پرتغال, ثبت شرکت

شرایط و مراحل ثبت شرکت در پرتغال

ثبت شرکت در پرتغال

ثبت شرکت در پرتغال دارای شرایطی می باشد که باید با توجه به آنها برای این امر اقدام کنید. به همین خاطر ما در این مقاله چگونگی ثبت شرکت در کشور پرتغال، نوع ساختار ثبت شرکت، مزایای ثبت شرکت و همچنین مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت در پرتغال را برایتان شرح خواهیم داد تا با تمام مراحل ثبت شرکت در این کشور آشنا شوید.

برای سرمایه گذاری و ثبت شرکت در پرتغال و هر کشور دیگری ابتدا لازم می باشد که از اقتصاد و شرایط کاری در کشور مورد نظر، مطلع شوید، به همین خاطر ما توضیح مختصری در خصوص اقتصاد این کشور برایتان شرح خواهیم داد اما می توانید برای کسب اطلاعات جامع تر با شماره های موسسه تماس گرفته و تمامی سوالات خود در خصوص ثبت شرکت در پرتغال و همچنین سوالات مربوط به وضع کسب و کار در این کشور را از کارشناسان ما جویا شوید.

چرا کشور پرتغال را برای ثبت شرکت انتخاب کنیم؟

زمانی که کشور پرتغال به اتحادیه اروپا پیوست، اقتصاد این کشور به سمت خدماتی شدن پیش رفت، در بیست سال گذشته بی شک دولت مردان این کشور تلاش های بسیاری برای خصوصی سازی انجام داده اند، که می توان گفت این تلاش ها دارای نتیجه مثبت نیز بود است.

کشور پرتغال محصولاتی همانند: کفش، پوشاک، مواد شیمیایی و کاغذ را به دیگر کشورها صادر می کنند و مهمترین محصولات وارداتی این کشور منسوجات و محصولات کشاورزی نیز می باشد.

کشور پرتغال در مقایسه با دیگر کشورهای عضو اتحادیه اروپا دارای مشکلاتی اعم از کاهش سرعت در رشد و توسعه اقتصادی و همچنین تولید ناخالص داخلی نیز می باشد، که این امر سبب شده است تا این کشور به نسبت دیگر کشورهای اروپایی عقب تر قرار بگیرد اما با برنامه ریزی هایی که انجام شده است تدابیری برای این مشکل توسط دولت پرتغال سنجیده شده است که یکی از آنها فراهم کردن شرایط مناسبی برای سرمایه گذاران خارجی نیز می باشد.

برای سرمایه گذاران خارجی که می خواهند کسب و کاری جدید را از طریق ثبت شرکت در پرتغال را ه اندازی نمایند شرایط ویژه ای را فراهم آورده اند و کمک های مالی بسیاری رابرای این دسته متقاضیان برای ایجاد کسب و کاری جدید در کشور پرتغال در نظر گرفته اند.

انواع ساختار ثبت شرکت در پرتغال

برای آن که بتوانید ثبت شرکت در پرتغال را انجام دهید و کسب و کاری جدید را راه اندازی کنید باید ابتدا ساختار شرکتی مناسبی را با توجه به اندازه شرکت و نوع فعالیت تجاری خود انتخاب کنید و در واقع می توان گفت که این بخش جزء ابتدایی ترین مراحل ثبت شرکت در پرتغال نیز می باشد.

به همین خاطر ما رایج ترین نوع ساختار ثبت شرکت در پرتغال را برای شما شرح می دهیم تا به صورت مختصر با آنها آشنا شوید اما اگر قصد شما برای ثبت شرکت در پرتغال جدی می باش، می توانید با تماس با موسسه از جزییات کامل آن توسط مشاورین ما اطلاعات کسب نمایید.

ثبت شرکت به صورت شرکت عمومی

شرکت های عمومی و یا همان شرکت S.A اصولا برای تاسیس شرکت هایی مناسب است که بزرگ می باشند و درصدد انجام فعالیت تجاری بزرگی نیز هستند، در این نوع ساختار باید حداقل ۵سهامدار در ابتدا و برای تاسیس شرکت وجود داشته باشند، شایان ذکر می باشد که در این نوع شرکت ها باید حساب ها به صورت دقیق و منظم حسابرسی شوند به همین خاطر وجود حسابدار در این نوع شرکت ها الزامی می باشد، و برای سرمایه اولیه حداقل ۵۰ هزار یورو نیز مورد نیاز است.

ثبت شرکت به صورت شرکت محدود خصوصی

شرکت های محدود خصوصی LDA دارای محبوبیت خاصی در بین سرمایه گذاران در سراسر دنیا نیز میباشد چرا که این نوع ساختار مناسب شرکت های کوچک با کسب و کارهای کوچک مناسب می باشد و شرایط راحتتری نسبت به شرکت های عمومی نیز دارد که سرمایه گذاران خارجی می توانند به راحتی از عهده آن برآیند، توجه داشته باشید که در این نوع شرکت ها باید حداقل دو سرپرست نیز وجود داشته باشد،

همچنین نکته ای که حائز اهمیت می باشد این است که هر سهامدار به میزان سرمایه ای که وارد شرکت میکند دارای تعهدات می باشد در واقع میزان تعهدات بستگی به میزان سرمایه وارد شده دارد و نکته ی دیگر در خصوص بی مانع بودن حضور سهامداران خارجی می باشد که حداقل سرمایه اولیه برای تاسیس این نوع شرکت باید حداقل یک یورو باشد که باید بدانید که این مبلغ در قبل ۵۰۰۰ یورو نیز بوده است که به یک یورو تغییر کرد و این باعث شده که شرایط سرمایه گذاری از طریق ثبت شرکت از سهولت بیشتری برخوردار شود.

ثبت شرکت از طریق شعبه

در این نوع شرکت ها مناسب افرادی است که در کشوری دارای شرکت نیز می باشند و فعالیت تجاری خاصی را دنبال می کنند و می خواهند این فعالیت تجاری خود را نیز در کشور پرتغال هم داشته باشند بدون آنکه شرکت اصلی خود را منحل کنند، به همین خاطر می توانند شعبه ای از شرکت مادر را در کشور پرتغال تاسیس نمایند اما شرکت شعبه به هیچ عنوان اختیار تام نخواهد داشت و تمامی قرارداد هایی که انجام می دهد در واقع طرف قرارداد اصلی شرکت مادر می باشد و باید تمام عملیات ها زیر نظر شرکت مادر نیز انجام گردد.

مقاله پیشنهادی: راه های مهاجرت به پرتغال

مراحل انجام ثبت شرکت در پرتغال

بعد از آن که شما ساختار مناسب با شرکت خود را مشخص کردید باید یک نام تجاری برای شرکت خود انتخاب نمایید که این نام به هیچ عنوان نباید تکراری و یا دارای تلفظ سخت باشد، باید به گونه ای این نام را انتخاب نمایید که فعالیت تجاری خود را با آن نشان دهید.

بعد از انتخاب نام شرکت شما باید فرم مربوط به ثبت شرکت را نیز تکمیل نمایید، توجه داشته باشید که باید از تمامی مدارک و پاسپورت متقاضی و سهامداران اسکن گرفته باشید و بعد از آن باید طرح توجیهی اقتصادی (بیزنس پلان) تهیه نمایید.

در طرح توجیهی اقتصادی و یا همان بیزنس پلان باید فعالیت تجاری خود را مشخص کنید و هدف از ایجاد این فعالیت تجاری و همچنین انتظاراتی که از این طرح می رود را مشخص کنید، توجه داشته باشید که شما برای ثبت شرکت در پرتغال باید کد مالیاتی دریافت کنید که این عملیات باید توسط افرادی که تجربه و تخصص دارند انجام گردد، وکلای موسسه ما با تجربه درخشان در زمینه ثبت شرکت در پرتغال آماده ارائه خدمات به شما عزیزان نیز می باشد.

بعد از تشکیل پرونده و هماهنگی های لازم جهت دریافت تاییدیه با وزارت بازرگانی و امور خارجه و همچنین ارائه بیزنس پلان به دولت پرتغال برای دریافت مجوز کار در این کشور انجام می گیرد.

بعد از انجام مراحل بالا شما باید از سفارت کشور پرتغال یک وقت اخذ نمایید که در تاریخمشخص شده توسط سفارت باید با مدارک تکمیل شده برای اخذ ویزا به سفارت پرتغال بروید.

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزا

  • گذرنامه معتبر
  • بیزنس پلان
  • کارت شناسایی
  • مدرک تحصیلی
  • سابقه کاری
  • گواهی سلامت پزشکی
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • سند مالکیت
  • پیرینت حساب
  • و هرگونه مدارکی اضافی که سفارت از شما خواستار باشد

بعد از این که شما مدارک را جهت بررسی به سفارت تحویل دادید باید منظر جواب درخواست ویزای نوع D بمانید توجه داشته باشید که زمانی که مدارک را به سفارت می برید باید از تمامی مدارک و اسناد یک کپی تهیه کرده باشید چرا که تمامی مدارک و اسناد به شما برگردانده خواهد شد و تنه کپی مدارک در پرونده شما قرار خواهد گرفت.

بعد از آنکه مدارک بررسی شماو تاییدیه آن توسط مامورین سفارت ثبت شد برای شما و همراهان شما ( در صورت متاهل بودن) ویزای نوع D صادر می گردد، توجه داشته باشید که صدور این ویزا به معنی دریافت اقامت شما نخواهد بود بلکه به شما اجازه یک ساله داده خواهد شد.

مقاله پیشنهادی: راه های اخذ اقامت پرتغال

فعالیت تجاری از طریق ثبت شرکت در پرتغال

شما باید در این یک سال فعالیت تجاری خود را از طریق ثبت شرکت آغاز نمایید و در پایان این یک سال باید یک گزارش مثبت از فعالیت خود به دولت پرتغال تحویل دهید تا ویزای شما تمدید گردد، بعد از اینکه شما سه الی پنج سال به صورت منظم مالیات پرداخت کردید و عملکرد مثبتی از فعالیت تجاری خود داشتید می توانید برای اقامت دائم این کشور از طریق ثبت شرکت در پرتغال اقدام نمایید.

نرخ مالیات شرکتی در کشور پرتغال کمی بالا می باشد و نرخ ۲۵ درصد از درآمد شرکت را باید بابت مالیات به اداره مالیات این کشور پرداخت نمایید توجه داشته باشید که برای استخدام نیروی کار نیز شما مشکلی نخواهید داشت و می توانید با استخدام نیروی کار متخصص و تحصیل کرده کسب و کار خود را رونق بخشید اما باید به خاطر داشته باشید که استخدام نیروی کار باید طبق قوانین وزارت کار پرتغال صورت گیرد و باید دستمزدی را طبق وزارت کار برای آنها در نظر بگیرید.

در خصوص محیط نظارتی در کشور پرتغال باید این امید را به متقاضیان ثبت شرکت بدهیم که در این کشور سختگیری حاکم نمی باشد و شرکت های خارجی این اجازه را دارند که هر گونه که می خواهند سرمایه گذاری خود را انجام دهند.

باید در خصوص مشوق های مالی دولت پرتغال برای سرمایه گذارن خارجی که قصد ثبت شرکت را دارند این نوید را هم بدهیم که این دولت با تدابیری که سنجیده برای افرادی که می خواهند سرمایه گذاری های بزرگ در این کشور انجام دهند کمک های مالی بسیاری از صندوق های بین المللی و سرمایه گذاری اتحادیه اروپا می توانند بهره مند گردند.

مزایای ثبت شرکت در پرتغال

  • به راحتی می توانید به بازارهای جهانی دسترسی داشته باشید.
  • می توانید اقامت دائم این کشور را بعد از گذشت سه سال اخذ نمایید.
  • بعد از گذشت ۵ سال می توانید پاسپورت دوم خود را بگیرید.
  • از مشکلاتی مانند تحریم برای همیشه راحت خواهید شد.
  • می توانید از خدمات رفاهی و درمانی این کشور استفاده کنید.
  • به راحتی می توانید به کشورهای عضو اتحادیه اروپا رفت وآمد کنید
  • می توانید در کشورهای اتحادیه اروپا به تحصیل، کار و یا زندگی بپردازید.
  • می توانید مالکیت صد در صد داشته باشید بدون آنکه نیاز به شریک محلی داشته باشید.
  • می توانید در بانک های این کشور افتتاح حساب انجام دهید.
  • در واقع می توانید یک برند اروپایی داشته باشید.

کارشناسان مجرب ما با سالها تجربه و تخصص در کلیه زمینه های مهاجرتی و امور بین المللی آماده ارائه خدمات زیر می باشند :

اخذ ویزای کاری، اخذ ویزای تحصیلی، اخذ ویزای توریستی، اخذ ویزای سرمایه گذاری، خرید ملک، ثبت شرکت و وقت سفارت در برترین کشورهای دنیا نیز می باشیم.

در پایان

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید همه روزه از ساعات 9 الی 17 با موسسه حقوقی آوات تماس گرفته و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین می توانید فرم ارزیابی مهاجرتی ما را پر کنید و از طریق آن مشاوران ما تمام شرایط شما را بررسی کرده و با شما تماس می گیرند و راه کارهای لازم را به شما عزیزان بیان می کنند.

5/5 - (2 امتیاز)

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *