اسپانیا

ویزای کار اسپانیا

شرایط اخذ ویزای کاری کشور اسپانیا

کشور اسپانیا به پایتختی شهر مادرید یکی از برترین اقتصاد ها و کشورهای توریستی جهان به حساب می آید. داشتن رتبه دوم بیش ترین شهرهای ثبت شده در سازمان میراث جهانی یونسکو خود گویای میزان جذابیت این کشور برای بازدید کننده ها است. در واقع اسپانیا سومین کشور محبوب در میان توریست ها و گردشگران در سراسر جهان می باشد. اسپانیایی ها دارای فرهنگ گرم و شلوغی هستند. آب و هوا و غذاهای مطلوب این کشور مدیترانه ای در کنار سایر ویژگی های آن سبب جذابیت بیش از پیش اسپانیا نزد توریست ها شده است. اگر شما هم خواهان کار و زندگی در این کشور زیبا هستید، این مقاله را به طور کامل مطالعه فرمایید تا اطلاعات کاملی درباره نحوه اخذ ویزای کاری کشور اسپانیا و انواع و شرایط آن کسب کنید.

شرایط بازار کار اسپانیا

بازار کار کشور اسپانیا متشکل از واحد های تجاری کوچک می باشد. به طوری که اکثر شرکت های اسپانیایی تعداد بسیار کمی کارمند دارند. اغلب این شرکت های کوچک در بخش های خدماتی و تجاری فعالیت دارند. از طرف دیگر شرکت های بزرگ اسپانیایی در بخش های صنعتی مانند انرژی های قابل تجدید، توریسم، بیمه، هوانوردی، کشاورزی، گسترش زیر ساخت ها، خودرو سازی و… فعال هستند.

خوب است بدانید که شغل های مربوط به مهندسی، پزشکی، فروش، پیراپزشکی، خدمات، کامپیوتر، داروسازی و ارتباطات دارای بهترین بازار کار در این کشور، هستند.

علاوه بر تمامی این ها، نمی شود که رکود اقتصادی این کشور را نادیده بگیریم. در سال 2013 نرخ بیکاری در این کشور به 26 درصد رسیده بود. اما در سال های اخیر این رقم کاهش یافته و به 14 درصد رسیده است. بنابراین می توان گفت علارقم افت و خیزهای بازار کاری و اقتصادی این کشور، در سال های اخیر میزان آمار اشتغال رو به رشد بوده است. اما همچنان نرخ بیکاری در این کشور نسبت به خیلی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا رقم بیشتری است. در نتیجه پیدا کردن کار برای مهاجران خارجی کار نسبتا سختی است.

درباره ویزای کاری این کشور

شهروندان کشورهای اروپایی نیازی به گرفتن ویزا یا مجوز جهت کار و اقامت در این کشور ندارند. البته اگر حضور و کار در اسپانیا برای آن ها حالت دائم پیدا کند، باید ثبت رسمی شود، اما شهروندان کشورهای غیر اروپایی برای کار و زندگی در این کشور نیازمند دریافت ویزای کار کشور اسپانیا هستند.

کشور اسپانیا هم مانند بسیاری دیگر از کشورها دارای چندین نوع ویزای کاری است، هر کدام از این ویزاها شرایط و مشخصه های خاص خودش را دارد. همچنین هر یک امکانات و شرایط متفاوتی را نیز به ارمغان می آورند.

انواع ویزای کاری اسپانیا

همانطور که گفتیم این کشور ویزاهای کاری مختلفی را به متقاضیان ارائه می دهد. در ادامه این مقاله ما هر یک از این ویزاهای کاری را نام برده و برایتان شرح می دهیم تا بتوانید ویزای کاری مطابق با شرایط و خواسته خود را بیابید.

ویزای کار :A

این نوع ویزا شامل قراردادی کاری در شغلی خاص و یا اشتغال در منطقه جغرافیایی مشخصی از اسپانیا می باشد. مدت زمان این نوع ویزا حداکثر 9 ماه است.

ویزای کار :B

این نوع ویزا امکان اشتغال در یک منطقه مشخص شده ای از اسپانیا را برای حداکثر 1 سال فراهم می کند. در این یک سال مهاجر می تواند به شغل های مختلفی درآن منطقه مشخص شده بپردازد، البته این نوع ویزا قابل تمدید نیز هست.

ویزای کار :C

این نوع ویزا پس از انقضای ویزای کار B صادر می گردد تا فرد بتواند به فعالیت خود در اسپانیا ادامه دهد.

ویزای کار 😀

این نوع ویزا برای انجام یک شغل و حرفه مشخص و برای مدت 1 سال صادر می گردد. این نوع ویزای کاری هم قابلیت تمدید دارد.

ویزای کار :E

با انقضای ویزای D، می توان برای صدور این ویزا اقدام کرد. این ویزا امکان فعالیت در حرفه یا شغل مشخص شده را تا 3 سال فراهم می سازد.

ویزای کار :F

ویزای کار F مختص مهاجران کارگر یا کارمند روزانه است، یعنی فرد دارنده این نوع ویزا هر روز پس از اتمام کار خود باید از خاک کشور اسپانیا خارج شده و به محل زندگی خود برگردد. این مجوز حداکثر برای مدت 5 سال صادر می گردد و قابلیت تمدید ندارد.

شرایط اخذ ویزای کاری کشور اسپانیا

هریک از انواع ویزاهای کاری کشور اسپانیا شرایط و ویژگی های خاص خود را دارد. همچنین هر یک امکانات و شرایط خاصی را برای شما به ارمغان می آورند، اما به طور کلی شرایط زیر را می توانیم به عنوان شرایط کلی دریافت ویزای کار کشور اسپانیا ذکر نماییم:

  • برخورداری از سابقه شغلی و تجربه کاری مرتبط
  • داشتن رزومه تحصیلی مطلوب
  • برخورداری از بیمه درمانی بین المللی
  • داشتن سن حداقل 18 سال
  • داشتن تسلط به زبان اسپانیایی و انگلیسی
  • برخورداری از سرمایه و وضعیت مالی مناسب جهت کار و اقامت در این کشور
  • در دسترس داشتن دعوتنامه شغلی مهر و امضا شده از یک کارفرمای اسپانیایی با میزان حقوق مشخص
  • برخورداری از گواهی سلامت کامل
  • داشتن گواهی عدم ارتکاب جرم و جنایت
  • و…

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای کار اسپانیا

بدون شک برای اخذ این ویزا لازم است که به اداره مهاجرت اسپانیا اثبات کنید که از شرایط تعیین شده برای دریافت ویزای تحصیلی این کشور برخوردار هستید. به همین منظور برای دریافت این ویزای اسپانیا، باید مدارک ذیل را ارائه دهید:

  • اصل مدارک هویتی و کپی آن ها
  • مدارک و فرم های پرشده الزامی برای ثبت درخواست ویزا
  • گواهی اثبات سلامت روانی و جسمانی
  • اصل پاسپورت یا گذرنامه با اعتبار حداقل 4 ماه
  • 3 عدد عکس پرسنلی مطابق عکس پاسپورت
  • آخرین حکم کارگزینی متقاضی
  • فیش مالی و گردش حساب در 6 ماه اخیر برای اثبات تمکن مالی
  • شماره ثبت تامین اجتماعی
  • بیمه پزشکی بین المللی
  • دعوت نامه شغلی از طرف کارفرمای اسپانیایی با مهر و امضا و رقم حقوق ثبت شده
  • گواهی عدم سابقه کیفری و جنایی
  • و…

در نظر داشته باشید که اصل یا کپی مدارک ذکر شده به تنهایی کفایت نمی کند. شما باید بسیاری از مدارکتان را به یکی از زبان های اسپانیاییی یا انگلیسی به صورت رسمی ترجمه کنید. همچنین باید برخی مدارکتان مانند مدارک تحصیلی را در ابتدا معادل سازی کنید و سپس نتیجه را به همراه اصل مدرک، نسخه ترجمه شده و… ارسال فرمایید. همچنین خود را برای ارائه مدارک تکمیلی نیز آماده کنید. چرا که هر متقاضی با توجه به شرایط خاصی که دارد، باید مدارک بیشتری را ارائه کند.

پروسه اخذ این ویزا

هر نوع مهاجرت، از جمله مهاجرت کاری پروسه ای نسبتا سختی دارد. مهاجرت کاری به کشور اسپانیا نیز از این موضوع مستثنی نیست. اما شاید مهم ترین نکته قبل از هر اقدامی برای مهاجرت کاری به کشور اسپانیا کسب دانش و آگاهی است. در واقع بهترین کار قبل از برداشتن اولین قدم مهاجرت کاری به اسپانیا، تحقیق و مطالعه درباره این کشور و ویژگی ها و شرایط آن خصوصا شرایط بازار کار، نرخ بیکاری و تورم، میزان حقوق، نحوه کاریابی و… می باشد.

گروه مهاجرتی و حقوقی آوات تمامی این اطلاعات و بیشتر از آن را در سایت خود قرار داده است تا شما عزیزان به راحتی به این اطلاعات دست یابید و آگاهانه در راه قدم بردارید. به این منظور توصیه می کنیم مقاله شرایط کار در اسپانیا را مطالعه فرمایید.

برای دریافت ویزای کاری کشور اسپانیا، شما باید همه شرایط، مدارک و فرم های مربوطه را آماده کرده و به سفارت این کشور در ایران تحویل دهید تا در این سفارت مورد بررسی و پردازش قرار گیرند. سپس هزینه مربوط به درخواستتان را بپردازید و در نهایت منتظر بمانید تا نتیجه به صورت کتبی از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود. بعد با توجه به نتیجه اعلام شده، اقدامات بعدی را پس از ورود به خاک این کشور انجام دهید.

هزینه دریافت ویزای کاری این کشور

برای انجام پروسه صدور ویزای کاری کشور اسپانیا، باید کلیه فرم ها و مدارک به سفارت این کشور در ایران تحویل داده شود. این سفارت بعد از گذشت مدت زمانی تمامی این مدارک و فرم ها را مورد بررسی و پردازش قرار می دهد. در نهایت در صورت مثبت بودن نتیجه 3 تا 6 ماه بعد ویزای کاری کشور اسپانیا به شما داده می شود. کل این پروسه حدود 5 تا 15 ماه زمان و هزینه ای در حدود 500 تا 600 دلار برای شما در پی خواهد داشت. این هزینه صرف نظر از نتیجه نهایی به هیچ عنوان قابل پس گرفتن نمی باشد.

الزامات مربوط به زبان برای اخذ این ویزا

برای اینکه بتوانید ویزای کاری این کشور را دریافت کنید و به کار و زندگی در این کشور بپردازید، باید به سطح مشخصی از زبان انگلیسی یا زبان اسپانیایی تسلط داشته باشید. اینکه لازم است به کدام یک از این زبان ها، تا چه حدی، تسلط داشته باشید، کاملا بستگی به موقعیت شغلی دارد که قرار است در اسپانیا در آن مشغول به کار شوید.

به طور کلی در این کشور برای بعضی مشاغل تسلط به زبان اسپانیایی الزامی است و برای بعضی دیگر الزامی وجود ندارد و دانستن زبان انگلیسی کفایت می کند. اما به طور کلی قطعا آشنایی با زبان اسپانیایی در افزایش شانس شما برای کاریابی و نیز ادغام سریع تر در جامعه این کشور موثر خواهد بود.

در پایان

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید همه روزه از ساعات 9 الی 17 با موسسه حقوقی آوات تماس گرفته و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین می توانید فرم ارزیابی مهاجرتی ما را پر کنید و از طریق آن مشاوران ما تمام شرایط شما را بررسی کرده و با شما تماس می گیرند و راه کارهای لازم را به شما عزیزان بیان می کنند.

 

سوالات متداول

1. در حال حاضر مشاغل مورد نیاز کشور اسپانیا کدام ها هستند؟

  • مهندسی نرم افزار و آی تی
  • آموزش در دانشگاه ها
  • مهندسی مکانیک
  • حسابداری
  • مهندسی صنایع
  • املاک و مستغلات
  • پزشکی
  • آموزش زبان انگلیسی
  • مدیا یا رسانه
  • متخصصان مراقبت از کودکان و سالمندان
  • گردشگری
  • هتلداری
  • و…

3. درآمد شاغلین در کشور اسپانیا به طور میانگین چقدر است؟

  • به طور میانگین شاغلین در کشور اسپانیا ماهانه حدود 5000 یورو دستمزد می گیرند. البته حدود 25 % از شاغلین این کشور حقوق ماهانه کمتر از 2700 یورو دارند. می توان گفت: میزان تجربه و سابقه کاری در این کشور فاکتور بسیار موثری در میزان درآمد محسوب می شود.

4. آیا دارندگان ویزای کار کشور اسپانیا می‌ توانند خانواده خود را به عنوان همراه با خود به این کشور ببرند؟

  • بله. دارندگان ویزای کار کشور اسپانیا امکان بردن خانواده خود به این کشور را دارند. منظور از خانواده همسر یا شریک زندگی، فرزندان و کلیه افراد تحت سرپرستی آن فرد است.
    خوب است بدانید که همسر افراد دارنده ویزای کاری کشور اسپانیا، از اجازه کار تمام وقت در این کشور نیز برخوردار هستند.

5. آیا با دریافت ویزای کار کشور اسپانیا می توان به اقامت دائم و تابعیت این کشور دست پیدا کرد؟

  • بله. در صورتی که شما برای 3 سال به طور مداوم در کشور اسپانیا کار و زندگی نمایید می توانید برای دریافت اقامت دایم این کشور اقدام کنید. همچنین با گذشت 5 سال از دریافت کارت اقامت دائم این کشور و برخورداری از شرایط مورد نیاز مانند تسلط به زبان اسپانیایی و… امکان اخذ پاسپورت و تابعیت این کشور برای شما فراهم می گردد.

سوالی دارید؟ آن را از طریق بخش دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید. ما از پاسخ به سوالات شما در خصوص امور مهاجرتی و راهنمایی شما خوشحال می شویم.

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *