ثبت شرکت, گرجستان

ثبت شرکت در گرجستان همراه با اخذ اقامت

ثبت شرکت در گرجستان

ثبت شرکت در گرجستان یکی از راه های اخذ اقامت این کشور است. راه های دیگر اخذ اقامت گرجستان، اقامت تحصیلی گرجستان، اقامت کاری گرجستان، اقامت از طریق خرید ملک و ازدواج می باشد. برای آن که بتوانید اخذ اقامت گرجستان از طریق ثبت شرکت را کسب کنید باید قبل از هر اقدام ابتدا با مشاورین و کارشناسان مجرب موسسه مشورت نمایید چرا که ثبت شرکت در گرجستان دارای قوانین و شرایط خاصی می باشد که اگر بدون اطلاع از آن ها گام در این مسیر بگذارید شاهد شکست در برنامه ریزی خود خواهید شد.

به همین خاطر بهتر است قبل از هر اقدام ابتدا شرایط خود و نوع فعالیت تجاری خود را با کارشناسان موسسه در میان بگذارید تا با توجه به شرایط شما بتوانند سریع ترین راه را برایتان پیشنهاد نمایند.

اخذ اقامت گرجستان از طریق ثبت شرکت

اخذ اقامت گرجستان از طریق ثبت شرکت برای افرادی که می توانند شرکت فعالی را در این کشور بر پا نمایند میسر می باشد و در صورتی که شرکت دارای فعالیت نباشد و در اداره مالیاتی به ثبت نرسیده باشد، غیر فعال به حساب آمده و فرد نمی تواند برای اخذ اقامت گرجستان از طریق ثبت شرکت اقدام نماید.

چگونه در گرجستان ثبت شرکت کنیم؟

برای اخذ اقامت گرجستان از طریق ثبت شرکت، باید ابتدا بدانیم که چگونه در گرجستان ثبت شرکت کنیم، برای این امر باید مراحل انجام ثبت شرکت در گرجستان را دانسته و طبق قوانین و مقررات اصول کار را انجام دهیم.

قبل از انجام ثبت شرکت در گرجستان باید ابتدا نوع ساختار شرکتی خود را با توجه به نوع فعالیت تجاری مشخص نمایید که اصولا برای کسب و کارهای کوچک از ثبت شرکت با مسئولیت محدود استفاده می شود.

یکی از محبوب ترین نوع ساختارهای شرکتی در گرجستان از نوع مسئولیت محدود می باشد، شما می توانید از طریق شرکت با مسئولیت محدود طیف عظیمی از تجارت ها و مشاغل را که شامل این موضوع می شود انتخاب کرده و در مسیر موفقیت گام بردارید.

اگر می خواهید کسب کار خود را در زمینه پخش و توزیع دارو یا تولید و توزیع در گرجستان گسترش دهید باید مجوزهای لازم در این زمینه را از اداره کار این کشور اخذ نمایید، اما در باقی مشاغل مانند راه اندازی رستوران، کافی شاپ و… باید با اخذ پروانه جنرال تردینگ اقدام به راه اندازی کسب کار و حرفه تخصصی خود نمایید.

مراحل ثبت شرکت در گرجستان

  • انتخاب نوع ساختار شرکتی و دریافت پروانه جنرال تردینگ
  • مشخص نمودن آدرس معتبر برای شرکت
  • انتخاب نامی مناسب برای شرکت
  • مهر و لوگوی طراحی شده و ثبت شده برای شرکت
  • گرفتن کد مالیاتی که یکی از ضروری ترین مراحل می باشد
  • تهیه و تنظیم اساسنامه شرکت که توسط وکیل رسمی و در دفاتر رسمی به ثبت رسیده باشد
  • افتتاح حساب بانکی با نام شخص و یا شرکت

کشور گرجستان به عنوان یکی از مناسب ترین کشورها برای سرمایه گذاری از طریق ثبت شرکت در دنیا معرفی شده است و بهتر است بدانید که این کشور در سال 2010 میلادی در رتبه یازدهم از لحاظ سهولت در سرمایه گذاری و ثبت شرکت در دنیا قرار گرفته است، اما با این وجود باید بدانید که به ثبت رساندن شرکتی در کشوری مانند گرجستان اگرچه امری ساده و راحت است اما پیچیدگی های خود را دارد و باید در این راستا از افراد مجرب و متخصص راهنمایی گرفت.

مدارک لازم برای ثبت شرکت

یکی از مهمترین مراحل ثبت شرکت، تکمیل مدارک لازم برای ثبت شرکت می باشد چرا که برای به ثبت رساندن شرکت باید تمامی مدارک مورد نیاز کامل بوده باشد تا در این مسیر مشکلات نقص مدارک دشواری هایی را به وجود نیاورد.

مدارکی که برای ثبت شرکت مورد نیاز می باشد، در ابتدا میزان سرمایه اولیه است که با توجه به نوع فعالیت شما مشخص می گردد، داشتن اجاره نامه و یا سند ملک خریداری شده که مشخص نماید فعالیت شرکت در چه محلی شروع می گردد نیز به عنوان اصل مهم دیگری نیز عنوان می شود.

یکی دیگر از مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت ارائه اساسنامه می باشد که در آن باید تعداد سرمایه گذاران و سهامدارن به همراه میزان سرمایه اولیه هر کدام مشخص گردد و باید مدیریت از بین آن ها انتخاب و مشخص شود.

مقاله پیشنهادی: راه های اخذ اقامت گرجستان

هزینه ثبت شرکت در گرجستان چقدر است؟

همانطور که گفتیم می توانید اخذ اقامت گرجستان از طریق ثبت شرکت را بدست آورید، اما برای رسیدن به این امر باید ابتدا شرکت خود را با توجه به قوانین کار و تجارت این کشور به ثبت رسانید، برای به ثبت رساندن شرکت باید این موضوع را بدانید که هزینه ثبت شرکت چقدر است و آیا از عهده پرداخت آن برخواهید آمد و یا خیر.

میزان هزینه ثبت شرکت با توجه به شهر، نوع فعالیت، سطح شرکت و… متفاوت می باشد. نکته ای که در اینجا شایان ذکر می باشد این است که به هیچ عنوان نباید در این میان گول افراد سود جو و فرصت طلبی که مبالغ کم به شما پیشنهاد می دهند را بخوردید چرا که این افراد در میانه راه شما را تنها خواهند گذاشت.

ثبت شرکت در گرجستان

بهتر است بدانید که سرمایه گذاری در کشور گرجستان هم رده با کشور استرالیا می باشد و این امکان وجود دارد که ملکیت صد در صد برای سرمایه گذاران خارجی وجود داشته باشد و محدودیتی در این زمینه نداشته باشند به همین خاطر متقاضیان ثبت شرکت در گرجستان روز به روز در حال افزایش می باشند.

ثبت شرکت در گرجستان به راحتی و به وسیله کمک گرفتن از یک مترجم قابل انجام می باشد اما باید این نکته را به خاطر داشته باشید که هر هدف بزرگی که در سر دارید نیازمند برنامه ریزی می باشد تا راه موفقیت را بر اساس آن طی کنید و زمانی که شما نیاز به برنامه ریزی اقتصادی و پولی دارید بهتر است که از یک وکیل مجرب و خبره در این باره بهره مند شوید.

انواع شرکت قابل ثبت در گرجستان

  • ثبت شرکت در گرجستان با مسئولیت محدود
  • ثبت شرکت در گرجستان به صورت سهامی
  • ثبت شرکت در گرجستان به صورت تضامنی
  • ثبت شرکت در گرجستان به صورت سرمایه گذاری

یکی از رایج ترین نوع ساختار های شرکتی، ثبت شرکت با مسئولیت محدود می باشد که در سراسر دنیا این نهاد شرکتی دارای محبوبیت نیز می باشد. این نوع شرکت ها برای کسب و کارهای کوچک مناسب می باشد و هر سهامدار با توجه به میزان سهامی که دارد دارای تعهدات می باشد.

این نوع شرکت ها می تواند هم به صورت فردی و هم به وسیله شریک تاسیس گردد، این نوع شرکت ها در کشور گرجستان به فراوانی یافت می گردد و می توان گفت که 90 درصد از شرکت های ثبت شده در گرجستان به صورت مسئولیت محدود می باشند.

زمانی که شما ثبت شرکت در گرجستان را انجام می دهید در واقع مجموعه ی گسترده ای از مشاغل و تجارت را می توانید انجام دهید، زمانی که پروانه کار شما صادر می گردد در واقع شما می توانید به صورت جنرال تریدینگ فعالیت کنید، به زبان ساده تر می توان این گونه بیان کرد که زمانی که این پروانه را داشته باشید می توانید از طریق ثبت شرکت در گرجستان هر شغلی که مد نظر دارید را ادامه دهید.

البته یک شغل به هیچ عنوان امکان فعالیت در آن بدون مجوز لازم از اداره بهداشت انجام نمی شود و آن هم تولید و توزیع دارو می باشد که حتما باید زیر نظر وزارت بهداشت انجام گیرد، اما دیگر شغل ها محدودیتی نخواهند داشت و می توانید به راحتی آنها را انجام دهید.

مراحل ثبت شرکت در گرجستان

برای انجام مراحل ثبت شرکت بهتر است که یک برنامه ریزی دقیق انجام گرفته باشد تا موفقیت در این مسیر نسیب شما شود، اگرچه ثبت شرکت به سهولت انجام می گیرد اما توجه داشته باشید که این سهولت برای افرادی می باشد که تجربه کافی در این زمینه را داشته باشند.

در مرحله اول که گفته شد باید ساختار مناسبی را برای شرکت انتخاب نمایید و بعد از آن فرم های مربوط به ثبت شرکت را تهیه و تکمیل کنید و برای وزارت کار ارسال نمایید. بعد از آن باید برای شرکت نامی مناسب انتخاب کنید و بعد از تایید نام برای شما رزرو خواهد شد. همچنین باید برای شرکت لوگو طراحی کنید و مهر شرکت را بسازید.

محلی را باید به عنوان محل کار و شرکت مشخص نمایید و آدرس و تلفن و فکس را باید به ثبت برسانید و در اساسنامه شرکت آنها را ذکر کنید. توجه داشته باشید که تهیه اساسنامه شرکت ضروری می باشد و باید در آن نام مدیر عامل و تعداد سهامداران مشخص شده باشد و ساعات کاری، میزان حقوق و دستمزد و همچنین خرید و فروش سهام و چگونگی منحل کردن شرکت نیز باید در اساسنامه ذکر شود.

یکی از مراحل مهم در ثبت شرکت در گرجستان صادر شدن کد شناسایی مالیاتی می باشد. شما باید با ارائه مدارک درخواست خود را به اداره مالیات کشور گرجستان بدهید تا برای شما کد شناسایی مالیاتی صادر گردد و اگر شما این کد را نداشته باشید نمی توانید به فعالیت تجاری در گرجستان مشغول شوید.

نکته مهم دیگر این می باشد که تنظیم اساسنامه شرکت باید در دفاتر رسمی انجام گیرد و به دو زبان انگلیسی و گرجی نیز ترجمه شود و در آن باید کلیه قوانین شرکت ذکر شده باشد.

نکات مهم در خصوص اخذ اقامت گرجستان از طریق ثبت شرکت

زمانی که بخواهید اقامت گرجستان از طریق ثبت شرکت را اخذ نمایید باید این نکات را رعایت کنید تا برای شما مشکلی در دریافت اقامت دائم پیش نیایید. یکی از این موارد این می باشد که برای شرکت خود زمانی که نیروی کاری استخدام می کنید باید توجه داشته باشید که حقوق و دستمزد پرسنل را باید طبق وزارت کار گرجستان پرداخت نمایید و در کنار آن باید بیمه پرسنل را به صورت ماهانه پرداخت کنید و تحد پوشش بیمه قرار دهید.

زمانی که نیروی کاری را استخدام می کنید این نکته را باید به خاطر داشته باشید که باید مالیات این پرسنل سر وقت پرداخت شود وگرنهدر گرفتن اقامت دائم گرجستان به مشکل برخورد خواهید کرد.

مزایای ثبت شرکت در گرجستان

  • شما با ثبت شرکت این امکان را خواهید داشت که به بازارهای جهانی دسترسی پیدا کنید.
  • می توانید از طریق ثبت شرکت اقامت دائم این کشور را اخذ نمایید.
  • امید می رود که کشور گرجستان در چند سال دیگر به اتحادیه اروپا بپیوندد.
  • از مشکلاتی مانند تحریم برای همیشه راحت خواهید شد.
  • شما می توانید مالکیت صد در صد را در ثبت شرکت در گرجستان داشته باشید.
  • از خدمات رفاهی و درمانی این کشور برخوردار خواهید شد.
  • زندگی در کشور زیبا و با آب و هوایی عالی را تجربه خواهید کرد.
  • این کشور دارای رشد اقتصادی بسیاری می باشد و این سبب پیشرفت شما خواهد بود
  • می توانید بعد از چند سال پاسپورت دوم خود را دریافت کنید.
  • به راحتی می توانید به هر کجای دنیا که می خواهید سفر کنید.

یکی دیگر از روش هایی که می توانید فعالیت تجاری خود را در این کشور رونق بخشد از طریق تاسیس شعبه در گرجستان می باشد. زمانی که شما یک شرکت در کشوری دارید و حداقل دو سال از تاسیس شرکت گذشته باشد و فعالیت تجاری خوبی را رونق داده باشید می توانید برای گسترش فعالیت تجاری خود یک شعبه از شرکت مادر در گرجستان تاسیس نمایید که این شرکت شعبه با توجه به قوانین کار در گرجستان اداره می گردد.

طبق قوانینی که وجود دارد شرکت شعبه هیچ گونه مسئولیتی در قبال خرید ها، فروش ها و قرارداد ها نخواهد داشت و طرف اصلی قرارداد ها و خرید و فروش ها شرکت مادر می باشد.

در پایان

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید همه روزه از ساعات 9 الی 17 با موسسه حقوقی آوات تماس گرفته و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین می توانید فرم ارزیابی مهاجرتی ما را پر کنید و از طریق آن مشاوران ما تمام شرایط شما را بررسی کرده و با شما تماس می گیرند و راه کارهای لازم را به شما عزیزان بیان می کنند.

به این نوشته امتیاز بدهید post

نوشته های مرتبط

  1. غلامرضا محمدزاده گفت:

    سلام لطفا بفرمایید ثبت لوگو در پیمان مادرید را در گرجستان هم انجام می دهید؟ هزینه چقدر است؟

    1. مدیر وب سایت گفت:

      با درود و احترام
      خیر. خدمات ما فقط شامل ثبت شرکت می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *