اقامت, فنلاند

شرایط مهاجرت به فنلاند

شرایط مهاجرت به فنلاند

در این مقاله می خواهیم انواع شرایط مهاجرت به فنلاند و دریافت اقامت این کشور را بررسی کنیم، شما هم می توانید سوالات خودتان را در این زمینه مطرح کرده تا کارشناسان اوات با بررسی دقیق شما را راهنمایی کنند.

شرایط مهاجرت به فنلاند

کشور فنلاند از جمله کشور هایی است که امنیت و آرامش زیادی دارد و البته بر خلاف هوای سردی که وجود دارد، مردمی بسیار مهربان و خونگرمی دارد. و به دلیل اینکه در قسمت شمالی آن آب و هوای نامساعد دارداکثریت مردم در جنوب کشور فنلاند زندگی می کنند. زندگی در کشور فنلاند با آرامش خاطر می گذرد و متقاضیانی که به کشور فنلاند مهاجرت می نمایند از همه امکانات در اختیار گذاشته فنلاند برای آن ها، اعم از تحصیل، آموزش، ورزش و … رضایت کامل دارند.

تحصیل در فنلاند

تحصیل در کشور فنلاند در مقاطع پیش دبستانی، ابتدایی و متوسطه به صورت اجباری و رایگان می باشد و هدف کشور فنلاند از تحصیل رایگان در فنلاند، پرورش دانش آموزان با سطح کیفیت بالا و نیاز به سطح درآمدی خانواده های آن ها می باشد.

فنلاند کشوری در شمال اروپا و روی جنگل و دریاچه های زیبا، طبیعت زیبا، بکر و دست نخورده ی قرار دارد. کشور فنلاند در بین همه جهانیان زبان زد می باشد.

جالب است بدانید در شمالی ترین کشور فنلاند که در بالای مدار قطب شمالی قرار دارد هیچ موقع از روز آفتاب طلوع نمی کند و هوا همیشه روشن است جز در زمستان ها هوا فقط ۵۱ روز روشن می ماند.

برای مهاجرت به فنلاند مانند دیگر کشور ها، راه های متفاوتی همچون: سرمایه گذاری، خرید ملک، ثبت شرکت، تحصیل و … وجود دارد که توضیحات کاملی را در باب هر کدام از آن ها در اختیار شما متقاضیان قرار خواهیم داد.

مهاجرت به فنلاند

مهاجرت به فنلاند

اخذ ویزای تحصیلی فنلاند

متقاضیانی که از طریق تحصیل به فنلاند مهاجرت می نمایند، می توانند بعد از ۵ سال تحصیل در کشور فنلاند، اقامت خود را دریافت نمایند و مزیتی که کشور فنلاند همانند کشور مناسب مهاجرت دارد این است که بعد از اتمام تحصیل، متقاضیان می توانند برای ویزای کار فنلاند اقدام نمایند و ویزای تحصیل فنلاند را به ویزای کاری فنلاند تبدیل نمایند.

نظام آموزشی کشور فنلاند از سال ۲۰۱۷ دست خوش تغییر و بررسی هایی می باشد و در سال چندین بار قوانین وضع شده تحصیلی را برای مهاجران تغییر می دهند. فنلاند قبل از ۲۰۱۷ نظام آموزشی رایگان به شهروندان خود ارائه می داد، اما در سال ۲۰۱۷ قوانین و مقررات آموزشی جدیدی را برای شهروندان و مهاجران وضع نمود و نظام آموزشی را براساس سیستم پولی بنا کرد.

اخذ ویزای کاری فنلاند

ویزای جستجوی کاری فنلاند یکی از آسان ترین و امن ترین راه های مهاجرت به فنلاند است به این صورت که فرد متقاضی فقط نیاز به یه دعوت نامه کاری دارد و اگر تمامی شرایط کاری مندرج در دعوت نامه کاری داشته باشد واجد شرایط شغل مورد نظر در کشور فنلاند می باشد، اما قبل از همه این ها، باید کارفرمایی که داخل کشور فنلاند هستند، به مدت سه ماه در ارتباط با نیروی کار مورد نیاز در کشور فنلاند، آگهی درج کنند.

اگر در این مدت سه ماه از آگهی در کشور فنلاند، عدم نیاز به شغل مورد آگهی مشخص شد، کار فرمای فنلاندی باید آگهی استخدام را در بین کشور های عضو اتحادیه اروپا منتشر نماید و مجددا در صورتی که عدم نیاز به شغل مورد نظر در بین کشور های اروپایی مشخص شد، کار فرما با ارسال دعوت نامه و درخواست به فرد متقاضی، فرد متقاضی می تواند برای اخذ ویزای کاری فنلاند و یا ویزای جستجوی کاری فنلاند  اقدام نماید.

کارجو از زمان دریافت ویزای کاری فنلاند می تواند به مدت ۶ ماه در فنلاند، اقامت کاری داشته باشد، البته در صورت نیاز کارفرما به مهارت و توانایی های فرد متقاضی، می تواند برای تمدید اقامت کاری نیروی متخصص خود اقدام نماید.

البته لازم به ذکر است که متقاضی اگر به صورت سه سال متوالی در کشور فنلاند مشغول به کار باشد می تواند از طریق ویزای کاری فنلاند برای اخذ اقامت دائم ابه اداره مهاجرت فنلاند اقدام نماید.

ویزای مشاغل آزاد و تجاری فنلاند

ویزای مشاغل آزاد و تجاری فنلاند، شاخه ای از ویزای کاری کشور فنلاند محسوب می شود.

یکی از راه های مهاجرت به فنلاند این است که، متقاضی برای مهاجرت به فنلاند، شغل آزاد و تجاری که خود در کشور فنلاند راه اندازی کرده است را انتخاب نموده و برای اخذ اقامت فنلاند از طریق اخذ این ویزا نیاز به اجازه از طرف دولت فنلاند دارد و برای کسب ویزای مشاغل آزاد و تجاری فنلاند باید مدارکی را دال بر سود آور بودن و تامین امرار و معاش وی به کشور فنلاند را ارائه دهد و ثابت نماید که یک پشتوانه مالی قوی برای کار آفرینی و راه اندازی مشاغل آزاد، دارد.

ویزای نامزدی و ازدواج فنلاند

در ادامه بحث کشور فنلاند و راه های مهاجرت  به فنلاند، یکی از سریعترین راه های رسیدن به کشور فنلاند و اخذ اقامت دائم فنلاند، اخذ ویزای نامزدی و ازدواج فنلاند است.

شرایط مهاجرت به فنلاند

به این صورت که اگر فرد متقاضی قصد دارد با یک تبعه فنلاندی ازدواج یا عقد نماید می تواند با ارائه دادن سند ازدواج به کنسولگری کشور مبدا برای مهاجرت به فنلاند و اخذ ویزای نامزدی و ازدواج فنلاند را دریافت نماید. قبلا مقاله مفصلی در این زمینه با عنوان اقامت فنلاند از طریق ازدواج منتشر کرده ایم که می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر به آن مقاله مراجعه کنید.

ویزای سرمایه گذاری کشور فنلاند

در کشور فنلاند به دلیل بالا بودن سطح شرایط و هزینه های سرمایه گذاری تعداد معدودی از متقاضیان این راه را برای مهاجرت به فنلاند و اخذ اقامت دائم فنلاند بر می گزینند، اما عاقلانه ترین راه و پیشنهاد موسسه حقوقی و بین المللی آوات، این است که متقاضیان در ابتدا با اخذ ویزای کاری و یا ویزای تحصیلی برای مهاجرت به فنلاند اقدام نمایند و در نهایت با بررسی و سنجیدن شرایط و هزینه ها برای سرمایه گذاری در فنلاند اقدام نمایند.

پناهندگی فنلاند

پناهندگی یکی از راه هایی است که متقضیان برای مهاجرت انتخاب می نمایند، اما انتخاب یک مسیر نادرست و قرار گرفتن در یک راه پر پیخ و خم، عاقلانه نیست و فقط زندگی شما را به خطر می اندازد.

هزینه های زندگی در فنلاند

اکنون که انواع روش های مهاجرت به فنلاند را بررسی کرده اید می توانید نیم نگاهی نیز به هزینه ها و شرایط زندگی در فنلاند بیاندازید تا با چشمانی باز و اطلاعاتی دقیق انتخاب خود برای مهاجرت را انجام دهید. برای اینکار می توانید مقاله زندگی در فنلاند چگونه است را مطالعه کنید.

در پایان

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید همه روزه از ساعات 9 الی 17 با موسسه حقوقی آوات تماس گرفته و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین می توانید فرم ارزیابی مهاجرتی ما را پر کنید و از طریق آن مشاوران ما تمام شرایط شما را بررسی کرده و با شما تماس می گیرند و راه کارهای لازم را به شما عزیزان بیان می کنند.

4.6/5 - (5 امتیاز)

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *