آمریکا, ثبت شرکت

چه شرکت‌هایی را می توان در آمریکا ثبت کرد؟

ثبت شرکت در آمریکا

در بین کشورهای دنیا که موقعیت مناسبی برای ثبت شرکت و سرمایه گذاری دارند می توان گفت: ثبت شرکت در آمریکا در بین کشورهای پر طرفدار بوده و هست. چرا که اقتصاد کشورآمریکا به عنوان برترین سیستم اقتصادی دنیا در دید بسیاری از تجار یک گزینه متمایز جهت ثبت شرکت و فعالیت تجاری محسوب می شود. به دنبال همین مزایا بهتر است درمورد ثبت شرکت در آمریکا اطلاعاتی داشته باشید.

انواع شرکت درآمریکا:

با توجه به نوع فعالیت تجاری که در این حیطه درآمریکا دارید نوع اختیارات و مالیات پرداختی شما متغییر خواهد بود.

ثبت شرکت در آمریکا در ۴ قالب انجام میشود

  1. شرکت انحصاری
  2. شرکت مشارکتی
  3. شرکت مسئولیت محدود
  4. شرکت سهامی

Sole Proprietor
Partnership (General or Limited Partnerships)
Corporations (“C” Corporations and “S” Corporations)
Limited Liability Company (LLC)

LLC شرکت با مسوولیت محدود

شرکت مسئولیت محدود درآمریکا یک شرکت مختلط با ماهیت تجاری است که به شخص یا اشخاص این اجازه را می دهد که تجارت خود را بدون در خطر قرار دادن سرمایه انجام دهد. این امر از طریق محدود کردن مسوولیت ها و تعاریف اساسنامه شرکت امکان پذیر می باشد.  از طریق ثبت در قالب موسسه که نوع محدودی از یک شرکت می باشد می توان سهامدار معرفی نمود در حالی که در شرکت با مسولیت محدود عملا اشخاص به عنوان اعضا معرفی می گردند.

اما در سال ۱۹۸۸ سرانجام اداره مالیات قانونی را مبنی بر معافیت مالیاتی شرکت های مسوولیت محدود تابع قانون وایومینگ صادر نمود. این قانون شرایطی مهیا می کرد که یک شرکت با مسئولیت محدود مانند یک سیستم شراکتی و براساس اشخاص پرداخت مالیات داشته باشد که عملا قدرت مانور را برای شخص متقاضی بسیار راحت می کرد. در حالی که هر ایالت شرایطی را که برای ثبت شرکت با مسوولیت محدود فراهم نموده است  به یک شکل می باشد. تفاوت هایی نیز در جزییات اقدام از دید قانون وجود دارد، اما در مفهوم کلی شرکت با مسئولیت محدود می تواند با یک نفر شخص حقیقی تشکیل شود.

اعضا شرکت با مسوولیت محدود درآمریکا، تعهدی در قبال بدهی های شرکت ندارند، سهام ندارد. صاحبان، عملاً اعضا هستند نه سهامدار.

اشخاصی که مقیمآمریکا نیستند می توانند عضو نوع خاصی از یک شرکت با مسوولیت محدود باشند که به نام  به آن اطلاق می گردد. Offshore LLC شرکت یک شرکت مسوولیت محدود ثبت شده درآمریکا ایده آل ترین گزینه در زمینه تجارت بین الملل چه از دید میزان پرداخت مالیات چه از لحاظ اختیارات تجارت برای متقاضیانی است که مقیمآمریکا نبوده و خواستار ادامه فعالیت اقتصادی خود در این کشور هستند.

شرکت انحصاری

یک شرکت انحصاری، موجودیتی است که یک شخص بدون همکاری و تفاهم با شخص و یا شرکت دیگری به صورت فردی و انحصاری تجارتی را برپا می نماید.مالیات در این مقوله تماماً به عهده شخص صاحب شرکت می باشد. هرگونه بدهی و دیگر مسوولیت ها نیز همگی بر روی دوش شخص اصلی می باشد.

شرکت مشارکتی

این نوع شرکت در دونوع عمومی و محدود قابل ثبت است. یک شرکت مشارکتی زمانی تشکیل می شود که حداقل ۲ نفر و یا بیشتر در کنار هم شروع یک تجارت را رقم بزنند. حتی تفاهم و توافق شفاهی  فی مابین طرفین کافیست، گرچه یک توافق نامه کتبی توصیه می گردد. هر شریک به اندازه سود سهم خود پرداخت مالیات خود را بر عهده دارد.

شرکت مشارکت محدود

این قالب نیز بسیار شبیه به شرکت مشارکت عمومی است ، با این حال شرکا در این قالب مسوول بدهی های شرکت نخواهند بود. فقط در صورت احتمال وجود خطر برای سرمایه متعهد به حفظ و اقدامات لازم خواهند بود.

اگر شرکا در بحث مدیریت وارد گردند مصونیت تعهدات را از دست خواهند داد. پرداخت مالیات بر اساس روال در آمد شرکت می باشد. این نوع شرکت محدود به دارا بودن ماکزیمم ۳۵ عضو می باشد.

شرکت سهامی

یک شرکت سهامی محدود به سهم می باشد. بنابراین دارای قابلیت مصونیت برای سهامداران خود نیز می باشد و این شرکت است که مالیات را پرداخت می نماید. شرکت از روی سود حاصل از فروش ، پرداخت مالیات را انجام می دهد. کنترل شرکت سهامی با هیات رییسه می باشد.

تعداد سهامداران در این نوع از ثبت شرکت در آمریکا ماکزیمم ۷۵ نفر می باشد.
صاحبان نمی توانند خود شرکت سهامی، شرکت مشارکتی، موسسه خیریه و موسساتی از این دست داشته باشند.
اشخاصی که اقامت آمریکا را ندارند نمی توانند جزو سهامداران باشند.

ثبت شرکت در آمریکا و مقوله های مربوط به آن در مقایسه با کشورهای دیگر نظیر کشورهای اتحادیه اروپا شاید مسائل مالیاتی پیچیده تری دارد. شاید با بررسی این مطلب که اخذ اقامت از طریق ثبت شرکت در کشورهای خوبی نظیر اتریش، آلمان، اسلواکی، مجارستان و … بسیار ساده تر و با دورنمایی روشن تر انجام پذیر است شما را در انتخاب بهتر یاری کند. در این باب مقالات تخصصی ما را می توانید مطالعه و در ادامه از مشاوره رایگان تلفنی ما نیز بهره مند شوید.

در پایان

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید همه روزه از ساعات 9 الی 17 با موسسه حقوقی آوات تماس گرفته و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین می توانید فرم ارزیابی مهاجرتی ما را پر کنید و از طریق آن مشاوران ما تمام شرایط شما را بررسی کرده و با شما تماس می گیرند و راه کارهای لازم را به شما عزیزان بیان می کنند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *