مالتا

شرایط و راه های مهاجرت به مالتا

شرایط و راه های مهاجرت به مالتا

اگر جزء افرادی هستید که قصد مهاجرت به مالتا یا جمهوری مالت را دارید، به هیچ وجه این مقاله از سایت آوات را از دست ندهید. در این مقاله قصد داریم، شما را با راه های مهاجرت به مالتا در سال 2023 آشنا کنیم. در پایان این مقاله می توانید با توجه به شرایط، بودجه و… که دارید و در نظر گرفتن شرایط مهاجرت به کشور مالتا از طریق هر یک از راه های موجود، بهترین، کم هزینه ترین و آسان ترین راه مهاجرتتان به این کشور را انتخاب نمایید.

نگاهی به کشور مالتا

مالتا یا جمهوری مالت یکی از کشور های بسیار کوچک اروپایی واقع شده در جنوب اروپا می باشد که از چند جزیره تشکیل شده است. اگر بخواهیم کمی دقیق تر شما را با موقعیت جغرافیایی این کشور آشنا کنیم، می توانیم بگوییم مالتا بین قاره اروپا و آفریقا، در دریای مدیترانه، نزدیک سواحل جنوبی ایتالیا، واقع شده. همین مسئله یکی از دلایلی است که هر ساله تعداد قابل توجهی از مهاجران، این کشور را به عنوان کشور مقصد خود انتخاب می کنند. البته این موضوع در رونق گردشگری این کشور نیز تاثیر داشته است.

این کشور از جمله مقاصد توریستی محبوب در جهان نیز می باشد. در واقع با توجه به آب و هوای گرم و مناسبش، مناظر خیره کننده اش و… علاوه بر گردشگران، هر ساله فیلم سازان و بازیگران بسیاری برای تولید فیلم هایشان به این کشور سفر می کنند.

جمهوری مالت تا کمتر از 50 سال پیش، تحت استعمار انگلستان بوده است. اما حالا نزدیک به نیم قرن است که به عنوان کشوری مستقل، فعالیت می کند. نظام حکومتی این کشور جمهوری است. سیستم اقتصادی مالتا در واقع یک سیستم مختلط است، که شامل انواع آزادی خصوصی، همراه با برنامه‌ ریزی متمرکز اقتصادی و مقررات دولتی می شود. به طور کلی مالتا ویژگی های خاص بسیاری دارد که باعث شده این کشور به یکی از محبوب ترین کشور های جهان تبدیل شود.

ویژگی های کشور مالتا

برخی از ویژگی های منحصر به فرد جمهوری مالت عبارتند از:

  • این کشور از سواحل زیبا و دریای بی نظیری برخودار است و هر فردی در هر جای مالتا که باشد حداکثر 20 دقیقه با آن فاصله دارد.
  • سفر به سایر کشور های جهان از این کشور بسیار آسان است و هر فردی در هر جای جزیره که باشد به راحتی می تواند به فرودگاه بین المللی جمهوری مالت دسترسی پیدا کند.
  • موقعیت جغرافیایی خاص این کشور، باعث شده تا زندگی در آن برای کارمندان، کارفرمایان، سرمایه گذاران و… مزایای بسیاری داشته باشد.
  • هر کسی با زندگی در مالتا و مشاهده مناظر جذاب، خانه های قدیمی، بالکن های رنگارنگ خانه و…، همچنین خوردن غذاهای سنتی و خوشمزه این کشور، می تواند از زندگی خود لذت ببرد.
  • و…

چرا مالتا را برای مهاجرت انتخاب کنیم؟

تا اواسط دهه 1960 اقتصاد مالت به شدت به حضور نظامی بریتانیا در مالت وابسته بود. کنترل های واردات و سرمایه که تا نیمه دوم دهه 1980 گسترده بود، به تدریج در طول دهه 1990 برچیده شد. این امر مالتا را به سمت یک اقتصاد مبتنی بر بازار سوق داد. زیرا دولت مالتا سیاست خصوصی سازی تدریجی را از سال 1999 دنبال کرد و کنترل سرمایه به طور کامل برداشته شد. مالت در سال 2004 به اتحادیه اروپا (EU) ملحق شد. اکنون نیز اقتصاد مالتا در حال پیشرفت بوده و هر لحظه این کشور به کشوری مستقل نزدیک‌ تر می‌ شود.

علاوه بر بحث سیاسی و اقتصادب، سیستم آموزشی مالت دارای رتبه بسیار بالایی است. در حالی که مدارس بین‌ المللی برنامه‌ های درسی مختلفی را ارائه می‌ کنند، مالتا عمدتاً از برنامه درسی بریتانیا پیروی می‌ کند. یعنی کودکان طیف گسترده‌ ای از موضوعات را مطالعه می‌ کنند و امتحانات میان ترم و نهایی دارند. همچنین سیستم آموزشی این کشور، از چهار مرحله تشکیل شده است: آموزش پیش دبستانی (سنین سه تا پنج سال)، ابتدایی (سنین پنج تا 11 سال)، متوسطه (سنین 11 تا 18 سال) و آموزش عالی. (حضور در مدرسه تا سن 16 سالگی اجباری است.)

بدون شک امنیت یکی از مهم ترین نکاتی است که هنگام انتخاب کشور مقصد، باید به آن دقت کنید. این کشور کوچک از امنیت بالایی برخوردار است. آرامش دلپذیر و هوای پاک حاکم بر مالتا، این کشور را به طور شگفت انگیزی منحصر به فرد می کند. همه این ها می توانند دلایلی قانع کننده برای مهاجرانی باشند که تصمیم به مهاجرت به مالتا را دارند.

راه های مهاجرت به مالتا

راه های مختلفی برای مهاجرت به هر کشوری وجود دارد و مالتا نیز از این قاعده پیروی می کند. به طور کلی از آنجایی که مالتا تنها چند سال است که به عضویت اتحادیه اروپا درآمده، شرایط مهاجرت به این کشور آسان تر و راحت تر از مهاجرت به سایر کشور های اروپایی است. ما در این مقاله قصد داریم، شما را با رایج ترین و آسان ترین راه های مهاجرت به مالتا آشنا کنیم:

مهاجرت از طریق تحصیل:

مهاجرت از طریق تحصیل، یکی از راه های مهاجرت به جمهوری مالت می باشد. شاید برایتان جالب باشد که بدانید این کشور با توجه به وسعت کمی که دارد، از مدارس و دانشگاه های محدودی برخودار می باشد. با این وجود سیستم آموزشی با کیفیت، تحصیل با هزینه ای مقرون به صرفه و… باعث شده تا افراد بسیاری این کشور را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب کنند.

مهاجرانی که قصد تحصیل در این کشور را دارند، می توانند با اخذ ویزای تحصیلی مالتا به این کشور نقل مکان کنند. اخذ این ویزای مالتا، شرایط به خصوصی دارد که یکی از مهم ترین آن ها اخذ پذیرش از دانشگاه های موجود در این کشور است.

این ویزا برای دوره های بیش از 3 ماه معتبر است. اگر دوره بیش از 90 روز طول بکشد، دانشجویان بین المللی می توانند در مالتا علاوه بر تحصیل، به کار نیز بپردازند. البته کار در مالتا برای مهاجرانی که از طریق تحصیل مهاجرت می کنند، دارای محدودیت هایی است. به طور مثال دانشجویان انگلیسی در مالتا از هفته سیزدهم اجازه کار دارند.

دانشجویان بین المللی مجاز به کار قانونی برای حداکثر 20 ساعت در هفته هستند. حداقل دستمزد در مالتا تقریباً 4.60 یورو در ساعت است.

برای کسب اطلاعات در خصوص شرایط اخذ ویزای تحصیلی این کشور می توانید مقاله ویزای تحصیلی مالتا را مطالعه فرمایید.

مهاجرت از طریق سرمایه گذاری:

یکی از بهترین راه‌ های مهاجرت به مالتا، اخذ ویزای سرمایه گذاری یا ویزای طلایی مالتا می‌ باشد. این ویزا به افراد اجازه می‌ دهد با سرمایه‌ گذاری قابل توجهی در مالتا، طی یک تا سه سال پاسپورت مالتا را دریافت کنند.

برای دریافت پاسپورت جمهوری مالت در یک سال، باید حداقل 750 هزار یورو در صندوق توسعه ملی سرمایه گذاری کنید. با سرمایه گذاری 600 هزار یورویی نیز، پس از سه سال می توانید پاسپورت مالتا را دریافت نمایید.

این کشور، به متقاضیانی که از طریق سرمایه گذاری به این کشور نقل مکان می کنند، خدمات ویژه ای ارائه می دهد. برای استفاده از این خدمات استثنایی شما و خانواده‌ تان باید تا زمانی که واجد شرایط شهروندی این شوید، در مالتا زندگی کنید. چنین شرایطی باعث می شود نا خواسته مجبور شوید بخشی از سرمایه خود را در املاک این کشور، قرار دهید.

برای مهاجرت از طریق خرید ملک، ثبت شرکت و… در مالتا می توانید از خدمات مجموعه ما استفاده فرمایید. همچنین می توانید در این حوزه از کارشناسان مجرب آوات مشاوره دریافت کنید.

مهاجرت از طریق کار:

مهاجرت از طریق کار می تواند یکی از راه های مهاجرت به کشور مالتا باشد. درست است که پیدا کردن کار در این کشور کمی دشوار است اما غیر ممکن نیست.

اگر بتوانید در این کشور شغلی پیدا کنید و از سایر شرایط تعیین شده برخودار باشید، حتی از طریق مهاجرت کاری به این کشور می توانید اقامت دائم مالتا را به دست آورید.

حتی دانشجویانی که در این کشور فارغ التحصیل می شوند، می توانند با ورود به بازار کار این کشور، تابعیت و اقامت دائم این کشور را به دست آورند.

مهاجرت از طریق ازدواج:

مهاجرت از طریق ازدواج از دیگر راه های مهاجرت به این کشور می باشد. برای مهاجرت از این طریق لازم است که ویزای ازدواج مالتا را دریافت نمایید. اخذ این ویزا نیز نیازمند ازدواج با فردی مالتایی یا فردی که اقامت دائم این کشور را داشته باشد، است.

البته جلب رضایت افسر ویزا از دیگر شرایط مهم اخذ این ویزا می باشد. در واقع برای جلب رضایت افسر ویزا متقاضی باید اثبات کند که ازدواج صورت گرفته سوری نبوده و دو طرف به یکدیگر علاقه دارند. همچنین در برخی مواقع از طریقه آشنایی آن‌ ها و مدارکی مستندوار که مبنی بر علاقه دو طرف باشد، درخواست می‌ شود.

مدارک مورد نیاز برای اخذ هر یک از ویزا های مالتا

به طور کلی مدارک مورد نیاز برای هر نوع مهاجرت به مالتا، به شرح زیر است:

  • مدارک بیمه سلامت
  • اصل گواهی ترخیص پلیس
  • اصل معرفی نامه بانکی (حداکثر 6 ماه)
  • گواهی پزشکی
  • تعهد خرید ملک
  • تعهد اجاره ملک
  • تعهد به واریز کل سهم
  • سوگندنامه حمایت از افراد تحت تکفل
  • کپی تایید شده پاسپورت
  • اصل یا کپی گواهی شده شناسنامه (در صورت وجود)
  • اصل یا کپی گواهی ازدواج (در صورت وجود)
  • شش عکس سایز پاسپورت
  • بیانیه منبع وجوه

لازم به ذکر است تکمیل بودن مدارک قید شده بسیار حائز اهمیت بوده و هر گونه کاستی در این مدارک موجب تاخیر یا ریجکت متقاضی می شود. همچنین در نظر داشته باشید که با توجه به راهی که از آن به این کشور مهاجرت می کنید، شرایط خاصی که دارید و… می تواند باعث شود علاوه بر این مدارک، مدارک دیگری نیز از شما خواسته شود.

مدارکی که باید برای مهاجرت به مالتا ارائه دهید:

در خصوص مدارک این نکات را در نظر داشته باشید که…

  • گذرنامه و کپی ویزای قبلی شما با اعتبار حداقل 3 ماه پس از تاریخ بازگشت لازم است.
  • پاسپورت شما باید حداقل دو صفحه خالی داشته باشد.
  • تاییدیه بیمه پزشکی مسافرتی با پوشش حداقل 30000 یورو در مالتا و کل منطقه شینگن، از مدارک مهم است.
  • نامه پوششی ویزا که هدف از نقل مکان به مالتا و برنامه شما در این کشور را بیان می کند، حتما باید ارائه شود.
  • گواهی وضعیت مدنی (گواهی ازدواج، گواهی تولد فرزندان، گواهی فوت همسر، کارت سهمیه در صورت وجود)، جز مدارک ضروری می باشد.
  • اثبات تمکن مالی کافی برای مدت اقامت در مالتا، نقش مهمی در نتیجه درخواستتان دارد.

روند کلی اخذ ویزاهای مالتا برای مهاجرت به این کشور

  1. فرم درخواست ویزای مالتا را دانلود کرده و آن را کامل و صمیمانه پر کنید. همچنین می توانید فرم درخواست ویزای مالتا را به صورت الکترونیکی پر کنید و سپس یک نسخه چاپی چاپ کنید. (راه دیگر برای دریافت این فرم مراجعه به سفارت های مالتا در کشور خود می باشد.) 2 قطعه عکس باید به فرم پیوست شود. عکس باید با سایز گذرنامه باشد و یک عکس جدید از کل چهره با پس زمینه روشن لازم است.
  2. بعد از تکمیل و ارسال فرم، باید مدارکتان را ارائه دهید.
  3. پس از ارائه مدارک، هزینه مربوط به درخواستتان را بپردازید و در صورت لزوم نسبت به انجام مصاحبه و تکمیل اطلاعات بیومتریک اقدام کنید.
  4. منتظر بمانید تا درخواستتان مورد پردازش قرار بگیرد و نتیجه به شما اعلام شود. این مدت با توجه به عوامل مختلفی، می تواند برای هر متقاضی متفاوت باشد.

مهاجرت به کشور مالتا با اخذ هر یک از ویزاهای این کشور

  • اگر تبعه اتحادیه اروپا، منطقه اقتصادی اروپا، سوئیس یا یکی از اعضای خانواده یک تبعه اتحادیه اروپا یا سوئیس باشید، هیچ هزینه ای بابت درخواست خود نخواهید پرداخت.
  • اگر سند اقامت شما به هر دلیلی از بین رفته باشد، باید هزینه‌هایی به شرح زیر پرداخت کنید:
    1. سند گم شده، دزدیده یا از بین رفته: 20 یورو
    2. سند مخدوش: 15 یورو
    3. اتباع غیر اتحادیه اروپا باید مبلغ 25 یورو بپردازند که به متقاضی حق داشتن مدرکی را می دهد که دوره یک ساله یا بخشی از آن را پوشش می دهد.
    4. اگر با یک تبعه مالتی ازدواج کرده اید و از وضعیت فرد معاف برخوردار هستید، از پرداخت هزینه معاف هستید.
    5. ساکنان بلندمدت ملزم به پرداخت هزینه برای مجوز پنج ساله هستند که در صورت درخواست مبلغ 125 یورو است.
    6. اگر از حمایت بین المللی برخوردار هستید و به تازگی از بازداشت آزاد شده اید، از پرداخت هزینه معاف هستید.
  • مالتا کشوری در منطقه شنگن است. این منطقه گروهی از کشورهایی است که از کنترل گذرنامه و مهاجرت در مرزهای مشترک خود خلاص شده اند. افرادی که به مناطق شنگن و از مناطق شنگن سفر می‌ کنند نیازی به بررسی گذرنامه خود در مرزها نخواهند داشت. اما در هر زمان از سفر، پلیس مهاجرت ممکن است درخواست بررسی مدارک کند.
  • برنامه اقامت جهانی مالت (MGRP) به اتباع غیر اتحادیه اروپا / EEA / سوئیس اجازه می دهد تا وضعیت مالیاتی خاصی کسب کنند. این برنامه برای متقاضیانی است که به دنبال خرید ملک با ارزش بالا در مالتا هستند و در عین حال از وضعیت مالیاتی ویژه و مجوز اقامت بهره مند می شوند.

در پایان

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید همه روزه از ساعات 9 الی 17 با موسسه حقوقی آوات تماس گرفته و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین می توانید فرم ارزیابی مهاجرتی ما را پر کنید و از طریق آن مشاوران ما تمام شرایط شما را بررسی کرده و با شما تماس می گیرند و راه کارهای لازم را به شما عزیزان بیان می کنند.

 

سوالات متداول

1. آیا برای درخواست اقامت به کمک حرفه ای نیاز دارم؟

  • این فرآیند می‌ تواند زمان‌ بر باشد، بنابراین اگر می خواهید در زمان کوتاهی به مالتا مهاجرت کنید، حتما بهتر است که از افراد حرفه ای حوزه مهاجرت کمک بگیرید.

3. بهترین و رایج ترین راه برای مهاجرت به کشور مالتا، کدام راه است؟

  • به طور کلی مهاجرت از طریق سرمایه گذاری و مهاجرت از طریق تحصیل دو تا از بهترین راه های مهاجرت به این کشور می باشند.

اگر سوالی در خصوص مهاجرت به جمهوری مالت دارید، می توانید آن را در پایان این مقاله با ما به اشتراک بگذارید.

به این نوشته امتیاز بدهید post

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *