ثبت شرکت, سوئد

ثبت شرکت در سوئد

ثبت شرکت در سوئد

ثبت شرکت در سوئد یکی از راه های مهاجرت به سوئد می باشداکثر افرادی که قصد مهاجرت دارند علاقمند به دریافت اقامت یکی از کشورهای اروپایی و عضو شینگن کشورهای عضو ویزای شینگن می باشند چرا که در یافت اقامت این کشورهای مزایای خوبی برای متقاضی به همراه دارد.

کشور سوئد یکی از بهترین کشورهای اروپایی می باشد که امروزه متقاضیان زیادی را ه خود جذب کرده است. سبب متقاضیان از روش های ویزای تحصیلی سوئد و ویزای کاری سوئد اقامت این کشور را کسب می نمایند اما اگر شما قصد سرمایه گذاری در سوئد را دارید می توانید با از طریق ثبت شرکت در سوئد، کسب و کاری جدید را راه اندازی نمایید اما قبل از آن باید از شرایط ثبت شرکت در سوئد، مدارک لازم جهت ثبت شرکت در سوئد، چگونگی انجام مراحل ثبت شرکت در سوئد و مزایای ثبت شرکت در سوئد مطلع شوید به همین خاطر ما در این مقاله اطلاعاتی در خصوص کلیات ثبت شرکت در سوئد در اختیارتان قرار خواهیم داد.

اقتصاد سوئد

شما قبل از هر اقدامی برای ثبت شرکت باید اطلاعاتی در خصوص بازار کار و اقتصاد این کشور و همچنین شرایط زندگی در سوئد را بدست بیاورید چرا که موفقیت در هر کاری مستلزم کسب اطلاعات کامل در آن زمینه می باشد پس قبل از این‌که بخواهید اقدامی انجام دهید از طریق ویزای توریستی سوئد یک سفر کوتاه مدت به این کشور زیبا داشته باشید.

در این سفر کوتاه شما از نزدیک با شرایط اقتصادی، بازار کار و همچنین شرایط زندگی و هزینه های زندگی در سوئد آشنا خواهید شد و می توانید بر اساس اطلاعاتی که بدست آورده اید برنامه ریزی دقیق تری برای آینده و ثبت شرکت در سوئد انجام دهید تا بتوانید در این زمینه به موفقیت رسیده و به اهداف خود نزدیکتر شوید.

در ابتدا و قبل از توضیح در خصوص ثبت شرکت در سوئد برایتان توضیح مختصری در خصوص کشور سوئد می دهیم تا شما با این کشور آشنا شوید.

کشور سوئد

کشور سوئد جزء کشورهای امنی می باشد که از نظر سطح زندگی وامکانات رفاهی در رتبه های بالایی قرار گرفته است، این کشور به عنوان یکی از کشورهایی که تمایل زیادی به جذب خارجی ها در هر زمینه ای شهرت دارد، جالب است بدانید که زبان سوئدی شباهت بسیار زیادی به زبان های انگلیسی و آلمانی دارد و این موضوع سبب شده است تا متقاضیان زیادی برای کار و تحصیل و زندگی به سوئد بیایند.

کشور سوئد برای سرمایه گذارانی که قصد ثبت شرکت را دارند بسیار مناسب می باشد چرا که این کشور دارای ثبات اقتصادی بوده و محیط مناسبی را برای سرمایه گذاران خارجی و جذب آنان فراهم آورده است و به زبان ساده تر کشور سوئد در جذب سرمایه گذاران خارجی در رتبه بالایی در جهان قرار دارد.

اگر قصد دارید که در کشور سوئد کمتر از سه ماه به کسب وکار و فعالیت تجاری بپردازید بهتر است بدانید که طبق قوانین این کشور نیازی به دریافت اقامت نخواهید داشت اما اگر می خواهید بیشتر از سه ماه در این کشور به فعالیت تجاری و کسب وکار بپردازید موظف به در یافت اقامت می باشید.

شما زمانی که ثبت شرکت را انجام دادید می توانید از طریق ویزای شرکت خود یه این کشور سفر نمایید. قوانینی که برای ثبت شرکت در سوئد وجود دارد سخت و دشوار نمی باشد و قابل فهم برای عموم است، فقط  کافی است مدارکی که دولت متذکر شده است را طبق قوانین ارائه دهید.

انواع ثبت شرکت در سوئد

  • به صورت سهامی عام
  •  به صورت سهامی خاص
  •  با مسئولیت محدود
  • تاسیس شعبه

این نهاد های شرکت در کشور سوئد می باشند که رایج ترین آنها ثبت شرکت با مسئولیت محدود است که در جهان دارای محبوبیت بسیاری می باشد و سرمایه گذاران خارجی اغلب از این نهاد برای ثبت شرکت در سوئد استفاده می کنند.

ثبت شرکت با مسئولیت محدود حدودا با سرمایه 50000 کرون به عنوان سرمایه اولیه قابل ثبت می باشد در این ساختار باید حداقل دو سهامدار وجود داشته باشد و وجود یک مدیر نیز در این شرکت ها الزامی می باشد، این نوع ساختار ها اصولا برای کسب و کار های کوچک می باشد و اگر شما تمایل به ثبت شرکت های بزرگ می باشد بهتر از نهادهای شرکتی سهامی بهره مند شوید.

مهاجرت به سوئد:

  1. تابعیت از طریق تولد در سوئد
  2. تبدیل اقامت به تابعیت در سوئد
  3. شرایط ویزای کار سوئد
  4. شرایط تحصیل در سوئد
  5. پناهندگی در سوئد

مراحل ثبت شرکت در سوئد

در ابتدای امر باید یک نامی برای شرکتی که می خواهید به ثبت برسانید انتخاب کنید. انتخاب نام حائز اهمیت می باشد و باید نامی مناسب که نوع فعالیت تجاری شما را معرفی می کند را انتخاب نمایید. بعد از انتخاب نام باید پیش نویس اساسنامه را آماده نمایید که در آن سهامداران و میزان سهام آن‌ها و سرمایه اولیه و … باید ذکر گردد.

بعد از انجام مراحل بالا شما باید در دفاتر ثبت شرکت، شرکت خود را به ثبت برسانید، بعد از به ثبت رساندن به شما یک گواهی ثبت شرکت اعطا می شود، شما می توانید هم به صورت حضوری و هم به صورت آنلاین در دفاتر ثبت شرکت سوئد این فرآیند را انجام دهید.

بعد از آن‌که برای شما گواهی صادر گردید در دفتر روزنامه ای در سوئد بیانیه ای تحت عنوان این که شما این شرکت را راه اندازی نمودید منتشر می گردد.

یک سری موارد می باشد که متقاضیان ثبت شرکت قبل از هر اقدامی باید از آن‌ها مطلع شوند.

این موارد شامل عبارتند از:

اینکه اول باید متقاضی حواسش به گذرنامه خود باشد چرا که برای مدتی که مشخص می کند، گذرنامه تاریخ دارد. متقاضیانی که علاقمند به ثبت شرکت می باشند باید حدود پنجاه درصد از سرمایه اولیه را داشته باشند. زمانی که طرح توجیهی اقتصادی تهیه می کنید باید به گونه ای این طرح تنظیم گردد که دلایل قانع کننده ای برای دولت و وزارت بازرگانی سوئد در آن مطرح شده باشد تا رضایت آنان جلب گردد.

به اثبات رساندن توانایی و سابقه شغلی متقاضی بسیار حائز اهمیت می باشد به گونه ای که فرد باید ثابت نماید که از عهده این امر به خوبی بر می آید.

اثبات تمکن مالی برای هزینه های زندگی متقاضی در سوئد، برای خود و خانواده (همسر و فرزندان زیر 18سال) را داشته باشد و نکته دیگری که باید بدانید این است که برای ثبت شرکت در سوئد نیازی به مدرک زبان نخواهید داشت، اما بهتر است که کمی زبان سوئدی برای برقراری ارتباط با مردم فرا بگیرید.

سفارت

توجه داشته باشید که برای ورود به کشور سوئد شما باید در سفارت سوئد علاوه بر ارائه مدارکتان انگشت نگاری شوید پس باید حتما خود متقاضی شخصا به سفارت برود و با ارائه مدارک تکمیل شده و انگشت نگاری برای صدور کارت اقامت درخواست دهد، احتمالا این موضوع را می دانید که برای دریافت ویزا باید به سفارت های کشور مقصد چند قطعه عکس رنگی بدهید تا در پرونده شما قرار بگیرد اما در سفارت سوئد همانجا از شما عکس خواهند گرفت و در پرونده قرار می دهند و طبق آن مدارکی که در پرونده قرار دارد برایت کارت اقامت صادر می گردد.

توجه داشته باشید که دریافت کارت اقامت به معنای دریافت اقامت دائم نمی باشد و شما تنها اجازه اقامت دو ساله در کشور سوئد را خواهید داشت و اگر بخواهید همسر و فرزندان خود را نیز به همراه ببرید باید مدارک آن‌ها را نیز به سفارت ارائه دهید و برای اثبات آن باید سند ازدواج را هم با دیگر مدارک به سفارت تحویل دهید.

بعد از بررسی ها برای همسر و فرزندانتان هم اقامت دو ساله صادر می گردد و شما باید در این دو سال طبق قوانین کار و مالیاتی کشور سوئد فعالیت تجاری خود را پیش ببرید و گزارشی در پایان دو سال به اداره مهاجرت سوئد ارائه دهید و اگر این گزارش مثبت باشد و مشکلی در این دو سال برای شما از نظر جرم مالیاتی و یا جرم های دیگر وجود نداشته باشد برای شما اقامت دائم صادر می گردد.

نکته ای که باید در اینجا خدمتتان عرض کنم این است که زمانی که اقامت دو ساله را دریافت کردید، به شما اجازه شروع فعالی تجاری از طریق ثبت شرکت در سوئد داده شده است اما همسر شما اجازه کار در کشور سوئد را نخواهد داشت و اگر تمایل به کار در کشور سوئد را دارد باید به صورت جداگانه برای درخواست کار مجوز لازم را دریافت و اقدام کند.

کشور سوئد حدود دو در صد از سهام کل اروپا را به خود اختصاص داده است و زمانی که سرمایه گذاران اقدام به ثبت شرکت در سوئد می کنند، بدون آنکه بخواهند کمک بزرگی به تولید ناخالص داخلی کرده اند و سرمایه گذاران می توانند روی ارتباط های دوستانه در بازارهای جهانی در این کشور بهره مند گردنند.

زمانی که سرمایه گذاران خارجی اقدام به ثبت شرکت در سوئد می کنند در واقع از این روش وارد کشور سوئد شده و اقامت این کشور را بدست می آورند پس طبق قوانین مهاجرتی سوئد این افراد نباید به استخدام شرکت دیگری در سوئد در آیند و فقط باید فعالیت تجاری خود را دنبال کرده و توسعه بخشند.

زمانی که ثبت شرکت در سوئد انجام شود در واقع شما به عنوان شخص اصلی و اداره کننده این شرکت شناخته خواهید شد پی باید در این کشور حضور مستمر داشته و فعالیت تجاری را در این کشور رونق بخشید و در این دوسال اقامتی که گرفته اید باید جوری شرکت را اداره و بچرخانید که سود دهی خوبی داشته باشد، این سود دهی سبب می شود که تمام هزینه های شرکت و خانوادتان جبران گردد.

توجه داشته باشید زمانی که ما به شما توصیه می کنیم قبل از هر اقدامی ابتدا اطلاعات خود را در زمینه ثبت شرکت در سوئد تکمیل کنید به این خاطر می باشد که متوجه شوید که کشور سوئد به چه ایده هایی و در چه زمینه هایی نیازمند است و با دانستن آن می توانید اگر توایی لازم در جهت به کار گیری آن ایده ها را دارید اقدام به فعالیت تجاری در همان زمینه و ایجاد کسب و کار کنید.

شما زمانی که ایده خود را در سوئد به ثبت برسانید می توانید از سرمایه گذاران سوئدی بهره بگیرید و فعالیت خود را با خیالی آسوده آغاز نمایید پس توجه داشته باشید که مرحله اول که کسب اطلاعات کامل و جامع است، از اهمیت بالایی برخوردار می باشد.

مزایای ثبت شرکت در سوئد

  • با ثبت شرکت می توانید مالکیت صد در صد داشته باشید و نیازی به شریک محلی نمی باشد.
  • می توانید به بازارهای اروپا دسترسی داشته باشید.
  • اخذ اقامت دائم این کشور از طریق ثبت شرکت در سوئد.
  • زمانی که اقامت دائم را کسب کردید می توانید بدون نیاز به ویزا به تمام کشورهای اروپایی رفت و آمد کنید. هم‌چنین می توانید به راحتی در این کشورها به کار، تحصیل و زندگی بپردازید
  • همسر و فرزندان زیر 18 سال متقاضی نیز می توانند اقامت دائم را کسب نمایند و فرزندان می توانند به تحصیل رایگان در این کشور و اروپا بپردازد.
  • بعد از گذشت 5 سال می توانید پاسپورت دوم خود را دریافت نمایید.
  • از امکانات رفاهی و خدمات درمانی رایگان برخوردار می شوید.
  • از مشکلی به نام تحریم برای همیشه راحت می شوید و بی استرس به فعالیت تجاری خواهید پرداخت.
  • یکی دیگراز مزایای ثبت شرکت در سوئد افتتاح حساب هم به صورت شخصی و هم به صورت شرکتی می باشد.
  • از قوانین گمرکی آزاد در اتحادیه اروپا بهره مند می شوید.
  • برند شما یک برند اروپایی خواهد شد.

در پایان

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید همه روزه از ساعات 9 الی 17 با موسسه حقوقی آوات تماس گرفته و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین می توانید فرم ارزیابی ما را پر کنید و از طریق آن مشاوران ما تمام شرایط شما رابررسی کرده و با شما تماس می گیرند و راه کارهای را به شما عزیزان بیان می کنند.

به این نوشته امتیاز بدهید post

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *