اتریش, کشورها

شرایط و راه های مهاجرت به اتریش

مهاجرت به اتریش

اتریش یکی از کشورهای اروپا است که تاریخی پر فراز و نشیب داشته است. کشوری بسیار زیبا در عین حال با درآمدی بسیار بالا که در بین پردرآمد ترین کشورهای دنیا نام اتریش می درخشد. اتریش یکی از کشورهای اروپایی و مدرن است که به دلیل نرخ بیکاری پایین، تحصیلات رایگان، امنیت بالا و شرایط شغلی مناسب، یکی از بهترین انتخاب‌ها برای مهاجرت می‌باشد که فقط کافی است در یک دوره مشخص و با در نظر گرفتن تمامی شرایط، خودتان را بری مهاجرت به این کشور اروپایی آماده کنید. با موسسه مهاجرتی آوات همراه باشید تا اطلاعات جامعی درباره مهاجرت به اتریش کسب کنید.

معرفی کوتاه کشور اتریش

اتریش یکی از کشورهای اروپایی محبوب و خاص است که هر ساله گردشگران، توریست‌ها و مهاجران زیادی را به سمت خود جذب می‌کند. کوه‌های سر به فلک کشیده، طبیعت بکر، دره‌های عمیق و زیبا و معماری تاریخی منحصر به فرد، تنها بخشی از عوامل تأثیر گذار می‌باشد که افراد آن‌ها را در اولویت خود قرار می‌دهند. کشوری که در وجب‌به‌وجب آن می‌توان تاریخ را لمس کرد، اگر به دنبال کشوری با معماری‌های سبک گوتیک و ساختمان‌های خاص و متفاوت هستید که با قدم زدن در خیابان‌هایش احساس زنده بودن را با تمام وجود حس کنید، کشور اتریش می‌تواند برای سفر و مهاجرت یک گزینه‌ی فوق‌العاده باشد.

اگر عاشق معماری باشید، به‌صراحت می‌توان گفت: که در گوشه و کنار کشور اتریش می‌توانید سبک‌های متفاوت معماری اروپایی را ببینید و لذت ببرید.

ستون‌های حکاکی شده، برج‌های سر به فلک کشیده در کنار کلیساهای خاص و زیبا که با نقاشی‌های خیره کننده ساخته شده‌اند، آدم را به واقع حیرت زده می‌کنند.

اقتصاد اتریش

اما یکی دیگر از عواملی که در مورد همه چیز در مورد مهاجرت به اتریش مهم است، گزینه اقتصاد این کشور است. بر اساس آمارهای رسمی از این کشور می توان به تولید ناخالص داخلی 337 میلیون یورو در سال 2015 اشاره کرد و از این میان حدود 39 یورو برای هر فرد بود. هم چنین رشد اقتصادی این کشور هر ساله بر خلاف وضعیت اقتصادی بد برخی از کشورهای اروپایی همواره رشد مثبت داشته و طبق آخرین آمارهای رسمی از سال گذشته این رشد چیزی در حدود 9 درصد بود.

دولت اتریش اقتصاد قوی خود را مدیون کار و فعالیت شرکت های کوچک و متوسط آن می داند هم چنین صنایع مهمی از مواد غذایی، تولید چوب و کاغذ و هم چنین صنایع خودروسازی باعث افزایش این رشد اقتصادی شده است. در این میان نمی توان از گزینه پیمان اقتصادی این کشور با دولت دوست و همسایه خود یعنی آلمان غافل بود.

مشخصات جغرافیایی اتریش

اتریش کشوری تاریخی و موسیقی طلب در قاره اروپا است که از آب‌وهوای معتدل اقیانوسی برخوردار است. کشور اتریش یک دولت فدرال با یک دموکراسی پارلمانی است، متشکل از  9 ایالت. اتریش با 83 هزار 858 کیلومتر مربع یکی از کشورهای کوچک اروپای غربی است که متشکل از 9 ایالت است.(بورگن لاند، کرنتن، نیدراسترایش، اوبراسترایش، زالتسبورگ، اشتایرمارک، تیرول، فورآرلبرگ، وین). کشور اتریش جزء اتحادیه اروپا و شنگن و سازمان ملل متحد و بسیاری از سازمان های بین المللی دنیاست.

مهم ترین صنعت اتریش و بیشترین میزان درآمد زایی در کشور اتریش از صنعت توریسم می باشد. کشور اتریش یکی از کشورهای عضو شنگن است که در بین کشورهای اروپایی از نظر رفاه اجتماعی در سطح بسیار بالایی قرار دارد و همواره جز یکی از بهترین کشورهای دنیا است. از لحاظ آب و هوایی کشوراتریش یک کشور چهارفصل است با مردمانی تقریبا محلی و خونگرم که زندگی در این کشور را برای مهاجرین بسیار شیرین و دلچسب نموده است.

از لحاظ جغرافیایی کشور اتریش در اروپای مرکزی قرار دارد و شرایط جغرافیایی مناسبی دارد و افرادی که به قصد تجارت و کسب و کار به اروپا می روند، اتریش یکی از بهترین گزینه هایی است که می توانند برای مهاجرت مد نظر قراردهند.

کشور اتریش تقریبا 8 میلیون نفر جمعیت دارد که تقریبا 20% این جمعیت در وین زندگی می کنند و 80% دیگر این جمعیت در شهرستان های اتریش مشغول به زندگی هستند.

زبان اصلی این کشور آلمانی است. از حدود 8 میلیون نفر جمعیت اتریش 98% آلمانی زبان هستند. حدو74% اتریشی ها کاتولیک و 5% پروتستان و بقیه ی مردم از دیگر مذاهب هستند.

اتریش از مناطق بسیار زیبایی برخوردار بوده که می‌تواند برای سفر و زندگی بهترین انتخاب باشد، اما چگونه می‌توان به اتریش مهاجرت کرد؟

روش های مهاجرت به اتریش

از آنجایی که کشور اتریش یکی از کشورهای ثروتمند جهان است هرساله مطابق با شرایطی، مهاجران زیادی را به خود دعوت می‌کند، اما راه های مهاجرت به اتریش چیست؟

مهاجرت به اتریش از روش تحصیل

سومین روش مهاجرت به کشور اتریش، مهاجرت تحصیلی است. جالب است بدانید: اگر فردی در یکی از دانشگاه‌های آزاد و سراسری ایران درس می‌خواند و هنوز فارغ‌التحصیل نشده است، می‌تواند شروع ترم بعد خود را با توجه به نوع دروس و واحدها در یکی از دانشگاه های اتریش شروع کند. همچنین لازم است بدانید: که در تمام دانشگاه‌های کشور اتریش، زبان آلمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد و کافی است متقاضی به زبان آلمانی تسلط داشته باشد در حالی که نیاز به داشتن مدرک آلمانی نیست. اگر دلتان می‌خواهد تحصیلات خود را در دانشگاه های کشور اتریش بگذرانید، می‌توانید تمامی شرایط مهاجرت تحصیلی را بدانید و بااطلاع از همه چیز به آنجا مهاجرت کنید.

برای آگاهی بیشتر: ویزای تحصیلی اتریش

مهاجرت به اتریش از روش کار

مهاجرت کاری تقریباً در شرایط تمامی کشورها وجود دارد، منتها مهاجرت کاری به کشور اتریش بسیار ساده‌تر است و می‌توانید با ارتباط با یک کارفرما، با اعلام آمادگی استخدام نیرو در شرکت به آنجا سفر کرده و ویزای کاری دریافت کنید. نوع دیگری هم از مهاجرت کاری وجود دارد که شما می‌توانید به عنوان تحصیل وارد کشور اتریش شده و پس از آن به دنبال ویزای کاری باشید، در این حالت می‌توانید هم تحصیل کنید و هم به صورت پاره‌وقت در جایی مشغول به کار باشید، زمانی که به یک امتیاز مطلوب رسیدید، آن زمان به‌راحتی به شما ویزای کاری داده می‌شود و می‌توانید در آنجا اقامت بگیرید.

لازم است بدانید: داشتن یک تخصص مناسب، می‌تواند شما را از چالش‌های زیادی دور کند. می‌توانید نسبت به هر کشوری که قصد مهاجرت به آنجا را دارید کامل و جامع تحقیق کنید و تخصص‌هایی که در آنجا کم هستند را در نظر گرفته و خودتان را به آن امتیاز برسانید. این‌گونه موفقیت شما در مهاجرت به کشور مقصد حتمی است. همچنین نوع دیگر اخذ ویزای کاری این است که در مدت 6 ماه در جستجوی کار موردنظر خود در کشور باشید! در این نوع از مهاجرت، شما بایستی با توجه به شرایطی که دارید از 100 امتیاز، 70 امتیاز داشته باشید تا بتوانید با ارتباط با اداره کار اتریش و موافقت آن، مهاجرت کنید.

به عنوان مثال اگر دارای مدرک زبان آلمانی و انگلیسی، فارغ‌التحصیل رشته‌های پزشکی و همچنین سن شما کمتر از 40 سال باشد می‌توانید برای مهاجرت کاری اقدام کنید. در واقع اگر تخصص مناسبی دارید و می‌توانید 70 امتیاز را به خودتان اختصاص دهید، بهتر است از روش مهاجرت کاری و اخذ ویزای کاری اقدام نمایید.

– شرایط صدور ویزای کار اتریش

برای گرفتن ویزای کار مهاجرت به اتریش باید سن شما کمتر از 40 سال باشد و دارای مدرک تحصیلی کارشناسی باشید و هم چنین سابقه کیفری نیز نداشته باشید. گذرنامه معتبر و گواهی سلامت نیز از دیگر شرایط اخذ ویزای کار است. آخرین شرط مهم نیز این است که تمکن مالی شما برای کشور اتریش اثبات شده باشد که این موارد از جمله شروط مهاجرت به اتریش می باشد.

ویزای کار اتریش هم رنگ پرچم اتریش است که برای یک دوره یک ساله صادر می شود که پس از آن می تواند ویزای خود را برای دو سال تمدید کند و پس از آن در صورتی که شخص 21 ماه از 24 ماه را در حال کار باشد آن وقت می تواند کارت آبی خود را از اتحادیه اروپا دریافت کند که در صورت داشتن این کارت می تواند در هر نقطه از اروپا به کار بپردازد.

برای آگاهی بیشتر: ویزای کار اتریش

مهاجرت به اتریش از روش سرمایه گذاری

یکی دیگر از راه های مهاجرت به اتریش از طریق سرمایه گذاری در اتریش می باشد. یکی از راه های سرمایه گذاری ثبت شرکت در این کشور می باشد که برای انجام آن بایست در این کشور مشغول به تحصیل و یا مشغول به کار باشید که بتوانید اقدام به ثبت شرکت نمایید.

روش دیگر سرمایه گذاری کلان و سنگین خواهد بود که بایست مبلغی حدود 3 میلیون یورو را در نظر داشته باشید که شما با سرمایه گذاری این مبلغ می توانید تابعیت اتریش خود خانواده تان را در مدت زمان کوتاهی به دست آورید.

کارشناسان شرکت مهاجرتی آوات در ابتدا روش کم ریسک تر را برای شما دوستان پیشنهاد می کند چرا که وارد شدن به این کشور از طریق تحصیل و کار و سرمایه گذاری های سبک سبب می شود شما آشنایی با اقتصاد و فضای کسب و کار این کشور داشته و با طیف گسترده از آگاهی اقدام به سرمایه گذاری سنگین نمایید.

مقاله پیشنهادی: ثبت شرکت در اتریش

مهاجرت به اتریش از روش ازدواج

ازدواج یکی از ساده‌ترین راه‌های مهاجرت است. زمانی که یک فرد اتریشی بخواهد با فرد غیر اتریشی ازدواج کند می‌تواند این تقاضا را اعلام کرده و سپس با ازدواج چیزی در حدود 6 سال طول می‌کشد تا فرد به عنوان یکی از شهروندان رسمی کشور اتریش درآید. در واقع از این 6 سال، بایستی همسرش 5 سالش را در اتریش اقامت داشته باشد تا بتواند اقامت آنجا را بگیرد. ازدواج می‌تواند روش راحت‌تری نسبت به مابقی روش‌های مهاجرت به اتریش باشد، با این‌حال شرایط و قوانین خواص خودش را دارد و نباید در این زمینه دروغی در کار باشد، به همین دلیل با ازدواج فرد بایستی 5 سال در اتریش اقامت داشته باشد تا بتواند اقامت دائم در کشور اتریش را به خود اختصاص دهد.

برای آگاهی بیشتر: مهاجرت به اتریش از روش ازدواج

مهاجرت به اتریش از روش تولد

در اخر نیز می خواهیم در مورد مهاجرت به اتریش از طریق تولد را مورد بررسی قرار دهیم. توجه داشته داشته باشید که نظام کشورها بر دو اساس یعنی خون و خاک می باشد به این معنی که کشورهایی که نظام خون را می پذیرند فرد به تابعیت والدین مبتنی بوده و در نظام خاک تابعیت کودک متولد شده به محل تولد وی برمی گردد. قانون کشور اتریش براساس نظام خون می باد و کودک متولد شده از والدین اتریشی تابعیت اتریشی را به دست می اورد حتی اگر کودک در خارج از کشور از پدر و مادر اتریشی به دنیا بیاید باز هم تابعیت این کشور را اخذ خواهد کرد.

برای آگاهی بیشتر: مهاجرت به اتریش از روش تولد

مهاجرت به اتریش از روش پناهندگی

این روش هم در کنار مابقی روش‌های مهاجرت وجود دارد که فرد متقاضی با اثبات نداشتن امنیت جانی در کشور خود، به کشور اتریش پناهنده می‌شود. منتها به دلایل مختلف ریسک انواع بیماری و نداشتن امنیت در این روش، غالباً به کسی توصیه می شود.

در پایان

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید همه روزه از ساعات 9 الی 17 با موسسه حقوقی آوات تماس گرفته و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین می توانید فرم ارزیابی مهاجرتی ما را پر کنید و از طریق آن مشاوران ما تمام شرایط شما را بررسی کرده و با شما تماس می گیرند و راه کارهای لازم را به شما عزیزان بیان می کنند.

5/5 - (2 امتیاز)

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *