چین

شرایط تحصیل دندانپزشکی در چین

تحصیل دندانپزشکی در چین

در این مقاله می خواهیم هرآنچه در مورد تحصیل دندانپزشکی در چین نیاز به دانستن آن دارید را در اختیار شما قراردهیم. از شرایط اخذ پذیرش از دانشگاه های چین تا هزینه های تحصیل و زندگی در چین را به طور کامل شرح خواهیم داد. پس با ما همراه باشید. تحصیل دندانپزشکی در چین یکی از پر طرفدارترین کورس های آموزشی در بین دانشجویان بین المللی است و متقاضیان بسیار زیادی هر ساله برای تحصیل به کشور چین مهاجرت می کنند که در این بین دانشجویان ایرانی نیز جای دارند و با توجه به شرایط اقتصادی قوی و از طرفی مورد تایید بودن دانشگاه های چین از سوی وزارت بهداشت متقاضیان روز به روز در حال افزایش هستند.

رشته دندانپزشکی

دندانپزشکی حرفه ای است که شامل ترویج بهداشت دهان و دندان، درمان بیماری ها و مشکلات دندان و لثه، جراحی های دندان و فک و در نهایت زیبایی دندان ها می شود. دندانپزشکان با استفاده از مدرن ترین دستگاه ها و ابزارهای دندانپزشکی و براساس علم و تکنولوژی روز دنیا به ارائه خدمات درمانی می پردازند. برخی از خدمات دندانپزشکی عبارتند از درمان پوسیدگی دندان، بررسی رشد دندان ها، بی حسی یا بیهوشی، ایمپلنت، ارتودنسی و غیره است. علاوه بر دندانپزشکی عمومی، جراحی دندانپزشکی، دندانپزشکی اطفال، ایمپلنتولوژی هم جز تخصص های این حوزه است.

رشته دندانپزشکی در چین

دانشگاه های چین رشته لیسانس دندانپزشکی یا لیسانس جراحی دندان را ارائه می دهند. این رشته به B.D.S. یا BChD یا BdentS معروف است که در واقع مخفف Bachelor of Dental Surgery است. این مدرک معادل رشته دندانپزشکی عمومی در ایران است که نوع مدرک آن را دکترای حرفه ای می گویند. مدرک لیسانس جراحی دندان یا B.D.S. جزء ارجح ترین و بهترین مدارک در رشته دندانپزشکی و در حوزه پزشکی است زیرا تحصیل در این دوره فرد را قادر می سازد تا یک جراح دندانپزشکی بسیار ماهر و توانا شود.

بطور کلی، دانشگاه های پزشکی در چین رشته دندانپزشکی را در یک دوره تحصیلی 5 تا 6 سال ارائه می کنند که سال آخر کارآموزی در بیمارستان و مراکز دندانپزشکی دولتی است. بعد از گذراندن دوره کارآموزی یا انترنی، دانشجویان بین المللی در امتحان نهایی دانشگاه شرکت می کنند و به آنها مدرک BDS اعطا می شود. تحصیل در رشته لیسانس دندانپزشکی در چین جز پرطرفدارترین رشته های دانشگاهی در بین دانشجویان بین المللی است زیرا این رشته به زبان انگلیسی تدریس می شود و اعتبار بین المللی دارد. این نکته ممکن است برای متقاضیان ایرانی مهم باشد که بدانید دانشگاه های پزشکی چین مورد تایید وزارت بهداشت ایران قرار دارند.

نکته: یکی از مزیت های تحصیل در رشته دندانپزشکی در دانشگاه های چین این است که امکان ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر یعنی فوق لیسانس و دکترا را نیز برای دانشجویان فراهم کرده اند.

اخذ پذیرش در رشته دندانپزشکی در چین

دانشجویان بین المللی می توانند برای رشته های دندانپزشکی که به زبان انگلیسی تدریس می شود، اپلای کنند. یکی از معروف ترین و بهترین دانشگاه های چین برای تحصیل رشته دندانپزشکی به زبان انگلیسی، دانشگاه پزشکی Wenzhou است. این دانشگاه رشته دندانپزشکی را در یک دوره 6 ساله ارائه می دهد.

شرایط اخذ پذیرش در رشته دندانپزشکی

جهت اخذ پذیرش در رشته دندانپزشکی از دانشگاه های چین باید شرایط زیر را داشته باشید:

  • سن شما در زمان اپلای برای دانشگاه بین 18 تا 30 سال باشد.
  • مدرک دیپلم رسمی داشته باشید و دبیرستان را به اتمام رسانده باشید.
  • در دروس اصلی مانند زیست، شیمی و فیزیک حداقل 60 درصد نمره را کسب کرده باشید.
  • به زبان انگلیسی تسلط داشته باشید.
  • سابقه جرم و جنایت نداشته باشید.
  • گواهی پزشکی و سلامت داشته باشید.

نکته: به دلیل اینکه رشته دندانپزشکی به دانشجویان بین المللی به زبان انگلیسی تدریس می شود مسلما نیاز است که سطح زبان انگلیسی شما مناسب باشد. یکی از سوالات اصلی این است که آیا به مدرک زبان انگلیسی مثل آیلتس یا تافل نیاز است؟ جهت تایید سطح زبان انگلیسی به ارائه مدرک زبان نیاز دارید اما اگر در زمان اپلای مدرک آیلتس ندارید جای نگرانی نیست زیرا بیشتر دانشگاه های چین دوره های زبان انگلیسی برای دانشجویان بین المللی ارائه می دهند و به ارسال مدرک آیلتس نیازی نخواهد بود.

مراحل اخذ پذیرش رشته دندانپزشکی در دانشگاه های چین

در ادامه مراحل اپلای برای رشته دندانپزشکی در دانشگاه های چین شرح داده شده است:

  • مرحله اول: اپلیکیشن فرم یا فرم درخواست برای پذیرش در رشته دندانپزشکی را بصورت آنلاین از طریق وبسایت دانشگاه تکمیل نمایید. توجه داشته باشید که تمامی جزئیات را به درستی پر کنید.
  • مرحله دوم: کپی های الکترونیک مدارک خود را آپلود کنید. برای تهیه کپی های الکترونیک از مدارک باید از اصل مدارک اسکن رنگی بگیرید و سپس فایل های پی دی اف آنها را در محل مشخص شده بارگذاری کنید. توجه داشته باشید که اگر دانشگاه اپلیکیشن فی مشخص کرده است حتما قبل از سابمیت نهایی آن را پرداخت کنید.
  • مرحله سوم: بعد از اینکه دانشگاه با درخواست پذیرش شما موافقت کرد، از طریق ایمیل به شما اطلاع می دهد. بعد از دریافت نامه پذیرش باید آفر خود را تایید کنید و در مرحله بعد دانشگاه برای شما دعوتنامه ارسال می کند تا از طریق آن بتوانید برای ویزای تحصیلی چین اقدام کنید.
  • مرحله چهارم: بعد از دریافت دعوتنامه دانشگاه می توانید برای ویزای دانشجویی خود اقدام نمایید. توجه داشته باشید که قبل از اقدام برای ویزا باید مبلغی از شهریه دانشگاه را بصورت آنلاین پرداخت کنید.

نکته: تمامی مدارک ارسالی باید ترجمه رسمی شده باشند و در زمان ارسال مدارک کپی های الکترونیک اصل مدارک بهمراه ترجمه ها ارسال شود.

مقاله پیشنهادی: ویزای تحصیلی چین

شرایط سنی تحصیل دندانپزشکی در چین

دانشگاه های کشور چین برای تحصیل دندانپزشکی در چین ویژه دانشجویان خارجی به نسبت بسیاری از کشورهای اروپایی شرایط پذیرش راحت تری دارد و دانشجویان متقاضی تحصیل دندانپزشکی در چین در صورت داشتن سن زیر 35 سال و همچنین با در دست داشتن دیپلم 12 ساله خود می توانند برای این برنامه اقدام نمایند. این درو صورتی است که بسیاری از کشورهای اروپایی قوانین سخت گیرانه ای نسبت به سن متقاضیان دارد و شرایط اخذ ویزا برای متقاضیان را دشوار نموده است.

هزینه تحصیل دندانپزشکی در چین

بطور کلی، نسبت به کیفیت آموزش در دانشگاه های چین، هزینه تحصیل و شهریه دانشگاه بسیار پایین و مقرون به صرفه است. تحصیل در چین برای افرادی مناسب است که تمایل دارند در یک دانشگاه معتبر بین المللی تحصیل کنند و از طرفی بودجه آنها زیاد نیست. شهریه دوره های لیسانس در چین بین 3000 تا 5000 دلار است اما برای رشته دندانپزشکی شهریه حدود 6000 تا 65000 دلار خواهد بود.

هزینه زندگی نیز در چین مقرون به صرفه و کم است. برای مثال شما می توانید در پکن که گران ترین شهر چین است با روزانه 15 دلار به راحتی زندگی کنید. اجاره یک آپارتمان حدود 250 تا 350 دلار بصورت ماهیانه است و یک وعده غذای چینی نیز بیش از چند دلار نیست. گرانترین غذا در رستوران های چین حدود 4 دلار هزینه خواهد داشت.

لیست دانشگاه های چین برای رشته دندانپزشکی

در جدول زیر تمامی اطلاعات مورد نیاز برای تحصیل دندانپزشکی در چین به زبان انگلیسی را مشاهده می نمایید. برترین دانشگاه های چین برای رشته دندانپزشکی، شهریه رشته دندانپزشکی و از همه مهمتر ددلاین برای اپلای:

نام دانشگاه رشته تحصیلی طول مدت تحصیل شهریه سالانه (RMB) ددلاین
دانشگاه Nantong لیسانس دندانپزشکی و جراحی 5 سال 26000 15 سپتامبر
دانشگاه پزشکی Dalian لیسانس دندانپزشکی – BDS 5 سال 45000 31 آگوست
دانشگاه پزشکی Wenzhou لیسانس دندانپزشکی – BDS 5 سال 30000 1 جولای
دانشگاه Xi an Jiaotong لیسانس دندانپزشکی – BDS 6 سال 50000 30 ژوئن
دانشگاه Sichuan لیسانس دندانپزشکی – Stomatology 5 سال 36000 30 ژوئن
دانشگاه پزشکی چین – China Medical University لیسانس دندانپزشکی – Dentistry 5 سال 40000 2 سپتامبر
دانشگاه Zhengzhou لیسانس دندانپزشکی و جراحی 6 سال 35000 30 ژوئن
دانشگاه پزشکی Southern لیسانس دندانپزشکی – BDS 5 سال 45000 31 آگوست
دانشگاه پزشکی Tianjin لیسانس دندانپزشکی – Dentistry 6 سال 48000 30 جولای

 

دانشگاه کپیتال مدیکال پکن

دانشگاه پزشکی (CMU) که ​​قبلاً به عنوان دومین کالج پزشکی پکن شناخته می شد، در سال 1960 تأسیس شد. دانشگاه کپیتال مدیکال چین در میان برترین موسسات پزشکی دانشگاهی در چین قرار دارد و یکی از مهمترین دانشگاه های شهری در پکن است که مورد توجه متقاضیان تحصیل دندانپزشکی در چین قرار گرفته است. پروفسور وو جیینگ، رئیس و بنیانگذار دانشگاه، متخصص ارولوژی مشهور جهان و همچنین عضو آکادمی علوم چین و آکادمی مهندسی چین بود. امروزه شش عضو هیئت آموزشی در این آکادمی های معتبر عضو هستند و باعث افزایش اعتبار داخلی دانشگاه کپیتال مدیکال چین می شود.

CMU شامل 10 مدرسه، 14 بیمارستان وابسته و 1 موسسه آموزشی است. این دانشگاه بیش از 9000 دانشجو دارد. CMU طیف گسترده ای از برنامه های آموزشی به زبان انگلیسی را برای دکترا، فوق لیسانس، لیسانس ارائه می دهد.

دانشگاه ژنگژو چین

دانشگاه ژنگژو در 10 ژوئیه سال 2000 بر اساس ادغام سه دانشگاه، یعنی دانشگاه سابق ژنگژو، دانشگاه فناوری ژنگژو و دانشگاه پزشکی هنان تاسیس شد. دانشگاه سابق ژنگژو اولین دانشگاه جامع تأسیس شده توسط ایالت در سال 1956 بود. دانشگاه سابق دانشگاه ژنگژو که در سال 1963 تاسیس شد، دانشگاه ملی تحت مدیریت مستقیم وزارت مهندسی شیمی سابق در چین بود.

دانشگاه پزشکی هنان که در سال 1928 تاسیس شده، کالج اصلی پزشکی، تحت مدیریت مستقیم استان هنان بوده است. دانشگاه ژنگژو 12 رشته تحصیلی را شامل می شود، از جمله: علوم، مهندسی، پزشکی، ادبیات، تاریخ، فلسفه، حقوق، اقتصاد، علوم مدیریت، آموزش و پرورش، کشاورزی و هنر. این دانشگاه در میان گروهی است که در پروژه 211 پذیرفته شده است، تنها دانشگاه هنان است که توسط پروژه جامع تقویت قدرت دانشگاه های غرب میانه پشتیبانی می شود و توسط دولت استانی هنان و وزارت آموزش و پرورش حمایت مالی می شود.

دانشگاه ژنگژو 46 دانشکده و 9 بیمارستان وابسته دارد که 107 برنامه کارشناسی، 55 برنامه کارشناسی ارشد رشته سطح اول، 237 برنامه کارشناسی ارشد رشته سطح دوم، 21 برنامه دکترای رشته سطح اول، 124 برنامه دکترای رشته سطح دوم و همزمان 1 دکترای حرفه ای، 19 مدرک کارشناسی ارشد حرفه ای و همچنین 23 ایستگاه تحقیقاتی پس از دکتری را شامل می شود.

مقاله پیشنهادی: تحصیل پزشکی در چین

محبوب ترین رشته های دندانپزشکی در چین

همانطور که توضیح داده شد رشته دندانپزشکی در چین در مقاطع تحصیلی مختلف کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا ارائه می شود. دانشجویان بین المللی ابتدا می توانند وارد مقطع کارشناسی یا لیسانس دندانپزشکی شوند که به آن Bachelor of Dental Surgery یا BDS گفته می شود و سپس در یکی از رشته های زیر تحصیلات خود را ادامه دهند. پرطرفدارترین تخصص ها در رشته دندانپزشکی در چین عبارتند از:

  • ارتودنسی
  • جراحی فک و صورت
  • دندانپزشکی کودکان
  • فوق لیسانس دندانپزشکی – Dental Postgraduate studies (DPDS)
  • تخصص بیماری های لثه و ریشه دندان

فرصت های شغلی بعد از فارغ التحصیلی از رشته دندانپزشکی

فرصت های شغلی بعد از اتمام تحصیلات دندانپزشکی بسیار متنوع است. شما می توانید با توجه به مقطع تحصیلی و تخصص خود در یکی از عناوین زیر مشغول به فعالیت حرفه ای شوید:

  • دندانپزشک عمومی
  • متخصص ارتودنسی
  • جراح فک و صورت
  • دندانپزشک زیبایی
  • دستیار دندانپزشک
  • متخصص بهداشت دهان و دندان
  • پژوهشگر و محقق
  • تکنسین آزمایشگاه دندانپزشکی
  • استاد دانشگاه

یک دندانپزشک می تواند در مراکز زیر مشغول به کار شود:

  • بیمارستان ها و کلینیک های دندانپزشکی دولتی
  • کلینیک های دندانپزشکی خصوصی
  • مطب خصوصی
  • مراکز خدمات بهداشتی دولتی یا مراکز بهداشت
  • دانشگاه و مراکز آموزشی دندانپزشکی
  • مراکز تحقیقاتی و پژوهشی

نکته: یکی از مزایای تحصیل در چین این است که ویزای تحصیلی چین قابل تمدید است. همچنین اگر بعد از فارغ التحصیلی علاقه داشتید که در چین بمانید و مشغول به کار شوید، زیرا فرصت های شغلی در چین بسیار زیاد است، براحتی می توانید برای ویزای کاری چین که به آن ویزای Z گفته می شود اقدام کنید.

مزایای تحصیل دندانپزشکی در چین

  • تحصیل در یک دانشگاه بین المللی با رتبه عالی جهانی
  • تحصیل به زبان انگلیسی
  • شهریه و هزینه زندگی کم و مقرون به صرفه
  • دسترسی به مدرن ترین و پیشرفته ترین دستگاه ها و تجهیزات دندانپزشکی و آزمایشگاهی
  • آشنایی با جدیدترین تکنولوژی های روزدنیا در زمینه دندانپزشکی
  • تحصیل در یک سیستم آموزشی با کیفیت و مطابق با استانداردهای جهانی
  • دریافت مدرک معتبر دندانپزشکی که توسط سازمان های جهانی مانند WHO به رسمیت شناخته شده است
  • دریافت مدرک معتبر دندانپزشکی که توسط وزارت بهداشت ایران مورد تایید است
  • تحصیل در کشوری که دومین اقتصاد جهان است
  • کسب تجربه ای بی نظیر و به یادماندنی بدلیل فرهنگ غنی و زیبایی های کشور چین

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد تحصیل در چین و بورسیه های تحصیلی کشور چین به مطلب “تحصیل در چین” مراجعه نمایید.

در مجموع می توان گفت که کشور چین، دومین اقتصاد بزرگ دنیا، به دلیل دارا بودن فرهنگ غنی، سیستم آموزشی پیشرفته و با کیفیت جهانی، دانشگاه های بین المللی و انگلیسی زبان و از همه مهمتر شهریه و هزینه های زندگی بسیار پایین و مقرون به صرفه، یکی از بهترین گزینه ها برای مهاجرت تحصیلی است. سالانه تعداد زیادی دانشجوی بین المللی برای تحصیل در رشته دندانپزشکی جذب دانشگاه های چین می شوند زیرا مدرک دندانپزشکی دانشگاه های چین دارای اعتبار بین المللی است و تدریس نیز به زبان انگلیسی انجام می شود. نکته مثبت دیگر این است که اکثر دانشگاه های چین دوره زبان انگلیسی برای دانشجویان بین المللی ارائه می دهند. دانشگاه های چین دارای رتبه های جهانی برتر هستند و دریافت یک مدرک بین المللی معتبر در یک رشته دانشگاهی پر تقاضا مانند دندانپزشکی می تواند آینده شغلی دانشجویان را تضمین کند.

در پایان

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید همه روزه از ساعات 9 الی 17 با موسسه حقوقی آوات تماس گرفته و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین می توانید فرم ارزیابی مهاجرتی ما را پر کنید و از طریق آن مشاوران ما تمام شرایط شما را بررسی کرده و با شما تماس می گیرند و راه کارهای لازم را به شما عزیزان بیان می کنند.

4.9/5 - (11 امتیاز)

نوشته های مرتبط

  1. محمدی گفت:

    مشاورین واتساپتون‌ خیلی خوب پاسخگو‌ بودن ممنون از راهنمایی تون

    1. مدیر وب سایت گفت:

      با درود
      سپاس از لطف شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *