تحصیلی, سوئد

بورسیه تحصیلی سوئد

بورسیه تحصیلی سوئد

بورسیه تحصیلی سوئد یکی از راه های اقامت سوئد می باشد.امروزه متقاضیان زیادی از سراسر جهان بدنبال اخذ بورسیه تحصیلی از کشورهای اروپایی هستند و از آنجایی که متقاضیانی که بدنبال بورسیه هستند، دانشجوهایی هستند که سطح تحصیلات بالایی دارند بیشتر به سمت کشورهایی تمایل دارند که هم رتبه دانشگاهی بالایی داشته باشند و هم خود کشور از لحاظ سطح رفاه اجتماعی جایگاه بالایی داشته باشد زیرا اکثر افرادی که به کشورهای اروپایی مهاجرت می کنند در نهایت قصد گرفتن اقامت در آن کشور را دارند پس عواملی مانند؛ سطح رفاه اجتماعی و شرایط کاری خوب مواردی است که برای اخذ اقامت سوئد بسیار مهم می باشد.

سوئد

امروزه سوئد جزء کشورهایی است که برای تحصیل متقاضیان زیادی دارد و این شاید به این دلیل باشد که اکثر افراد تصور میکنند که تحصیل در سوئد رایگان است و از آن‌جایی که این کشور بالاترین سطح رضایتمندی مردم از دولت را دارد. اما باید عنوان کرد که از سال 2011 کشور سوئد دیگر شرایط رایگان بودن تحصیل را حذف کرده و از دانشجویان خارجی هزینه تحصیل دریافت میکند و فقط در مقطع دکتری همچنان هزینه ای بابت تحصیل دریافت نمی کند.
در مورد سطح رضایتمندی مردم از دولت سوئد نیز باید یک نکته بسیار مهم را اضافه کرد و آن هم اینکه بسیار جالب است که بدانید همین امر موجب شده تا سطح رفاه شهری این کشور نسبت به سال های گذشته بسیار کم شود و دلیل آن هم این است که افراد بسیاری از کشورهای جهان سوم و آفریقایی این مهم برایشان جذاب بود و به سوی کشور سوئد مهاجرت کردند و در آنجا اقدام به پناهندگی سوئد کردند زیرا کشوری است که برای شهروندانش آزادی های بسیاری در نظر دارد و از این نظر شاید مقصد خوبی برای افرادی که قصد پناهندگی دارند باشد.

مقالات مرتبط با تحصیل در سوئد:

  1. تحصیل در مقطع دکترا در سوئد
  2. اقامت سوئد از طریق تحصیل
  3. کار ضمن تحصیل در سوئد
  4. تحصیل در سوئد در مقطع لیسانس
  5. تحصیل در انگلستان یا سوئد کدام بهتر است؟
  6. تحصیل در مقاطع مختلف تحصیلی در سوئد
  7. هزینه های تحصیلی و زندگی سوئد
  8. تحصیل داروسازی در سوئد
  9. تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در سوئد
  10. اقامت سوئد از طریق تحصیل زبان سوئد

بورسیه در مقطع لیسانس در سوئد

تحصیل در مقطع لیسانس در کشور سوئد مستلزم داشتن یک سری شرایط میباشد که دانشجوی خارجی باید واجد انها باشد به عنوان مثال اولین مدرکی که از دانشجویان خارجی می خواهند مدرک آیلتس 6 است و بدون داشتن مدرک آیلتس اخذ پذیرش امکان پذیر نیست.
در کشور سوئد یک سری دوره های زبان هم وجود دارد که افراد در این دوره ها شرکت کرده و به مدت 6 ماه و یا 1 سال زبان انگلیسی و سوئدی می گذرانند و بعد از گذراندن این دوره وارد دانشگاه می شوند که در اینجا باید این نکته را خاطرنشان کنیم که اکنون با توجه به زیاد شدن افراد پناهنده در کشور سوئد دیگر به راحتی ویزا به دوره های زبان نمی دهد و افرادی که قصد ادامه تحصیل دارند باید آیلتس شان را در ایران اخذ کنند.

با توجه به شرایط فعلی دانشگاه‌های دولت سوئد که از سال 2011 از دانشجویان هزینه تحصیل دریافت می کنند باید بدانید که طبیعی است که دیگر این دانشگاه‌ها بورسیه تحصیلی به دانشجویان ارائه نمی دهد مخصوصا در مقطع لیسانس این امر کاملا محسوس است. تحصیل در مقطع لیسانس در سوئد به این صورت است که پس از گذراندن 180 واحد تحصیلی به دریافت مدرک کارشناسی نائل می شوند.
هزینه دانشگاه های سوئد سالی 80 هزار تا 160 هزار کرون سوئد می باشد و این هزینه بستگی به رشته و دانشگاه شما دارد. همچنین دانشجو 20 ساعت در هفته اجازه کار دارد.

بورسیه در مقطع فوق لیسانس در سوئد

افرادی که میخواهند در مقطع فوق لیسانس در سوئد تحصیل کنند باید این نکته را در نظر داشته باشند که تحصیل در مقطع فوق لیسانس در سوئد رایگان نیست و سالانه 80 تا 160 هزار کرون هزینه تحصیل دارند، از طرفی بعضی از افراد هستند که بدنبال بورسیه ای تحصیلی در سوئد می باشند در این زمینه باید بگوییم که از سال 2011 که سوئد شرایط رایگان بودن تحصیل را برداشت دیگر شرایط برای دانشجوهای خارجی رو به صعوبت رفته است و دیگر مانند سابق تحصیل به همراه بورسیه یا تحصیل رایگان وجود ندارد و همچنین بورسیه در مقطع فوق لیسانس در کشور سوئد که تحصیلش رایگان نیست کار ساده ای نخواهد بود.

به هر حال افرادی که می خواهند از بورسیه های تحصیلی سوئد در مقطع فوق لیسانس استفاده کنند تحت شرایط خاصی شاید امکان پذیر باشد، به عنوان مثال:

  1. داشتن سوابق تحصیلی درخشان
  2. فارغ التحصیل شدن از دانشگاه مطرح
  3. داشتن مقالات isi
  4. داشتن جوایزی در زمینه رشته تحصیلی شان
  5.  داشتن نمره زبان بالا(آیلتس یا تافل)

از طرفی در مورد طریقه اخذ بورسیه تحصیلی در دانشگاه‌های اروپا باید نکته ای را به عرضتان برسانیم که در اروپا افرادی هم که حتی در ابتدا موفق به اخذ بورسیه ای نمی شوند که هزینه های تحصیل و زندگیشان را پوشش دهد باز هم راهی برای اخذ این بورسیه ها وجود دارد اما این افراد در ابتدا باید پذیرش عادی در دانشگاه و رشته مورد نظر را اخذ کنند و ترم اول تحصیلی خود را با معدل بالا بگذرانند و در واقع بتوانند خود را به عنوان دانشجوی فعال و تلاشگر معرفی کنند، در این صورت است که این دانشجویان می توانند با سوابقی که از خود نشان می دهند ترم های بعدی را از بورسیه های تحصیلی استفاده نمایند.

بورسیه در مقطع دکتری در سوئد

برای اخذ پذیرش تحصیلی در مقطع دکتری در سوئد باید با دانشگاه مورد نظر ارتباط برقرار کرده و مدارک مورد نیازشان را به دانشگاه برسانید، برای پذیرش از دانشگاه‌های کشور سوئد باید سوابق تحصیلی خود را (مدارک و ریز نمرات و مقاله های چاپ شده در ژورنال های مختلف و تالیفات دیگر) برای دانشگاه مورد نظرتان بفرستید.
پذیرش در مقطع دکتری برای افرادی که فوق لیسانس شان را در کشور سوئد اخذ کرده اند بسیار راحت تر و سریع تر انجام خواهد پذیرفت.
اگر خارج از سوئد در مقطع فوق لیسانس فارغ التحصیل شده اید باید حتما در خاطر داشته باشید که شما باید کارنامه علمی فوق العاده قوی از خود نشان دهید تا بتوانید نظر استاد مربوطه را جذب کنید از طرفی داشتن مدرک زبان انگلیسی برای گرفتن پذیرش در مقطع دکتری در سوئد بسیار مهم و الزامی می باشد.
شما باید بدانید که بدیهی است که صرفا داشتن یکی از مواردی که در بالا ذکر شد نمی تواند دلیلی قطعی برای اخذ پذیرش شما از دانشگاه‌های سوئد در مقطع دکتری باشد.

دانشگاههای کشور سوئد

در حالت عادی دانشگاه‌های کشور سوئد در مقطع دکتری هزینه ای بابت تحصیل دریافت نمی کنند و رایگان می باشند اما برای اینکه بخواهید از دانشگاه علاوه بر رایگان بودن تحصیل هزینه ای هم بابت بورسیه دریافت کنید باید شرایط خاصی را دارا باشید.
در واقع این بورسیه ها بعضی مواقع از طرف موسسه های خیریه سوئدی است و بعضی مواقع مستقیما از طرف دولت سوئد پرداخت می شود.
درضمن باید خاطر نشان کرد که معمولا زمانی که دانشجو از بورسیه های تحصیلی استفاده می کند دیگر اجازه کار ندارد و در واقع خود دکتری در اکثر کشورهای اروپایی من جمله سوئد شغل محسوب می شود.

دانشگاه لوند سوئد:

دانشگاه لوند سوئد یکی از برترین و معتبرترین دانشگاه‌های حوزه اسکاندیناوی و یکی از صد دانشگاه برتر جهان است است که در کشور سوئد می باشد.
این دانشگاه در شهر لوند در یکی از جنوبی ترین نقاط کشور سوئد در نزدیکی شهر مالمو واقع شده است.
این دانشگاه دارای 8 دانشکده است و حدود 30 هزار دانشجو در دور های مختلف این دانشگاه مشغول به تحصیل اند.

دانشگاه استکهلم:

دانشگاه استکهلم در شهر استکهلمسوئد قرار دارد. این دانشگاه با در بر داشتن نزدیک به 28 هزار دانشجو در مقاطع مختلف یکی از بزرگترین و معتبرترین دانشگاههای حوزه اسکاندیناوی و یکی از صد دانشگاه برتر جهان می باشد.

دانشگاه اوپسالا:

دانشگاه اوپسالا در شهر اوپسالا واقع شده است. این شهر قدیمی  ترین شهر برای تحصیلات دانشگاهی در حوزه اسکاندیناوری است و همچنین دانشگاه اوپسالا یکی از صد دانشگاه برتر جهان می باشد.

 مهاجرت به سوئد:

  1. تابعیت از طریق تولد در سوئد
  2. تبدیل اقامت به تابعیت در سوئد
  3. شرایط ویزای کار سوئد
  4. شرایط تحصیل در سوئد
  5. پناهندگی در سوئد

در پایان

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید همه روزه از ساعات 9 الی 17 با موسسه حقوقی آوات تماس گرفته و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین می توانید فرم ارزیابی ما را پر کنید و از طریق آن مشاوران ما تمام شرایط شما رابررسی کرده و با شما تماس می گیرند و راه کارهای را به شما عزیزان بیان می کنند.

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *