تحصیلی, دانمارک

تحصیل پزشکی در دانمارک

تحصیل پزشکی در دانمارک

تحصیل پزشکی در دانمارک، مدارک لازم جهت پذیرش تحصیل پزشکی در کشور دانمارک، قوانین و مقررات تحصیل پزشکی در دانمارک، سوالات بسیار زیادی در زمینه های مختلف ذهن متقاضیان مهاجرت به اروپا، مخصوصا اقامت تحصیلی در کشور دانمارک را در بر گرفته است که، در این مقاله قصد داریم در خصوص تحصیل پزشکی در این کشور، مطالب و اطلاعات مختصری را به اشتراک بگذاریم. امیدواریم اطلاعات فوق برای شما عزیزان متقاضی مهاجرت مثمــر ثــمر واقع شده باشد.

تحصیل پزشکی در دانمارک

دانمارک یکی از کشور های اتحادیه اروپا و یکی از بهترین گزینه‌ها برای ادامه تحصیل و زندگی می‌باشد. این کشور نه‌تنها به کسانی که دارای مدرک رشته تحصیلی پزشکی در دانمارک را دارند، بلکه به سایر پزشکان ایرانی که با ویزای کاری به کشور دانمارک مهاجرت می‌کنند اقامت دائم می‌دهد. تحصیل در دانشگاه‌ های دانمارک در دو طبقه صورت می‌گیرد:

  • پذیرش در دانشگاه‌ های دولتی
  • پذیرش در دانشگاه‌ های خصوصی

پذیرش در رشته تحصیلی پزشکی در دانمارک، در دانشگاه‌ های خصوصی این کشور راحت‌تر از دانشگاه‌ های دولتی صورت می‌گیرد. اما همواره باید دقت داشت که این دانشگاه‌ها مورد تأیید وزارت علوم و تحقیقات ایران باشند. شهریه دانشگاه‌ های خصوصی در رشته تحصیلی پزشکی در دانمارک معمولاً بالا است و بورس تحصیلی اغلب، به افرادی با رزومه تحصیلی عالی تعلق می‌گیرد. با دریافت بورس تحصیلی، شما می‌توانید در تمام مدت، از تحصیل رایگان در این کشور بهره‌مند شوید. البته باید ذکر کرد که بورس‌ های تحصیلی به مقاطع فوق‌لیسانس و دکتری تعلق می‌گیرد و شما خواه‌ ناخواه در مقطع لیسانس مجبور به پرداخت هزینه می‌باشید.

بهترین دانشگاه‌ های پزشکی در کشور دانمارک

دانشجویان و دانش آموزان به دلایل مختلفی تمایل به تحصیل در دانمارک و بالأخص رشته تحصیلی پزشکی در دانمارک دارند. ازجمله این دلایل می‌توان به رتبه‌بندی بالای دانشگاه‌ های دانمارک در دنیا و در میان کشور های اسکاندیناوی اشاره کرد. ازجمله برترین دانشگاه این کشور، دانشگاه کپنهاگ و دانشگاه جنوبی دانمارک می‌باشند که سالیانه صدها دانشجوی بین‌المللی را در رشته‌ های مختلف مانند رشته تحصیلی پزشکی مورد پذیرش قرار می‌دهند. از جمله دانشگاه‌ های مطرح دانمارک در سطح جهانی می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • The Royal Danish Academy of Fine Arts
  • Aalborg University
  • Roskilde University
  • Aarhus University

این دانشگاه‌ها علاوه بر رشته تحصیلی پزشکی در دانمارک، سایر رشته‌ های علوم، مهندسی و هنر را نیز در برمی‌گیرد.

ازجمله شرایط ویژه‌ ای که دانش آموزان و دانشجویان را ترغیب به تحصیل رشته تحصیلی در دانمارک می‌کند این است که:

اغلب دانشگاه‌ های دانمارک، جهت رفاه حال دانشجویان بین‌المللی در رشته‌ های مختلف پزشکی و غیرپزشکی، بورس‌ های تحصیلی و اسکالرشیپ در نظر می‌گیرند. این ویژگی باعث سرازیر شدن چند صد دانشجوی بااستعداد به این دانشگاه شده و رقابت شدیدی بر سر گرفتن بورس‌ های تحصیلی در این دانشگاه‌ها وجود دارد.

یادگیری رسوم مردم دانمارک برای اغلب دانشجویان خارجی کاری آسان و لذت‌ بخش است، زیرا که دانمارک حکومتی پادشاهی و مردمی سنتی دارد، که زندگی اجتماعی آن‌ها خیلی دست خوش تغییر نمی‌شود.

هزینه زندگی در دانمارک

مهم‌ترین عامل برای هر دانشجوی خارجی که می‌خواهد در رشته تحصیلی پزشکی در کشور دانمارک تحصیل کند، هزینه زندگی فرد است. در این زمینه باید اذعان داشت که هزینه زندگی در دانمارک برخلاف بسیاری از کشور های اروپایی بسیار کم بوده و در حدود 700 الی 900 یورو در ماه می‌باشد. این مبلغ برای شهر های بزرگی مانند کپنهاگ کمی بیشتر شده و تا حدود 1200 یورو در ماه می‌رسد. البته باید یادآور شد که هزینه‌ های زندگی کاملاً به خود شخص بستگی داشته و می‌تواند بیشتر و یا کمتر از این مقدار باشد.

داشتن امید به زندگی و آرامش یکی از دلایل اصلی مهاجرت به دانمارک است. در سال 2016 این کشور به‌عنوان شادترین کشور دنیا انتخاب شد. دولت دانمارک سطح وسیعی از خدمات اجتماعی و رفاهی را در اختیار شهروندان خود قرار داده و امنیت در این کشور موج می‌زند. در دانمارک هر شخصی این آزادی عمل را داشته که هر نوع سبک زندگی که با قوانین در تضاد نباشد را برای خود انتخاب کند. این در صورتی است که تمامی مردم دانمارک این فرهنگ را پذیرفته و با سبک‌ های مختلف زندگی کنار آشنایی دارند.

نحوه پذیرش رشته تحصیلی پزشکی در دانمارک

رشته تحصیلی پزشکی در کشور دانمارک از مقطع دیپلم پذیرش‌شده و شامل دو بخش است. بخش اول آن سه‌ ساله بوده و دوره لیسانس پزشکی محسوب می‌شود و بخش دوم آن نیز بازهم سه‌ ساله بوده و فوق‌لیسانس پزشکی در نظر گرفته می‌شود. بعد از قبولی در هر دو مقطع و گذراندن دوره‌ های آموزشی در بیمارستان، دانشجویان این رشته مدرک پزشکی خود را دریافت کرده و به‌عنوان پزشک در بیمارستان‌ها و یا کلینیک‌ها مشغول به کار می‌شوند. تحصیل در دانمارک اغلب به‌ صورت زبان دانمارکی بوده و در برخی از دانشگاه‌ های بزرگ مانند کپنهاگ، دانشگاه جنوبی دانمارک و دانشگاه آرهوس برخی از دروس پزشکی را انگلیسی تدریس می‌کنند.

مهاجرت به دانمارک و تحصیل در رشته پزشکی در این کشور همیشه با سؤالاتی برای دانشجویان عزیز ایرانی همراه بوده است. سؤالاتی همانند این که آیا مدرک تحصیلی دانشگاه‌ های کشور دانمارک مورد تأیید وزارت علوم و تحقیقات ایران هستند یا خیر؟ در جواب این پرسش باید بیان داشت که اغلب دانشگاه‌ها این کشور از لحاظ علمی مورد تأیید بسیار از کشور های دنیا از جمله ایران است. در زیر فهرستی از دانشگاه‌ هایی که در رشته پزشکی، اقدام به پذیرش دانشجو می‌کنند و مورد تأیید وزارت علوم و تحقیقات ایران هستند را ذکر می‌کنیم.

  • University of Southern Denmark
  • Aalborg University
  • Roskilde University
  • Aarhus University
  • Technical University of Denmark
  • University of Southern Denmark
  • Copenhagen business School
  • University of Copenhagen

مدارک لازم برای پذیرش در مقطع لیسانس (رشته تحصیلی پزشکی)

مدارک مورد نیاز برای پذیرش در رشته تحصیلی دانمارک شامل مدرک دیپلم می‌باشد. این مدرک باید معادل مدرک دیپلم در دانمارک بوده و در غیر این صورت گاهی ممکن است لازم باشد که شخص 1 الی 2 سال را در دانشگاه‌ های این کشور بگذراند تا بتواند مدرک معادل دیپلم دانمارک را دریافت نماید. همچنین داشتن مدرک زبان آیلتس یا تافل برای پذیرش رشته تحصیلی پزشکی در دانمارک بسیار ضروری است. سطح این دو مدرک باید B یا A باشد. این دو سطح معادل نمرات 5.6 الی 7 در آزمون آیلتس است.

یکی از مزیت‌ های تحصیل در دانمارک این است که این کشور برای دانشجویان بین‌المللی، امکان یادگیری زبان دانمارکی را به‌ صورت رایگان در نظر گرفته است. دانشجویان با استفاده از یک کورس مطالعاتی می‌توانند پس از یادگیری زبان انگلیسی در کلاس‌ های زبان دانمارکی شرکت کرده و زبان این کشور را یاد بگیرند.

مقاله پیشنهادی: ویزای تحصیلی دانمارک

گرین کارت کشور دانمارک

یکی از دلایلی که بسیاری از دانشجویان را، راغب به رشته تحصیلی پزشکی در دانمارک می‌کند، دریافت گرین کارت این کشور می‌باشد. بر اساس سیستم امتیازبندی در این کشوراین است که هر شخصی که دارای 100 امتیاز باشد، می‌تواند گرین کارت دانمارک را دریافت نماید. این در صورتی است که داشتن مدرک پزشکی از این کشور خود به‌ تنهایی 80 امتیاز داشته و اشخاص باید فقط برای 20 امتیاز دیگر آن، تلاش کنند. اما باید گفت که تمامی این شرایط برای سال 2016 و قبل از آن بوده است. در حال حاضر باید ذکر کرد که دریافت گرین کارت به این طریق امکان‌پذیر نیست. بنابراین دانشجویان عزیزی که با تحصیل قصد داشتند که گرین کارت را دریافت نمایند، باید به فکر راه چاره‌ای دیگر باشند.

در پایان

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید همه روزه از ساعات 9 الی 17 با موسسه حقوقی آوات تماس گرفته و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین می توانید فرم ارزیابی مهاجرتی ما را پر کنید و از طریق آن مشاوران ما تمام شرایط شما را بررسی کرده و با شما تماس می گیرند و راه کارهای لازم را به شما عزیزان بیان می کنند.

به این نوشته امتیاز بدهید post

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *