آذربایجان, ثبت شرکت

ثبت شرکت در جمهوری آذربایجان

شرایط ثبت شرکت در جمهوری آذربایجان

در این مطلب قصد داریم در رابطه با ثبت شرکت در آذربایجان صحبت کنیم. شرایط، مدارک، هزینه ها و انواع شرکت های قابل ثبت را نیز توضیح می دهیم. ثبت شرکت در کشور های مختلف که رشد اقتصادی خوبی دارند امکان پذیر است. در این مطلب به صورت خاص اطلاعات لازم درباره ثبت شرکت در جمهوری آذربایجان را مورد بررسی قرار می دهیم. با ما همراه باشید.

سرمایه گذاری خارجی یکی از راه هایی است که همیشه ریسک های فراوانی همراه خود دارد. از طرف دیگر اگر شرایط به درستی بررسی شده باشد و سرمایه گذاری نیز درست انجام شده باشد می تواند کمک فراوانی در کسب درآمد و افزایش اعتبار در دنیای تجارت به همراه داشته باشد. از آنجایی که سرمایه گذاری به شیوه های مختلفی امکان پذیر است، باید توجه کنید که متناسب سرمایه و تخصص خود یکی از روش های آن را انتخاب کنید.

چرا جمهوری آذربایجان را انتخاب کنیم؟

"شرایط

احتمالا این سوال در ذهن شما به وجود می آید که با وجود گزینه های بسیار بهتر در دنیا چرا باید یک فرد کشور آذربایجان و بازار سرمایه گذاری آن را به جهت ثبت شرکت در خارج از کشور برای سرمایه گذاری در یک محیط بین المللی انتخاب کند؟ در پاسخ به به این سوال می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • از نکات مهم ثبت شرکت در جمهوری آذربایجان، زمان مراحل ثبت شرکت است که در کشور آذربایجان 3 تا 7 روز می باشد.
  • نکته مثبت دیگر ثبت شرکت در این کشور نیروی کار بسیار ارزان آن نسبت به کشورهای اروپایی می باشد. از آن جایی که این کشور شاخص بیکاری پایینی دارد، شرایط برای کار در این کشور مناسب است.
  • یکی از مهم ترین دلایل انتخاب این کشور پایین تر بودن حداقل سرمایه لازم جهت ثبت شرکت در جمهوری آذربایجان نسبت به بسیاری از بازار های بین المللی دیگر در سرتاسر جهان است.
  • یکی از نکات مثبت ثبت شرکت در جمهوری آذربایجان، نزدیکی ایران به این کشور است. این موضوع می تواند برای افرادی که تمایل به سرمایه گذاری در آذربایجان را دارند، مهم باشد. تقریبا با سه ساعت رانندگی از مرز ایران تا مرز آذربایجان می توان به باکو رسید. همچنین فاصله هوایی از فرودگاه مهرآباد تا فرودگاه باکو تنها یک ساعت است.
  • نزدیکی فرهنگ مردم این شهر و با فرهنگ ایرانی هم از نظر فرهنگ غذایی و هم از نظر فرهنگ اخلاقی و رفتاری و ارزشی باعث می شود تا با کمترین سختی ممکن، افراد تازه وارد احساس راحتی کنند و کمتر حس کنند که در غربت هستند و از خانواده و کشور و مردم خود دور هستند.

شرایط ثبت شرکت در جمهوری آذربایجان

"شرایط

در بیشتر موارد قصد اصلی از سرمایه گذاری در یک کشور خارجی دریافت اقامت و شهروندی آن کشور است. اگر هدف شما نیز از ثبت شرکت در جمهوری آذربایجان در نهایت اخذ اقامت این کشور است، باید به این نکته توجه داشته باشید که حداقل سرمایه اولیه لازم که برای ثبت شرکت در جمهوری آذربایجان لازم دارید 500 هزار منات است. در زیر مواردی را که باید در ثبت شرکت در آذربایجان مورد توجه قرار دهید را بیان می کنیم:

  1. در صورت ثبت شرکت در جمهوری آذربایجان یک اقامت نامه یک ساله برای شما صادر می شود. این اقامت یک ساله برای سال دوم هم قابل تمدید است. بعد از گذشت دو اقامت یک ساله، می توانید اقدام به دریافت اقامت سه ساله آذربایجان کنید.
  2. یکی دیگر از نکاتی که باید مد نظر قرار دهید این است که در زمان ثبت شرکت در آذربایجان، باید مکان شرکت را مشخص کرده باشید. یکی از مدارکی که در زمان صدور مجوز ثبت شرکت در آذربایجان باید آماده باشد سند خرید یا اجاره نامه محل تاسیس شرکت است.
  3. نکته سوم در مورد ثبت شرکت در جمهوری آذربایجان این است که شرکت ثبت نمی شود مگر اینکه 5 نفر کارمند تمام وقت آذری الاصل و یا 10 نفر از شهروندان این کشور به صورت پاره وقت در این شرکت حضور داشته باشند. به طور کلی باید 80 درصد کارکنان شرکت های ثبت شده در جمهوری آذربایجان آذری و از شهروندان این کشور باشند.

مراحل ثبت شرکت در جمهوری آذربایجان

ابتدا باید مدارک لازم جهت دریافت فرم های لازم برای ثبت شرکت را آماده کنید. به مراجع ذیربط تحویل دهید تا فرم های لازم در اختیار شما قرار بگیرند، این مدارک شامل:

  • یک تقاضا نامه رسمی برای ثبت شرکت
  • مشخصات فردی موسس و یا موسسین شرکت
  • مطالعه مقررات ثبت شرکت در جمهوری آذربایجان
  • ارائه سند خرید و یا اجاره نامه محل شرکت که به عنوان آدرس قانونی شرکت در نظر گرفته می شود.
  • اخذ تاییدیه فعالیت
  • پرداخت هزینه های ثبت
  • دریافت فرم ثبت شرکت و تکمیل آن

پس از انجام مراحل باید مراحل ثبت شرکت در جمهوری آذربایجان را طی کنید. اگر اشکال و نقصی در مدارک شما موجود نباشد طی سه روز کاری شرکت شما ثبت می شود. همچنین می توانید فعالیت های مرتبط با نوع شرکتی که به ثبت رسانده اید را شروع کنید. مراحل ثبت شرکت به شرح زیر است:

  1. تکمیل فرم های مربوطه به زبان آذری ( اگر به زبان آذری تسلط کافی ندارید حتما از یک مترجم ماهر کمک بگیرید).
  2. ترجمه مدارک به زبان آذری و گرفتن تاییده صحت مدارک
  3. ارائه مدارک ثبت نام گواهینامه های شرکت
  4. افتتاح حساب بانکی در یکی از بانک های کشور آذربایجان و انتقال سرمایه اولیه شرکت حداکثر در طول مدت سه ماه از تاریخ درخواست ثبت

وظیفه ثبت شرکت در جمهوری آذربایجان به عهده اداره ثبت اسناد این کشور می باشد. کلیه مراحل بین 3 الی 7 روز انجام خواهد شد.


📌 برای مطالعه ی بیشتر به مقاله ی سرمایه گذاری در آذربایجان مراجعه کنید.


انواع شرکت های قابل ثبت در آذربایجان

  • شرکت با مسئولیت محدود

بیشترین تعداد شرکت های ثبت شده در کشور آذربایجان متعلق به شرکت با مسئولیت محدود است. شرکت با مسئولیت محدود توانایی تشکیل شرکت های کوچک و حتی با یک عضو را هم دارد. برای تاسیس این شرکت به سرمایه مشخصی نیاز نیست.

هریک از اعضا یا شرکای شرکت با توجه به میزان سرمایه خود می توانند در تاسیس شرکت سهیم شوند. هر شخص برای انتقال سهام خود به شخص ثالث باید رضایت کل اعضا را جلب کند. در صورت خروج یکی از اشخاص، سهام او باید به یک نفر داده شود یا بین کل اعضا پخش گردد.

  • شرکت سهامی عام

این شرکت به منظور انجام فعالیت های با وسعت بالا و سرمایه گذاری زیاد ایجاد می شود. سهام داران و شرکای این نوع شرکت می توانند هم شخص حقیقی و هم شخص حقوقی باشند. یعنی اینکه شرکت های دیگر هم می توانند در قالب سهام دار در کنار یکدیگر شرکت جدیدی به ثبت برسانند.

در شرکت سهامی عام میزان سود و زیان و مسئولیت هر شخص به میزان سهام او بستگی دارد. هر نوع انتقالی در این شرکت می تواند توسط هر شخصی صورت گیرد و به اجازه همه اعضا نیازی نیست. از آن جایی که تعداد اعضا در این نوع شرکت ها بالا می باشد و پای سرمایه های زیادی در میان است، تشکیل مجمع عمومی و تصمیم گیری به صورت گروهی ضروری می باشد.

  • شرکت سهامی خاص

بیشتر قوانین اجرایی این شرکت مانند شرکت سهامی عام می باشد، با این تفاوت که شرکت سهامی خاص کوچک تر و اعضای کمتری در خود جای داده است و هر سهام داری برای انتقال سهام خود به اجازه همه سهام داران نیاز دارد.


📌 مقاله پیشنهادی: راه های مهاجرت به آذربایجان


نکته مهم آخر

"شرایط

اگر از ثبت شرکت در جمهوری آذربایجان و سرمایه گذاری در این کشور هدف دریافت اقامت دائم آذربایجان را دارید، به اطلاعات دقیق و درستی درباره شرایط زندگی، تحصیل و کار در این کشور نیاز خواهید داشت. بنابراین قبل از تصمیم گیری به همه جوانب آن با دقت فکر کنید. در صورت امکان حتما از یک وکیل مجرب آشنا به فرایند های مهاجرت کمک بگیرید تا بتوانید تا جای ممکن از اتلاف هزینه مالی و زمانی خود جلوگیری کنید. ممکن است با کوچک ترین اشتباه ضرر های بزرگی در سرمایه گذاری برای شما اتفاق بیفتد.

شما می توانید برای دریافت مشاوره ثبت شرکت در اذربایجان از طریق راه های ارتباطی موجود در وب سایت با ما در ارتباط باشید. همچنین می توانید با تکمیل فرم ارزیابی منتظر تماس مشاوران موسسه مهاجرتی آوات باشید.

در پایان

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید همه روزه از ساعات 9 الی 17 با موسسه حقوقی آوات تماس گرفته و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین می توانید فرم ارزیابی مهاجرتی ما را پر کنید و از طریق آن مشاوران ما تمام شرایط شما را بررسی کرده و با شما تماس می گیرند و راه کارهای لازم را به شما عزیزان بیان می کنند.

5/5 - (2 امتیاز)

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *