بلژیک, تحصیلی

چه کسانی می توانند دندانپزشکی در بلژیک بخوانند؟

تحصیل دندانپزشکی در بلژیک

یکی از رشته‌های مورد علاقه در تمام دنیا، دندانپزشکی می‌باشد چرا که این رشته پر درآمد می‌تواند یک آینده درخشان را برای شما رقم بزند، کشورهای بسیاری رشته دندانپزشکی را در دانشگاه‌های خود تدریس می‌کنند اما یکی از کشورهای پرطرفدار، بلژیک می‌باشد، تحصیل دندانپزشکی در بلژیک دارای مزایایی برای دانشجویان می‌باشد که البته مهاجرت تحصیلی بلژیک دارای شرایط ویژه ای است. به همین خاطر در این مقاله سعی بر آن داریم تا اطلاعاتی در خصوص چگونگی تحصیل دندانپزشکی در بلژیک برای علاقه‌مندان به این کشور ارائه دهیم.

تحصیل دندانپزشکی در بلژیک

اگر شما متقاضی تحصیل دندانپزشکی در بلژیک می‌باشید باید در ابتدا مدرک معتبری از اتمام دوره دبیرستان خود اخذ نموده باشید و همچنین شما باید دارای سن ۱۸ سال به بالا باشید تا بتوانید برای تحصیل دندانپزشکی در بلژیک اقدام نمایید.

نکته‌ای که در خصوص تحصیل دندانپزشکی در بلژیک حائز اهمیت می‌باشد این است که متقاضی باید نمرات خوبی را در هنگام درخواست گذراندن دوره ارائه دهد، توجه داشته باشید که هر چقدر رزومه شما قوی‌تر باشد از شانس بیشتری برای دریافت پذیرش از دانشگاه‌ها و کالج‌های بلژیک برخوردار خواهید شد.

موسسه اعزام دانشجو به بلژیک

برای دریافت پذیرش از دانشگاه و تحصیل دندانپزشکی در بلژیک باید مراحلی را سپری نمایید که این مراحل با توجه به شرایط هر فرد متفاوت می‌باشد، به همین خاطر باید برای برخورداری از شانس بیشتر از طریق موسسه اعزام دانشجو به بلژیک اقدام نمایید.

موسسه اعزام دانشجو به بلژیک این امکان را برای فرد فراهم می‌کند تا بتواند تمام مراحل گرفتن پذیرش از دانشگاه و یا کالج مورد نظر را برای تحصیل دندانپزشکی در بلژیک با موفقیت پشت سر بگذارد، البته شایان ذکر می‌باشد که یادآوری نماییم که در این میان گول افراد سودجو و فرصت‌طلب را نخورید و با موسسه اعزام دانشجو به بلژیک که دارای اعتبار و سابقه درخشان می‌باشد قرارداد منعقد نمایید.

اگر بخواهیم از وظایف موسسه اعزام دانشجو به بلژیک بگوییم باید عرض نماییم که این مؤسسات باید در خصوص دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی این کشور اطلاعات کاملی در اختیار متقاضیان قرار دهند و همچنین تمام نکاتی که برای گرفتن پذیرش از دانشگاه‌ها و تحصیل دندانپزشکی در بلژیک برای متقاضی مهم می‌باشد را گوش زد نمایند.

تخصص پزشکی در بلژیک

برای گذراندن دوره تحصیل دندانپزشکی در بلژیک و همچنین تخصص پزشکی در بلژیک که به عنوان رشته‌های پرطرفدار و پر درآمد در این کشور شناخته شده‌اند، باید ابتدا دوره‌ای را که به عنوان مقطع لیسانس می‌باشد در این کشور و در دانشگاه‌های این کشور سپری نمایند.

بعد از اتمام دوره لیسانس در دانشگاه مربوطه در بلژیک، متقاضی برای ورود به دانشگاه پزشکی و دندانپزشکی و برای ادامه تحصیل دندانپزشکی در بلژیک باید قبل از ورود به مقاطع بالاتر در یک آزمون شرکت نماید و اگر بتواند در این آزمون ورودی حدنصاب نمره را کسب نماید، می‌تواند به مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری برای رشته‌های دندانپزشکی و پزشکی راه یابد.

نکته بسیار مهمی که به عنوان یک محدودیت برای متقاضیان تحصیل دندانپزشکی در بلژیک به حساب می‌آید این است که تنها افرادی می‌توانند در آزمون ورودی این کشور شرکتت نمایند که حداکثر دارای سن بیست‌وسه سال باشند و افرادی که سن آن‌ها بیشتر است از شانس کمتری برای دریافت پذیرش و قبولی در آزمون برخوردار هستند.

تحصیل رایگان در بلژیک

برای بسیاری از متقاضیان موضوعی که بسیار حائز اهمیت می‌باشد این است که هزینه تحصیل در بلژیک به چه صورت می‌باشد و آیا می‌توانند به صورت رایگان در بلژیک ادامه تحصیل دهند و یا خیر، برای پاسخ به این سوال باید خدمت متقاضیانی که قصد تحصیل دندانپزشکی در بلژیک را دارند عرض نماییم که تحصیل در چنین رشته‌ای دارای هزینه می‌باشد اما می‌توان این هزینه‌ها را به حداقل رساند.

برای تحصیل رایگان در بلژیک باید متقاضیان بتوانند از دانشگاه‌های دولتی که در این کشور وجود دارد پذیرش را دریافت نمایند، همان‌طور که می‌دانید در این کشور دانشگاه‌های خصوصی و دولتی فراوانی یافت می‌شود و برای اخذ پذیرش از دانشگاه‌های دولتی بلژیک باید رزومه خوبی داشته باشید.

زمانی که شما رزومه قوی داشته باشید می‌توانید پذیرش را از دانشگاه‌های دولتی این کشور دریافت کرده و مقدار شهریه پایینی را برای تحصیل دندانپزشکی در بلژیک پرداخت نمایید که این میزان شهریه به نسبت شهریه دانشگاه‌های خصوصی بلژیک به‌قدری پایین می‌باشد که می‌توان گفت در مقایسه با آن رایگان است.

پس افرادی که قصد تحصیل را دارند باید با ارائه رزومه قوی و پذیرش از دانشگاه‌های دولتی از تحصیل رایگان در بلژیک برخوردار شوند که برای اقدام این عمل بهتر است که با افرادی که در این زمینه تجربه و مهارت دارند مشورت نمایند.

تحصیل پزشکی در بلژیک

بی‌شک افرادی که قصد ادامه تحصیل در رشته‌هایی مانند پزشکی و دندانپزشکی را دارند در صدد آن می‌باشند تا بتوانند این مهم را در بهترین کشورها در دنیا سپری نمایند، همان‌طور که می‌دانید کشورهای اروپایی به عنوان مقاصد مناسبی برای ادامه تحصیل و کار می‌باشند.

بلژیک که در اروپا واقع شده است به عنوان یکی از کشورهای برتر اروپای در زمینه تحصیل در پزشکی می‌باشد و همه ساله افراد بسیاری برای تحصیل پزشکی در سوئد اقدام به اخذ ویزای این کشور می‌نمایند، این کشور با دارا بودن برترین دانشگاه‌های دنیا با سیستم آموزشی مدرن و قدرتمند، شرایط مناسبی را برای تحصیل پزشکی فراهم آورده است.

شایان ذکر می‌باشد که افرادی که در زبان‌های فنلاندی و سوئدی تسلط کافی دارند این امکان وجود دارد تا از شانس بیشتری در اخذ پذیرش از دانشگاه‌های پزشکی و دندانپزشکی این کشور برخوردار باشند، شایان ذکر می‌باشد که می‌توانند در کالج‌های موجود در این کشور دوره‌های زبان سوئدی را سپری نمایند و این برای افرادی که علاقه‌مند به یادگیری فرهنگ کشور سوئد می‌باشند بسیار حائز اهمیت می‌باشد.

در پایان

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید همه روزه از ساعات 9 الی 17 با موسسه حقوقی آوات تماس گرفته و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین می توانید فرم ارزیابی مهاجرتی ما را پر کنید و از طریق آن مشاوران ما تمام شرایط شما را بررسی کرده و با شما تماس می گیرند و راه کارهای لازم را به شما عزیزان بیان می کنند.

به این نوشته امتیاز بدهید post

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *