تحصیلی, هلند

تحصیل دندانپزشکی در هلند

تحصیل دندانپزشکی در هلند

کشور بسیار زیبای هلند که به مهد گل معروف می باشد در شمال غربی قاره اروپا واقع شده است، در این گل و گلزار هلند که دارای دانشگاه های معروف جهت تحصیل پزشکی و دندانپزشکی می باشد، تعداد بی شماری دانشجو از کشورهای مختلف منالجمله بریتانیا، به هلند مهاجرت می نمایند.

تحصیل دندانپزشکی در هلند

در کشور هلند که جمعیتی بالغ بر هفده میلیون نفر را در خود جای داده است، از ملیت های ترکیه ای، ویتنامی، بریتانیایی، مراکش و اندونزی بیشتر به چشم می خورد.

درباره کشور هلند

پایتخت این کشور زیبا که به کشور گل معروف می باشد، آمستردام است. هلند از جنوب با بلژیک و غرب با بریتانیا و شرق با آلمان، هم مرز می باشد. البته می توان گفت که بعد از آمستردام، روتردام نیز از مشهورترین و بزرگترین شهر های هلند به شمار می رود و از نظر مهاجران بین المللی خارجی، برای زندگی شهری ایده آل محسوب می شود.

شرایط تحصیل دندانپزشکی در هلند

مدت زمان تحصیل دندانپزشکی در هلند، متفاوت می باشد و دانشجویان بین المللی خارجی به هنگام  اخذ پذیرش تحصیلی دندانپزشکی در هلند، نیاز به گذراندن دوره پیش دانشگاهی در کالج های هلند می باشند و در واقع سپری نمودن دوره پیش دانشگاهی، پیش نیازی ست برای تحصیل دندانپزشکی در هلند و البته به طور کلی، پیش نیازی ست برای تحصیل رشته های علوم پزشکی در هلند.

زبان کشور هلند

تحصیل دندانپزشکی در هلند، در دانشگاه های دولتی به شرطی رایگان می باشد که به زبان هلندی در آن تدریس شود و دانشجویان بین المللی برای اخذ پذیرش تحصیلی دندانپزشکی در هلند در دانشگاه های دولتی هلند، موظف به تسلط بر زبان هلندی از طریق گذراندن دوره های زبان هلندی، می باشند.

برای اخذ پذیرش تحصیل دندانپزشکی در هلند، نیازمند ارسال رزومه تحصیلی همراه با ریز نمرات قبولی، ارائه انگیزه نامه و ارائه مدرک زبان آیلتس 6 به بالا و یا زبان B2 هلندی،  الزامی می باشد.

سال تحصیلی دندانپزشکی و پزشکی در هلند

آغاز سال تحصیلی دندانپزشکی و پزشکی در هلند در ماه سپتامبر می باشد (آخرین زبان برای ارائه تمامی مدارک برای دانشگاه تحصیلی ماه ژانویه برای دانشجویان بین المللی خارجی می باشد) و دانشجویان به هنگام اخذ پذیرش تحصیلی دندانپزشکی در هلند، باید تمام هزینه های زندگی و تحصیل در هلند را برآورد نماید.

هزینه ها در هلند

هزینه هایی که شامل هزینه خوابگاه دانشجویی یا هزینه اجاره ملک مسکونی و یا آپارتمان، هزینه خرید مواد غذایی که به اصطلاح خورد و خوراک، خرید پوشاک، هزینه های حمل و نقل، هزینه های بابت آب و برق و تلفن و اینترنت و دیگر هزینه هایی که شامل هزینه اخذ ویزای تحصیلی هلند، هزینه بیمه درمانی و هزینه انجام آزمایشات پزشکی که همه ی متقاضیان به محض ورود به هلند نیازمند بیمه درمانی و انجام آزمایشات پزشکی هستند.

کار نیمه وقت

البته لازم به ذکر می باشد که همه افراد بسته به نوع و شیوه زندگی آن ها و اینکه موقعیت مکانی آن ها در کجا واقع شده است (داخل یا خارج از شهر) متفاوت می باشد، اما اصلا جای هیچ نگرانی برای دانشجویان که قصد تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در هلند را دارند، وجود ندارد.

زیرا دانشجویان می توانند طبق قانون وضع شده وزارت کار و رفاه اجتماعی هلند به صورت نیمه وقت و طی مدت زمان مشخص در هفته مشغول به کارش شوند و در برخی از هزینه های زندگی و تحصیل در هلند صرفه جویی نمایند.

زبان تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد هلند

 

تحصیل دندانپزشکی در هلند

تحصیل دندانپزشکی در هلند

اگر قصد ادامه تحصیل کارشناسی ارشد در هلند را دارید می توانید به زبان آلمانی و زبان انگلیسی مشغول به تحصیل در این کشور شوید. برای تحصیل به زبان انگلیسی در دانشگاه های هلند لازم است مدرک معتبر زبان انگلیسی (IELTS 6.5) را ارائه نمایید. اما اگر به زبان انگلیسی تسلط کامل ندارید می توانید پیش از ورود به دانشگاه در دوره های مربوطه زبان شرکت نمایید. دقت نمایید که این دوره ها تنها در برخی از دانشگاه های هلند برگزار می شود.

بورسیه تحصیل در کشور هلند

یکی از مقوله های مهم برای دانشجویانی که قصد تحصیل فوق لیسانس پزشکی در هلند را دارند بورسیه تحصیلی می باشد. در دانشگاه های این کشور بورسیه های تحصیلی متفاوتی ارائه می شود، علاوه بر دانشگاه های هلند دولت و برخی از موسسات نیز بورس های تحصیلی در اختیار متقاضیان قرار می دهند.

بورسیه های تحصیلی در نظر گرفته شده برای متقاضیان خارجی تحصیل در این کشور به این صورت می باشد که دانشجو در اولین سال تحصیلی مبلغی بالغ بر 5000€ (یورو) به عنوان کمک هزینه تحصیلی دریافت خواهد کرد.

اقامت پس از تحصیل در هلند

یکی از امتیازاتی که دانشجویان بین المللی خارجی در هلند دارا می باشد، اقامت پس از تحصیل در هلند است که می توانند بعد از اتمام تحصیل، با سپری کردن یک سال در هلند، ویزای تحصیلی هلند را به ویزای کاری هلند، مبدل سازند.

در دانشگاه های هلند، تحصیل دندانپزشکی در مقطع لیسانس که به مدت سه سال به طول می انجامد ، هم به صورت هلندی و هم به صورت انگلیسی انجام می گیرد.

البته در تحصیل دندانپزشکی در هلند، دانشجویان بعد از اتمام مقطع لیسانس و یا کارشناسی وارد مقطع کارشناسی ارشد و یا فوق لیسانس می شوند که این مقطع نیز به مدت سه سال می باشد و بعد از آن باید به مدت یک سال به صورت کار با پزشک در کلینیک ها، مشغول به کار شوند.

زبان تحصیل در دانشگاه

به طور کلی تدریس در ارتباط با موضوع تحصیل دندانپزشکی در هلند، چه در مقطع کارشناسی و چه در مقطع کارشناسی ارشد، بیشتر به زبان هلندی دیده می شود و دانشگاه هایی که به زبان انگلیسی تدریس می نمایند، بسیار کم و رقابت در آن بین دانشجویان بین المللی خارجی زیاد می باشد که دیده شده که بیشتر دانشجویانی موفق به اخذ پذیرش در دانشگاه های انگلیسی زبان در خصوص تحصیل دندانپزشکی در هلند، شده اند که زبان انگلیسی، زبان مادری آن ها می باشد.

البته باید ذکر گردد که تحصیل در دوره آخر که دوره آموزش در کلینیک می باشد و به دوره ی کلینیکال معروف است، نیز به زبان هلندی صورت می گیرد. پس به طور کلی، دانشجویان بین المللی خارجی، باید دوره زبان هلندی را طی نمایند که بتواند مدرک دندان پزشکی خود را از کشور هلند اخذ کند.

اخذ پذیرش تحصیل دندانپزشکی در هلند

پس برای اخذ پذیرش تحصیل دندانپزشکی در هلند، اگر دانشجویان بین المللی خارجی قصد تحصیل در دانشگاه های انگلیسی زبان را دارند، باید مدرک آیلتس 6 و اگر قصد تحصیل به زبان هلندی را در دانشگاه های هلند را دارند باید مدرک B2 هلندی را به هنگام اخذ پذیرش ارائه دهند و البته متقاضیانی که به محض اخذ مدرک دیپلم دبیرستانی خود، قصد مهاجرت تحصیل دندانپزشکی در هلند را دارند باید معدل قبولی در مدرک دیپلم آن ها 17 یا بالای 17 باشد.

هزینه تحصیل دندانپزشکی در هلند

هزینه های تحصیل دندان پزشکی در هلند با توجه به مقطع تحصیلی و دانشگاه های پذیرش شده متفاوت و به میزان شش هزار و پانصد یورو تا بیست و هفت هزار یورو در سال تخمین زده شده است.

زندگی در هلند

هزینه های زندگی در هلند بنا به مکان اقامتی و هزینه خورد و خوراک و حمل و نقل و … در هلند، تقریبا به صورت ماهیانه بین هشتصد تا هزار و دویست یورو تخمین زده شده است.

انواع موسسات آموزش عالی در کشور هلند

 

تحصیل دندانپزشکی در هلند

تحصیل دندانپزشکی در هلند

به طور کلی، در کشور هلند 3 نوع موسسه آموزش عالی وجود دارد که عبارتند از:

دانشگاه های تحقیقاتی

که این موسسات اصلی آکادمیک برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری با تسهیلات و امکانات پیشرفته و اعضای هیئت علمی متشکل از محققین برجسته و شناخته شده در رشته های مختلف تحصیلی هستند.

دانشگاه های علوم کابردی

اینگونه موسسات به طور اختصاصی در رشته های کاربردی علوم و هنر متمرکز هستند.

موسسات آموزش بین المللی

این سیستم آموزش عالی به طور اختصاصی برای دانشجویان بین المللی در نظر گرفته می شود و بیشتر بر روی تبادل دانش فرهنگی متمرکز است. برای آشنایی بیشتر با دانشگاه های هلند به این مقاله مراجعه کنید.

مدارک مورد نیاز برای تحصیل در هلند

  • دارا بودن مدرک کارشناسی در رشته های مرتبط از دانشگاه های معتبر
  • ترجمه رسمی آخرین مدرک تحصیلی و ترجمه رسمی ریزنمرات آخرین مدرک تحصیلی.
  • رزومه
  • گذرنامه با اعتبار 6 ماهه
  • ویزای تحصیلی
  • انگیزه نامه (SOP)
  • علاوه بر مدارک بالا، معمولا پیش نیازهای تخصصی موردنیاز برای هر رشته در هر جایی می تواند بسیار متغیر باشد.

مدارک موردنیاز جهت دریافت پذیرش تحصیلی هلند

اکثر دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی در هلند برای ارسال مدارک موردنیاز دریافت پذیرش تحصیلی سامانه جداگانه ای مخصوص به خود را دارند که در آن نیاز به ارسال اصل مدارک و سوابق تحصیلی دیگر وجود ندارد و کافیست که اسکن هر مدرک موردنیاز را بصورت یک فایل الکترونیکی در سامانه موردنظر بارگذاری کنید. مهلت ارسال مدارک بسته به اینکه چه رشته ای را انتخاب کرده باشید متغیر است.

شرایط دریافت پذیرش تحصیلی

شانس دریافت پذیرش تحصیلی شما بستگی به عوامل مختلفی دارد عوامل مختلفی همچون نمره مدرک زبان انگلیسی، معدل آخرین مدرک تحصیلی، ریز نمرات و تعداد واحدهای گذرانده شده موردنیاز، ارتباط رشته کارشناسی و کارشناسی ارشد، ظرفیت پذیرش دانشجو در آن رشته در آن دانشگاه، داشتن سابقه کار مرتبط و… مدارکی از قبیل رزومه کاری ، سوابق کاری، مقالات چاپ شده و دوره های آموزشی گذرانده شده و… معمولا جزو مدارک موردنیاز اصلی برای دریافت پذیرش تحصیلی کشور هلند محسوب می شوند.

کار دانشجویی در زمان تحصیل در هلند

بر اساس قانون هلند، دانشجویان در هلند می توانند به صورت محدود تا 10 ساعت در هفته اجازه کار داشته باشند. دانشجویان همچنین در طول ماه های ژوئن، جولای و آگوست اجازه کار دارند.

در پایان

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید همه روزه از ساعات 9 الی 17 با موسسه حقوقی آوات تماس گرفته و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین می توانید فرم ارزیابی مهاجرتی ما را پر کنید و از طریق آن مشاوران ما تمام شرایط شما را بررسی کرده و با شما تماس می گیرند و راه کارهای لازم را به شما عزیزان بیان می کنند.

5/5 - (2 امتیاز)

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *