هر قدامی از طریق ویزای توریستی فرانسه یک سفر کوتاه مدت به این کشور داشته باشند. از نزدیک با شرایط و قوانین کار این کشور آشنایی کسب کنند، می توانند از این طریق متوجه شوند که آیا کسب و کاری که قرار است در این کشور را ه اندازی نمایند به موفقیت خواهد رسید یا خیر و اینکه آیا مردم فرانسه بهایی برای خدمات شما به آنها ارائه دهید خواهند پرداخت و یا خیر.

همانطور که می دانید کشور فرانسه از نظر اقتصادی در رتبه های برتر دنیا قرار گرفته است. امکانات ویژه ای را برای جذب سرمایه های خارجی فراهم آورده، این کشور دارای شرکت های بزرگی ست که توسط دولت خصوصی شده اند. شرکت هایی مانند؛ رنو، تالس، فرانس تله کام, ایر فرانس نیز در اختیار دولت می باشند.

صنایع مهمی که در این کشور وجود دارد. مواد غذایی، وسائل نقلیه، فلز کاری و ماشین آلات می باشند. و در میان آنها میتوان به هواپیما سازی و کشتی سازی در این کشور نیز اشاره نمود .

این کشور به عنوان بزرگترین کشور در منطقه اروپای غربی مشهور می باشد. به دلیل همسایگی با کشورهای آلمان , سوئیس وایتالیا و اسپانیا از موقعیت مناسبی برخوردار می باشد، بیشتر به همین خاطر می باشد که متقاضیان سرمایه گذاری از طریق ثبت شرکت در فرانسه بسیار زیاد می باشد.

انواع شرکت قابل ثبت در فرانسه

اگر شما قصد سرمایه گذاری از طریق ثبت شرکت در فرانسه را دارید باید اول مشخص کنید که از چه ساختاری میخواهید برای شرکت خود استفاده نمایید. در اینجا رایج ترین نوع ساختارهای ثبت شرکت در فرانسه را برایتان نشان میدهیم و توضیح کوتاهی در خصوص آنها خواهیم تا با شرایط آنها اشنا شده و یکی از این ساختار ها را متناسب با شرایط خود انتخاب نمایید:

1. ثبت شرکت در فرانسه از طریق معاملات شهری

این نوع شرکت ها همانند شرکت های خصوصی می باشند. در این نوع ساختار ثبت شرکت در فرانسه، سهامداران شرکت مالک ملک که این موضوع در اساسنامه شرکت نیز ذکر شده است. همچنین سهامداران می توانند هم افراد خارجی بوده هم می توانند افرادی  که مقیم فرانسه هستند. در این نوع ساختارباید حداقل دو سهامدار نیز وجود داشته باشد. بهتر است بدانید که سهامداران نیز مسئول بدهی های شرکت نیز هستند. میزان تقسیم بدهی ها در بین سهامداران از طریق تصمیم بخشی از سهامداران انجام میپذیرد.

2. ثبت شرکت در فرانسه به صورت سهامی ساده

این نوع شرکت ها برای ایجاد مشارکت بین یک شریک خارجی و شرکت فرانسوی است. این نوع ساختار مورد علاقه سرمایه گذاران خارجی می باشد. چرا که این روش در قبل بسیار دشوار بوده است اما طبق قوانین جدید این امکان به وجود آمده، که به راحتی این امر امکان پذیر شود. در این نوع ساختار ثبت شرکت در فرانسه باید حداقل از دو سهامدار و یک رئیس تشکیل گردد. در این نوع ساختار نیازی به هئیت مدیران نیست. هر سهامدار با توجه به میزان سهامی که دارد متعد به انجام وظایف می کند. میزان سرمایه اولیه برای ثبت شرکت در فرانسه به صورت سهامی ساده به میزان سی و هفت هزار یورو می باشد، که باید در ابتدا نیمی از این مبلغ جهت تاسیس شرکت پرداخت شود و بعد از چند هفته باید مابقی سرمایه پرداخت گردد .

3. ثبت شرکت در فرانسه به صورت شرکت تجاری

برای تاسیس این نوع شرکت ها باید حداقل هفت سهامدار وجود داشته باشد. هر سهامدار به میزان سرمایه ای که وارد شرکت می کند، میزان تعهد را مشخص می کند. در این نوع ساختار شرکتی باید طبق قوانین کار در کشور فرانسه، حساب ها به صورت دقیق حسابرسی شوند. برای تاسیس این شرکت میزان سرمایه اولیه ۱ یورو کافی می باشد. اما بهتر است برای افتتاح حساب شرکتی مبلغ بیشتری پرداخت نمایید.

4. ثبت شرکت در فرانسه به صورت مسئولیت محدود

ساختار ثبت شرکت در فرانسه با مسئولیت محدود به عنوان پرطرفدارترین نوع ساختار شرکتی در دنیا شناخته شده می باشد. چرا که این نوع ساختار مناسب شرکت های کوچک می باشد، از این رو حداقل به یک سهامداران نیازمند است و هر سهامدار نیز به اندازه سهامی که دارد متعهد می باشد. در این نوع ساختار شرکتی هم نیز بر اساس قانون کار در کشور فرانسه باشد، حساب ها به صورت دقیق حسابرسی شوند. جالب است بدانید که مدیران شرکت های تجاری چنان سختگیری در خصوص قوانین مالیاتی عایدشان نخواهد شد. بلکه مدیران سطح بالا شاهد قواعد مالیاتی و سختگیرانه ای هستند. میزان سرمایه مشارکتی نیز در این نوع ساختار ثبت شرکت در فرانسه ۱یورو می باشد.

نکاتی مهم در خصوص ثبت شرکت در فرانسه

متقاضی با ثبت شرکت در فرانسه می تواند یک ویزای بلند مدت 2 ساله تجاری دریافت نماید. زمانی که این نوع ویزا را دریافت کرد می تواند در مدت ویزا به کشور خود رفت و آمد کند. به این صورت که فردی که با ثبت شرکت در فرانسه ویزای تجاری را دریافت می کند. دیگر برای تردد بین کشور خود و فرانسه نیازی به اخذ روادید نمی باشد.

زمانی که متقاضی ثبت شرکت در فرانسه همسر و یا فرزندان خود را به همراه داشته باشد، می توانند آنها از امکاناتی هم چون تحصیل در فرانسه و اتحادیه اروپا بهره مند گردند. این افراد می توانند از یک سری از حقوق شهروندی کشور فرانسه نیز بهره مند شوند.

افرادی که علاقمند به ثبت شرکت در فرانسه می باشند، باید این نکته را به خاطر داشته باشند که باید یک فرد مقیم کشور فرانسه را نیز در شرکت استخدام نماید و ماهانه برای او دستمزدی طبق قوانین حقوق کار در نظر داشته باشد.

یکی از نکات مهم در خصوص همراهان متقاضی ثبت شرکت در فرانسه این است که همراهان متقاضی اصلی ثبت شرکت در فرانسه اجازه کار به صورت مستقیم را در کشور فرانسه نخواهند داشت، اما می توانند با داشتن تخصص و یا مهارت خاصی در این کشور به دنبال کارفرما باشند، تا از طریق نامه تاییدیه و انجام دیگر مراحل اقدام به اخذ ویزای کاری نمایند. این موضوع با شرایط متقاضی ثبت شرکت در فرانسه متفاوت می باشد. همراهان می توانند از طریق آن ویزای کاری فرانسه چند سال بعد برای اقامت دائم این کشور اقدام نماید.

کلیه مراحل ثبت شرکت در فرانسه

زمانی که فرد متقاضی ساختار مورد نظر را انتخاب کرد باید نامی مناسب برای شرکت خود انتخاب نماید که این نام نباید به هیچ عنوان تکراری یاشد. برای این که تکراری نباشد بهتر است که سه نام انتخابی خود را ارائه دهید، تا یکی از این نام ها مورد تایید قرار بگیرد.

بعد از اینکه نام مورد نظر برای شرکت تایید شد. باید تمام فرم های مربوط به ثبت شرکت در فرانسه را تکمیل نمایید. یا اینکه از طریق وکلای مجرب موسسات حقوقی و مهاجرتی این امر را به سرانجام برسانید. بعد از آن باید شما طرح توجیهی اقتصادی و یا همان بیزنس پلان تهیه نمایید. در آن نوع فعالیت تجاری شما و هدف از این فعالیت تجاری مشخص میگردد. همچنین انتظاراتی که از این طرح می رود نیز معرفی می شود.

بعد از ارائه طرح توجیهی اقتصادی به وزارت بارزگانی و وزارت کار کشور فرانسه و بعد از تاییدیه و موافقت برای شروع فعالیت تجاری، شما می توانید برای دریافت وقت سفارت اقدام نمایید. با زمان و تاریخی که سفارت فرانسه به شما می دهد به آنجا بروید. البته باید به خاطر داشته باشید که تمام مدارک شما باید تکمیل باشد. چرا که امکان دارد با هر نقصی در پرونده شما درخواست ویزا رد شود.

بعد از بررسی مدارک توسط ماموران سفارت فرانسه و بعد از تایید آن ها برای شما یک ویزای 1 ساله صادر می گردد. طبق آن شما باید در این مدت یک سال یک گزارش از عملکرد شرکت تهیه نمایید. این عملکرد در صورتی که مثبت باشد شما می توانید مدت این ویزا را تمدید نمایید. بعد از گذشت 3 الی 5 سال با پرداخت منظم مالیات برای دریافت اقامت دائم اقدام کنید.

مدارک مورد نیاز

  • کارشناسایی متقاضی
  • اساسنامه شرکت
  • طرح توجیهی اقتصادی
  • چند قطعه عکس رنگی
  • تمکن مالی
  • گردش سه ماهه حساب
  • افتتاح حساب در یکی از بانک های فرانسه
  • گواهی سلامت پزشکی
  • عدم سوء پیشینه
  • آخرین مدرک تحصیلی
  • سابقه کاری مرتبط

مزایای ثبت شرکت در فرانسه

  • شما می توانید به صورت صد در صد مالکیت را داشته باشید، بدون آنکه نیازی به شریک محلی داشته باشید.
  • میتوانید به بازار های اروپا دسترسی داشته باشید.
  • بعد از گذشت سه سال می توانید اقامت دائم فرانسه را بدست آورید.
  • می توانید بعد از ۵ سال برای دریافت پاسپورت دوم خود اقدام کنید.
  • با دریافت اقامت دائم از طریق ثبت شرکت در فرانسه می توانید، به راحتی به دیگر کشورهای اروپایی بدون دریافت ویزا رفت و آمد کنید.
  • می توانید از خدمات درمانی و رفاهی کشور فرانسه برخوردار شوید.
  • بدون سختی می توانید برای ورود به دیگر کشورها مانند انگلستان و آمریکا ویزا دریافت کنید.
  • مشکلی بهنام تحریم برای همیشه از ذهنتان بیرون خواهد رفت.
  •  به راحتی در بانک های این کشور افتتاح حساب انجام دهید.
  • می توانید به راحتی با بازارهای اتحادیه اروپا به فعالیت تجاری بپردازید.

استخدام نیروی کار در فرانسه

بی شک می دانید که نرخ بیکاری در این کشور کمی بالا می باشد، به همین خاطر برای استخدام نیروی کار در این کشور به مشکل بر نخواهید خورد. باید توجه داشته باشید که شما در موقع استخدام می توانید برای مدت محدودی نیروی کار را استخدام نمایید. باید میزان دستمزد نیروی کار را مطابق با نرخ حقوق و دستمزد وزارت کار فرانسه مشخص نمایید.

شما برای ثبت شرکت در فرانسه باید حساب بانکی افتتاح نمایید. از طریق وام هایی که برای ایجاد کسب و کار های جدید مقرر کرده اند بهره مند شوید. همین طور با افتتاح حساب شما می توانید، از مساعده های مالی که دولت فرانسه برای سرمایه گذاران خارجی مشخص کرده است نیز بهره مند شوید.

در پایان

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید همه روزه از ساعات 9 الی 17 با موسسه حقوقی آوات تماس گرفته و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین می توانید فرم ارزیابی مهاجرتی ما را پر کنید و از طریق آن مشاوران ما تمام شرایط شما را بررسی کرده و با شما تماس می گیرند و راه کارهای لازم را به شما عزیزان بیان می کنند.

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *