ثبت شرکت, نروژ

ثبت شرکت در نروژ

ثبت شرکت در نروژ

ثبت شرکت در نروژ یکی از راه های مهاجرت به نروژ می باشد به جرات یکی از کشورهایی که بالاترین استانداردهای زندگی را دارد کشور نروژ می‌باشد، این کشور ثروتمند دارای رشد اقتصادی سریعی می‌باشد که باعث شده است افراد بسیاری از طریق ویزای کاری نروژ و ویزای تحصیلی نروژ اقامت این کشور را اخذ نمایند.

عده دیگری نیز می خواهند از طریق سرمایه گذاری و ایجاد کسب و کار با یک تیر دو نشان بزنند و هم ثبت شرکت در نروژ را انجام دهند و هم از طریق ثبت شرکت در نروژ به اقامت دائم این کشور دست یابند، به همین منظور ما در این مقاله برای شما شرایط ثبت شرکت در نروژ و همچنین چگونگی ثبت شرکت در نروژ و مدارک لازم جهت ثبت شرکت در نروژ را جمع آوری کرده ایم تا شما با کلیات ثبت شرکت در نروژ آشنا شوید و بتوانید برای آینده خود برنامه ریزی دقیق تری انجام دهید.

ثبت شرکت در نروژ

اگر شما قصد سرمایه گذاری از طریق ثبت شرکت در نروژ را دارید باید در ابتدا اطلاعات جامع در خصوص اقتصاد این کشور کسب نمایید تا با بازارهای کار این کشور آشنا شوید و بدانید که فعالیت تجاری که قرار است از طریق ثبت شرکت در نروژ راه اندازی کنید آیا با شرایط تجاری و اقتصادی نروژ همخوانی دارد و آیا این فعالیت تجاری موفق خواهد شد؟

کشور نروژ

رشد تولید ناخالص داخلی در نروژ باعث شده است تا این کشور در رتبه دوم جهان قرار بگیرد، نرخ بیکاری پایین می‌باشد و بیشتر اقتصاد این کشور بر پایه صادرات محصولاتی همچون نفت، ماشین آلات، ماهی، تجهیزات و آهن آلات می‌باشد.

حدود 80 درصد از مردم نروژ مسیحی هستند و حدود 10 درصد نیز مسلمان می‌باشند، زبان رسمی این کشور نروژی نینورسک و نروژی بوکمال می‌باشد.

این کشور بعد از کشور عربستان و روسیه به عنوان سومین صادر کننده نفت در دنیا می‌باشد که ثروت زیادی را از این طریق بدست آورده است و همین موضوع سبب گردیده است تا کیفیت زندگی در این کشور بسیار بالا رود تا آنجایی که کشوری در این زمینه به گرد پای نروژ نیز نرسد.

به جرات می‌توان گفت که با وجود رفاه اجتماعی که در این کشور وجود دارد و با وجود محیط امن و مطمئن برای کسب و کار اما این کشور مسیر را برای سرمایه گذاران خارجی سخت نکرده است و می‌توان به راحتی ثبت شرکت در نروژ را انجام داد.

انواع شرکت در نروژ

  • ثبت شرکت در نروژ به صورت محدود عمومی: این ساختار شرکت عموما برای شرکت های خیلی بزرگ استفاده می‌گردد و در این نوع شرکت ها باید حداقل یک سهامدار وجود داشته باشد همچنین در این نوع ساختار شرکتی باید هئیت سرپرستان انتخاب گردند که پنجاه درصد از اعضای هئیت باید افراد مقیم نروژ باشند، سرمایه اولیه برای تاسیس این شرکت حدود 130 هزار یورو می‌باشد که باید در ابتدا به صورت کامل پرداخت گردد.
  • ثبت شرکت در نروژ به صورت محدود خصوصی: این نوع ساختار شرکتی در سراسر دنیا بسیار محبوب و پرطرفدار می‌باشد و برای کسب و کار های کوچک بسیار مناسب می‌باشد، در این نوع شرکت ها هم باید حداقل یک سهامدار وجود داشته باشد و هئیت سرپرستان که پنجاه درصد از اعضای آن باید مقیم نروژ باشند نیز ضروری می‌باشد، میزان سرمایه اولیه برای ثبت شرکت در نروژ به صورت محدود خصوصی چهار هزار یورو می‌باشد که تمام این مبلغ باید یکجا و در ابتدا پرداخت گردد.
  • ثبت شرکت در نروژ از طریق تاسیس شعبه: برخی از سرمایه گذاران در کشور خود و یا کشورهای دیگر شرکتی ثبت کرده اند و فعالیت تجاری موفقی را انجام می‌دهند‌، اما می خواهند این فعالیت تجاری را در کشور نروژ نیز راه اندازی کنند بدون آنکه شرکت اصلی از بین برود، به همین خاطر شعبه ای از شرکت مادر در نروژ تاسیس می‌کنند که شرایط خاص خود را دارد، یکی از این شرایط این است که شرکت مادر باید ثبت شده باشد و اگر شرکت مادر در خارج از اتحادیه اروپا قرار دارد باید مجوزی از وزارت صنعت اخذ نمایند و بعد از آن برای تاسیس شعبه در نروژ باید در اداره کار در این کشور ثبت گردد.

مراحل ثبت شرکت در نروژ

برای ثبت شرکت در نروژ باید مراحلی را گام به گام سپری نمایید، در ابتدا باید یکی از ساختارهای شرکتی که در بالا به آن‌ها اشاره کرده ایم را انتخاب نمایید و بعد از آن نامی برای شرکت خود انتخاب کنید، این نام نباید قبلا در نروژ ثبت شده باشد پس شما می‌توانید برای اطمینان بیشتر حداقل سه نام را انتخاب و ارائه دهید تا یکی از آن‌ها مورد تایید قرار گیرد.

تهیه دفتر به صورت حقیقی و یا به صورت مجازی

بعد از آن باید برای تهیه دفتر به صورت حقیقی و یا به صورت مجازی اقدام نمایید و آدرس دقیق آن باید در اساسنامه شرکت حتما ذکر گردد. بعد از مشخص کردن دفتر باید هماهنگی های لازم را جهت موافقت دولت نروژ با فعالیت تجاری در نروژ انجام دهید و بعد از موافقت باید هماهنگی هایی با وزارت خارجه و اداره بازرگانی انجام دهید و سپس طرح توجیهی تهیه و آن را ارائه دهید فقط دقت داشته باشید که در تهیه بیزنس پلان باید تمام اهداف خود از فعالیت تجاری و انتظاراتی که با ثبت شرکت در نروژ می رود را ذکر کنید و در کل توضیحی جامع در خصوص فعالیت شرکت باید داده شود تا دولت نروژ با مطالعه آن قانع شود که فعالیت تجاری شما در این کشور سودآور می‌باشد.

وقت مصاحبه از سفارت نروژ

زمانی که تمامی مراحل بالا را انجام دادید و موافقت را دریافت کردید سپس باید از سفارت نروژ وقت مصاحبه بگیرید, اگر شما متاهل می باشید می توانید مدارک لازم جهت دریافت ویزا برای همسر و فرزندان زیر بیست سال را نیز با خود در زمان مشخص شده و به همراه مدارک خود و ثبت شرکت به سفارت ببرید.

مدارک لازم جهت اخذ ویزا

شما برای دریافت ویزا باید مدارکی را به افسر ارائه دهید که این مدارک بررسی می شوند و درصورت تایید مجوز صدور ویزا برای شما داده خواهد شد.

این مدارک شامل : گذرنامه خود و خانوادتان به همراه کپی از آنها, مدارک شناسایی تمام اعضای خانواده و اساسنامه شرکت, چند قطعه عکس, گواهی عدم سوء پیشینه, گواهی سلامت پزشکی خود و اعضای خانوادتان, مدارک تحصیلی, سابقه شغلی معتبر, اثبات تمکن مالی برای زندگی در نروژ, پرینت حساب بانکی و کلیه مدارکی که سفارت از شما درخواست کند به همراه ترجمه کلیه اسناد و مدارک, نکته ای که باید بخاطر داشته باشید تهیه کپی از تمامی مدارک و اسناد می باشد زیرا اصل مدارک به شما برگردانده خواهد شد و کپی آنها در پرونده بایگانی خواهد شد.

دریافت ویزای موقت

بعد از بررسی مدارک برای شما و همراهانتان یک ویزای موقت یک ساله صادر می گردد که طبق این ویزا شما باید فعالیت تجاری را در کشور نروژ آغاز نمایید و در پایان سال باید گزارش مثبتی از عملکرد شرکت به اداره کار و وزارت بازرگانی نروژ ارائه دهید.

زمانی که گزارش مورد تایید قرار بگیرد مدت ویزای شما مجدد تمدید خواهد شد و بعد از سه سال شما می توانید برای دریافت اقامت برای خود و خانوادتان از طریق ثبت شرکت در نروژ, اقامت دائم را دریافت نمایید.

باید این نکته را متذکر شویم که دریافت ویزای موقت به معنای دریافت اقامت دائم نروژ نخواهد بود و شما باید حتما فعالیت تجاری مثبتی در این کشور داشته باشید و با پرداخت به موقع مالیات به اداره مالیات نروژ بتوانید اقامت دائم این کشور را کسب نمایید.

مالیات ثبت شرکت در نروژ

طبق قوانین تمامی کشورها, هر شرکتی چه خارجی چه داخلی موظف به پرداخت مالیات بر درآمد می باشد و نرخ مالیات با توجه به کشور و استان متغییر می باشد, کشور نروژ هم نیز برای اخذ مالیات قوانینی وضع نموده است که طبق آن مالیات های نسبتا سنگینی برای اشخاص در نظر گرفته است, باید بدانید که نرخ مالیات بر درآمد شخصی در کشور نروژ 53 درصد و در مواردی هم نیز بالای این درصد می باشد, اما این نرخ بالا شامل حال درآمدهای شرکتی نمی باشد و تنها 28 درصد نرخ مالیات بر درآمد شرکتی وضع شده است که شرکت ها باید در پایان سال مالی آن را پرداخت نمایند.

شاید برایتان جالب باشد بدانید که دولت نروژ برای سرمایه گذاران خارجی چه امکاناتی را فراهم آورده است که سیل عظیمی از سرمایه گذاران خارجی، دولت نروژ شرایط یکسانی را برای سرمایه گذارن خارجی و سرمایه گذاران داخلی وضع کرده است و این موضوع برای سرمایه گذاران خارجی حائز اهمیت می باشد که در کشوری به کسب و کار بپردازند که دولت بین شرکت ها تبعیض نگذارد اما این شرایط تا زمانی که مسئولین احساس خطر نکنند ادامه خواهد داشت.

منظور از خطر این می باشد که منافع استراتژیک از سمت سرمایه گذاران خارجی به خطر بیفتد, می توانیم برایتان با یک مثال راحت تر توضیح دهیم مثلا سرمایه گذاران خارجی نمی توانند بیشتر از 40 درصد از ناوگان ماهی گیری را در نروژ به مالکیت خود در بیاورند و یا در خصوص حمل و نقل هوایی مالکیت خارجی تنها سی در صد می باشد.

استخدام نیروی کار در نروژ

شرایط استخدام نیروی کار در نروژ به نسبت دیگر کشورهای اروپایی کمی دشوار می باشد زیرا نرخ بیکاری در این کشور پایین می باشد و هزینه ای که باید برای نیروی کار در نروژ داد بالا می باشد, این موضوع سبب دشواری در استخدام نیروی کار در نروژ می شود. اما با سعی و تلاش و با یک برنامه ریزی دقیق می توانید این دشواری را برطرف نمایید و فعالیت تجاری خود را به نحو احسنت پیش ببرید.

چه تسهیلاتی برای سرمایه گذاران خارجی وجود دارد

دولت نروژ بری افرادی که قصد ثبت شرکت را دارند شرایط و امکاناتی را فراهم آورده است تا سرمایه خارجی بیشتری جذب کشور شود, یکی از این امکانات این می باشد که اگر سرمایه گذاران خارجی در بخش های شمالی نروژ اقدام به ایجاد کسب و کار نمایند از مالیات کمتری برخوردار می شوند, در نواحی از این کشور که استخدام پایین می باشد توسط یک صندوق دولتی برای سرمایه گذارانی که قصد ایجاد کسب و کار را در این نواحی دارند کمک های مالی در نظر گرفته اند.

همچنین شما با افتتاح حساب در بانک های این کشور می توانید از تسهیلات بانکی و کمک هزینه ها برای هزینه های شرکت بهره مند شوید.

مزایای ثبت شرکت در نروژ

  • ثبت شرکت در نروژ این امکان را به شما خواهد داد ا بتوانید اقامت دائم این کشور را بعد از گذشت 3 سال دریافت نمایید .
  • بعد از دریافت اقامت شما می توانید به راحتی به کشور های عضو شینگن بدون دریافت ویزا رفت وآمد کنید و همچنین می توانید به راحتی در این کشور ها به تحصیل و یا کا ر به مدت طولانی بپردازید.
  • شما می توانید بعد از گذشت 5 سال برای دریافت پاسپورت دوم اقدام نمایید.
  • خانواده شما می توانند همراه شما اقامت دائم نروژ را دریافت کنند.
  • از امکانات رفاهی و خدمات پزشکی رایگان در اتحادیه اروپا برخوردار خواهید شد.
  • دسترسی به بازار های جهانی پیدا خواهید کرد.
  • با دریافت پاسپورت دوم می توانید به راحتی به هر کجای دنیا که دوست دارید سفر کنید.
  • از مشکلات تحریم برای همیشه راحت خواهید شد و با خیالی آسوده به فعالیت تجاری خواهید پرداخت.
  • فرزندان شما می توانند به راحتی در مدارس و دانشگاه های نروژ ادامه تحصیل دهند.
  • شما در کشوری فعالیت تجاری را ادامه خواهید داد که از نظر رفاهی در سطح بالایی قرار دارد.

در انتها توصیه کارشناسان ما به شما سرمایه گذاران این می باشد که به دلیل پیچیدگی هایی که در ثبت شرکت ها وجود دارد بهتر است از طریق وکیل های مجرب در این زمینه یاری بگیرید و قبل از هر اقدامی از طریق ویزای توریستی نروژ به این کشور سفری کوتاه داشته باشید تا با شرایط کسب وکار و بازار کار در این کشور از نزدیک آشنا شوید و بر اساس تجربه ای که کسب می کنید برنامه ریزی دقیقی را در راستای اهداف خود انجام دهید.

در پایان

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید همه روزه از ساعات 9 الی 17 با موسسه حقوقی آوات تماس گرفته و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین می توانید فرم ارزیابی مهاجرتی ما را پر کنید و از طریق آن مشاوران ما تمام شرایط شما را بررسی کرده و با شما تماس می گیرند و راه کارهای لازم را به شما عزیزان بیان می کنند.

3/5 - (2 امتیاز)

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *