آمریکا, کشورها

8 راه برای مهاجرت به آمریکا

آمریکا

اگر شما خواهان مهاجرت به آمریکا هستید باید بدانید راه های مختلفی برای مهاجرت به آمریکا وجود دارد. ما در اینجا تعدادی از این روش ها را شرح می دهیم.

  1. مهاجرت به آمریکا از طریق تحصیل
  2. مهاجرت به آمریکا از طریق سرمایه گذاری
  3. مهاجرت به آمریکا با خرید خانه
  4. مهاجرت به آمریکا از طریق لاتاری
  5. مهاجرت به آمریکا از طریق EB3
  6. مهاجرت به آمریکا از طریق کار
  7. مهاجرت به آمریکا از طریق پناهندگی
  8. مهاجرت به آمریکا از طریق ازدواج

1. از طریق تحصیل

مهاجرت به آمریکا از طریق تحصیل، مهاجرت تحصیلی به آمریکا و اخذ ویزای تحصیلی آمریکا از موضوعاتی است که طرفداران زیادی دارد. در این بخش دانشگاه های معتبر آمریکا، هزینه های تحصیل در آمریکا و مدارک مورد نیاز برای تحصیل در آمریکا را برای شما به صورت اختصار شرح خواهیم داد. اگر قصدمهاجرت به آمریکا از طریق تحصیل دارید. موسسه حقوقی مهاجرتی آوات از ابتدا تا انتها در کنار شما خواهد بود.

دانشگاه های معتبر آمریکا

تعداد دانشگاه های معتبر آمریکا بسیار زیاد است. کشور آمریکا بخاطر دانشگاه های معتبرش بسیار معروف است به طوری که از ده دانشگاه برتر جهان نیمی از آنها را به خود اختصاص داده است. دانشگاه هاروارد، دانشگاه استنفورد، موسسه فناوری ماساچوست، موسسه فناوری کالیفرنیا و بسیاری موارد دیگر نه تنها از دانشگاه های معتبر آمریکا بلکه برترین دانشگاه های جهان هستند.

هزینه های تحصیل در آمریکا

هزینه تحصیل در آمریکا در مقاطع مختلف تحصیلی آمریکا متفاوت است. علاوه بر تفاوت هزینه ها در مقاطع، دانشگاه های دولتی و خصوصی نیز دارای تفاوت در میزان شهریه هستند. ما در این عنوان هزینه های تحصیل در امریکا را بصورت تقریبی برای شما ارائه خواهیم کرد.

برای مقطع لیسانس در آمریکا شما باید برای پرداخت شهریه حدود ۱۴ هزار تا ۲۰ هزار دلار در سال آماده باشید. همچنین برای مقطع فوق لیسانس و دکتری حدود ۱۵ هزار تا ۲۲ هزار دلار در سال و برای رشته پزشکی و دندان پزشکی بین ۳۵ هزار تا ۵۰ هزار دلار در سال باید شهریه پرداخت کنید.

برای اطلاع بیشتر از هزینه های تحصیل در آمریکا با موسسه حقوقی مهاجرتی آوات تماس بگیرید.

2.از طریق سرمایه گذاری

ویزای سرمایه گذاری EB-5

مهاجرت به آمریکا از طریق سرمایه گذاری روش های متفاوتی دارد، اما مهم ترین روشی که معروف ترین آنهاست مهاجرت به آمریکا از طریق سرمایه گذاری با ویزای سرمایه گذاری EB-5 است. مهاجرت به آمریکا از طریق سرمایه گذاری با اخذ ویزای سرمایه گذاری EB-5 راحت ترین و سریع ترین راه مهاجرت به آمریکاست. شما با سرمایه گذاری ۵۰۰ هزار دلاری یا یک میلیون دلاری در خاک کشور آمریکا می توانید اقدام به درخواست گرین کارت آمریکا کنید.

سرمایه گذاری ۵۰۰ هزار دلاری و یک میلیون دلاری دارای شرایط خاص به خود هستند. برای سرمایه گذاری ۵۰۰ هزار دلاری شما باید بر اساس برنامه دولت آمریکا که مقاصدی را برای سرمایه گذاری مهاجران در خاک این کشور در نظر گرفته است عمل کنید. طبق این برنامه دولت آمریکا مناطقی از پیش تعیین شده که دارای رشد اقتصادی پایین تر و همچنین نرخ بیکاری بالاتری هستند معرفی می شوند و شما باید در یکی از مناطق سرمایه گذاری کنید. در مورد سرمایه گذاری یک میلیون دلاری وضع کمی متفاوت است.

این تفاوت هم به شرایط و نحوه سرمایه گذاری مربوط است. برای سرمایه گذاری یک میلیون دلاری شما برای انتخاب منطقه برای سرمایه گذاری آزاد هستید و می توانید یک منطقه را انتخاب کرده و سرمایه گذاری کنید. البته در این سرمایه گذاری شما باید حداقل در طول سال اول برای ۱۰ نفر شغل ایجاد کنید. ذکر این نکته خالی از فایده نیست که سرمایه گذاری در آمریکا، در مقایسه با بسیاری از کشورها مبلغ بسیار پایین تری است که مزیتی بزرگ محسوب می شود.

تحصیل با مدرک دیپلم در آمریکا

در زمینه مهاجرت به آمریکا از طریق سرمایه گذاری روش دیگری را به صورت مختصر برای شما ارائه می کنیم.

ویزای سرمایه گذاری EB-2

روش دیگر سرمایه گذاری در آمریکا از طریق سرمایه گذاری ۲۰۰ هزار دلاری است که به EB-2  معروف است. این ویزا فقط به شما اجازه اقامت موقت دو ساله را می دهد. این دو سال در صورتی که شما اثبات کنید در سرمایه گذاری تان موفق بوده اید میتوانید دو سال دیگر ویزای خود را تمدید کنید. بیشتر افرادی که ویزای سرمایه گذاری EB-2 را دریافت می کنند هدف شان آشنایی با کشور آمریکا و همچنین بازار و وضعیت اقتصادی این کشور است که بعد دو  سال آن را به ویزای سرمایه گذاری EB-5 تبدیل می کنند و در صورت موفقیت، سرمایه خود را افزایش می دهند و ویزای دائم این کشور را دریافت میکنند.

                 هزینه تحصیل در آمریکا

3.با خرید خانه

مهاجرت به آمریکا با خرید خانه یکی از موضوعاتی است که سوالات زیادی را برای کسانی که خواهان زندگی در آمریکا هستند به وجود آورده است. علت اینکه موضوع مهاجرت به آمریکا با خرید خانه بحث مهمی شده است شاید به این دلیل باشد که در برخی کشورهای اروپایی شما می توانید با خرید خانه می توانید اقامت دائم آن کشور را دریافت کنید. با این حال اگر خواهان مهاجرت  هستید بدانید که مهاجرت با خرید خانه و اخذ اقامت دائم آمریکا از این طریق ممکن نیست چون در قانون این کشور چیزی با عنوان اخذ اقامت دائم آمریکا با خرید خانه وجود ندارد.

البته اگر شما در زمینه ساخت ساز ساختمانی بخواهید سرمایه گذاری کنید می توانید اقامت موقت این کشور را دریافت کنید که این نوع از ویزای اقامتی آمریکا نیازمند اثبات این موضوع است که هدفتان از سرمایه گذاری در آمریکا این است که قصد خرید ملک برای اقامت دائم را ندارید و فقط هدف تجاری در سرمایه گذاری ملکی را دارید.

4.از طریق لاتاری

لاتاری یکی از روش های مهاجرت به آمریکاست. این روش طرفداران زیادی دارد. علت پر طرفدار بودن آن این است که در این روش نیازی به مدرک تحصیلی دانشگاهی و همچنین مدرک زبان انگلیسی  ندارید. علاوه بر موارد یاد شده برای مهاجرت به آمریکا از طریق لاتاری نیازی به سرمایه هم ندارید. تنها شرطی که شما بعد از برنده شدن در قرعه کشی باید داشته باشید این است که باید دارای مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی باشید.

طبق این برنامه دولت آمریکا سالانه ۵۵ هزار نفر از طریق لاتاری موفق به اخذ اقامت ایالات متحده امریکا می شوند. این قرعه کشی توسط سیستم رایانه ای انجام می شود و کسانی که از کشورهایی که کمترین مهاجر را در آمریکا دارند ثبت نام می کنند شانس بیشتری برای برنده شدن لاتاری دارند. علت این موضوع این است که هدف دولت آمریکا از لاتاری، حفظ گوناگونی نژادی و فرهنگی در این کشور است.

آمریکا
آمریکا

5. مهاجرت به آمریکا EB3

مهاجرت از طریق برنامه مهاجرتی EB3 یکی از روش های مهاجرت آمریکاست که نسبتا جدید می باشد. روش مهاجرت به آمریکا از طریق EB3 به روش مهاجرت به آمریکا از طریق جذب نیروی غیر متخصص معروف است. مهاجرت از طریق EB3 سریع ترین و ارزان ترین راه مهاجرت به آمریکا به حساب می آید. در روش EB3 شما نیازی به هیچ گونه سرمایه گذاری، سطح تحصیلات عالیه یا حتی مدرک زبان ندارید. تنها شرط مهاجرت به آمریکا از ویزای EB3، داشتن پیشنهاد کاری از طرف کارفرمای آمریکایی است که کارفرما هم نیاز به مجوز لازم برای استخدام نیروی خارجی و دلیل اینکه به چه دلبل خواستار جذب نیروی خارجی است را از اداره مهاجرت و وزارت کار آمریکا دارد.

از آنجا که این مشاغل که در آمریکا برای این نوع ویزا در نظر گرفته شده اند مشاغل سطح بالایی نیستند شخصی که از طرف کارفرمای آمریکایی پیشنهاد کاری دریافت می کند باید تعهد دهد مدتی را در آن شغل خدمت کند و بعد از مدت مشخصی می تواند وارد شغل دیگر شده یا شغل خود را ارتقاء دهد. البته این تعهد و محدودیت برای همراهان شخص پذیرفته شده به عنوان مثال همسر و فرزندان وی نیست.

وقت سفارت آمریکا
                          وقت سفارت آمریکا

6.  از طریق کار

مهاجرت به آمریکا از طریق کار طرفداران زیادی بخصوص در ایران را داراست. برای مهاجرت از طریق کار شما باید یکی از ویزاهای کاری آمریکا را دریافت کنید. آمریکا کشوری با اقتصاد قدرتمند در جهان است از این رو برای مهاجرت درخواست های زیادی برای کار وجود دارد. مهاجرت کاری به آمریکا روش های مختلفی دارد. برای مهاجرت به آمریکا از طریق کار ویزاهای کاری مختلفی صادر می شود. هر شخصی که قصد مهاجرت کاری به آمریکا را دارد ابتدا باید بداند که برای چه مدت و برای چه کاری و در نهایت برای چه نوع ویزای کاری درخواست کند.

از انواع ویزای کار در آمریکا می توان این موارد را نام برد: ۱ EB1 ۲٫ EB2 ۳٫ EB3 ۴٫ EB4  ۵٫ EB5

  • ویزای EB1

  • این نوع ویزا برای افراد سرشناس است. سرشناس به این معنی که در سطح بین الملل شناخته شده باشند. به عنوان مثال ورزشکاران سطح جهانی، بازیگران معروف، تاجران برجسته بین المللی و … از این جمله اند.
  • ویزای EB2

  • این نوع ویزا یک نوع ویزای سرمایه گذاری است که به متقاضی اجازه داده می شود به مدت دو سال در کشور آمریکا اقدام به یک فعالیت تجاری کرده و اگر بعد از این دو سال به موفقیت برسد با اثبات موفقیت خود می تواند این ویزا را بصورت دو ساله تمدید کند. در نهایت و در صورت موفقیت کامل می توان این نوع ویزا را به ویزای دائم تبدیل کرد.
  • ویزای EB3

  • ویزای EB3 نیز یکی از انواع ویزای کاری آمریکاست. این نوع ویزا ویژگی های بسیاری دارد. از جمله ویژگی های این نوع ویزا این است که شما نیازی به داشتن مدرک زبان یا تحصیلات عالیه و حتی سرمایه گذاری ندارید. مهم ترین شرط دریافت این نوع ویزا داشتن پیشنهاد کاری از طرف کار فرمای آمریکایی است. یکی دیگر از مزایای این ویزای این است که شما می توانید برای همسر و فرزندان زیر ۲۱ سال و مجرد خود ویزا دریافت کنید. این نوع ویزا، یک ویزای دائمی محسوب می شود. شرط دوم این ویزا این است که شما باید تعهد به یک سال خدمت با حقوق و مزایا در شغل مورد درخواست کارفرما بدهید که بعد این یک سال شما گرین کارت آمریکا دریافت می کنید.
  • ویزای EB4

  • این نوع ویزا برای افراد با شرایط خاص است که نیازی به توضیح در مورد آن نیست.
  • ویزای EB5

  • این نوع ویزا هم یک نوع ویزای سرمایه گذاری است که برای افرادی که توان مالی خوبی دارند مناسب است. برای دریافت این نوع ویزا دو مبلغ برای سرمایه گذاری وجود دارد یکی سرمایه گذاری ۵۰۰ هزار دلاری و مبلغ دیگر سرمایه گذاری یک میلیون دلاری است. برای سرمایه گذاری ۵۰۰ هزار دلاری شما باید در مناطق از پیش تعیین شده ایالات متحده امریکا سرمایه گذاری کنید، اما در سرمایه گذاری یک میلیون دلاری برای انتخاب منطقه سرمایه گذاری آزادی کامل دارید با این تفاوت که باید زمینه اشتغال برای حداقل ده نفر را فراهم کنید.

7.از طریق ازدواج

ازدواج یکی از راه های اخذ گرین کارت آمریکا است. مهاجرت  از طریق ازدواج مخصوص کسانی است که همسرشان شهروند آمریکا است. ویزایی که مخصوص همسران خارجی شهروندان آمریکایی است ویزای K می باشد. این ویزا برای جلوگیری از دوری همسرانی که یکی از آنها خارجی است ایجاد شده تا از دوری همسران و مشکلات ناشی از این دوری، از بین برود. به هر حال برای این نوع ویزا هم باید بصورت اصولی اقدام کنید چون ممکن است درخواست شما رد شود. برای جلوگیری از به وجود آمدن مشکلات برای به شما توصیه می شود از موسسات حقوقی معتبر در زمینه مهاجرت کمک بگیرید.

یکی از مزایای مهاجرت به آمریکا از طریق ازدواج این است که اشخاصی که دارای فرزند زیر ۲۱ سال و مجرد هستند می توانند برای فرزند یا فرزندانشان درخواست اقامت آمریکا را بدهند.

در پایان

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید همه روزه از ساعات 9 الی 17 با موسسه حقوقی آوات تماس گرفته و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین می توانید فرم ارزیابی مهاجرتی ما را پر کنید و از طریق آن مشاوران ما تمام شرایط شما را بررسی کرده و با شما تماس می گیرند و راه کارهای لازم را به شما عزیزان بیان می کنند.

4.7/5 - (8 امتیاز)

  1. suzy گفت:

    سلام وقت بخیر
    یه سوالی داشتم
    امکانش هست برای گذروندن دوره زبان انگلیسی به امریکا بیاییم و بعد از اتمام دوره بجای ورود به دانشگاه ویزامونو به ویزای کاری تبدیل کنیم؟؟
    و برای هر شغلی ممکنه؟

    1. مدیر وب سایت گفت:

      با درود
      متاسفانه برای دوره زبان آمریکا اقدامی نداریم/

  2. عباس گفت:

    سلام وقت بخیر
    بنده فارغ تحصیل پزشکی عمومی هستنم و می خواستم برای تخصص در آمریکا اپلای کنم ولی کمی بابت ریجکتی ویرا نگرانم
    شرایط بنده اینجوری است
    بنده معافیت زمان صلح به علت جانبازی پدرم دارم و پدر بنده سرهنگ نیروی انتظامی هستند و خدمت در نیروی انتظامی سپری کردند و خود بنده با توجه به اینکه شنیده بودم کارت بسیج فعال برای ثبت نام دانشگاه امتیاز دارد بدون گذراندن هیچ پروسه و فعالیت در بسیج از دبیرستان خود کارت بسیج فعال گرفتم و این آخرین عضویت من در بسیج بود که ۷سال از آن می گذرد و تمدید نکردم
    آیا با این شرایط مشکلی برای ریجکتی ویزای آمریکا خواهم داشت؟
    لطفاً زود جواب بدید ممنون

    1. مدیر وب سایت گفت:

      با درود و احترام
      امکان بوجود آمدن مشکل هست.
      پیروز باشید

  3. Amin گفت:

    سلام، جواني١٧ساله هستم ،كه ادامه تحصيل دادم و حرفه ام هم طراحي است البته كه مدرك ندارم أما بلدم و زبان انگليسي هم بلدم، قبل از اينكه به سن قانوني برسم و وقت خدمتم برسد ميخوام كه مهاجرت كنم، حداقل بايد چقدر پول داشته باشم؟ ايا ميتوانم يك يا دو سال باقي مانده دبيرستان اونجا بخوانم بعد از اينكه اين مرحله رو تمام كنم وارد دانشگاه شوم؟؟؟

    1. با سلام
      برای دوره پیش دانشگاهی می توانید اقدام کنید ولی باید تا قبل از سن 17 سال و شش ماهگی اقدام کنید تا نیازی به مدرک زبان نداشته باشید. هزینه دوره پیش دانشگاهی هم حدود 25 هزار دلار برای یک سال می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *