تحصیلی, چین

شرایط اخذ ویزای تحصیلی چین

ویزای تحصیلی چین

اگر شما هم جزء آن دسته از هم‌وطنانی هستید که خواهان تحصیل در چین هستید توصیه می‌کنیم قبل هر اقدامی با شرایط اخذ ویزای تحصیلی چین و همچنین شرایط تحصیل در چین آشنا شوید.

در این مقاله ما سعی بر آن داریم تا مقداری از ابهامات شما را در زمینه تحصیل در کشور چین و اخذ ویزای تحصیلی چین برطرف کنیم. البته توصیه می‌کنیم بعد از مطالعه مقاله و گرفتن تصمیم برای اخذ ویزای تحصیلی چین و ادامه دوره‌های مختلف تحصیل در چین با مشاوران برتر موسسه حقوقی مهاجرتی آوات تماس گرفته و پاسخ تمام سؤالات خود را به‌صورت کاملاً کارشناسی دریافت کنید.

قبل از مهاجرت به هر کشوری بهتر است اطلاعاتی در مورد جغرافیا، فرهنگ، اقتصاد و … کشور مورد نظر داشته باشیم تا بعداً دچار مشکل نشویم. ما در این جا چکیده‌ای در مورد کشور چین عرض می‌کنیم و سپس سراغ شرایط تحصیل در چین و شرایط اخذ ویزای تحصیلی چین می‌پردازیم.

جمهوری خلق چین

جمهوری خلق چین نام رسمی کشور چین می‌باشد. این کشور که در شرق قاره آسیا واقع شده پرجمعیت‌ترین کشور دنیا با جمعیت حدود یک میلیارد و سیصد میلیون نفر محسوب می‌شود. این کشور توسط حزب کمونیست در قالب نظام تک حزبی اداره می‌شود. پایتخت این کشور شهر بزرگ و صنعتی پکن می‌باشد.

کشور چین از لحاظ وسعت خاکی دومین کشور وسیع جهان است که به دلیل وسعت زیاد دارای آب هوای متنوع در نقاط مختلف این کشور می‌باشد.

کشور چین از اقتصاد بسیار قدرتمندی برخوردار است به‌طوری که لقب بزرگترین صادر کننده و دومین وارد کننده کالا در جهان را به خود اختصاص داده است که البته جمعیت بسیار زیاد کشور چین نقش مهمی را در این موضوع ایفا می‌کند. بسیاری کشور چین را با توجه به رشد اقتصادی آن ابر قدرت بالقوه می‌نامند.

مذهب و اعتقادات مردم چین همواره در طول تاریخ تحت تأثیر مکاتب و مذاهب مختلفی بوده است از جمله آن‌ها که بیشترین تأثیر و در نتیجه بیشترین پیرو را دارند می‌توان مکاتب کنفسیوس گرایی، بودائی و تائویی را نام برد.

حدود هفتاد درصد از مردم چین به گویش‌های مختلف زبان ماندارین صحبت می‌کنند اما زبان رسمی چین گویش استاندارد زبان ماندارین است. علاوه بر زبان ماندارین حدود ۲۲۹ زبان زنده دیگر در چین مورد استفاده قرار می‌گیرد که بیشتر آن‌ها به گروه زبان چینی از خانواده چینی – تبتی تعلق دارند.

تحصیل در چین

برای تحصیل در چین شرایطی را باید فراهم کنید از جمله این شرایط دریافت پذیرش از دانشگاه‌های کشور چین برای اخذ ویزای تحصیلی چین است. بعد از این که از دانشگاه‌های این کشور موفق به پذیرش شدید باید برای دریافت ویزای تحصیلی چین اقدام کنید.

اخذ ویزای تحصیلی چین پایان کار نیست چون بعد از اخذ ویزای تحصیلی چین باید یکسری مراحل دیگر را طی کنید تا موفق به مهاجرت تحصیلی به کشور چین شوید. یکی از این مراحل کسب گواهی سلامت و دیگری مراجعه به اداره امنیت عمومی کشور چین می‌باشد.

این موارد از شرایط لازم برای اخذ ویزای تحصیلی چین می‌باشند. موسسه حقوقی مهاجرتی آوات این افتخار را دارد که در زمینه مهاجرت تحصیلی و اخذ ویزای تحصیلی چین در کنار شما از اول تا پایان حضور داشته باشد و انواع مشاوره و خدمات مهاجرتی را به شما ارائه دهد.

در کشور چین همه مردم باید ۹ سال به تحصیل اجباری پرداخته و این تحصیل اجباری رایگان است. بعد از این دوره وارد دوره سه ساله دبیرستان می‌شوند.

کشور چین یکی از بزرگترین کشورهای دنیا در زمینه دانشجوی بین‌المللی است که این امر نشان دهنده سطح بالای تحصیلات و علم و تکنولوژی در این کشور پهناور است به‌ طوری‌که طی یک نظر سنجی در سال های اخیر چین به عنوان پنجمین کشور مورد علاقه دانشجویان آمریکایی انتخاب شد.

دانشگاه های چین در سطوح بالای علمی قرار گرفته و هر ساله تعداد زیادی دانشجوی بین‌المللی را به خود اختصاص می‌دهند. برای انتخاب دانشگاه و مشاوره در زمینه تحصیل در چین مشاوران موسسه حقوقی مهاجرتی آوات در خدمت شما عزیزان هستند.

انواع ویزای تحصیلی چین

برای تحصیل در چین دو نوع ویزای تحصیلی وجود دارد که شما با توجه به نیاز خود باید اقدامات لازم برای ویزای درخواستی خود را انجام دهید. این دو نوع ویزای تحصیلی به شرح زیر می‌باشند:

ویزای x1

ویزای x1 ویزای تحصیل بلند مدت است. اگر شما قصد تحصیل در دانشگاه‌های چین را بیش از ۶ ماه دارید باید برای اخذ این ویزا اقدام کنید. این ویزا بین ۶ ماه تا یک سال اعتبار دارد که البته این زمان قابل تمدید است. کسانی که ویزایx1 را اخذ می‌کنند می‌توانند در حین تحصیل به کار پاره وقت بپردازند اما اجازه کار تمام وقت ندارند.

با داشتن این ویزا باید ظرف مدت 30 روز پس از ورود به چین درخواست اخذ مجوز اقامت موقت را به اداره مهاجرت و اقامت چین ارائه کنید که اسناد مورد نیاز آن شامل گذرنامه، نامه پذیرش، فرم JW201 یا JW202، گزارش ثبت آزمایشات بدنی اتباع خارجی، ثبت نام مسکن و محل سکونت و عکس پس زمینه سفید گذرنامه است.

هنگامی که دوره تحصیلی شما در چین به پایان برسد،شما باید به اداره محلی امور اتباع خارجی برای لغو اجازه اقامت موقت مراجعه کنید و برای یک ویزای توریستی 30 روزه بدون ورود برای جلوگیری از مشکلات درخواستی را ارائه کنید.

ویزای x2

این ویزا برای مدت‌های کمتر از ۶ ماه صادر می‌شود. اگر شما قصد دارید برای مدتی کمتر از ۱۸۰ روز در کشور چین برای دوره تحصیلی اقامت داشته باشید این ویزا مناسب شماست.

با داشتن این ویزای باید در مدت زمان اخذ ویزای دانشجویی در چین اقامت کنید و آنجا بمانید و اخذ مجوز اقامت موقت برای شما الزامی نیست.

در شرایطی که الزاما باید ویزیتان را تمدید کنید، باید به اداره محلی اتباع خارجی مراجعه کنید تا ظرف مدت زمان 30 روز کاری قبل از تاریخ انقضا برای تمدید و رسیدگی به پرونده تان اقدام کنند.

هزینه اخذ ویزای تحصیلی چین

برای اخذ ویزای تحصیلی چین ابتدا باید تمام مدارک شناسایی خود و کپی آن ها را به همراه گذر نامه ای که حداقل 6 ما ه از اعتبار آن باقی مانده باشد را به سفارت چین در ایران ارائه دهید و در آن جا فرم اخذ ویزای Q1 را پر کنید. ارائه اصل و کپی نامه پذیرش تان از دانشگاه چین نیز، از دیگر مدارک مورد نیاز است.

همچنین ارائه مدارک تحصیلی تان به همراه ریز نمرات و ترجمه آن ها به زبان انگلیسی و گواهی عدم سوء پیشینه و ترجمه آن باید به تایید وزارت امور خارجه ایران رسیده باشد و گواهی تایید سلامت از دیگر مدارک مورد نیازی است که باید به سفارت این کشور در ایران ارائه دهید.

هزینه صدور ویزای تحصیلی (x-visa) 114 دلار و هزینه صدور ویزای (F-visa) 73 دلار می باشد. زمان صدور ویزای تحصیلی چین معمولا از 4 تا 7 روز کاری طول می کشد.

مدارک لازم جهت اخذ ویزای تحصیلی چین

  • اصل و کپی گذرنامه (با حداقل 6 ماه اعتبار)
  • فرم های تکمیل شده اخذ ویزا (Q1)
  • دو قطعه عکس ۳ * ۴ پشت نویسی شده
  • اصل و کپی از پذیرش دانشگاهی مورد تأیید در چین
  • اصل و کپی از تأیید خارجه فرم درخواست روادید دانشجویی (JW201 یا JW202) صادرشده توسط واحد مربوطه دولت چین
  • ترجمه انگلیسی گواهی عدم سوء پیشینه، تأییدشده توسط وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران
  • در صورت ادامه تحصیل بیش از یک سال، گواهی نامه معاینه بدنی (Physical Examination)
  • پرداخت هزینه صدور ویزا  114 دلار برای X-Visa و 73 دلار برای F-Visa
  • نامه تمکن مالی از بانک به نام فرد با مهر شعبه به زبان انگلیسی
  • با تکمیل مدارک بالا و پس از ورود به چین، به بیمه نامه هم نیاز دارند. شما می توانید بیمه نامه خود را در ایران یا کشور چین بخرید ولی در هر صورت، الزاما باید بیمه نامه هم داشته باشید که یکی از شرایط مهم به شمار می رود.

سایر شرایط تحصیل در چین

برای تحصیل در چین و اخذ ویزای تحصیلی چین علاوه بر موارد بالا یادآوری چند نکته ضروری است. از جمله این نکات این است که شما برای تحصیل در چین باید تمکن مالی خود را اثبات کنید این اثبات تمکن بدین گونه است که شما باید گواهی مبنی بر توان مالی برای تحمل هزینه‌های حداقل یک سال تحصیل و زندگی در چین را بدون احتساب درآمد شما حین کار پاره وقت را ارائه دهید.

از دیگر شرایط تحصیل در چین که باید به آن‌ها توجه کنید شرایط سنی است که در مقاطع مختلف متفاوت است. به‌طور نمونه برای لیسانس باید بین ۱۸ تا ۳۰ سال سن داشته باشید.

زبان تحصیل در چین

زبان تحصیل در چین در مقطع لیسانس چینی می‌باشد. اما بسیاری از رشته‌های تحصیلی در مقاطع مختلف به دو زبان چینی و انگلیسی تدریس می‌شوند پس باید در انتخاب رشته تحصیلی خود با توجه به مدرک زبانتان اقدام کنید.

در پایان

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید همه روزه از ساعات 9 الی 17 با موسسه حقوقی آوات تماس گرفته و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین می توانید فرم ارزیابی مهاجرتی ما را پر کنید و از طریق آن مشاوران ما تمام شرایط شما را بررسی کرده و با شما تماس می گیرند و راه کارهای لازم را به شما عزیزان بیان می کنند.

5/5 - (2 امتیاز)

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *