اقامت, جمهوری چک

اقامت جمهوری چک

اقامت جمهوری چک

برای اقامت جمهوری چک شما ملزم به ارائه ی درخواست برای صدور اجازه ی اقامت جمهوری چک به صورت طولانی مدت و درخواست برای ” تغییر کیف پول ” برای مجوزاقامت جمهوری چک طولانی مدت به صورت شخصی هستید. (فقط با انواع خاصی از درخواست ها می توانید در سفارتخانه ها ثبت شوید، سفارت ویژه ی چک می تواند این وظیفه را در موارد بسیار محرمانه لغو کند ).برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با اقامت جمهوری چک با موسسه مهاجرتی آوات همراه باشید.

اگر درخواست اقامت جمهوری چک در جمهوری چک به شیوه ای متفاوت ( از طریق الکترونیکی، پست، از طریق نماینده ی مجاز) ثبت شود، باید در آخرین روز دوره ی قانونی به وزارت کشور تحویل داده شود ( برای ارسال درخواست در آخرین روز در اداره ی پست، ارسال کافی نیست) پرونده های دعوی آغاز نمی شود اگر به اداره ی MOI  نروید، جایی که درخواست تقاضانامه ها تایید و  ارسال می گردد، ظرف مدت 5 روز پس از دریافت در خواست نامه.

در صورتی که این مورد باشد، اداره به شما اطلاع می دهد که روند پرونده ها آغاز نشده است و درخواست شما را به همراه هر یک از اسناد مربوطه به شما ارسال خواهد کرد.

درخواست تجدید اقامت جمهوری چک طولانی مدت

شما ملزم به ارائه به صورت شخصی نیستید، کافی است، در صورتی که شما درخواست ارسال انتقال را در آخرین روز دوره ی قانونی ارسال کنید.

پر کردن درخواست اقامت جمهوری چک در سفارت

سفارت جمهوری چک به عنوان واسطه میان متقاضیان و مؤسسات مسئول وزارت امورخارجه فعالیت می کند. در جریان رسیدگی، سفارت با متقاضیان ارتباط برقرار می کند ، آنها را برای یک مصاحبه دعوت می کند سپس آنها را از دلایل رد درخواست خود مطلع می کند و یا آنها را دعوت می کند تا برای تأیید ویزا به مدت بیش از 90 روز به منظور جمع آوری مجوز اقامت خود را برسانند.

اگر الزامات مشخص شده با این برنامه ارسال نشده باشد یا اختلافات دیگری وجود داشته باشد، دادرسی برای چنین درخواستی ممنوع است. در جریان پروسه، وزارت امور داخلی یا سفارت میتواند شما را برای مصاحبه دعوت کند، از شما درخواست کند که الزامات را کامل کنید، اثر انگشتانتان را بگیرید یا یک ضبط به صورت تصویری بگیرید.

از طریق وکالت نامه یا پست خود ، مواردی را به برنامه اضافه کنید.

اسنادی که از شما خواسته شده است همیشه باید در مدت تعیین شده ارائه شود. عدم ارائه ی این الزامات دلیل رد درخواست است. البته در طول فرآیند شما می توانید اسناد دیگری را که برای درخواست شما مهم است را ارائه دهید.

قانون اقامت خارجی ملی ضوابط مهمی را تعیین می کند که در آن وزارت امور داخلی باید درمورد درخواست از روز ثبت درخواست تصمیم گیری کند.

مهلت های مختلف برای اهداف فردی اقامت متفاوت است و می تواند در اطلاعات در مورد دسته بندی فردی یافت می شود. در صورتی که دادرسی متوقف شود، مهلت صدور تصمیم نیز به حالت تعلیق در می آید. این مهلت نیز به حالت تعلیق در می آید یا در مواردی که قانون تعریف شده است، تمدید می شود.

تصمیم به صدور اجازه ی اقامت جمهوری چک

در مورد ارزیابی مثبت درخواست شما، اداره ی MOI  یا سفارتخانه که در آن شما درخواست را به ثبت رساندید، با شما تماس خواهد گرفت.

مزایای اخذ اقامت جمهوری چک:

  • امکان اخذ پاسپورت 5 سال پس از اقامت
  • سفر به کشورهای اتحادیه اروپا بدون نیاز به ویزا
  • امکان کار و زندگی در هر کجای اتحادیه اروپا 5 سال پس از گذشت اقامت
  • امنیت، رفاه اجتماعی و ثبات سیاسی
  • امکان اخذ آسانتر ویزای کانادا و ایالات متحده
  • امکان اخذ وامهای مختلف از بانکهای جمهوری چک (وام خودرو، مسکن و کارتهای اعتباری و …)
  • شهروندی اتحادیه اروپا

دلایل سرمایه گذاری  و اقامت جمهوری چک :

  • عضویت در اتحادیه اروپا
  • قرار گرفتن در مرکز اروپا برای جذب نیروی کار ماهر
  • گرد هم آیی سرمایه گذاران خارجی در آموزشهای متوسطه و عالی
  • نیروی کار با دستمزدهای مناسب وثبات دستمزد
  • زیر ساخت های اقتصادی بالا
  • سبک زندگی و فرهنگ مناسب
  • دسترسی آسان برای تامین نیازها
  • سیستم شفاف برای سرمایه گذاری

اشخاصی که بیشتر از 90 روزقصد اقامت در جمهوری چک را داشته باشند باید برای ویزای بلند مدت این کشور اقدام نمایند .ویزا برای سرمایه گذارخارجی در ابتدا به مدت 6 ماه صادر می شود و بعد از اتمام شش ماه می توان آن را به مدت 2 سال افزایش داد و بعد از آن میتوان یک بار در سال تمدید نمود. با کسب این ویزا شخص سرمایه گذار به راحتی می تواند در حوزه 25 کشور عضو شنگن و کشورهای همجوار خود مانند: اتریش و آلمان تردد نماید و برای حداکثر 3 تا 6 ماه اقامت داشته باشد.

برای کسب اقامت بلند مدت کشور چک شما باید در این کشور به عنوان یک مدیر و یا کارفرما در این کشور سرمایه گذاری کنید .و به آسانی ویزای بلند مدت کشور چک را کسب نمایید.

شخص سرمایه گذار اگر برای مدت 5 سال در کشور چک اقامت داشته باشد می تواند برای کسب اقامت دائم کشور چک اقدام نمایند. همچنین می تواند بعد از 10 سال حق شهروندی این کشور را کسب کند.

برای کسب اقامت جمهوری چک به صورت دائم و حق شهروندی موارد زیر بررسی می شود :

سابقه کیفری

انجام تمامی تعهدات در رابطه با بیمه درمانی، پرداخت های مربوط به تامین اجتماعی، مالیات، بازنشستگی و سایر هزینه ها

مصاحبه با یک مقام دولتی در کشور چک برای نشان دادن تسلط کافی برزبان چک

مزایای سرمایه گذاری در کشور چک:

همسر و فرزندان زیز 18 سال شخص متقاضی سرمایه گذاری ،به عنوان همراه لحاظ وی می توانند در این کشور اقامت بگیرند.

اجازه اقامت طولانی مدت تنها بعد از سه ماه

اخذ اقامت اتحاذیه اروپا پس از گذشت 5 سال

درخواست شهروندی جمهوری چک بعد از 10 سال اقامت در این کشور

درخواست ویزای سرمایه گذاری

برای  که به مدت 6 ماه صادر می شود . شخص متقاضی سرمایه گذاری باید به سفارت چک در کشورمحل اقامت خود مدارک زیر را تحویل دهد:

مستندات مربوط به ثبت شرکت با مسئولیت محدود در جمهوری چک (SRO) و تکمیل فرم های مربوط به آن

محل اقامت در جمهوری چک تعیین شده باشد و سپرده برای اجاره آن پرداخت شده باشد. که دو ماه اجاره آن قبل از ویزا باید پرداخت شده باشد.

شخص متقاضی ثابت کند که قادر به پرداخت هزینه های زندگی خود و همراهان ( همسر و فرزندان زیر18 سالش )است. از طریق حقوق و دستمزد از شرکت تاسیس شده در کشور چک و یا ازطریق ارائه نامه بانکی مبنی بر تمکن مالی شخص سرمایه گذار، نشان داده شود.

بیمه بهداشتی ودرمانی در کشور چک حداقل 60.000 یورو

لازم به ذکر است میزان تمکن مالی برای پوشش هزینه های زندگی و مسکن به میزان10000 تا 12000 یورو می باشد.

سرمایه گذاری در املاک و مستغلات در کشور چک

شما می توانید با خرید املاک و مستغلات با قیمت مناسب در کشور چک سرمایه گذاری نمایید. این املاک ومستغلات می تواند مسکونی باشد مانند: خرید آپارتمان و ویلا، یا تجاری مانند یک استودیو و… که با این نوع سرمایه گذاری مالیات به حداقل می رسد.

مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای سرمایه گذاری در جمهوری چک

  • پاسپورت (باید حداقل 6 ماه اعتبار داشته باشد).
  • مدارک هویتی تمام اعضای خانواده (ترجمه شده)
  • گواهی تائید بیزینس پلن (این گواهی را سفارت صادر می کند که پس از تائید وزارت صنعت و تجارت تقریباً بعد از یک ماه صادر می شود).
  • عکس پاسپورتی
  • گواهی تست سلامت تمام اعضای خانواده
  • گواهی تمکن بانکی (این مدرک را می توانید از بانک در کشور مبداء تهیه نمایی)
  • گواهی نامه عدم سوء پیشینه

ثبت تجاری در کشور چک

ثبت تجاری در واقع یک لیست است که شامل کارآفرینانی است که تحت قوانین کارآفرینی می باشد و در دسترس عموم است که توسط مقامات دادگاه قابل اجرا است. شخص باید برای ثبت تجارت خود، به دادگاه مراجعه کند. پس از آن دادگاه شرکت را در 5روز کاری ثبت می کند.

 مهاجرت به چک از طریق ازدواج

با این روش یک فرد خارجی می تواند با شخصی که تابعیت کشور جمهوری چک را دارد ازدواج کند و از این طریق ویزای ازدواج دریافت کند و پس از مدتی نیز اقامت دائم در کشور جمهوری چک را دریافت کند.

اولین کار برای دریافت ویزای ازدواج در کشور چک ارائه ی درخواست ویزای ازدواج به کشور چک می باشد. متقاضی باید درخواست خود را برای ازدواج با فردی که شهروند کشور چک است ارائه کند، برای پر کردن این فرم باید از مشاوران حقوقی کمک بگیرد.

در پایان

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید همه روزه از ساعات 9 الی 17 با موسسه حقوقی آوات تماس گرفته و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین می توانید فرم ارزیابی مهاجرتی ما را پر کنید و از طریق آن مشاوران ما تمام شرایط شما را بررسی کرده و با شما تماس می گیرند و راه کارهای لازم را به شما عزیزان بیان می کنند.

 

به این نوشته امتیاز بدهید post

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *