روسیه, کشورها

ده دلیل مهم برای مهاجرت به روسیه

ده دلیل مهم برای مهاجرت به روسیه

آب و هوای بسیار سرد روسیه و زبان بسیار سختش شاید همه ی مردم را به این فکر وابدارد که چه کسی حاضر است به مهاجرت به روسیه فکر کند؟ اصلا آیا کسی می تواند در سرمای روسیه زندگی کند؟ باید در پاسخ به سوالاتتان بگویم اگر فکر می کنید این موارد باعث شده تا کسی به مهاجرت به روسیه فکر نکند کاملا در اشتباه هستید. زیرا روسیه در طی سال‌های گذشته رتبه های مختلفی برای پذیرش مهاجران جهان داشته است. روسیه نوزدهمین کشوری بوده که مهاجران سراسر دنیا برای مهاجرت آن را انتخاب می کنند و چهارمین انتخاب مناسب برای ایرانیانی که قصد مهاجرت دارند.

یعنی دقیقا برخلاف نظر اکثر مردم، این کشور چهارمین کشور مناسب برای مهاجرت ایرانیان به این کشور می باشد. این رتبه دلایل مختلفی دارد از جمله پیدا کردن کار مناسب در این کشور برای ایرانیان، تحصیل مناسب با هزینه های بسیار کم تر از دیگر کشورهای اروپایی در دانشگاه های برترش که در جهان سرآمد هستند. مهاجرت از طریق سرمایه گذاری، که بسیاری از مهاجران از این نوع مهاجرت خود به این کشور کاملا راضی هستند. این دلایل به تنهایی می توانند دلیل اثبات داشتن یک زندگی خوب در صورت مهاجرت به روسیه باشند.

در این مقاله قرار است ده تا از ویژگی های کشور روسیه که شما را بیشتر علاقه مند می کند. تا به مهاجرت به این کشور فکر کنید صحبت کنیم پس اگر مشتاق مهاجرت هستید با ما همراه باشید.

ده ویژگی خوب روسیه که شما را به مهاجرت علاقه مند می کند

ده دلیل مهم برای مهاجرت به روسیه

ده دلیل مهم برای مهاجرت

1. طبیعت زیبا و هوای پاک می تواند اولین دلیل شما برای مهاجرت به روسیه باشد. جنگل های انبوه سیبری، کوه های اورال، منطقه ی زیبای قفقاز و…زیبایی های بسیار منحصر به فردی دارند که نه تنها در ایران بلکه در هیچ کشور دیگری نمونه آن وجود ندارد.

2.فرصت های بسیار زیاد شغلی که بعد از مهاجرت به روسیه میتوانید از آن برخوردار باشید. به خصوص اگر شهر مسکو را برای زندگی در روسیه انتخاب کنید. مسکو شهری است با پانزده میلیون جمعیت که اکثر جمعیت آن نیز جزء قشر ثروت مند هستند. مهاجرت به این کشور برای شما این امکان را فراهم می کند که از بازار بزرگی که شرایط خوبی را برای کالاها و بیزنسمن های ایرانی دارد برخوردار شوید. به طوری که حتی شما می توانید با یک بیزنس کوچک در روسیه و به خصوص شهر مسکو درآمد قابل توجه ای را کسب کنید. تجار ایرانی که در روسیه فعالیت دارند به این موضوع کاملا واقف هستند.

3. هزینه پایین زندگی و به خصوص تحصیل در این کشور که هر کسی را برای مهاجرت به این کشور ترغیب می کند. هزینه بسیار پایین اینترنت و حمل نقل با توجه به کیفیت بسیار خوبی که از آنها برخوردارند کم نظیر است. همچنین هزینه ی کم خانه ها با کیفیت عالی که از آنها برخورداند از دیگر دلایل مهم برای مهاجرت به این کشور است.

خلقیات مردم روسیه

4. مهمان نوازی و مهربانی بسیار زیاد مردم روس که باعث می شود احساس دلتنگی شما بعد از مهاجرت به روسیه کمتر به چشم بیاید. این تصور که روس ها شخصیت سرد و خشکی دارند کاملا اشتباه است. تنها کسانی که مدتی در این کشور زندگی کرده باشند می دانند که مردم روسیه بسیار خون گرم و مهربان هستند.

5. کیفیت زندگی تان بعد از مهاجرت به این کشور برای شما به خصوص در شهر مسکو بسیار بالاست.کیفیت خدمات رسانی در مسکو به گونه ای است که این شهر را به یکی از بهترین شهرهای اروپایی تبدیل کرده است و حتی از این نظر با بهترین شهرهای اروپا مثل برلین، پاریس و لندن رقابت می کند در صورتی که هزینه ها نیز در این شهر بسیار کمتر از شهرهای یاد شده است.  این موضوع نیز یکی مهم ترین دلایل شما برای برای مهاجرت به روسیه می تواند باشد.

6. نزدیکی روسیه از نظر جغرافیایی به ایران. بگذارید خیالتان را راحت کنم اگر نگران این موضوع هستید که که بعد از مهاجرت به این کشور دلتنگی می تواند بسیار برایتان آزار دهنده باشد. باید بگویم که روسیه بسیار به ایران نزدیک است و شما میتوانید با یک پرواز سه ساعت و نیمه به ایران برسید. از طرفی دریافت اقامت روسیه نسبت به دیگر کشورهای اروپایی برای ایرانیان راحت تر است.

فرهنگ و هنر در روسیه

7. برای کسانی که علاقه مند به فرهنگ و هنر هستند روسیه و به خصوص مسکو نماد فرهنگ و هنر است. شما در جا به جای شهر مسکو گالری های نقاشی، موزه های هنری و…می بینید و از این نظر برای دوست داران فرهنگ و هنر روسیه یک کشور رویایی است.

ده دلیل مهم برای مهاجرت به روسیه

ده دلیل مهم برای مهاجرت

9. شاید مهم ترین دلیل شما برای مهاجرت به روسیه سطح آزادی بالای این کشور باشد. به دلیل قومیت های فرهنگی مختلفی که در روسیه زندگی می کنند. دگر پذیری و قدرت انتقاد بالایی در این کشور به وجود آمده به طوری که اگر شما به مهاجرت به این کشور فکر می کنید باید بدانید در این کشور می توانید به راحتی حرف خود را بزنید و نظرات خود را اظهار کنید.

9. آخرین مورد از مهم ترین دلایلی که شما برای مهاجرت به این کشور باید به آن توجه کنید. یادگرفتن زبان روسی است. این زبان با تاریخ و ادبیات بسیار غنی اش امتیاز بسیار بزرگی است و کسی که به این زبان مسلط باشد. به راحتی می تواند با حدود سیصد میلیون نفر در ارتباط باشد زیرا زبان روسی زبان رسمی ده کشور در دنیا است. کشورهایی مثل: بلاروس، قزاقستان، تاجیکستان، ازبکستان، ارمنستان و خود روسیه گروهی از مردم در اوکراین و… .از جمله این موارد هستند که در صورتی شما به این کشورها هم مهاجرت کنید می توانید به راحتی با مردم آن‌ها ارتباط برقرار کنید.

معایب مهاجرت به روسیه

این ده دلیل مهم برای مهاجرت شما به کشور روسیه است واقعیت این است هر کشوری در کنار ویژگی های عالی که برای مهاجرت دارد. قطعا معایبی نیز دارد که شاید حتی معایب آن برای شما مهم تر از مزایای آن باشد و روسیه نیز از این موارد مستثنی نیست. مثلا: شاید عده ای باشند که نتوانند با سرمای طاقت فرسای این کشور کنار بیایند. حتی با تمام این دلایل عالی برای مهاجرت، روسیه را برای مهاجرت انتخاب نکنند. پس لطفا قبل از هر اقدامی برای مهاجرت به یک کشور ابتدا تمام مسائل را بررسی کنید و بعد اقدام کنید.

آشنایی با راه های مهاجرت به روسیه

شما برای اینکه بتوانید در کشور روسیه اقامت داشته باشید. باید با راههای مهاجرت به روسیه آشنایی لازم را به دست آورید.

برخی از این راه ها که اهمیت بسیار زیادی دارد و باید به آن آن‌ها توجه داشته باشید عبارت می باشد از :

1. مهاجرت از طریق تولد

قوانین تولد بر اساس خون است و صرف نظر از اینکه محل تولد نوزاد کجا بوده است، اگر یکی از والدین او شهروند روسیه باشد به او هم شهروندی روسیه تعلق می گیرد.

در واقع باید بدانید اگر زوج با یکدیگر ازدواج کرده و یکی از آن‌ها شهروندی روسیه و دیگری نامشخص داشته باشد. فرزند آنها می تواند شهروند روسیه را نیز دریافت کند.

همچنین اگر فرزند آنها در کشور روسیه هم به دنبال نیامده باشد می توانید تابعیت خود را از این کشور دریافت کند.

همچنین باید بدانید اگر پدر و مادر دارای تابعیت روسیه ای نباشند، ولی فرزند آن‌ها در این کشور به دنیا آمده باشد، تابعیت روسیه ای را نیز می گیرد.

2. مهاجرت از طریق ازدواج

معرفی راههای مهاجرت به روسیه

معرفی راههای مهاجرت به روسیه

یکی از دیگر راه های مهاجرت به روسیه ازدواج کردن می باشد که بسیاری از افراد از این طریق به کشور روسیه می روند. برای اینکه این نوع از اقامت را دریافت کنید باید 5 سال در این کشور اقامت داشته باشید.

اگر شما با فردی که تبعه روسی است ازدواج کنید بعد از اقامت موقت می توانید اقامت دائم در این کشور را دریافت کنید. برای اینکه ازدواج خود را ثبت کنید شما به ویزا و پاسپورت نیاز دارید که باید آن را دریافت کنید.

یکی از نکاتی که در این مورد اهمیت بسیار زیادی دارد این است که فرد بتواند هزینه های همسر خود را هم پرداخت کند. این روش یکی از روش های آسان برای اقامت می باشد، ولی باید بدانید که شرایط ویژه ای نیز دارد.

مدارک لازم برای دریافت تابعیت از طریق ازدواج

بعد از گذشت 5 سال از اقامت فرد در کشور روسیه (اقامتی که از راه ازدواج کسب شده است) فرد می ­تواند برای اخذ تابعیت کشور روسیه اقدام نماید اما برای این امر ارائه مدارک زیر توسط متقاضی لازم است.

مدارک مورد نیاز

1

با آزمایشهای پزشکی که طی چند دوره انجام داده است بتواند سلامتی خود را اثبات نماید.

2

از تمکن مالی مناسبی برخوردار بوده و بتواند از طریق ارائه مدارک مربوطه این امر را اثبات نماید.

3

از 360 روز هر سال، حداقل 180 روز آن را در کشور روسیه بوده باشد.

4

در آزمون های زبان روسی شرکت نماید.

5

با ارائه گواهی عدم سوء پیشینه بی خطر بودن خود را برای کشور روسیه اثبات نماید.

دو واژه تابعیت و اقامت را هرگز نباید به جای یکدیگر به کار برد. چرا که هر دو دارای مفهومی جداگانه و متفاوت از یکدیگر هستند. دریافت تابعیت کشور روسیه از طریق ازدواج از حساسیت بیشتری نسبت به اخذ اقامت در این کشور برخوردار است. به همین دلیل است که در ابتدا به متقاضیان اقامت موقت و سپس اقامت دائم و در صورت داشتن صلاحیت های لازم تابعیت این کشور اعطا می­شود.

برای مطالعه ی بیشتر در این زمینه به مقاله ی دریافت تابعیت روسیه از طریق ازدواج نگاهی بیندازید.

3. مهاجرت از طریق کار

یکی از دیگر راههای مهاجرت به روسیه, مهاجرت کاری می باشد. شما برای اینکه از این طریق بتوانید وارد کشور روسیه شوید و اقامت آن را دریافت کنید باید حمایت یک سازمان و یا یک کارفرما را داشته باشید.

اگر شما تنها یک پیشنهاد شغلی داشته باشید می توانید از این روش استفاده کرده و درخواست ویزای کاری دهید. به طور معمول این ویزا بعد از ورود شما تا 3 ماه اعتبار دارد و می توانید از آن استفاده کنید.
یک فرمت عمومی و خاصی برای صدور ویزای چند بار ورودی وجود دارد که شما باید دقت داشته باشید شرایط هر یک از آنها بسته به وضعیت کارتان دارد. اجازه کار یکی از مهمترین مدارکی می باشد که شما باید برای کار کردن در روسیه آن را دریافت کنید.

برای انجام دادن این کار شما به یک وکیلی حرفه ای نیاز دارید تا به شما مشورت های لازم را ارائه دهد. کارفرما هم باید اجازه کار را به اداره مهاجرت تحویل دهد تا دولت روسیه از ویزای کاری شما اطلاعات لازم را داشته باشد.

4. مهاجرت از طریق تحصیل

معرفی راههای مهاجرت به روسیه

معرفی راههای مهاجرت به روسیه

یکی از بهترین روش های اقامت در هر کشوری که بسیاری از افراد از آن استفاده می کنند تحصیل می باشد. بسیاری از کارشناسان بیان داشته اند که یکی از بهترین راه‌های مهاجرت به روسیه همین روش است، که باید با مقررات آن آشنایی داشته باشید.

کشور روسیه دانشگاه هایی بسیار زیادی دارد و هر یک از دانشگاه ها هم مقاطع مختلفی دارند. شما می توانید یکی از آنها را برای ادامه تحصیل خود انتخاب کنید. البته که دقت داشته باشید باید به خوبی در این زمینه اطلاعات خود را افزایش دهید. تا بهترین دانشگاه را برای تحصیل خود انتخاب کنید و مدارک خود را برای آن دانشگاه ارسال کنید.

برخی از دانشگاه های برتر شرایط خاصی دارند. باید به خوبی با شرایط آن‌ها برای ارسال مدارک آشنایی داشته باشید. یکی از مهم‌ترین مزیت هایی که در دانشگاه های روسیه وجود دارد این است که از شما درخواست مدرک زبان نمی کند.

مراحل دریافت ویزای تحصیلی روسیه

در مرحله ی اول برای دریافت ویزای تحصیلی روسیه لازم است که یک دعوتنامه داشته باشید. این دعوتنامه را میتوانید از دانشگاه مورد نظرتان یا از وزارت خارجه و وزارت کشور روسیه درخواست کنید. سپس از طریق ورود به وب سایت وزارت رسمی وزارت امور خارجه ی روسیه فرم درخواست آنلاین ویزای تحصیلی را پر کنید.

در مرحله ی بعد باید مدارک مورد نیاز برای ارائه را جمع آوری کنید که این مدارک را در ادامه بیان خواهیم کرد؛

  • ارائه ی پشتیبانی ویزا
  • گواهی آزمایش HIV ( با این پیش شرط که باید در سه ماه گذشته انجام شده باشد).
  • بیمه ی درمانی
  • گذرنامه ی معتبر
  • تمامی مدارک معتبر تحصیلی مثل دیپلم, کارشناسی، کاردانی و…
  • تعهد به عدم ماندن پس از پایان مهلت مجاز ویزا

مقاله ی پیشنهادی؛ اخذ ویزای تحصیلی روسیه برای ایرانیان

5. مهاجرت از طریق سرمایه گذاری

معرفی راههای مهاجرت به روسیه

معرفی راههای مهاجرت به روسیه

از دیگر راه‌های مهاجرت به روسیه که محبوبیت بسیار زیادی دارد و افراد از آن استفاده می کنند روش سرمایه گذاری می باشد. شما می توانید به عنوان یک کارآفرین برای مهاجرت و اقامت به این کشور درخواست دهید. در این صورت شما از حقوق شهروندی که در این کشور برقرار است. می توانید بهره مند شوید و از آن استفاده کنید.

این روش هم مزیت های بسیار زیادی دارد و شما زودتر می توانید اقامت خود را دریافت کنید. تنها باید اقدامات لازم را انجام دهید، هر یک از این اقدامات بر اساس شرایط ویژه یا دنبال می شود که شما باید به خوبی آن‌ها را طی کنید.

سرمایه گذاری در روسیه و افتتاح حساب بانکی

سرمایه گذاری در روسیه  و افتتاح حساب بانکی برای افراد مزایایی به همراه خواهد داشت از جمله؛

مزایای سرمایه گذاری

1

خرید حضوری و یا اینترنتی از تمامی فروشگاههای موجود در سرتاسر دنیا

2

امکان شارز حساب از صرافی هایی که در ایران مشغول به فعالیت هستند

3

با همراه داشتن پاسپورت خود می توانید کارت بانکی خود و حساب شخصی خود را داشته باشید.

4

سرمایه هایی که برای افراد خارجی مد نظر گرفته شده می تواند با تزریق سرمایه های بیش از 260 هزار دلار آمریکا نیز باشد.

5

سرمایه گذاری در روسیه  برای سرمایه گذاران خارجی با 260 هزار دلار آمریکا تعریف شده است.

6

در واقع اگر افراد قصد سرمایه گذاری در روسیه  را داشته باشند می توانند در کنار راه اندازی کسب و کار مورد نظر خود اقدام به خرید ملک نیز در این کشور بکنند.

7

در کل با سرمایه گذاری در روسیه  متقاضیان می توانند اقامت کشور بزرگ و پهناور روسیه  را بدست آورند.

سرمایه گذاری در روسیه طبق قانونی جدید که در اوایل سال 2018 میلادی وضع شده است. پیشنهادات بسیار جالبی را به متقاضیان اعطا کرده است.

دولت روسیه  برای کسب اقامت این کشور در موارد دیگری اعلام کرده است. که متقاضیان می توانند با تزریق سرمایه در موسسه های خیریه اقامت این کشور را اخذ نمایند.

برای مطالعه ی بیشتر نگاهی به مقاله ی 4 روش مهم برای سرمایه گذاری درکشور روسیه و مزیت های آن بیندازید.

در پایان

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید همه روزه از ساعات 9 الی 17 با موسسه حقوقی آوات تماس گرفته و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین می توانید فرم ارزیابی مهاجرتی ما را پر کنید و از طریق آن مشاوران ما تمام شرایط شما را بررسی کرده و با شما تماس می گیرند و راه کارهای لازم را به شما عزیزان بیان می کنند.

سوالات متداول

1. هزینه ی زندگی در روسیه چه میزان است؟

  • بر اساس تجربه کسانی که در روسیه زندگی کرده اند می توان گفت: هزینه زندگی و اقامت در روسیه مبلغی در حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ دلار در ماه است که مقدار بسیار پایینی نسبت به بسیاری از کشورهای دیگر است. البته ذکر این نکته هم فراموش نشود هزینه زندگی در مسکو در مقایسه با شهرهای سن پترزبورگ و ولگاگراد بالاتر است.

2. امکان کار با ویزای تحصیلی روسیه وجود دارد؟

  • برای کار در روسیه با ویزای تحصیلی باید مجوز کار را از اداره مهاجرت فدرال کسب کنید.

3. در روش های سرمایه گذاری فرد متقاضی می توانند همراه داشته باشد؟

  • افراد می توانند همسر و فرزندان خود را به عنوان همراه با خود به کشور روسیه بیاورند.

4. چرا روسیه از مهاجران کاری استقبال می کند؟

  • روسیه به دلیل نیروی کار کم و رشد پایین جمعیت برای تامین نیروی کار مورد نیاز خود به راحتی ویزای کار را برای مهاجران صادر می کند.

5. مزیت ثبت شرکت در روسیه چیست؟

  • اولین مزیت ثبت یک شرکت در روسیه این است که شما به عنوان یک شخصیت حقوقی اروپایی می توانید با دنیا تعاملات تجاری انجام دهید.

6. برای دریافت ویزای کاری روسیه محدودیت سنی وجود دارد؟

  • معمول این است که افراد زیر 45 سال شانس بیشتری برای دریافت ویزا و پیدا کردن کار مناسب را دارند.

7. کشور روسیه به چه مشاغلی بیشترین نیاز را دارد؟

  • از جمله مشاغل مورد نیاز در زمینه کار، پرستاری در منزل، مترجم در سفارت خانه و کنسولگری ها، مدرس زبان انگلیسی، ایتالیایی و فرانسوی و وجود کارمند برای مشاغل مربوط به IT و مشاغل شبکه ای و نرم افزاری می باشد.

8. سرمایه گذاری از طریق حرید اوراق قرضه در روسیه به چه صورت است؟

  • بازار اوراق قرضه در کشور روسیه روز به روز درحال پیشرفت و رشد می باشد. چرا که نرخ تورم در این کشور بسیار پایین است. در این صورت برنامه ریزان و وام گیرندگان افق روشنی را روبروی خود دارند. به همین دلیل است که بسیار یاز شرکت های مهاجرتی استفاده این روش را به عنوان یکی از بهترین روش های سرمایه گذاری درکشور روسیه می دانند.

بزای مطالعه ی بیشتر به مقاله ی آشنایی با راه های اخذ اقامت روسیه نگاهی بیندازید.

5/5 - (19 امتیاز)

نوشته های مرتبط

  1. فلانی گفت:

    سلام امکان کار دانشجویی هم هست در روسیه؟
    و آیا پایین ترین معدل دیپلم تجربی قابل قبول برای دانشگاه های روسیه چقدره؟
    بین روسیه و فرانسه موندم کدومشون بهتره؟

    1. مدیر وب سایت گفت:

      با درود
      بله امکان کار دانشجویی دارید.
      هر دانشگاه شرط معدل خاص خود را دارد. باید دانشگاه مورد درخواست شما بررسی شود.
      برای انتخاب بین روسیه و فرانسه هم باید مشاوره دریافت کنید. برای دریافت مشاوره از منوی سایت وقت مشاوره رزرو کنید.

  2. حمید گفت:

    سلام ، اگر به المان مهاجرت کنم ، دیپلم تجربی دارم و دوست دارم اونجا پزشکی بخونم و ایران برنگردم ، هزینه دانشگاه چقده ، و خرج خورد و خوراک روزانه در ماه چقد هزینه داره ، ایا با کار کردن میتونم ، خرج شکممو در بیارم

    1. مدیر وب سایت گفت:

      با درود
      تحصیل پزشکی در آلمان شرایط سختی داره باید معدل دیپلم و پیش دانشگاهی بالا 19 داشته باشید همچنین مدرک زبان آلمانی B1 لازم است و سن شما هم نباید بالای 20 سال باشه.

  3. حمیدرضا تجری گفت:

    سلام ، من میخوام مهاجرت کنم و دیپلم تجربی دارم و میخوام هم درس بخونم و هم کار کنم ایا امکان داره و درامد چقدره

    1. مدیر وب سایت گفت:

      با درود
      امکان تحصیل در روسیه را دارید. همچنین در حین تحصیل اجازه 20 ساعت کار در هفته با دستمزد 7 تا 9 دلار را خواهید داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *