اسپانیا, ثبت شرکت

ثبت شرکت در اسپانیا

ثبت شرکت در اسپانیا

در این مقاله می پردازیم به بحث ثبت شرکت در اسپانیا راه های اخذ اقامت اسپانیا و مهاجرت به این کشور متعدد می باشد یکی از این روش ها از طریق ویزای تحصیلی اسپانیا می باشد که بسیار آسان و در مدت زمان کوتاه امکان پذیر می باشد راه دیگری که می توانید از طریق آن اقامت را دریافت نمایید از طریق ثبت شرکت در اسپانیا می باشد.

در این روش افرادی که بیشتر قصد سرمایه گذاری در این کشور را دارند مناسب می باشد و اگر فردی تنها قصد اخذ اقامت اسپانیا را در سر دارد بهتر است از روش های اخذ ویزای تحصیلی اسپانیا و اخذ ویزای کار اسپانیا اقدام نمایند و افرادی که می خواهند فعالیت تجاری خود را در کشورهای دیگر گسترش دهند می توانند ثبت شرکت در اسپانیا را انتخاب نمایند، ثبت شرکت در اسپانیا دارای مراحلی می باشد که ما در این مقاله به آن ها اشاره خواهیم نمود تا سرمایه گذارانی که میخواهند ثبت شرکت در اسپانیا را تجربه کنند طعم موفقیت را بچشند و براحتی مراحل ثبت شرکت در اسپانیا را انجام دهند.

اقتصاد اسپانیا

یکی از کشورهایی که دارای اقتصادی قوی است، کشور در حال توسعه اسپانیا می باشد و این قدرت اقتصادی اش را مدیون تعداد زیاد سرمایه گذاران داخلی و محیط آزاد کسب و کار می باشد.

در بین کشورهای اتحادیه اروپا، اسپانیا به عنوان یکی از کشورهایی بوده است که رشد سالانه خوبی در این چند سال داشته است به طوری که این کشور را به عنوان کشوری مناسب برای سرمایه گذاران خارجی معرفی نمودند، اما باید بدانید که شرایط و قوانین سختگیرانه ای برای سرمایه گذاران خارجی که قصد ثبت شرکت در اسپانیا را دارند وضع شده است.

روش های ثبت شرکت در اسپانیا

  1. ثبت شرکت به صورت محدود عمومی
  2. ثبت شرکت به صورت محدود خصوصی
  3. ثبت شرکت به صورت یک مالک با تعهدات نا محدود
  4. ثبت شرکت به صورت چند مالک با تعهدات نا محدود
  5. ثبت شرکت به صورت مشارکت عمومی
  6. ثبت شرکت به صورت شعبه یا نمایندگی

شرایط ثبت شرکت در اسپانیا

ثبت شرکت در کشور اسپانیا توسط سرمایه گذاران خارجی به دو روش اول انجام می پذیرد که در روش اول حداقل سرمایه وجود دارد که باید حداقل  ۲۵% آن مبلغ را به صورت نقدی پرداخت نمایید، این نوع ساختار مناسب کسب و کارهای بزرگ می باشد و سالانه باید حسابرسی انجام شود که این منوط به اندازه شرکت می باشد، شایان ذکر است که تعداد سهامدارن از حداقل یک نفر امکان پذیر می باشد.

در ساختار دوم  به صورت محدود خصوصی، که اصولا برای شرکت ها و کسب و کارهای کوچک استفاده میشود وتعداد سهامداران حداقل از یک نفر امکان پذیر بوده و باید تمام سرمایه اولیه در ابتدا پرداخت شود لازم به ذکر است که حسابرسی سالانه نیز در این نوع ساختار یکی از الزامات می باشد.

شما اگر قصد ثبت شرکت را دارید بهتر است قبل از هر اقدامی ابتدا اطلاعات لازم جهت نوع فعالیت تجاری در اسپانیا و شرایط اقتصادی و فرهنگی این کشور اطلاعاتی جامع کسب نمایید زیرا باید ثبت شرکت در کشوری مانند اسپانیا و دیگر کشورهای اروپایی بسیار ریسک پذیر می باشد.

شما می توانید تمامی اطلاعات در این خصوص را از وکلای ما جویا شوید، وکلای مجرب ما به شما خواهند گفت که شرایط فعلی اقتصادی در اسپانیا چگونه می باشد و امکان موفقیت در کشور اسپانیا با نوع فعالیت تجاری شما امکان پذیر خواهد بود یا خیر و یا اینکه مردم بهایی بابت نوع فعالیت تجاری شما پرداخت خواهند کرد یا خیر.

بعد از کسب اطلاعات جامع در خصوص فعالیت های تجاری در کشور اسپانیا باید نوع ساختار شرکت را انتخاب نمایید که خود این موضوع هم شامل جمع آوری و کسب اطلاعات جامع و به روز می باشد که باید انجام دهید.

بعد از گذراندن تمامی این مراحل و جمع آوری اطلاعات به روز و کامل در خصوص ثبت شرکت و فعالیت تجاری باید به دنبال مدارک بوده و با تکمیل تمامی مدارک برای ثبت شرکت اقدام نمایید.

 مراحل ثبت شرکت در اسپانیا

شما در مرحله اول باید نامی که نوع فعالیت تجاری شما را معرفی نماید انتخاب کنید که اصولا چند نام انتخاب می کنند و به اداره ثبت اسپانیا ارسال می نمایید و بعد از انجام استعلام و دریافت تاییدیه شما باید سرمایه اولیه شرکت را در حساب بانکی بریزید که این حساب باید به نام شرکت باشد.

سرمایه اولیه برای ثبت شرکت در اسپانیا با مسئولیت محدود حداقل سه هزار یورو، بعد از پرداخت سرمایه اولیه باید به دفتر خانه رفته و اساسنامه شرکت را تنظیم نمایید و بعد از تنظیم در اداره ثبت شرکت ها، ثبت کنید.

لازم به ذکر است که طبق قوانین ثبت شرکت ها در اسپانیا، هر شرکتی که در اسپانیا ثبت می شود چه توسط سرمایه گذاران داخلی و چه توسط سرمایه گذاران خارجی باید یک شماره شناسایی مالیاتی دارا باشند شما هر فعالیت مالی که در اسپانیا بخواهید انجام دهید باید این شماره شناسایی مالیاتی را داشته باشید.

در ابتدا باید فرمی که نشانه درخواست شما می باشد را پر نمایید، گذرنامه خود و یک کپی از آن تهیه کرده و به وکلای ما تحویل دهید، دو قطعه عکس رنگی به همان اندازه ای که درگذرنامه شما موجود است و رسید مبلغ پرداختی به بانک که مهر و امضای بانک در آن مشخص باشد.

این مدارک برای اخذ شماره شناسایی کافی می باشد، اما در برخی موارد امکان دارد که علت تقاضای شماره شناسایی مالیاتی را هم از شما بخواهند که علت آن را ثبت شرکت در اسپانیا و سرمایه گذاری در این کشور ذکر می کنید.

نکاتی در مورد ثبت شرکت

نکاتی که باید خدمتتان عرض کنم این می باشد که شما قبل از هر اقدامی و در ابتدا باید شماره شناسایی مالیاتی را اخذ نموده باشید و نکته دیگر هم این است، نامی که به عنوان برند شرکت خود انتخاب می کنید نباید تکراری بوده باشد و یا از برند شرکت های دیگر تقلید نکرده باشید.

شما در انتها زمانی که می خواهید به دفتر خانه بروید باید فرم مالیاتی، فرمی که نام شرکت در آن تایید شده است و گواهی پرداخت سرمایه اولیه توسط بانک و شماره شناسایی مالیاتی را به عنوان مدارک با خود به همراه داشته باشید.

مدارک لازم جهت ثبت شرکت در اسپانیا

  • گواهی اشتغال به کار
  • سند مالکیت
  • پرینت شش ماهه حساب بانکی با مهر و امضای بانک
  • تقاضا نامه
  • اگر متقاضیی دارای شرکت میباشد باید تمامی مدارک رسمی شرکت را ارائه دهد.
  • تمامی مدارک شناسایی متقاضی و سهامداران
  • تمامی مدارک همراهان متقاضی و سهامداران(همسر و فرزندان)
  • عدم سوء پیشینه
  • عدم اعتیاد
  • گواهی سلامت پزشکی
  • ترجمه تمامی اسناد و مدارک

مالیات در کشور اسپانیا

مالیات برای شرکت ها در کشوری مانند: اسپانیا بسیار بالا می باشد، اما برای شرکت های کوچکتر شرایط کمی آسان تر می باشد به این صورت که مبلغی حدود ۳۰% از سود اولیه را باید به عنوان مالیات پرداخت نماید، شرکت کوچک در اسپانیا به شرکت هایی گفته می شود که گردش مالی آن ها در سال کمتر از سه میلیون یورو باشد.

مزایای ثبت شرکت در اسپانیا

  • شما می توانید بدون آن که شریک محلی داشته باشید صد در صد مالکیت در اختیار خودتان باشد.
  • به راحتی میتوانید به بازارهای اروپا دسترسی داشته باشید.
  • شما می توانید بعد از گذشت سه سال از ثبت شرکت در اسپانیا و انجام فعالیت تجاری در این کشور برای اقامت دائم اسپانیا اقدام نمایید.
  • بعد از گذشت ۵ سال که در اسپانیا مشغول به فعالیت تجاری بودید و بعد از اخذ اقامت این کشور می توانید برای دریافت پاسپورت دوم اقدام نمایید.
  • با دریافت اقامت اسپانیا و دریافت پاسپورت این کشور می توانید به راحتی به دیگر کشورهای اروپایی بدون اخذ ویزا رفت و آمد کنید.
  • می توانید به راحتی در کشوررهای اروپایی به تحصیل، کار و … بپردازید.
  • دیگر نگرانی های تحریم را نخواهید داشت.
  • اجازه اقامت شینگن را دریافت خواهید کرد.
  • شما می توانید به راحتی ویزای کشورهایی همچون انگلستان و آمریکا را اخذ کرده و به این کشورها سفر کنید.
  • می توانید در بانک های اسپانیا افتتاح حساب انجام دهید.
  • می توانید به راحتی در کشورهای اتحادیه اروپا به فعالیت تجاری خود بپردازید.
  • یکی دیگر از مزایای ثبت شرکت در اسپانیا استفاده از برند اروپایی می باشد.
  • شما می توانید به راحتی ظرف مدت ۶ماه تمام مراحل ثبت شرکت در اسپانیا را انجام دهید.
  • در کشوری مانند اسپانیا هزینه اداره شرکت پایین می باشد.
  • شما با ثبت شرکت در اسپانیا دیگر نیازی به خرید ملک برای اخذ اقامت نخواهید داشت.
  • عضو قرارداد ویزای شینگن است.

وضعیت اقتصادی و کاری در اسپانیا

توسعه اقتصادی که در کشور اسپانیا وجود دارد باعث بهبود نیروی کار در این کشور شده است، اما نرخ بیکاری بالا میباشد و امکان دارد در برخی مواقع این مشکل برای شرکت های خارجی وجود داشته باشد که نتوانند نیروی کار تحصیل کرده استخدام نمایند، اما شما می توانید با تکیه بر تجربه وکیل های ثبت شرکت ما در اسپانیا این امید را داشته باشید که در استخدام نیروی کار به هیچ مشکلی برخورد نخواهید کرد.

طبق قوانین کشور اسپانیا شرکت های ثبت شده در اسپانیا موظف هستند که سالانه حساب های خود را به اداره حسابرسی ارائه دهند و این موضوع برای شرکت های بزرگتر الزامی می باشد، شایان ذکر می باشد که ساعت کاری در اسپانیا ۴۰ ساعت در هفته می باشد و کارفرمایان موظف هستند که در سال شش هفته به کارمندان خود مرخصی بدهند.

در کشور اسپانیا یک برنامه ای به عنوان تشویق سرمایه گذاران در مناطق کمتر توسعه یافته این کشور طراحی شده است که طبق آن شرکت هایی که فعالیت تجاری خود را در ان مناطق رونق دهند مزایایی از سمت دولت اسپانیا و اتحادیه اروپا به آنان تعلق خواهد گرفت.

اسپانیا کشوری می باشدکه در اتحادیه اروپا از نظر از یاد بانک ها در رتبه بالا قرار دارد و به عنوان یک کشوری که جذابیت بیش از حدی برای سرمایه گذاران بین المللی دارد تبدیل شده است و علت وجود بانک ها و موسسات مالی در این کشور رونق و پیشرفت اقتصادی اسپانیا می باشد.

در پایان

شما عزیزان می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر همه روزه از ساعت 9 الی 17 با موسسه مهاجرتی آوات تماس حاصل فرمایید و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین شما می توانیدفرم ارزیابی ما را پر کرده و از طریق آن مشاوران ما شرایط شما را بررسی می کنند و برای ارائه مشاوره با شما تماس خواهند گرفت.

به این نوشته امتیاز بدهید post

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *