قبرس

شرایط و راه های مهاجرت به قبرس

شرایط و راه های مهاجرت به قبرس (شمالی و جنوبی)

قبرس کشوری جزیره ای است که در شرق دریای مدیترانه واقع شده. از آنجایی که این کشور از دو جزیره شمالی و جنوبی تشکیل شده است و شرایط متفاوتی در این دو بخش وجود دارد، این کشور را دو بخش مجزا (به عنوان قبرس شمالی و قبرس جنوبی) در نظر می گیرند. قبرس شمالی و قبرس جنوبی دارای شرایط متفاوتی می باشند چرا که یکی از آن ها تحت نفوذ ترکیه و دیگری تحت نفوذ یونان است. ما در این مقاله آوات می خواهیم شما را با هر یک راه های موجود برای مهاجرت به قبرس (شمالی و جنوبی) آشنا کنیم. در نتیجه اگر قصد مهاجرت به هر یک از این بخش های کشور را داشته باشید، مقاله ما می تواند اطلاعات مفیدی را در این خصوص در اختیار شما بگذارد.

چرا به قبرس مهاجرت کنیم؟

قبرس برای مدت طولانی تحت استعمار انگلستان بود، اما در نهایت این کشور توانست استقلال خود را به دست بگیرد. این کشور چند سال پس از به دست گرفتن استقلال خود به دو بخش قبرس شمالی و جنوبی، تقسیم گشت. هر دو این بخش ها از لحاظ اقتصادی در حال رشد هستند. البته از آنجایی که قبرس شمالی توسط جامعه بین الملل به رسمیت شناخته نمی شود، در این میان باعث شده از لحاظ اقتصادی عقب تر از قبرس جنوبی باشد. گردشگری، یکی از صنایع پر رونق در هر دو قسمت شمالی و جنوبی می باشد.

قبرس شمالی و جنوبی هر دو از نظر سیستم رفاهی، سیستم آموزشی، خدمات درمانی، شرایط زندگی، کار و… در وضعیت خوبی قرار دارند. همین موضوع موجب شده تا هر ساله مهاجران بسیاری این کشور را به عنوان مقصد نهایی خود انتخاب کنند.

مزایای مهاجرت به کشور قبرس (شمالی و جنوبی) برای ایرانیان در سال 2021

طی سال های اخیر، ایرانیان بسیاری قبرس را برای ادامه زندگی، کاری و تحصیل خود انتخاب کرده اند. مهاجرت به هر یک از بخش های این کشور مزایای منحصر به فرد خود را دارد. اما به طور کلی می توان گفت نقل مکان به قبرس مزایای ذیل را برای ایرانیان به همراه دارد:

  • زندگی در کشوری که در تمامی فصول سال آب و هوای معتدل و مناسب دارد
  • امکان مهاجرت آسان برای ایرانیان
  • تحصیل، کار، زندگی و… در کشوری با شرایط پایدار
  • امکان استفاده از موقعیت های بسیاری که به واسطه وجود پتانسیل رشد اقتصادی در این کشور وجود دارد
  • امکان استفاده از خدمات رفاهی و درمانی رایگان
  • مهاجرت بدون نیاز به مدرک زبان
  • وجود موقعیت های بسیاری برای سرمایه گذاری و دریافت سود بالا
  • و…

راه های مهاجرت به کشور قبرس برای ایرانیان

راه های بسیاری برای مهاجرت به قبرس شمالی و مهاجرت به قبرس جنوبی برای ایرانیان وجود دارد. ما در این بخش شما را با آن ها آشنا خواهیم کرد.

مهاجرت از طریق کار

در قبرس شمالی و جنوبی موقعیت های شغلی بسیاری برای مهاجرانی که از مهارت بالایی در زمینه ای مشخص برخوردار هستند، وجود دارد. از همین رو مهاجرت از طریق کار یکی از راه های مهاجرت به قبرس شمالی و جنوبی می باشد.

مهاجرانی که قصد دارند از طریق کار به قبرس شمالی یا قبرس جنوبی مهاجرت کنند، باید یک پیشنهاد شغلی از یک کارفرمای قبرسی دریافت کنند. آن پیشنهاد کاری نیز باید توسط وزارت کار و سازمان تامین اجتماعی این کشور تایید شود. این کار به دلیل مطمئن شدن در خصوص نبود نیروی ماهر قبرسی برای کار در آن موقعیت شغلی می باشد.

می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر مطالعه کنید:

نکات مهم در خصوص مهاجرت کاری به قبرس شمالی و جنوبی

ایرانیانی که می خواهند به قبرس شمالی از طریق کار مهاجرت نمایند، نیازی به دریافت ویزا برای ورود به این کشور ندارند. در واقع می توانند به قبرس سفر کنند، موقعیت شغلی مورد نظر خود را طی حد اکثر 1 ماه در این کشور پیدا نمایند، مجوز های کاری مورد نیاز را اخذ فرمایند و در نهایت به کار در این کشور بپردازند.

اما در خصوص قبرس جنوبی اخذ ویزای کاری این کشور برای ایرانیان الزامی است. ایرانیانی که خواستار اخذ ویزای کاری این کشور هستند باید:

  • پیشنهاد کار یا دعوت نامه کاری که مورد تایید سفارت و وزارت کار این کشور باشد دریافت نمایند.
  • موقعیت شغلی پیدا کنند که در آن حداقل دستمزد یک قبرسی را دریافت کنند.
  • تمامی مدارک تعیین شده را بدون نقص ارائه دهند.
  • و…

مهاجرت به قبرس از طریق سرمایه گذاری

بخش قابل توجهی از سیاست قبرس شمالی و جنوبی بر جذب سرمایه گذار متمرکز شده است. در بین تمامی راه های سرمایه گذاری در این کشور، سرمایه گذاری از طریق ثبت شرکت در قبرس، محبوب ترین راه مهاجرت به این کشور می باشد. این موضوع دلایل بسیاری دارد، اما نرخ پایین مالیات مهم ترین دلیل آن است.

بعد از ثبت شرکت، خرید ملک در قبرس از دیگر راه های مهاجرت از طریق سرمایه گذاری به این کشور است که با استقبال خوبی نیز مواجه شده است. این روش در حال حاضر تحت شرایط خاصی امکان پذیر است.

می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص نحوه ثبت شرکت، خرید ملک، اخذ ویزای سرمایه گذاری و… این کشور، مقالات ذیل را مطالعه نمایید:

نکات مهم در خصوص مهاجرت از طریق سرمایه گذاری به قبرس شمالی و جنوبی

با توجه به حاکمیت های متفاوت قبرس شمالی و قبرس جنوبی، محدودیت های سرمایه گذاری در این کشور برای اخذ اقامت و مهاجرت همیشگی به این کشور با محدودیت های متفاوتی رو به رو است.

می توانید برای کسب اطلاعات در خصوص حداقل مبلغ سرمایه گذاری برای اخذ اقامت دائم، شرایط ثبت شرکت و خرید ملک و… از طریق شماره های درج شده در سایت با ما تماس حاصل فرمایید. همکاران ما از شنبه تا پنجشنبه بین ساعات 9 الی 18 پاسخگو شما هستند.

مهاجرت از طریق تحصیل

تحصیل از دیگر راه های مهاجرت به کشور قبرس می باشد. از آنجایی که سیستم آموزشی قبرس دارای کیفیت خوبی است و بسیاری از دانشگاه ها، مدارس و… موجود در قبرس شمالی و قبرس جنوبی از اعتبار بین المللی برخودار می باشند، هر ساله دانشجویان بسیاری تحصیل در این کشور را انتخاب می کنند و به این کشور وارد می شوند.

اغلب افرادی که قبرس را به عنوان یک مقصد تحصیلی انتخاب می کنند، به تحصیل در یکی از مقاطع تحصیلات عالی، یعنی کارشناسی، کارشناسی ارشد یا دکتری، بپردازند.

با مطالعه مقاله شرایط تحصیل در قبرس و ویزای تحصیلی قبرس می توانید اطلاعات جامع و مفیدی به دست آورید.

نکات مهم در خصوص مهاجرت تحصیلی به قبرس شمالی و جنوبی

هزینه پایین تحصیل و زندگی در قبرس باعث شده ایرانیان بسیاری در چند سال اخیر به این کشور نقل مکان نمایند. برای ورود به قبرس شمالی و جنوبی و ادامه تحصیل در هر یک از این کشور ها، شرایط متفاوتی برای ایرانیان وجود دارد.

به طور مثال برای مهاجرت از طریق تحصیل به قبرس جنوبی، ایرانیان باید حتما ویزای تحصیلی این کشور را دریافت نمایند.

مثلا برای مهاجرت تحصیلی به قبرس جنوبی، ارائه مدرک زبان الزامی است. با توجه به مقطع تحصیلی شما ملزم به مدرک زبانی معتبر با حداقل نمره مشخصی هستید. اما در خصوص قبرس شمالی نیازی به مدرک زبان نیست.

مهاجرت به قبرس از طریق ازدواج

ازدواج با یک شهروند قبرسی نیز می تواند شرایط نقل مکان فردی را به کشور قبرس فراهم کند. این راه یکی از مطمئن ترین راه های اخذ اقامت دائم و تابعیت قبرس می باشد. البته اخذ اقامت دائم و تابعیت این کشور از طریق ازدواج لازمه داشتن شایط به خصوصی است که مهم ترین آن ها حفظ ازدواج، داشتن تمکن مالی کافی و… می باشد.

نکات مهم در خصوص مهاجرت از طریق ازدواج به قبرس شمالی و جنوبی

قوانین مهاجرت از طریق ازدواج به قبرس جنوبی از قوانین اتحادیه اروپا و اتحادیه شنگن، پیروی می کند. اما این موضوع در خصوص قبرس شمالی چنین نیست. در نتیجه شرایط مهاجرت به قبرس شمالی و جنوبی از طریق ازدواج نیز کمی با هم متفاوت است. این تفاوت حتی در خصوص شرایط لازم برای اخذ اقامت دائم و تابعیت این کشور نیز وجود دارد.

سایر راه های مهاجرت به این کشور

مهاجرت به قبرس، از طریق پناهنده شدن یا کسب یک مقام جهانی به عنوان یک ورزشکار، هنرمند، موسیقی دان و… نیز امکان پذیر است. حتی شاید راه های دیگری نیز برای مهاجرت به این کشور وجود داشته باشد. اما بدون شک پناهندگی، بدترین انتخابی است که یک فرد در خصوص مهاجرت به کشور قبرس می تواند داشته باشد.

مجموعه آوات این توانایی را دارد که در خصوص راه های مهاجرت به قبرس که در این مقاله ذکر شده اند، شما را همراهی کند.

حال که راه های مهاجرت به قبرس شمالی و قبرس جنوبی را می دانید، احتمالا این سوال را از خود بپرسید: آیا به قبرس شمالی مهاجرت کنم یا قبرس جنوبی؟ برای پاسخ دادن به این سوال بهتر است شرایط موجود در این دو جزیره را با یکدیگر بررسی کنید. ما در ادامه مقاله، این کار را برای شما انجام داده ایم.

مقایسه قبرس شمالی و قبرس جنوبی

قبرس شمالی بخشی است که تحت حاکمیت ترکیه است. از این رو واحد پول رسمی در آن لیر می باشد. این بخش قبرس تحت جمهوری دموکراتیک ترکی اداره می شود. هزینه های زندگی در قبرس شمالی به شدت پایین است و همین موضوع یکی از مهم ترین دلایلی است که مهاجران بسیاری نقل مکان به قبرس شمالی را انتخاب می نمایند.

قبرس جنوبی، تحت حاکمیت یونان است و به همین دلیل جزئی از اتحادیه اروپا به حساب می آید. در نتیجه طبیعی است که واحد پول رسمی این کشور، یورو باشد. در مقابسه با قبرس شمالی هزینه زندگی در قبرس جنوبی بالاتر است. اما در مقایسه با بسیاری از کشور های اروپایی، همچنان هزینه زندگی در این کشور بسیار مقرون به صرفه است.

از لحاظ اقتصادی می توان گفت به طور کلی کشور قبرس در حال طی کردن سیری صعودی می باشد، اما اقتصاد قبرس جنوبی با توجه به اینکه بخشی از اتحادیه اروپا به حساب می آید، واحد پول آن یورو است، و قدرتمند تر و توسعه یافته تر از قبرس شمالی است.

برای ایرانیان مهاجرت به قبرس شمالی آسان تر می باشد. چرا که این کشور از قوانین مهاجرتی ترکیه پیروی می کند اما قبرس جنوبی از قوانین مهاجرتی کشور های اروپایی، پیروی می نماید.

خدمات موسسه حقوقی و مهاجرتی آوات در خصوص کشور قبرس

موسسه حقوقی و مهاجرتی آوات مدت ها است که زمینه امور مهاجرتی فعالیت می کند. مجموعه ما در طی سال های فعالیت خود پرونده متقاضیان بسیاری که خواهان مهاجرت به قبرس بوده اند را با نتیجه دلخواهشان به ثمر رسانده است. اگر شما نیز خواهان مهاجرت به این کشور یا هر یک از کشور های اروپایی، آسیایی و… هستید، می توانید با استفاده از خدمات و دریافت مشاوره از مجموعه آوات بهترین نتیجه را کسب کنید.

سوالات متداول

1. هزینه زندگی در قبرس چقدر است؟

  • هزینه زندگی در قبرس شمالی و قبرس جنوبی متفاوت است. هزینه زندگی در قبرس شمالی، چیزی بین 300 تا 600 دلار می باشد. هزینه زندگی در قبرس جنوبی چیزی بیشتر از این مقدار است.

2. بهترین راه برای مهاجرت به قبرس کدام راه است؟

  • فرقی نمی کند که قبرس شمالی را انتخاب کنید یا قبرس جنوبی را در هر صورت بهترین راه های مهاجرت به قبرس عبارتند از: مهاجرت از طریق کار، مهاجرت از طریق تحصیل و مهاجرت از طریق سرمایه گذاری.

3. هزینه اخذ ویزای قبرس چقدر است؟

  • پاسخ این سوال با توجه به اینکه بخواهید به قبرس شمالی مهاجرت کنید یا قبرس جنوبی، قصد اخذ کدام ویزای این کشور را داشته باشید و…، متفاوت خواهد بود. از این رو برای کسی اطلاعات در مورد این موضوع با ما تماس بگیرید.

سوالات خود را از طریق بخش دیدگاه با ما و سایر همراهانمان به اشتراک بگذارید تا در اسرع وقت پاسخ خود را از کارشناسان آوات دریافت نمایید.

در پایان

اگر تمایل به دریافت مشاوره رایگان توسط کارشناسان و وکلای حرفه ای آوات را دارید، می توانید همین حالا فرم ارزیابی مهاجرتی ما را کامل کرده و ارسال نمایید. ما بعد از بررسی تمامی شرایط با شما تماس خواهیم گرفت. همچنین می توانید از طریق بخش دیدگاه در پایان این مقاله سوال های خود را  از ما بپرسید. ما در سریع ترین زمان ممکن پاسخ سوالات شما را خواهیم داد.

به این نوشته امتیاز بدهید post

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *