گرجستان

خرید ملک در گرجستان با اخذ اقامت

خرید ملک در گرجستان و اخذ اقامت

با توجه به قانون تصویب شده در سال ۲۰۱۵ میلادی توسط دولت پارلمان کشور گرجستان، هرفرد خارجی که در شهرهای گرجستان، خرید ملک انجام دهد و یا خانه ای ملکی خریداری نماید، می تواند از اقامت کشور زیبای گرجستان یا همان به اصطلاح ID Card گرجستان بهره مند شود و این کارت را دریافت نماید.

سرمایه گذاری در گرجستان

شما با سرمایه گذاری در گرجستان و خرید ملک در گرجستان می توانید اقامت این کشور را بدست بیاورید و به راحتی در این کشور زندگی، کار و تحصیل نمایید. برای سفر به کشورهای دیگر از امکانات بهتری برخوردار خواهید بود. بدلیل ارزان بودن و نزدیک بودن گرجستان به ایران همواره خرید ملک در گرجستان متقاضیان زیادی را در همه وقت سال خواهد داشت.

یکی از فعالیت های اصلی موسسه حقوقی مهاجرتی خرید املاک با قابلیت اخذ اقامت کشورهای مختلف است. در صورت تمایل برای خرید ملک در گرجستان و اخذ اقامت این کشور، می توانید با موسسه حقوقی مهاجرتی آوات تماس بگیرید تا فایل املاک قابل خرید در این کشور برای شما ارسال شود.

خرید ملک در گرجستان

افراد برای بهتر کردن شرایط زندگی خود و در اکثر مواقع دست به مهاجرت و نقل مکان از کشوری به کشوری دیگر می زنند تا زندگی متناسب با روحیات خود را به دست آورند. کشور گرجستان نیز یکی از کشورهایی است که بعد از پیدا کردن استقلال کامل خود شاهد این جابجایی ها توسط افراد خارجی بوده است.

هزینه خرید ملک و املاک در گرجستان

حداقل هزینه خرید ملک در گرجستان حدود ۳۵ الی ۴۰ هزار دلار می باشد. اقامت موقت از طریق خرید ملک با گذشت ۶ سال به اقامت دائم تبدیل می شود. پیوستن گرجستان به اتحادیه اروپا به تصویب دولت پارلمان رسیده است، در صورتی که اتحادیه اروپا گرجستان را بعنوان یکی از کشورهای اتحادیه اروپا بپذیرد که مطمئنا در سال های اخیر این اتفاق خواهد افتاد، ملک خریداری شده توسط شما حداقل دو تا سه برابر افزایش قیمت خواهد داشت و به نوبه خود بهترین سرمایه گذاری در خارج از کشور در حال حاضر می باشد.

پیشنهاد آوات خرید ملک در تفلیس پایتخت کشور گرجستان می باشد. برای اطلاعات بیشتر در خصوص خرید ملک در گرجستان می توانید هم اکنون با ما تماس گرفته و نسبت به مشاوره تلفنی رایگان اقدام نمایید.

خرید ملک در گرجستان و مزیت های آن برای ایرانیان

گرفتن اقامت موقت گرجستان در بدو ورود به مدت ۱ سال و پیگیری برای تمدید سالانه این اقامت که بعد از سپری کردن مدت ۵ سال به شما اقامت دائم اعطا می شود.

  • فضایی آرام و ساکت برای زندگی افراد خانواده
  • اعطای وام مسکن با سود و بهره پایین توسط دولت به متقاضیان خرید ملک در گرجستان
  • سرمایه گذاری امن و مطمئن در گرجستان
  • گرفتن اقامت برای خانواده
  • امکان خرید تمام متغلات ملکی از طریق وام های بانکی در کشور گرجستان
  • امکان اخذ ویزای توریستی شنگن برای افرادی که بعد از پر کردن ۵ سال اقامت پاسپورت این کشور را دریافت می کنند.
  • شهرهایی که اصولا افراد در آنجا سرمایه گذاری می کنند شهر تفلیس و شهر ساحلی و زیبای باتومی است.
  • استفاده فرزندان متقاضیان از سیستم آموزشی و علمی در مهدکودک ها، مدارس و دانشگاه های معتبر این کشور.

نکته مهم

با خرید ملک در گرجستان اقامت این کشور را می توانید بدست بیاورید و با گذشت ۶ سال از تاریخ صدور آی دی کارت گرجستان و اقامت شما بصورت دائم تغییر می یابد، اما به دریافت پاسپورت گرجستان تبدیل نخواهد شد. روند پاسپورت و صدور آن مراحل و قوانین خاص خود را دارد.

در کشورهای همسایه ایران بین گرجستان و ترکیه، فقط گرجستان است که فرصت اقامت دائم از طریق خرید ملک را دارد. پیشنهاد می کنیم به دلیل اینکه قوانین در خصوص اخذ اقامت گرجستان همواره در حال تغییر است قبل از هرگونه اقدام حتما با مشاوران ما در ارتباط باشید و اخبار لحظه ای را دریافت نمایید.

مقاله پیشنهادی: راه های سرمایه گذاری در گرجستان

املاک در گرجستان

املاک در گرجستان به ۵ دسته تقسیم می شود:

  • آپارتمان مسکونی و اداری
  • ویلایی
  • مغازه
  • زمین مسکونی
  • زمینهای کشاورزی

اطلاعات در خصوص آپارتمان و املاک مسکونی و اداری در شهر تفلیس پایتخت گرجستان

آپارتمان اداری و مسکونی

فروش آپارتمان ها در منطقه گرجستان بصورت وایت فریم، بلک فریم و گرین می باشد.

وایت فریم

این نوع آپارتمان ها دیوارکشی داخل انجام شده و آماده نقاشی و کف سرامیک و کابینت می باشد که هزینه آنا مبلغ ۱۵۰ دلار است که برعهده مشتری می باشد.

بلک فریم

این نوع آپارتمان ها فقط لابی و آسانسور و یا همان خدمات کلی ساختمان انجام شده است و حتی دیوار کشی های داخلی واحد هم بر عهده مشتری است.

گرین

آپارتمان های گرین کامل و تکمیل شده هستند، یعنی کولر گازی و کابینت و….. نصب شده است و آماده برای سکونت می باشد. شما می توانید آپارتمان خود را بصورت واحد وایت فریم خریداری نمایید و خودتان با سلیقه خودتان و امکاناتی که می خواهید تکمیل کنید و هم ارزان تر می توانید هزینه کنید.

نکته:

آپارتمان های وایت فریم هنوز داخل پروژه هستند و به اصطلاح پایان کار ندارند و قیمت پروژه مشخص است اما آپارتمان های کامل قیمت توسط دلال ها بالاتر به مشتری ارائه می شوند. به همین خاطر است که پیشنهاد ما به شما عزیزان هموطن که قصد خرید ملک در گرجستان را دارید این است که با تحقیقات لازم نسبت به خرید واحد های نیمه آماده اقدام نمایید. قیمت آپارتمان در محله های مختلف تفلیس گرجستان متفاوت می باشد.

مغازه

فروش مغازه نسبت به مناطق و محله های مختلف تفلیس از لحاظ قیمتی متفاوت است.

محله های پر رفت و آمد

  • چاوچاوزاده
  • روستاولی
  • پکینی
  • لسلیدزه

هر متر ۳ الی ۱۰ هــزار دلار است

محله های لوکس و لاکچری

  1. واگــه
  2. سابورتالــو

هر متر ۱ الی ۱۵ هزار دلار

دیگر محله های تفلیس

هر متر ۵۰۰ الی ۱۰۰۰ دلار

ویلایی در تفلیس

ساخت خانه های ویلایی بسیار طرفدار دارد.

نوســاز ۱۰۰ متری ۷۰٫۰۰۰ دلار تا ۱۳۰٫۰۰۰ دلار
نوساز ۲۰۰ متری ۱۶۰٫۰۰۰ دلار تا ۳۰۰٫۰۰۰ دلار

 

ویلایی چند کیلومتری تفلیس

  • ۵۰٫۰۰۰ دلار تا ۸۰٫۰۰۰ دلار.

زمین های مسکونی در تفلیس

قیمت خرید زمین های مسکونی در سال 2022 در شهر تفلیس به سه دسته مناطق عالی، خوب، متوسط تقسیم می شوند.

عالی هر متر بین ۶۰۰ الی ۱۳۰۰ دلار
خوب هر متر بین ۳۰۰ الی ۷۰۰ دلار
متوسط هر متر بین ۵۰ الی ۲۰۰ دلار

زمین های کشاورزی در تفلیس

طبق قانون گرجستان، امکان خرید زمینهای کشاورزی برای خارجیان وجود ندارد و فقط می توان امتیاز ۹۹ ساله دریافت نمایند.

زمین های کشاورزی در گرجستان دارای امکانات آب و برق و… می باشند و کامل به فروش امتیاز ۹۹ ساله می رسند.

۱ الی ۳ هکتار قیمت هر هکتار ۱۰٫۰۰۰ دلار
۳ الی ۱۰ هکتار قیمت هر هکتار ۵٫۰۰۰ دلار
۲۰ الی ۵۰ هکتار قیمت هر هکتار ۳٫۰۰۰ دلار
بالای ۲۰۰ هکتار قیمت هر هکتار ۱٫۰۰۰ دلار

 

معرفی شهرهای گرجستان برای خرید ملک

شهر تفلیس (Tbilisi)

پایتخت گرجستان و بزرگترین شهر گرجستان است. واژه ی تفلیس به زبان مردم گرجستان یا همان قفقاز و ریشه آن به معنای گــرم و داغ است این نام به دلیل زیاد بودن چشمه های آب گرم می باشد.

این شهر بسیار ویرانی ها در جنگ های مختلف به خود دیده است و هنوز در بسیاری از خیابان ها و کوچه ها، معماری های قدیمی این کشور را می توان مشاهده کرد.

شهر مستیا (Mestia)

شهری است که در بین کوه های قفقاز قرار دارد و حدود ۴ ساعت تا تفلیس فاصله دارد و همسایه شهر کوتائیسی گرجستان می باشد. مردمی خونگرم و راحت طلبی را در گرجستان و در این شهر می توانید ببینید.

شهر متسختا (Mtskheta)

شهر قدیمی گرجستان که اکثر مردم مسیحی نشین هستند و روایت شده مسیحیت در این شهر آغاز شده است. کلیسای ارتدوکس در این شهر قرار دارد و معماری بسیار زیبای قدیمی این سهر حیرت انگیز است.

متسختا در بین دو رودخانـــه بسیار زیبا واقع شده است.

شهر سیغناقی (Sighnaghi)

شهر عــشق و ظهور عشق به گفته قدیمی های مردم قفقاز از این شهر بوده است. لقب سیغناقی شهر عشق است. گردشگران و توریستهای زیادی در طول سال در این شهر رفت و آمد دارند و به جرات می توان گفت یکی از زیباترین شهرهای گرجستان و حتی در منطقه شهر سیغناقی است.

شهر باتومی (Batumi)

شهری ساحلی با جذب توریست بالا و نزدیک شهر ترابزون ترکیه است. جاذبه تفریحی و ساحلی بسیار زیبایی را در باتومی می توان یافت کرد و بهترین سواحل قفقاز این شهر است. فقط در تابستان می توان از سواحل آن استفاده نمود.

مناسب برای سرمایه گذاری در گرجستان می باشد. توریستهای زیادی از ایران همه ساله در باتومی رفت و آمد دارند و بسیاری هم در این شهر زندگی می کنند. اگر به شهرهای ساحلی وبندری علاقه دارید می توانید این شهر را برای خرید ملک انتخاب کنید.

مقاله پیشنهادی: راه های اخذ اقامت گرجستان

در پایان

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید همه روزه از ساعات 9 الی 17 با موسسه حقوقی آوات تماس گرفته و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین می توانید فرم ارزیابی مهاجرتی ما را پر کنید و از طریق آن مشاوران ما تمام شرایط شما را بررسی کرده و با شما تماس می گیرند و راه کارهای لازم را به شما عزیزان بیان می کنند.

4.9/5 - (99 امتیاز)

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *