اسپانیا, تحصیلی

تحصیل پزشکی در اسپانیا

تحصیل پزشکی در اسپانیا

اگر به دنبال تحصیل پزشکی در اروپا می‌باشید و قصد دارید هزینه پایینی را پرداخت نمایید بی‌شک بهترین گزینه تحصیل پزشکی در اسپانیا می‌باشد، چرا که این کشور با بهترین دانشگاه‌های پزشکی این امکان را برای شما به وجود خواهد آورد. به همین خاطر در این مقاله اطلاعات کلی در خصوص تحصیل پزشکی در اسپانیا به شما عزیزان ارائه می‌گردد.

در کشور اسپانیا دانشگاه‌های معتبر بسیاری یافت می‌شود اما برترین دانشگاه‌ها در این کشور در شهرهای بارسلونا، مادرید و والنسیا قرار دارد و اگر می‌خواهید هزینه پایینی را برای تحصیل پزشکی در اسپانیا پرداخت نمایید، می‌توانید از دانشگاه‌های دولتی این کشور پذیرش را دریافت نمایید که این کار کمی دشوار و نیاز به تجربه دارد که وکلای موسسه می‌توانند در این راستا به دوستداران تحصیل در اسپانیا یاری رسانند.

شرایط تحصیل پزشکی در اسپانیا

مدرک دیپلم و پیش‌دانشگاهی به عنوان یکی از مهم‌ترین مدارکی می‌باشد که برای پذیرش دانشگاه مورد نیاز است، به همین خاطر اگر شما در رشته‌های ریاضی و تجربی مدرک دیپلم و پیش‌دانشگاهی را اخذ نموده باشید می‌توانید این امید را داشته باشید که از شانس بالایی برای دریافت پذیرش برخوردار هستید.

زمانی که مدرک پیش‌دانشگاهی و دیپلم خود را برای دریافت پذیرش از دانشگاه‌های پزشکی اسپانیا ارائه دادید از شما یک آزمون ورودی گرفته خواهد شد و در صورتی قبولی در آن آزمون می‌توانید تحصیل پزشکی در اسپانیا را به مدت ۶ سال سپری نمایند.

یکی از مهم‌ترین شرایط تحصیل پزشکی در اسپانیا داشتن حداکثر ۲۲ سال سن می‌باشد، پس اگر تمایل به تحصیل پزشکی در اسپانیا دارید می‌توانید قبل از سن ۲۲ سالگی برای این مهم اقدام نمایید.

مدارک مورد نیاز برای دریافت پذیرش

  • ارائه مدرک پیش‌دانشگاهی و ی مدرک دیپلم در رشته‌های ریاضی و یا تجربی
  • ترجمه مدارک پیش‌دانشگاهی و دیپلم با توجه به زبان مورد نیاز سفارت
  • گواهی سلامت پزشکی متقاضی
  • گواهی عدم سوء پیشینه متقاضی
  • تمکن مالی متقاضی و یا تمکن مالی والدین متقاضی

تحصیل پزشکی در اسپانیا به زبان انگلیسی

اگر شما به دنبال تحصیل پزشکی در اسپانیا به زبان انگلیسی می‌باشید باید بدانید که این امکان وجود ندارد چرا که تحصیل پزشکی در اسپانیا تنها به زبان اسپانیایی انجام می‌شود و اگر تمایل دارید در رشته‌های پزشکی در دانشگاه‌های این کشور تحصیل کنید باید به زبان اسپانیایی مسلط باشید.

البته باید خاطر نشان کنیم که تعداد کمی از دانشگاه‌های این کشور همانند دانشگاه کاردنال اسپانیا، ۵ برنامه پزشکی ارائه می‌کند که در سال اول به زبان انگلیسی ارائه می‌شود و در سال‌های بعدی نیز به زبان اسپانیایی می‌باشد به همین خاطر اگر تمایل به ادامه تحصیل دارید باید یا مدرک زبان اسپانیایی ارائه دهید و یا اگر دارای مدرک نمی‌باشید باید تسلط کافی بر زبان اسپانیای داشته باشید.

دانشگاه‌های پزشکی اسپانیا

اگر قصد تحصیل را دارید باید در ابتدا و قبل از هر اقدامی لیست دانشگاه‌های پزشکی اسپانیا را جمع‌آوری کرده و قوانین این دانشگاه‌ها را مطالعه نمایید تا بتوانید با توجه به شرایط خود یکی از برترین دانشگاه‌ها را برای تحصیل پزشکی در اسپانیا انتخاب نمایید.

دانشگاه‌های پزشکی اسپانیا در شهرهای این کشور متعدد می‌باشد، اما ما در اینجا قصد داریم تا دانشگاه‌های برتر پزشکی اسپانیا را برای شما دوستداران معرفی نماییم:

  • دانشکده پزشکی مستقل مادرید
  • دانشکده پزشکی مستقل بارسلونا
  • دانشگاه بارسلونا

بی‌شک اسپانیا دارای بیش از صد دانشگاه پزشکی می‌باشد و متقاضیان می‌توانند برای ادامه تحصیل پزشکی در اسپانیا یکی از دانشگاه‌های پزشکی این کشور را که همگی در سطح بین‌المللی دارای اعتبار می‌باشند، انتخاب کنند البته می‌توانند از طریق کس اطلاعات لازم از طریق موسسه ما بهترین گزینه را برای خود انتخاب نمایند.

معایب تحصیل در اسپانیا

در کنار تمام محاسن برای متقاضیان وجود دارد، معایب تحصیل در اسپانیا را نیز نباید نادیده گرفت و باید با کسب اطلاعات کامل در خصوص معایب و مزایای تحصیل در اسپانیا اقدام به دریافت پذیرش و ویزا نمود.

معایب تحصیل در اسپانیا برای مقاطع تحصیلی پایین (کارشناسی، کاردانی) همانند بسیاری از کشورهای اروپایی نیز وجود دارد، کی می‌توان به مهم‌ترین معایب تحصیل در اسپانیا در مقاطع پایین به زبان تحصیل دانشگاه‌های این کشور اشاره نمود.

بسیاری از کشورهای اروپایی، شرایط خاصی را برای تحصیل در دانشگاه‌ها برای دانشجویان خارجی فراهم آورده‌اند که یکی از این شرایط زبان تحصیل می‌باشد که دانشجویان باید به زبان رسمی کشور مورد نظر تدریس شوند، این موضوع سبب شده است تا شرایط سختی برای دانشجویان فراهم آورد، به طور مثال: زبان تحصیل در اسپانیا، اسپانیایی می‌باشد که متقاضی باید یا مدرک زبان اسپانیایی اخذ نماید و یا اینکه به زبان اسپانیایی مسلط باشد.

مدارک مورد نیاز

  • گذرنامه و کارت شناسایی متقاضی که دارای اعتبار نیز باشد.
  • مدارک تحصیلی متقاضی همراه با ریز نمرات
  • رزومه کامل متقاضی
  • مدرک زبان مورد نیاز سفارت
  • گواهی سلامت پزشکی
  • گواهی عدم سوء پیشینه متقاضی
  • تمکن مالی
  • تکمیل نمودن فرم درخواست ویزا
  • نامه تاییدیه دانشگاه
  • تمام مدارک به زبان مورد نیاز سفارت ترجمه شده و به تائید وزارت خارجه رسیده باشد.
  • از تمامی اسناد و مدارک باید یک برگ کپی تهیه گردیده باشد.

بعد از ارائه مدارک لازم برای سفارت و درخواست ویزای تحصیل در اسپانیا، باید مدت زمانی را منتظر بمانید تا به پرونده شما رسیدگی شود و بعد از اتمام رسیدگی نتیجه برای شما ارسال می‌شود.

در پایان

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید همه روزه از ساعات 9 الی 17 با موسسه حقوقی آوات تماس گرفته و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین می توانید فرم ارزیابی مهاجرتی ما را پر کنید و از طریق آن مشاوران ما تمام شرایط شما را بررسی کرده و با شما تماس می گیرند و راه کارهای لازم را به شما عزیزان بیان می کنند.

به این نوشته امتیاز بدهید post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *