اتریش, ثبت شرکت

ثبت شرکت در اتریش

ثبت شرکت در اتریش

سرمایه گذاری در کشورهای اروپایی و ثبت شرکت در اتریش، بحثی پرطرفدار در دنیای امروز بشمار می رود. در واقع ثبت شرکت در کشورهای تراز اول اروپا، راهی برای گسترش دامنه تجارت و اقامت در کشورهای پیشرفته به حساب می رود. اما اکثر افراد برای سرمایه گذاری و ثبت شرکت در اروپا، کشورهایی را انتخاب می کنند که استانداردهای زندگی در آن‌ها بالا باشد و در عین حال مالیات کمی دریافت می کنند.

در بین کشورهای اروپایی، اتریش مزایای مذکور را دارد. به همین دلیل بحث سرمایه گذاری از طرفداران زیادی برخوردار است.اما از آنجایی که موضوع ثبت شرکت در اتریش، بحثی کاملاً حقوقی است؛ برای انجام این امر حتماً باید از مشاورین حقوقی کمک بگیرید ولی به هر حال کسب اطلاعاتی در این مورد خالی از لطف نخواهد بود.

در این مقاله ابتدا اطلاعاتی در مورد اقتصاد کشور اتریش کسب می کنیم؛ سپس با انواع شرکت هایی که در اتریش ثبت می شوند و روند ثبت این شرکت ها آشنا خواهیم شد؛ در بخش بعدی مقاله با نحوه محاسبه مالیاتی که این شرکت ها باید پرداخت کنند آشنا می شویم و در پایان از مزایای آن آگاه خواهیم شد.

نظام اقتصادی اتریش

اقتصاد پویا و پررونق اتریش و سطح بالای درآمدی اتریشی ها می تواند برای علاقمندان به ثبت شرکت در اتریش جالب توجه باشد. 3 میلیون و 56 هزار نفر نیروی کاری در بخش های مختلف تولیدی در اتریش اعم از کشاورزی، صنعت و خدمات مشغول به کار هستند.

طبق آمار نرخ بیکاری و نرخ تورم در این کشور به ترتیب 3/5% و 9%  است.اگر می خواهید برای ثبت شرکت در اتریش اقدام کنید بد نیست بدانید که بازار صادرات مواد شیمیایی، آهن، فولاد، منسوجات، کاغذ، ماشین آلات و لوازم یدکی ماشین آلات در اتریش رونق خاصی دارد.

مقصد اصلی محموله های صادراتی از اتریش کشورهای آلمان، ایتالیا، آمریکا و سوئیس هستند، اما اکثر واردکنندگان اتریشی در زمینه واردات مواد نفتی و فلزی از کشورهای آلمان، ایتالیا، سوئیس و هلند فعالیت می کنند.

روند ثبت شرکت در اتریش

ثبت شرکت در اتریش در قالب های مختلفی مانند؛ شرکت با مسئولیت محدود، شرکت سهامی خاص یا شرکت تحت قوانین اتحادیه اروپا صورت می گیرد که طبق آمار اکثر شرکت هایی که در اتریش به ثبت می رسند؛ شرکت با مسئولیت محدود هستند، اما صرفنظر از نوع شرکت، برای ثبت شرکت در اتریش می بایست بیزنس پلان خود را به وزارت بازرگانی و وزارت امور خارجه اتریش ارائه دهیم.

اگر وزارت های بازرگانی و امور خارجه، بیزنس پلان ما را تایید کنند، اجازه ثبت شرکت در اتریش را به ما خواهند داد. پس از اخذ اجازه فعالیت باید به اداره ثبت شرکت های اتریش مراجعه کنیم و تشریفات مربوط به ثبت شرکت در اتریش را انجام دهیم.اما بعد از ثبت شرکت در اتریش، طبق قوانین این کشور ما ملزم به پرداخت مالیات خواهیم بود که نحوه محاسبه مالیات را در بخش بعدی مقاله توضیح می دهیم.

نحوه محاسبه مالیات شرکت های مقیم اتریش

طبق قوانین مالیاتی کشور اتریش، سود شرکت های مقیم این کشور با نرخ 25% مشمول پرداخت مالیات است. البته تا قبل از سال 2005، مالیات شرکت های واقع در اتریش با نرخ مالیاتی 34% محاسبه می شد، اما در سال 2005، نرخ مالیاتی اتریش با کشورهای اروپای شرقی مانند؛ اسلوونی، اسلواکی، لهستان و مجارستان یکسان شد و به 25% کاهش یافت. کاهش نرخ مالیاتی در کشور اتریش باعث شد که بحث سرمایه گذاری رونق خاصی پیدا کند.

با اینکه نرخ مالیاتی اتریش 25% است اما عملاً شرکت ها از طرق مختلف این نرخ را به 23% نیز کاهش می دهند. ضمناً دولت اتریش با وضع قوانین معافیت های مالیاتی مانند معافیت های تحقیقاتی، آموزشی و… به شرکت ها کمک می کند تا میزان مالیات را تا حدود 9% کاهش دهند.براساس قوانین معافیت از مالیات اتریش اگر شرکتی هزینه زیادی بابت تحقیقات خرج کرده اما سودآوری چندانی نداشته است می تواند به میزان 8% از معافیت مالیاتی تحقیقاتی بهره ببرد.

ضمناً اگر تحقیقات شرکت منجر به کشفیاتی بسیار سودمند در سطح ملی شده باشد؛ می تواند به میزان 35% از هزینه هایی که بابت انجام تحقیقات موردنظر صرف کرده است را از دولت پس بگیرد. از طرف اگر شرکت برای آموزش پرسنل خود متحمل پرداخت هزینه قابل توجهی شود می تواند از 6% معافیت مالیاتی آموزشی استفاده کند.

پس طبق آنچه گفته شد کشور اتریش در ردیف کشورهایی قرار دارد که کمترین مالیات ممکن را از شرکت ها دریافت می کند. بنابراین از پرداخت مالیات نسبتاً کم می توان به عنوان یکی از مهم ترین مزایا نام برد اما مزایای آن به همین ختم نمی شود. اگر مایلید که در مورد امتیازات ثبت بیشتر بدانید ادامه مقاله را بخوانید.

مزایای ثبت شرکت در اتریش

اتریش یکی از بهترین کشورهای اروپایی برای زندگی و سرمایه گذاری است چون از یک طرف سطح کیفیت زندگی در این کشور بالا است و از طرف دیگر سرمایه گذاران در این کشور می توانند از تسهیلات ویژه ای مانند: نرخ پایین مالیاتی و معافیت های مالیاتی بهره ببرند، اما تنها علت محبوبیت همین نیست.

یکی دیگر از عواملی که باعث شده افراد خارجی در این کشور سرمایه گذاری کنند. افراد می توانند مالکیت شرکت را صد در صد بر عهده بگیرند و به هیچ شریک اتریشی نیاز ندارند. در واقع دولت اتریش به خارجی ها اجازه می دهد که به تنهایی و بدون شراکت با بومی ها شرکت خود را دایر کنند. در حالیکه این افراد اجازه خواهند داشت که از برندهای اروپایی در شرکت خود استفاده نمایند.

از طرف دیگر خارجی هایی که اقدام به ثبت می کنند؛ می توانند در این کشور برای خود و شرکت خود حساب شخصی افتتاح کنند. ضمناً این افراد هم مانند شهروندان اتحادیه اروپا می توانند تحت قوانین تجاری و گمرکی آزاد اتحادیه اروپا به تجارت بپردازند.علاوه بر اینها چون اتریش در منطقه شنگن قرار دارد؛ افراد می توانند به راحتی وارد سایر کشورهای عضو منطقه شنگن شوند و به بازار این کشورها دسترسی داشته باشند. در نهایت اگر فرد شرکت خود را در اتریش به ثبت برساند و به مدت پنج سال در این کشور اقامت داشته باشد می تواند برای اخذ اقامت دائم اتریش اقدام کند.

ثبت شرکت و سرمایه گذاری در کشور اتریش

این روز ها افراد بسیاری هستند که به دنبال سرمایه گذاری در کشورهای اروپایی هستند تا به این وسیله هم کسب و کار خود را گسترش دهند هم بتوانند از این طریق اقامت اروپا را برای خود و اعضای خانواده شان دریافت کنند که در این بین معمولا کشورهایی که سطح کیفیت زندگی بالاتری دارند و از طرفی مالیات در این کشورها پایین تر است معمولا در اولویت قراردارند که از آنجایی که این کار  یک امر حقوقی است لذا این پروسه و اخذ اقامت اتریش را باید از طریق وکلای متخصص در این امر انجام دهید تا خدایی نکرده در امور حقوقی دچار مشکل نشده و بتوانید به راحتی به قصد خود برسید. این امر مخصوصا برای افرادی که برای بار نخست است که وارد اتحادیه اروپا می شوند صادق می باشد.

سرمایه گذاری در کشور اتریش یک عمل حقوقی است و نیاز به حضور یک وکیل یا حقوقدان کاملا متخصص می باشد و نیاز است که یک کارشناس حقوقی همواره در همه مراحل از جمله ثبت برند، پرداخت مالیات و…. در کنار شما باشد.

برای سرمایه گذاری یک سری قواعد و قوانین خاص من جمله هزینه پرداختی که برای این امور باید پرداخت شود کاملا مشخص و ثابت می باشد که شما می توانید با مراجعه به سایت دولت اتریش مراجعه فرمایید می توانید از این قواعد و قوانین مطلع شوید.

انواع شرکت های ثبت شده در اتریش از قرار ذیل است :

  • شرکت با مسئولیت محدود (GmbH)
  • شرکت سهامی خاص (AG)
  • شرکتی تحت قوانین اتحادیه اروپا (SE)
  • متداول ترین نوع ثبت شرکت در اتریش، ثبت شرکت با مسئولیت محدود می باشد.

مزایای کلی

  • مالکیت 100% بدون نیاز به شریک محلی
  • دسترسی آسان به سایر کشورهای اروپایی و حوزه ی شنگن
  • امکان اخذ اقامت دائم بعد از گذشت 5 سال
  • افتتاح حساب بانکی برای شرکت و حساب شخصی
  • استفاده از برند اروپایی
  • قوانین تجاری و گمرکی آزاد در داخل اتحادیه اروپا

راه ها ی دیگری نیز برای مهاجرت به اتریش وجود دارد :

ویزای تحصیلی اتریش

ویزای کاری اتریش

ویزای سرمایه گذاری اتریش

اقامت از طریق تولد در اتریش

در پایان

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید همه روزه از ساعات 9 الی 17 با موسسه حقوقی مهاجرتی آوات تماس گرفته و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین می توانید فرم ارزیابی مهاجرتی ما را پر کنید و از طریق آن مشاوران ما تمام شرایط شما را بررسی کرده و با شما تماس می گیرند و راه کارهای لازم را به شما عزیزان بیان می کنند.

5/5 - (5 امتیاز)

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *