آفریقای جنوبی, کاری

شرایط لازم برای دریافت ویزای کاری آفریقای جنوبی

ویزای کاری آفریقای جنوبی

کار در آفریقای جنوبی از مهم ترین مسائلی است که متقاضیان مهاجرت به آفریقای جنوبی بدنبال اطلاعات و جستجوی آن هستند. در خصوص اینکه مهاجرت از طریق ویزای کار در آفریقای جنوبی امکان پذیر است یا خیر، در این مقاله بحث ویزای کاری آفریقای جنوبی را بررسی خواهیم نمود.

گرفتن ویزای کاری آفریقای جنوبی

بسیاری از افراد برای دست یابی به اطلاعات مهاجرتی کشور آفریقای جنوبی در موتور جستجوی گوگل عبارت های گوناگونی را جست و جو می کنند. مانند: مهاجرت کاری به آفریقای جنوبی، شرایط کاری آفریقای جنوبی، ویزای کاری آفریقای جنوبی و راه های اقامت در آفریقای جنوبی.

لطفا توجه کنید، اگر هدفتان مهاجرت به آفریقای جنوبی و اخذ اقامت آفریقای جنوبی است، باید به شما بگوییم که به جز راه اقامت از طریق ازدواج در آفریقای جنوبی اکنون شرایط برای کار در آفریقای جنوبی، تحصیل در دانشگاه های آفریقای جنوبی، سرمایه گذاری در آفریقای جنوبی و راه اندازی کسب و کار در این کشور مهیا شده است، اما از بین همه این ها، مهاجرت کاری و تحصیلی جزو آسان ترین و مطمئن ترین روش ها هستند.

بر اساس آخرین قوانین سفارت آفریقای جنوبی میدانیم که مهاجرت کاری به کشور آفریقای جنوبی نیاز به اخذ ویزای کاری  دارد. شاید برای شما سوالات بسیاری به وجود بیاید بطور مثال ازشرایط کار در کشور آفریقای جنوبی و یا چه مدارکی جهت اقامت کاری در آفریقای جنوبی مورد نیاز است؟

و اصلا آیا کار در آفریقای جنوبی موجب اخذ اقامت این کشور می شود یا خیر؟ ادامه این مقاله را مطالعه کنید تا بیشتر با شرایط اخذ ویزای کاری افریقای جنوبی آشنا بشوید.

امروزه بحث کار و ویزای کاری آفریقای جنوبی در سایر کشورها به موضوعی قابل تحقیق برای افراد بسیاری تبدیل شده است، متقاضیان ویزای کاری افریقای جنوبی اغلب به دنبال شرایط کاری بهتری برای خود هستند تا هم بتوانند از این طریق درآمدی کسب کنند و هم اینکه اقامت و به تبع آن تابعیت کشور ثالثی را برای خود و خانواده شان دریافت کنند.

در بین کشورهایی که در حال حاضر بحث بازار کار در آن‌ها داغ است میتوان به کشورهای قدرتمند اروپایی همچون آلمان و کشور آمریکا و بعضی از کشورهای آسیای شرقی اشاره کرد، اما نکته جالب تر اینجاست که بر خلاف اینکه بسیاری از افراد در جست و جوی کار از آن غافلند باید عرض کنیم که آفریقای جنوبی کشوری است بسیار پیشرفته و در سطح کشورهای اروپایی که اکنون وضعیت کاری خوبی دارد و تقاضای نیروی کار در آفریقای جنوبی بسیار بالاست.

درباره افریقای جنوبی بیشتر بدانیم

کشور زیبا و کوچک آفریقای جنوبی جزء آن دسته از کشورهایی محسوب می شود که امروزه کمتر کسی به فکر مهاجرت به آنجا می باشد اما بهتر است با خواندن این مقاله در خصوص مهاجرت به آفریقای جنوبی و شرایط مهاجرت به آفریقای جنوبی بیشتر آشنا شده و صد در صد نظرتان در خصوص مهاجرت به آفریقای جنوبی عوض خواهد شد. راه های مهاجرت به آفریقای جنوبی متعدد می باشد که ما در این مقاله به ویزای کاری افریقای جنوبی خواهیم پرداخت.

جغرافیای افریقای جنوبی

افرادی که قصد مهاجرت به آفریقای جنوبی را در سر دارند در ابتدا باید از جغرافیای این کشور اطلاعاتی بدست آورده باشند زیرا شما باید خود را با آب و هوای این سرزمین سازگار کنید.

آفریقای جنوبی درجنوبی ترین قسمت قاره آفریقا واقع شده است، این کشور دارای آب و هوایی متعادل و عالی میباشد زیرا سواحل اقیانوس هند و اقیانوس اطلس در خاک این کشور واقع می باشد به خاطر وجود این سواحل زیبا میباشد که کشور آفریقای جنوبی، کشوری با جاذبه های توریستی فراوان شده است.

کشور آفریقای جنوبی با کشور های لسوتو، زیمباوه، بوتسوانا، نامیبیا، موزامبیک، سوازیلند کاملا هم مرز می باشد.

این کشور دارای جمعیتی بسیار متنوع است و جالب است بدانید که این کشور متنوع دارای یازده زبان رسمی می باشد، اما رایج ترین زبان ها، افریکانس و انگلیسی میباشد و نه زبان دیگر نیزآفریقایی می باشد. این کشور زیبا جمعیتی بالغ بر۵۵۸۰۰۰۰نفر را در خود جای داده است.

اقتصاد آفریقای جنوبی

این کشور دارای منابع غنی میباشد و همین خاطر از لحاظ اقتصادی دارای رشد و پیشرفت می باشد. به دلیل موقعیت خاص جغرافیایی آفریقای جنوبی و انرژی و ارتباطات، صنعت توریسم این کشور، حمل و نقل قوی همه و همه سبب شده است که این کشور پیشرفت چشم گیری داشته باشد.

واحد پول این کشور رند می باشد، این کشور دارای روابط خوب و دیپلماتیک با اکثر کشورهای دنیا می باشد و همین باعث شده است که ارزش پاسپورت اتباع آفریقای جنوبی در رده ۴۵دنیا قرار بگیرد و این امر سب شده است که بدون نیاز به اخذ ویزا، اتباع آفریقای جنوبی می توانند به بیش از نود کشور دنیا سفر کنند.

کشور آفریقای جنوبی جزء ۵۰کشور ثروتمند دنیا از لحاظ تولید ناخالص داخلی می باشد و همین امر سبب مهاجرت برخی از سرمایه گذاران به این کشور شده است، کشور آفریقای جنوبی بزرگترین تولیدکننده و صادر کننده پلاتین و طلا می باشد.

مقالات مرتبط با موضوع کار در آفریقای جنوبی:

وضعیت کار در آفریقای جنوبی

 در دنیایی زندگی میکنیم که افراد برای یافتن شغل و کسب درآمد دلخواه مرز و خاک نمی شناسند و درصدد آن هستند تا برای وضعیت مناسب شغلی خود کشوری مناسب با شرایط کاری متناسب با متقاضی را یافت کنند و مراحل لازمه را انجام دهند.

همچنین در سوی دیگر، کشورها هم نیز در صدد آن می باشند تا افرادی که دارای تخصص و حرفه ای خاص می باشند را در سطح بین المللی فراخوان و جذب کنند.

آفریقای جنوبی نیز کشوری است که تعداد متقاضیان بسیاری را جهت اخذ ویزای کاری افریقای جنوبی دارد و همچنین در سوی دیگر وزارت کار آفریقای جنوبی هم نیازمند نیروی کار متخصص و ماهر می باشد. افزایش روز افزون متقاضیان ویزای کاری آفریقای جنوبی به این خاطر می باشد که این کشور از نظر اقتصادی رو به پیشرفت است و بازار کار برای نیروهای متخصص و ماهر رو به افزایش است.

شاید ارزترین نکته ای که برای متقاضیان ویزای کاری افریقای جنوبی حائز اهمیت است این باشد که در این کشور زبان انگلیسی به عنوان یکی از زبان های رسمی شناخته شده است و فردی که می خواهد از طریق ویزای کاری آفریقای جنوبی به این کشوربرود نیازی به ارائه مدرک زبان ندارد و این خود نیز بسیار مهم می باشد.

 مزایای اخذ ویزای کاری آفریقای جنوبی

  • یکی از مزایای گرفتن ویزای کاری آفریقای جنوبی نداشتن مدرک زبان بود که قبل خدمتتان عرض کردیم که در رتبه اول قرار دارد زیرا راه پیشرفت در کار و موفق شدن در کاری که می خواهید انجام دهید این می باشد که بتوانید با مردم ارتباط کلامی برقرار کنید، انگلیسی زبان بودن مردم آفریقای جنوبی بزرگترین مزایا برای جویندگان کار در آفریقای جنوبی محسوب می شود.
  • افرادی که قصد گرفتن ویزای کاری آفریقای جنوبی را دارند باید بدانند که می توانند با اخذ این ویزا خانواده خود (همسر و فرزندان) رابا سهولت به آفریقای جنوبی ببرد.
  • مزایایی برای فرد متقاضی ویزای کاری آفریقای جنوبی در پارلمان اداره مهاجرت آفریقای جنوبی از جمله کمک و آسان شدن مراحل اجازه کار در این کشور می باشد.
  • افراد متقاضی ویزای کاری آفریقای جنوبی می توانند بعد از اینکه پنج سال در این کشور به کار پرداختند برای گرفتن اقامت دائم این کشور توسعه یافته اقدام کنند.
  • یکی دیگر از مزایای کار در آفریقای جنوبی این می باشد که گرفتن ویزای کاری آفریقای جنوبی جزء آن دسته از ویزاهایی میباشد که به سرعت امکان پذیر استت و پروسه کوتاهی را طی خواهد کرد. موسسه ما در زمینه اخذ ویزای کاری آفریقای جنوبی به شما این تضمین را خواهد داد که ظرف مدت سه ماه شما ویزای کاری آفریقای جنوبی را اخذ خواهید کرد.
  • آفریقای جنوبی شغل های بسیاری را برای رشته های تحصیلی متعددی ایجاد کرده است که در ادامه مقاله به آن ها خواهیم پرداخت.

انواع ویزای کاری افریقای جنوبی

ویزای کاری آفریقای جنوبی متعدد میباشد که میتوان به روش های ذیل اشاره کرد :

۱-Exceptional skills work permit

۲-Quota work permit

۳-General work permit

حال به توضیحی مختصر درخصوص این سه نوع ویزای کاری افریقای جنوبی می پردازیم:

  • این ویزای کاری آفریقای جنوبی که مجوز کار استثنایی نیز نام دارد برای افرادی مناسب می باشد که دارای مهارت و تخصص خاصی هستند که آن تخصص و مهارت در آفریقای جنوبی کم می باشد. مدت این ویزا ۵ساله می باشد در صورتی که فرد پیشنهاد شغلی نداشته باشد یک ویزای بیش از یک ساله بحرانی برای وی صادر خواهد شد. در این نوع ویزا فرد می تواند همسر و فرزندان خود را به آفریقای جنوبی ببرد، اما اجازه کار برای همسر وی داده نخواهد شد.
  • این مجوز کار آفریقای جنوبی مختص افراد ماهر می باشد که به آن ها یک ویزابه مدت سه ماه داده خواهد شد اگر در این مدت توانستن کار پیدا کنند که هیچ اگر نتوانستن شغل مورد نظر خود را پیدا کنند مدت ویزای فرد به شش ماه دیگر تمدید خواهد شد و فرد می تواند در جستجوی کاری مرتبط با رشته تحصیلی خود بپردازد.
  • نوع دیگر ویزای کاری افریقای جنوبی که اجازه کار عمومی نام دارد به این صورت می باشد که فرد متخصص یک پیشنهاد کاری خوب از کارفرمایی در آفریقای جنوبی دارد و می تواند قبل از رفتن به سفارت این دعوتنامه را دریافت و سپس برای اخذ ویزای کاری افریقای جنوبی نیز اقدام نماید.

البته باید خاطر نشان کنیم که دریافت پیشنهاد شغلی برای فرد متقاضی ویزای کاری آفریقای جنوبی امری دشوار و با پروسه طولانی می باشد به همین خاطر اگر متقاضی دریافت ویزای کاری آفریقای جنوبی می باشد می توانید گزینه دوم را برای اخذ ویزا انتخاب کنید زیرا بهترین و رایج ترین نوع ویزای کاری آفریقای جنوبی می باشد.

اطلاعات مهم در مورد درخواست ویزای کاری آفریقای جنوبی

  • متقاضیان ویزای کاری آفریقای جنوبی باید شخصا برای درخواست ویزا به سفارت بروند و ملاقات حضوری با افسر ویزا انجام دهند.
  • گذرنامه معتبر و قابل خواندن که حداقل دو صفحه استفاده نشده داشته باشد.
  • هزینه های پرداخت شده به دفتر نمایندگی آفریقای جنوبی
  • فرم درخواست ویزای کاری افریقای جنوبی که توسط متقاضی کامل شده باشد.
  • گزارش پزشکی از سلامت فیزیکی متقاضی
  • اثبات تمکن مالی و گردش سه ماهه حساب فرد که توسط بانک امضا شده باشد.
  • اثبات اقامت در هتل یا نامه دعوت از میزبان با تایید آدرس دوست یا نسبی، در آفریقای جنوبی
  • گواهی ازدواج و گواهی طلاق در صورت داشتن
  • عدم سوء پیشینه
  • رضایت نامه از والدین (در صورت نیاز)
  • یک تعهد نوشته شده توسط کارفرما (در صورت داشتن)
  • در صورتی که کارفرمایی وجود نداشته باشد باید متقاضی اطمینان ایجاد کند که گذرنامه برای تمام مدت ویزای موقت معتبر می باشد.
  • مدارک تحصیلی و ریز نمرات سه سال آخر
  • شایان ذکر می باشد که زمان پردازش درخواست ویزای کار متقاضی ممکن است بیش از ۹۰روز طول بکشد.

لیست مشاغل مورد نیاز آفریقای جنوبی

اگر شما به دنبال کار جدید در کشور آفریقای جنوبی می باشید و یا اینکه برای تغییر شغل در ماه های آینده آماده می شوید بهتر است بدانید که صنایع در حال حاضر عنوان های استخدام را در اختیار دارد.

با افزایش نرخ بیکاری به خوبی می دانیم که کدام مهارت ها به شما یک مزیت رقابتی داده و شانس خود را برای فرود یک کار جدید افزایش می دهد.

اخیرا یک پورت شغل آفریقای جنوبی یک لیست به روز شده از مهارت ها و مشاغل بیشتری در آفریقای جنوبی در سال جدید منتشر کرده است.

در این لیست نشان می دهد که مشاغل امور مالی بیشترین تقاضا را داشته است.

  • حسابداری هزینه و مدیریت
  • آنالیز مالی
  • حسابرسی داخلی
  • پرستاری
  • توسعه نرم افزار
  • مدیریت مالی
  • مشاور فروش
  • علوم ارتباطات و فناوری
  • رشته های مهندسی
  • جوشکاری
  • تراشکاری
  • فارغ التحصیلان دکتری
  • مهندسی کشاورزی

از مزیت های ویزای کاری آفریقای جنوبی و کار در آفریقای جنوبی می توان به انگلیسی زبان بودن آفریقای جنوبی و همچنین رفاه بسیار بسیار بالاتر این کشور نسبت به سایر کشورهای آفریقایی اشاره کرد.
وقتی نام افریقای جنوبی به گوش می رسد تصویری که در ذهن ما نقش می بندد بچه های سیاه پوست لاغر و گرسنه ای هستند که تمام لحظات شادی و بازی زندگیشان را صرف انتظار کمک‌های از قبیل: پوشاک و غذا از دیگر کشورهای همسایه می کنند.

اما بهتر است بگوییم واقعیت نیست و در این مقاله سعی می شود تا ناگفته های از افریقای جنوبی را خدمت شما عرض کنیم تا نگاه ها واقع بینانه تر باشد و با افریقای جنوبی بهتر و بیشتر اشنا شویم وبدانیم که علت سفرهای گسترده توریست‌ها و بازیدهای بیشمار از این کشور چیست. چرا به این کشور اجازه میزبانی جام جهانی فوتبال را در سال ۲۰۱۰ دادند.
کشوری که تحت حمایت ابر قدرت های اقتصادی مثل امریکا و انگلیس هست، آفریقای جنوبی کشوری زیبا در جنوبی ترین قسمت قاره افریقا در سواحل دو اقیانوس اطلس و هند با اب و هوایی ملایم دارای بنادر و اسکله های دیدنی که نظر هر گردشگری را به خود جلب می کند
زندگی و کار در آفریقای جنوبی چگونه هست؟ می توان شانس خود را برای پیدا کردن یک شغل مناسب امتحان کرد؟ هزینه زنگی به چه صورت هست؟
شایان ذکر است که آفریقای جنوبی به علت صنعتی شدن در حال حاضر به نیروی کاری جوان نیازمند است و اکثر فارغ التحصیلان دانشگاهی می توانند مشغول به کار شوند و طبق اخرین گزارش های جهانی سازمان بین المللی کار ILO در سال ۲۰۱۰ میلادی دستمزد ماهیانه هر کارگر در افریقای جنوی ۲۴۰۰دلار می باشد و حدودا ۱۷ میلیون نفر نیروی کار فعال دارد. اقتصاد افریقای جنوبی وابسته به معدن تولیدات صنعتی، کشاورزی و خدمات می باشد و متعهد به اقتصاد بازار آزاد است.
برای گرفتن ویزای کاری متقاضی باید در ابتدا یک ویزای جستجوی کار دریافت کند که این ویزا از شش ماه تا یکسال قابل تمدید است تا متقاضی بتواند کار مورد نظر خود را پیدا کند. قابل ذکر است که همراه از جمله همسر و فرزند زیر ۱۸ سال را هم با خود می توانند ببرند و همراه هم حق کار فول تایم دارد و در صورت ادامه کار می توانند برای اخذ اقامت دائم اقدام کند.

مدارک مورد نیاز

  • شناسنامه ی متقاضی
  • پاسپورت متقاضی
  • کلیه مدارک تحصیلی شامل (مدرک دکترا و ریز نمرات ،مدرک فوق لیسانس و ریز نمرات، مدرک لیسانس و ریز نمرات)
  •  رزومه
  • مدرک عدم سو پیشینه متقاضی
  •  نامه اشتغال به کار (لازم به ذکر است برای ترجمه اشتغال به کار در بسیاری از مواقع احتیاج به اساسنامه شرکت ،دفترچه بیمه، سابقه ی بیمه و …. می باشد.)
  • سند ازدواج یا سند طلاق
  • مدارک شناسایی شامل پاسپورت و شناسنامه همراهان
  •  پرینت حساب ۱ماهه

ویزای کاری آفریقای جنوبی در مقایسه با ویزای کاری سایر کشورها مثل: آلمان و بلژیک و اتریش شاید متقاضی به نسبت کمتری داشته باشد اما باید گفت: در بسیاری از موارد کار در آفریقای جنوبی بسیار راحت تر از کشورهای اروپایی وجود دارد. شاید سطح رفاه کشورهای اروپایی بالاتر از آفریقای جنوبی باشد، اما نباید فراموش کرد که به دلیل شرایط ناسیونالیستی که در خیلی از کشورهای اروپایی وجود دارد ویزای کاری کشورهای اروپایی و یافت کارفرمای اروپایی شرایطی به مراتب سخت تر از آفریقای جنوبی دارد.

پس ما اگر بخواهیم در حالت کلی ویزای کاری آفریقای جنوبی را با ویزای کاری کشورهای اروپایی مقایسه کنیم هرد و گزینه مزایایی دارند و از طرفی معایبی نیز دارند پس نمی توان به طور قطع مشخص کرد که کدام یک بر دیگری ارجحیت دارد بلکه شرایط هر متقاضی یک نوع ویزای کاری و حتی اصلا یک نوع مهاجرت را می طلبد که قطعا باید آن را انتخاب نماید.

روند اخذ ویزای کاری آفریقای جنوبی

تا چند سال پیش وقتی صحبت از کشور آفریقای جنوبی می شد؛ اکثر افراد کشوری فقیر را متصور می شدند که مردمش در شرایط سختی زندگی می کردند اما حالا خیلی ها می دانند که این تصور یک اشتباه محض است زیرا در حقیقت آفریقای جنوبی، کشوری پیشرفته و هم رده با تعداد زیادی از کشورهای اروپایی است. کشور در حال توسعه آفریقای جنوبی از بازار کار پویایی برخوردار هست و به همین دلیل از نیروهای کاری توانمند استقبال می کند. بنابراین پروسه اخذ ویزای کاری آفریقای جنوبی، امر چندان سختی نیست.

متقاضیان ویزای کاری آفریقای جنوبی ابتدا باید ویزای جست و جوی کار در آفریقای جنوبی را دریافت کنند که این ویزا بین شش ماه تا یک سال اعتبار دارد. در این مدت شخص باید در آفریقای جنوبی به دنبال کار بگردد، اگر فرد موفق به یافتن شغل شد می تواند ویزای کاری آفریقای جنوبی را دریافت کند و در این کشور مشغول به فعالیت شود، ضمناً اجازه خواهد داشت که همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال خود را هم به این کشور ببرد، اما اگر فرد نتوانست کار پیدا کنید باید از آفریقای جنوبی خارج شود.

در پایان

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید همه روزه از ساعات 9 الی 17 با موسسه حقوقی آوات تماس گرفته و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین می توانید فرم ارزیابی مهاجرتی ما را پر کنید و از طریق آن مشاوران ما تمام شرایط شما را بررسی کرده و با شما تماس می گیرند و راه کارهای لازم را به شما عزیزان بیان می کنند.

5/5 - (4 امتیاز)

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *