روسیه

دوره پادفک روسیه

دوره پادفک روسیه

بی شک اگر شما جزو کسانی باشید که می خواهید جهت تحصیل به کشور روسیه مهاجرت کنید اسم دوره پادفک را شنیده باشید. در این مورد به سوالات زیادی که پاسخ آن برای شما ناشناخته یا مبهم هست نیز برخورد کرده اید. برای مثال: حتما این سوال در ذهن شما به وجود آمده است که کلا دوره پادفک چیست؟ طول آن چقدر هست؟ محتوای آن چیست؟ و سوالاتی از این دست، اما اگر شما تا پایان همراه ما باشید و این مقاله که به طور مفصل دوره پادفک را شرح داده است را مطالعه کنید، بی شک پاسخ سولات خود را حتما پیدا خواهید کرد.

دوره پادفک روسیه

روسیه، کشوری جذاب با مرزهایی گسترده و وسیع که از آسیا به اروپا کشیده شده است و برنامه های مهاجرتی گوناگونی برای علاقمندان به زندگی و تحصیل در این کشور زیبا و سردسیر دارد. بر طبق گزارشات سازمان همکاری و توسعه  اقتصادی یا همان او ای سی دی، روسیه بیشترین جمعیت تحصیل کرده در سطح جهانی را دارد. گفته می شود که برنامه های آموزشی آن بسیار قوی تر و بهتر از کانادا و ایالات متحده بوده و مورد توجه دانشجویان است به طوری که هرساله بیش از 270000 نفر از سرتاسر جهان برای تحصیل به دانشگاه های این کشور می آیند. بنابراین دانشجویان زیادی در سراسر دنیا مشتاق هستند برای تحصیل به این کشور مهاجرت کنند. تحصیل در روسیه نیاز به یک دوره پیش نیاز به نام دوره پادفک دارد.

اگر شما دانشجو و علاقمند به زندگی و تحصیل در روسیه هستید، خبر خوب برای شما این است که روسیه از جمله معدود کشورهایی است که هرساله امکان دریافت بورسیه رایگان تحصیلی را به متقاضیان و دانشجویان بین المللی خارجی از جمله دانشجویان ایرانی اعطا می کند که به عنوان مثال: تعداد این سهمیه ها در سال قبل یعنی 2020 بالغ بر 15000 نفر بود.

امروز ما در این مقاله برای معرفی پیش نیاز اصلی تحصیل در روسیه یعنی دوره پادفک در خدمت شما هستیم. این دوره پیش از ورود به دانشگاه برگزار می شود. سهمیه و ظرفیت دانشگاه ها در آن نقشی ندارد و چنانچه شما به زبان روسی در حد آکادمیک و برای تحصیل و زندگی مسلط باشید دیگر اصلا نیازی به گذراندن آن نخواهید داشت. با این حال داشتن اطلاعات درباره شرایط، برنامه ها و مزایای ورود به این دوره خالی از لطف نیست و ما در ادامه تمامی این موارد را باهم برسی خواهیم کرد.

موسسه مهاجرتی آوات به عنوان اولین و تنها موسسه مهاجرتی ایران امکان برگزاری دوره پادفک را به صورت آنلاین از روسیه برای هموطنان ایرانی را فراهم کرده است. توجه داشته باشید که اساتید روس هستند. همچنین با شرکت در کلاس آنلاین تا 90 درصد هزینه های دوره یک ساله پادفک برای دانشجویان کاهش می یابد.

برای آگاهی بیشتر تماس بگیرید.

دوره پادفک چیست؟

سیستم آموزشی روسیه برنامه های ویژه ای را جهت آمادگی متقاضیان و دانشجویان کشورهای مختلف در سراسر جهان دارد، به عبارت دیگر باید آن را یک دوره ی پیش نیاز دانست که داوطلبان بین المللی تحصیل در کشور روسیه پیش از ورود به دانشگاه باید آن را پشت سر بگذارند که این مرحله دوره پادفک نام دارد.

دوره پادفک عمدتا برنامه هایی هستند که برای یک سال طراحی شده اند و موضوع اصلی که در این دوره ها مطرح می شود آموزش زبان روسی است که به دانشجو را برای تحصیل به زبان روسی آماده می کند و نیاز آن ها را به زبان انگلیسی از بین می برد. البته این بدان معنا نیست که شما حتما مقید به گذراندن این دوره و تحصیل به زبان روسی هستید، می توانید به زبان انگلیسی هم تحصیل کنید که برای این منظور تنها کافیست که هنگام مصاحبه با سفارت مدرک آیلتس با نمره ی بالای هفت و نیم یا تافل معادل آن را ارائه دهید و یا در روسیه پیش از ورود به دانشگاه دوره آموزش زبان انگلیسی را بگذرانید.

در اینجا نکته ای که باید ذکر شود آن است که هیچ یک از این دوره های پیش نیاز از جمله پادفک چندان هم رایگان نیستند و به نوعی یک برنامه ی پولی به حساب می آیند، اما هزینه ی دوره پادفک و دوره های آموزش زبان روسی از دوره های زبان انگلیسی بسیار کمتر است. پادفک برنامه ی روزانه و فشرده ای است که به صورت روزانه و هر روز حدود 4 تا 6 ساعت زمان می برد و تمام رشته های تخصصی در دوره های تحصیلی کارشناسی، ارشد و دکتری را در بر می گیرد.

طول دوره پادفک

هرچند که در بخش قبل به طور خلاصه توضیح دادیم اما در این بخش به طور مفصل توضیح می دهیم که دوره پادفک چقدر زمان نیاز دارد تا بتوانید به دانشگاه وارد شوید.

همانطور که پیشتر هم توضیح دادیم پادفک روسیه رشته ها و زمینه های تحصیلی گوناگون را تحت پوشش قرار می دهد بدین صورت که متقاضیان تحصیل ابتدا باید با توجه به میزان دانش و آشنایی خود به زبان روسی در ارتباط با رشته تخصصیشان در آزمون تعیین سطح شرکت کنند و سپس با توجه به نتیجه ی بدست آمده در آزمون در این دوره ثبت نام می شوند.

با توجه به امتیاز بدست آمده در این آزمون و میزان آشنایی دانشجو با زبان روسی، دوره پادفک ممکن است بین یک ماه تا یک سال به طول بی انجامد. اما باید درنظر گرفت که گذراندن این امتحان بدان معنی نیست که دانشجو حتما باید به این زبان تسلط داشته باشد و در صورت عدم تسلط از ادامه ی تحصیل در روسیه بازخواهد ماند بلکه برعکس، هدف از این دوره آشنایی دانشجو با زبان روسی است و شخص را برای تحصیل در رشته مورد نظر و زندگی در روسیه تربیت و از زبان انگلیسی بی نیاز می کند.

پس بنابراین در صورتی که متقاضی هیچ گونه آشنایی با زبان روسی نداشته باشد (با توجه به سرعت یادگیری و میزان فعالیت او در طول دوره) به طور متوسط بین 8 ماه تا یک سال طول می کشد تا به تسلط کامل دست پیدا کند. پس از اتمام دوره این بار داوطلب موظف است تا در آزمونی تحت عنوان آزمون پایانی پادفک شرکت کند و چنانچه موفق شود تا نمره ی مورد نیاز برای قبولی را بدست آورد، مدرک زبان روسی و پادفک خود را دریافت کرده و سپس می تواند وارد دانشگاه مورد نظر خود شود.

توجه داشته باشید

برای قبولی در دوره پادفک و بدست آوردن مدرک آن تنها شرکت در آزمون پایانی نیست و رسیدن به نمره قبولی کافی نیست و دانشجو وظیفه دارد تا به طور مرتب در تمام کلاس ها و جلسات حضور یافته و در تمام درس هایی که در این دوره ارائه می شود نمره قبولی دریافت کند.

محتوای هر دوره پادفک

دوره  پادفک در روسیه خود به چندین زیر شاخه تقسیم می شود و همان‌طور که گفته شد تحصیل در تمام مقاطع و تمامی رشته های تخصصی را در بر می گیرد. به همین دلیل مباحثی که در هر دوره ارائه می شود در ارتباط با رشته تحصیلی داوطلب است که قصد ادامه تحصیل در آن رشته را در دانشگاه های روسیه دارد بنابراین می توانیم بگوییم که دوره های پادفک با توجه به هر رشته تحصیلی، تفاوت های زیادی با هم دارند اما در نهایت در تمامی دوره ها، دانشجویان ابتدا به طور کامل با چهار مهارت اصلی خواندن، نوشتن، شنیدن و صحبت کردن در سطح آکادمیک دانشگاهی آشنا می شوند.

پس از آشنایی کامل با چهار مهارت اصلی، در بخش بعدی دروس پایه رشته مورد نظر داوطلب بار دیگر به زبان روسی تدریس می شود و مورد بحث و برسی قرار می گیرد. مثلا اگر دانشجویی قصد دارد تا در رشته پزشکی فارغ التحصیل شود باید دوره ی پادفک مخصوص پزشکی را بگذراند که علاوه بر آموزش زبان، دروس تخصصی خود را نیز بار دیگر به زبان روسی مورد ارزیابی قرار دهد و با نظام آموزشی روس ها تربیت شود.

چنان چه دانشجویی در یادگیری زبان روسی و یا در یادگیری دروس پایه دچار مشکل شود و موفق نشود تا در امتحان پایان دوره امتیاز کافی برای قبولی و ورود به دانشگاه را بدست آورد بار دیگر به او فرصت داده می شود تا پادفک را مجددا برای یکسال دیگر پشت سر بگذارد.

در دوره پادفک برای تقویت زبان روسی از چه برنامه های استفاده می شود؟

برنامه های آموزشی دوره های پادفک برای یادگیری زبان روسی بسیار متنوع است و جنبه فرسایشی و خسته کننده بودن ندارد. در این بخش این نکته که شما در این دوره قادر به صحبت کردن و برقراری ارتباط با زبان مادریتان نیستید و در عوض مجبور به تعامل و برقراری ارتباط با افراد روس زبان هستید را نباید نادیده گرفت چرا که در نتیجه ی آن شما مجبور هستید تا از زبان خودتان جدا شده و برای ارتباط برقرار کردن با دیگران روی یادگیری متمرکز شوید و در نتیجه هرچه سریع تر آن را یاد بگیرید. اما این تمام ماجرا در دوره پادفک نیست.

در این دوره برای تقویت مهارت های نوشتاری از تمرین هایی مانند: نوشتن مقالات کوتاه با موضوعات عمومی و همچنین موضاعات مرتبط با رشته تحصیلی، نوشتن زندگی نامه، پر کردن پرسشنامه و کارهایی از این دست انجام می گیرد. برای تقویت مهارت های شنیداری دانشجویان باید تمرین هایی مانند: گوش دادن به صداهای ضبط شده و نوشتن درک مطلب از صدایی که می شنوند، تماشای فیلم و گوش دادن و پاسخ دادن به پرسش هایی که از آن ها به عمل می آید را انجام دهند.

علاوه بر این داوطلبان باید قادر باشند که بتوانند نیاز های روزمره خود را در این کشور برآورده کنند. بنابراین باید دائما با مردم محلی و اصطلاحانتیو (کسانی که در روسیه به دنیا آمده و درآنجا بزرگ شده اند و روسی زبان مادریشان است) در تعامل بوده و ارتباط برقرار کنند. بنابراین شرکت در این دوره برای زندگی در این کشور کمک انکار ناپذیری است.

پایان دوره پادفک

همان‌طور که در بخش قبل هم گفته شد متقاضیان در پایان دوره پادفک باید به چهار توانایی اصلی خواندن، نوشتن، شنیدن و صحبت کردن به زبان روسی در سطح آکادمیک مسلط شده و درنتیجه توانایی برقراری ارتباط و ایجاد مکالمه در سطح دانشگاهی و همچنین برای زندگی روزمره در این کشور را خواهند داشت. بعد از به پایان رسیدن این دوره و گذر از آزمون پایانی، علاوه بر مدرک پادفک مدرکی معادل با دیپلم دبیرستان نیز به دانشجو تعلق می گیرد که از این دیپلم می توان به عنوان یک مجوز برای تحصیل در سایر کشور های روسی زبان و تابع روسیه مثل: بلاروس، گرجستان و اوکراین استفاده کرد.

شرکت در دوره پادفک روسیه چه مزایایی دارد؟

1. آشنایی با زبان روسی

حتما تا کنون خودتان باید حدس زده باشید که یکی از اصلی ترین مزایای شرکت در دوره پادفک تسلط و مهارت بر زبان روسی خواهد بود. همان‌طور که در بخش های قبل بار ها اشاره کردیم، دانشجو با گذراندن این دوره بر تمام قسمت های زبان از گرامر و مهارت های نوشتاری گرفته تا صحبت کردن با تلفظ صحیح مسلط خواهد شد و می تواند مانند: شخصی که از ابتدا در روسیه متولد شده و روسی زبان مادری اش است زندگی کند. همچنین باید گفت که زندگی در کشوری که زبان رسمی آن روسی است، بدون آشنایی با آن بسیار مشکل است چرا که خط و نوشتار آن بسیار از لاتین متفاوت است و شما حتی قادر به خواندن نام خیابان ها نخواهید بود.

2. تسلط بر دروس پایه

قبلا اشاره کردیم که در دوره پادفک داوطلب علاوه بر گذراندن دوره ی زبان ملزم به گذراندن مطالب دروس پایه مثل: زیست شناسی، شیمی، فیزیک، ریاضی و… است. در نتیجه علاوه بر آشنایی با اصطلاحات علمی ذهن دانشجو در طی مدت یادگیری زبان از مطالب تخصصی جدا نشده و همه چیز مجددا به او یادآوری می شود.

3. آشنایی با نظام آموزشی و اساتید روسی

از دیگر مزیت های شرکت در دوره پادفک باید گفت که به کمک این دوره دانشجویان تجربه ی برقراری ارتباط با مدرسینی را دارند که زبان اصلیشان روسی است و در آن کشور مطابق با استاندارد های آموزشی روسیه پرورش و تربیت یافته اند و خودشان نیز مطابق با نظام آموزشی روسیه به تعلیم و تربیت دانشجویان می پردازند. در اینجا باید بار دیگر تاکید کرد که کشور روسیه در زمینه امور آموزشی استاندارد های بالایی دارد.

همچنین باید اضافه کنیم که حضور داشتن در دوره های آموزشی که توسط مدرسان خارجی برگزار می شود و دانشجو هیچ گونه آشنایی قبلی با آن زبان ندارد بسیار مهم و تاثیرگذار است چرا که بدین ترتیب دانشجو شیوه ی صحیح جمله بندی و استفاده صحیح از کلمات و گرامر را یاد خواهد گرفت که این نیز خود بر تقویت مهارت های نوشتاری موثر است و روند آن را سرع می بخشد.

4. آشنایی با فرهنگ روسی

در این دوره علاوه بر آموزش زبان و رشته تحصیلی دانشجویان به دلیل معاشرت و تعامل با مردم محلی به سرعت با فرهنگ و تمدن این کشور آشنا شده و به زودی تمام رسوم آن ها را فرا خواهند گرفت، اما در اینجا باید اضافه کرد که به منظور یادگیری بهتر و سریع تر فرهنگ و تمدن، در دوره های پادفک مباحثی مانند: تاریخ، ادبیات، تاریخ هنر و آداب و رسوم کشور روسیه به دانشجویان آموزش داده می شود.

5. آشنایی با دانشگاه های روسیه

تمامی دانشجویان در حین گذراندن دوره پادفک با دانشگاه های مختلف در روسیه آشنا می شوند و با کمک دیگر دانشجویان و اساتید شرایط هر دانشگاه را مورد ارزیابی قرار می دهند و بدین ترتیب در انتخاب دانشگاه و مقصد خود انتخاب بهتری خواهند داشت.

شرایط ثبت نام برای پادفک2022

ثبت نام در دوره پادفک برای هر رشته معمولا زمان خاص خودش را دارد، اما ثبت نام اغلب رشته ها از جمله پزشکی معمولا از اوایل ماه می میلادی یعنی همان خرداد ماه شروع و تا ماه جولای یعنی مرداد و شهریور ادامه دارد. برای ثبت نام ابتدا باید ظرفیت هر دانشگاه را در رشته ی مورد نظرتان مورد برسی قرار دهید.

دانستن این نکته هم ضروری است که برای گذراندن این دوره الزاما نباید دانشگاه مد نظر شما مورد تایید ایران باشد و می توانید این دوره را در هر دانشگاهی که سهمیه ارائه داده است و مد نظر شما است در روسیه سپری کنید. در کل فقط چند دانشگاه در روسیه وجود دارد که مورد تایید ایران نیستند اما این دانشگاه ها ظرفیت بالایی دارند که به همین دلیل مورد توجه بسیاری از متقاضیان ایرانی خصوصا در رشته پزشکی و دندان پزشکی قرار می گیرند.

در پایان

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید همه روزه از ساعات 9 الی 17 با موسسه حقوقی آوات تماس گرفته و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین می توانید فرم ارزیابی مهاجرتی ما را پر کنید و از طریق آن مشاوران ما تمام شرایط شما را بررسی کرده و با شما تماس می گیرند و راه کارهای لازم را به شما عزیزان بیان می کنند.

5/5 - (23 امتیاز)

نوشته های مرتبط

  1. حمید گفت:

    چتور باید در دوره پاد فک ثبت نام کنیم

    1. مدیر وب سایت گفت:

      با درود
      لطفا با موسسه تماس بگیرید تا راهنمایی لازم را دریافت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *