استرالیا, کاری

شرایط کار در استرالیا برای ایرانیان

شرایط کار در کشور استرالیا

کشور استرالیا مرز خاکی با سایر کشورها ندارد دور تا دور آن را آب فراگرفته است. در شرق اقیانوس آرام، در جنوب اقیانوس منجمد جنوبی، در غرب اقیانوس هند و در شمال چندین دریا و خلیج قرار دارند. استرالیا همچنین سرزمین اصلیِ قاره اقیانوسیه محسوب می شود که کوچک‌ ترین قاره دنیا است. دیدنی های کشور استرالیا در میان بالاترین مناطق دیدنی جهان رده بندی شده اند و صنعت گردشگری در آن بسیار قوی است. راه های متعددی برای مهاجرت به کشور استرالیا وجود دارد با این وجود، مهاجرت کاری، یکی از آسان ترین و رایج ترین راه های مهاجرت به این کشور می باشد. اگر شما نیز جز افرادی هستید که قصد مهاجرت کاری به استرالیا را دارید، توصیه می کنیم که ابتدا اطلاعات جامع و مفیدی در مورد شرایط کار در کشور استرالیا به دست آورید.

ما مقاله ای جامع و کامل را برای شما تهیه کردیم تا با مطالعه آن بتوانید اطلاعات نسبتا کاملی در خصوص شرایط کار در استرالیا به دست آورید.

نگاهی اجمالی به کشور استرالیا

کشور استرالیا ششمین کشور بزرگ به مساحت ۷ میلیون و ششصد و نود دو هزار و بیست و چهار کیلومتر مربع است. این کشور با جمعیت 24 میلیون و 777 هزار نفر از پایین ترین ارقام تراکم جمعیت را دارد. بیشتر این جمعیت در ایالت‌ های نیوسا‌وت ولز و ویکتوریا مستقر هستند.

استرالیا کشوری ثروتمند است و سیزدهمین اقتصاد بزرگ دنیا به حساب می آید. این کشور مقدار زیادی از درآمد خود را از طریق منابع نفت و گاز، معادن، صنایع تولیدی و ساخت و ساز، کشاورزی، توریسم، تحصیل و آموزش به دست می آورد. پایتخت کشور استرالیا شهر کانبرا و بزرگ ترین شهر آن سیدنی است. مجلس کشور استرالیا نیز در شهر کانبرا قرار دارد. آدلاید از دیگر شهرهای مهم این کشور است.

استرالیا تقریبا یک کشور چهار فصل محسوب می شود، به طوری که تابستان‌ های آن گرم و زمستان‌ هایش معتدل است. همین چهار فصل بودن و شرایط اقلیمی معتدل سبب جذب توریست های بسیاری شده است. البته بهتر است بدانید که در این کشور باید آمادگی مواجه با هر آب و هوایی را داشته باشید. حتی در برخی از مناطق استرالیا ممکن است چند شرایط آب و هوایی را در طول روز تجربه کنید. مثلا صبح هنگام خروج از خانه هوا آفتابی باشد، اما ناگهان شرایط تغییر کند و باران شروع به باریدن کند هوا کمی سرد شود.

کار در استرالیا

کشور استرالیا یکی از با ثبات ترین اقتصادهای دنیا و از محبوب ترین مقصد های مهاجرتی در دنیا به حساب می آید. به طور کلی اقتصاد استرالیا از چهار بخش خدمات، کشاورزی و ماهیگیری، گردشگری و صنعت تشکیل شده و نرخ بیکاری در کشور استرالیا بین 5 تا 6 درصد است.

استرالیا بیشترین میزان صادرات گوشت در جهان را دارد. همچنین 30 درصد از پشم دنیا را تامین می کند. علاوه بر این، کشور استرالیا نهمین صادر کننده گندم در جهان است. سایر کالاهای صادراتی این کشور شامل ماشین آلات و تجهیزات، آلومینیوم، زغال سنگ، طلا و آهن و.. می باشند. مهم ترین شرکای تجاری کشور استرالیا ژاپن، آمریکا، اتحادیه اروپا، نیوزیلند و کره هستند.

داشتن چنین شرایطی باعث شده تا این کشور برای بخش های مختلف، نیروی کار جذب کند.

کار در استرالیا برای ایرانیان

هر ساله مهاجران ایرانی بسیاری استرالیا را به عنوان مقصد کاری خود انتخاب می کنند. دلیل آن هم وجود فرصت های شغلی بسیار، برخوداری از کیفیت بالای زندگی، شرایط خوب کاری، تعادل بین کار و زندگی، درآمد خوب و… در این کشور می باشد.

طبق آمار به دست آمده، ایرانیان با ورود به بازار کار استرالیا و پرداختن به زندگی و کار و… در این کشور، می توانند زندگی بسیار خوبی را در این کشور تجربه کنند.

اکثر ایرانیانی که از طریق کار به استرالیا مهاجرت می کنند، گس از چند سال می توانند اقامت موقت خود را تبدیل به اقامت دائم استرالیا کنند. حتی تابعیت این کشور را به دست آورند.

مقاله پیشنهادی: اقامت استرالیا

مزایای کار در استرالیا در سال 2023

مهاجرت از طریق کار به کشور استرالیا، یکی از آسان ترین راه های مهاجرت به این کشور می باشد. از این رو می توان گفت، مهاجرت سریع و آسان در بازه زمانی نسبتا کوتاه، از جمله مهم ترین مزایای کار در این کشور می باشند. اما مزایای کار در کشور استرالیا، تنها به این موارد خلاصه نمی شود. برخی دیگر از پر رنگ ترین مزایای کار در این کشور به شرح زیر می باشند:

  • کار و زندگی در کشوری با آب و هوا و محیط زیست دلپذیر
  • وجود بازار کار مطلوب و پویا برای مهاجران تازه وارد
  • کار در کشوری با نرخ بیکاری و فقر پایین
  • زندگی در کشوری با تنوع فرهنگی بسیار
  • دسترسی به خدمات بهداشتی و درمانی با کیفیت بالا
  • راهی برای رسیدن به اقامت دائم و دریافت تابعیت استرالیا
  • دسترسی به سیستم آموزشی با کیفیت
  • دسترسی به انواع امکانات شهری، رفاهی و سرگرمی
  • برخورداری از امنیت بالا و کم بودن آمار جرم و جنایت
  • برخورد صمیمانه و دوستانه مردم استرالیا
  • زندگی و کار در یکی از قطب های گردشگری دنیا
  • و…

شرایط کلی کار در استرالیا

شرایط کار در استرالیا بیشتر از هر چیزی به مهارت و تخصص افراد وابسته است. افراد حرفه ای و متخصص می‌ توانند به راحتی در استرالیا کار پیدا کرده و در‌آمد خوبی کسب کنند. در استرالیا هیچ کارمندی با رفتار ناعادلانه و یا شرایط کاری غیر استاندارد برخورد نخواهد کرد. چرا که در این کشور تلاش بسیاری برای دفاع از حقوق ابتدایی و اساسی کارمندان می شود. به عبارتی حقوق کارگران و حتی حقوق کارفرمایان در تمامی عرصه های مربوط به خدمات درمانی، بیمه، رفاه دوران بازنشستگی و… به طور کلی رعایت می گردد.

شرایط کلی کار در کشور استرالیا برای ایرانیان

شرایط ایرانیان در این کشور با سایر افرادی که از ملیت های مختلف در این کشور مشغول به کار، زندگی و… هستند، برابری می کنند. به عبارتی ایرانیانی که دارای تخصص و مهارت بالا هستند، می توانند مانند سایر افرادی که در این کشور کار می کنند، از مزایای کار در کشور استرالیا بهره مند شوند.

به طور کلی می توان گفت اگر مهاجران ایرانی به اندازه کافی به زبان انگلیسی تسلط داشته باشند، همچنین مدرک تحصیلات عالی یا گواهینامه های حرفه ای و معتبر داشته باشند، سابقه کاری مرتبط به آن فرصت شغلی داشته باشند، مطابق با فرهنگ کار این کشور رفتار کنند و… به راحتی می توانند در فرصت شغلی مناسبی مشغول به کار شوند و درآمد بسیار خوبی کسب نمایند.

فرهنگ کار در استرالیا

در فرهنگ کاری استرالیا از ایده های جدید، فروتنی، صداقت، مهربانی و رک بودن همواره استقبال و قدردانی می شود. استرالیایی ها معمولا در محیط کار از نام های کوچک استفاده می کنند. همکاری کردن و مشورت در امور مختلف و تصمیم گیری آهسته و کند رایج است. بنابراین صبور بودن در کار از جمله لازمه های کار در این کشور می باشد. فعالیت مشاغل معمولا از دوشنبه تا جمعه و بین ساعت 9 تا 17 است.

مردان معمولا در محیط کار از کت و شلوار تیره استفاده می کنند و خانم ها معمولا کت و دامن / شلوار می پوشند. البته در مناطق گرمسیری نحوه لباس پوشیدن در محیط کاری کمی راحت تر و تقریبا غیر رسمی است.

قوانین کار در کشور استرالیا

تمام کارمندان و کارگرانی که صورت تمام وقت با قرارداد کاری در کشور استرالیا استخدام می شوند، تحت حمایت قانون کار قرار می گیرند. طبق این قانون کارمندان در استرالیا حداکثر 38 ساعت در هفته می توانند کار کنند. با این حال شاید کارفرمایی از کارمند خود اضافه کار بخواهد. البته این خواسته تنها در صورتی مجاز است که ساعات کار اضافی کارمند مورد نظر، قانونی محسوب شود.

کارمندان استرالیایی که مسئولیت مراقبت از کودک خردسال، افراد دارای معلولیت یا افراد مسن بالای 55 سال را دارند می توانند درخواست کار انعطاف پذیر کنند.

کارمندان در استرالیا مجموعا چهار هفته در سال حق مرخصی همراه با حقوق را دارند. همچنین بر اساس قانون کار در استرالیا، کارفرما موظف به در نظر گرفتن مدت زمانی برای ابلاغ اخطار اخراج کارمند خود می باشد.

شرایط لازم برای کار در استرالیا به عنوان یک مهاجر غیر اروپایی

مهاجران برای کار در استرالیا چه برای مدت زمان کوتاه و چه برای طولانی مدت به ویزای کار نیاز دارند. افراد برای مهاجرت کاری می‌ توانند با انواع ویزاهای کاری از جمله ویزای نیروی کار ماهر، ویزای نیروی کار متخصص، ویزای کارآفرینان و ویزای صاحبان مشاغل به استرالیا مهاجرت نمایند.

مهم ترین شرط لازم برای کار در استرالیا داشتن مهارت و تخصص است. به علاوه بر این، مهاجران غیر اروپایی باید به زبان انگلیسی تسلط کامل داشته باشند تا بتوانند در این کشور کار پیدا کنند.

ما قبلا مقاله ای را با عنوان ویزای کار استرالیا، منتشر کرده ایم. می توانید با مطالعه این مقاله اطلاعات جامع و مفیدی در مورد ویزای کاری این کشور، هزینه، شرایط، روند و… اخذ آن، به دست آورید.

انواع کار در کشور استرالیا برای مهاجران

در کشور استرالیا به طور کلی 5 نوع کار وجود دارد. به عبارتی انواع کار در این کشور عبارتند از مشاغل تمام وقت، مشاغل پاره وقت، مشاغل فصلی یا تابستانی، مشاغل کارآموزی و آموزشی، خوداشتغالی یا کارآفرینی. در این بخش شما را به طور مختصر با هر یک از این مشاغل، آشنا خواهیم کرد.

مشاغل تمام وقت

مشاغل تمام وقت، مشاغلی هستند که افراد در هفته 38 ساعت از وقتشان را به آن اختصاص می دهند. کار در مشاغل تمام وقت برای مهاجرانی که قصد مهاجرت از طریق کار به استرالیا را دارند، زمینه بسیار خوبی را برای نقل مکان دائمی متقاضیان به این کشور فراهم می کند.

در استرالیا طیف گسترده ای از مشاغل تمام وقت وجود دارد که مهاجرانی که به مهارت بالا، تسلط کافی به زبان انگلیسی و… مسلط هستند، به راحتی می توانند موقعیت شغلی مناسب خود را در بین آن ها پیدا کنند.

مشاغل پاره وقت

مشاغل پاره وقت، نمی توانند بستر مناسبی را برای نقل مکان همشگی افراد به استرالیا فراهم کنند. چرا که درآمد حاصل از این نوع مشاغل پاسخگو همه هزینه های زندگی در استرالیا نیست. از این رو بیشتر مهاجرانی که از طریق تحصیل به این کشور مهاجرت کردند یا افراد کم و سن سال ساکن این کشور که در کنار تحصیل به کار نیز می پردازند، در این مشاغل مشغول به کار می شوند تا هم بخشی از هزینه های زندگی خود را تامین کنند. هم کار به تحصیل آن ها آسیبی نرساند.

در این کشور طیف گسترده ای از مشاغل پاره وقت وجود دارد.

مقاله پیشنهادی: شرایط و هزینه های زندگی در استرالیا

مشاغل موقت (مشاغل فصلی یا تابستانی)

برخی از مشاغل هستند که تنها در موقع مشخصی از سال به آن مشاغل نیاز است. این مشاغل، به عنوان مشاغل موقت، مشاغل فصلی یا مشاغل تابستانی شناخته می شود.

در استرالیا، اغلب این مشاغل مربوط به زمانی است که در این کشور جشنواره های به خصوصی برگزار می شود یا زمان برگزاری مسابقات ورزش های آبی است یا…

مشاغل کارآموزی و آموزشی

برای همه افراد، ورود مستقیم به بازار کار استرالیا می تواند کار سختی باشد. گذراندن دوره ای به عنوان کارآموزی، پیش کارفرمایان استرالیایی، شرایط مناسبی برای ورود مهاجران به بازار کار این کشور فراهم می شود. بیشتر مهاجرانی که مهارت بالایی ندارند یا مدرک معتبری بابت اثبات توانایی های خود ندارند یا از سابقه کاری مرتبطی برخودار نیستند و یا مهاجرانی که از طریق تحصیل به این کشور نقل مکان کرده اند، با انجام کارآموزی می بتوانند بستر مناسبی را برای ورود به بازار کار این کشور فراهم کنند.

خوداشتغالی یا کارآفرینی

افرادی که نمی خواهند برای کارفرماهای استرالیایی کار کنند، می توانند کسب و کار خود را در این کشور راه اندازی کنند. اغلب مهاجرانی که از صلاحیت کافی، بودجه مالی لازم و… برخودار باشند می توانند طبق شرایط به خصوصی کسب و کار خود را در استرالیا راه اندازی کنند.

با انجام این کار، شما می توانید از طریق سرمایه گذاری به استرالیا نیز مهاجرت فرمایید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص با ما تماس حاصل فرمایید. از روز شنبه تا روز پنجشنبه در ساعات کاری (9 الی 17) پاسخگو شما عزیزان می باشیم.

مشاغل موجود در استرالیا برای مهاجران

با توجه به بازار کار استرالیا می توان گفت مهاجران می توانند در موقعیت های شغلی بسیار مختلفی در این کشور مشغول به کار شوند. ما در این بخش قصد داریم شما را با آن حوزه های شغلی آشنا کنیم که مهاجران راحت تر می توانند در آن ها موقعیت شغلی مد نظرشان را پیدا کنند.

برخی از این حوزه های شغلی عبارتند از:

  • کشاورزی
  • علوم مختلف
  • تولید پیشرفته (Space and Advanced Manufacturing)
  • بهداشت و سلامت
  • فناوری مالی
  • حقوق و مشاوره
  • فناوری انرژی و معدن
  • مهندسی و فنی
  • کادر درمانی
  • ادبیات
  • امنیت سایبری
  • هنر
  • اطلاعات کوانتومی، دیجیتال پیشرفته، علوم داده، فناوری مخابرات و اطلاعات
  • ساخت و ساز
  • آموزش و پرورش
  • مشاغل فنی

مشاغل مورد نیاز استرالیا

هر کشوری ممکن است در برخی از حوزه های شغلی با کمبود نیروی متخصص مواجه باشد. استرالیا نیز در برخی از حوزه ها با این مشکل مواجه است. همین موضوع باعث شده تا برای جبران این کمبود شرایط مهاجرت به استرالیا را برای مهاجرانی که در این زمینه ها مهارت دارند، آسان تر کند. البته به طور کلی پیدا کردن کار در این زمینه ها برای مهاجران، راحت تر نیز، می باشد. برخی از مشاغل مورد نیاز کشور استرالیا، از قرار زیر هستند:

  • پرستار
  • متخصص برق
  • نجاری و تاسیسات
  • معلم
  • مکانیک موتور
  • حسابدار
  • برنامه نویس
  • جوشکار
  • نیروی کار برای ساخت و ساز
  • سرآشپز
  • لوله کش
  • کابینت ساز
  • معمار
  • مهندس کشتی سازی
  • بازاریاب فروش
  • طراح
  • انباردار
  • مهندس پزشکی
  • پزشک و دندانپزشک
  • مدیر مالی
  • متخصص و جراح
  • و…

مقاله پیشنهادی: لیست مشاغل مورد نیاز استرالیا

درآمد حاصل از کار در استرالیا

میانگین درآمد سالانه در کشور استرالیا، حدود 27 هزار و 675 دلار استرالیا است. در استرالیا در مورد میزان حداقل حقوق به واسطه کمیسیون کار به طور عادلانه تصمیم گیری می شود. بر این اساس در کشور استرالیا کارمندان برای یک کار تمام وقت (38 ساعت کار در هفته) ساعتی 20.33 دلار استرالیا دریافت می کنند. البته این میزان می تواند به 772.6 دلار استرالیا در هفته نیز برسد. خالی از لطف نیست که بدانید در هر حرفه ای که مشغول به کار باشید با افزایش تجربه کار، حقوق و درآمد شما نیز افزایش پیدا می کند. ما در این بخش ابتدا شما را با درآمد ماهانه برخی از مشاغل در استرالیا آشنا می کنیم. سپس به بررسی میزان تاثیر مدرک تحصیلی، سابقه کاری و… بر روی درآمد در این کشور، می پردازیم.

میانگین درآمد ماهانه برخی مشاغل در کشور استرالیا

عنوان         شغل                                                              میانگین حقوق در ماه

  1.     متخصصان بیهوشی                                               192،816 دلار استرالیا
  2.     مدیر امور مالی                                                     166،068  دلار استرالیا
  3.     جراح عمومی                                                       160،000  دلار استرالیا
  4.     مدیر ارشد اجرایی                                                155،631  دلار استرالیا
  5.     مدیر پروژه ارشد فناوری اطلاعات (IT)                       143،615  دلار استرالیا
  6.     مدیر عملیات                                                       143،463  دلار استرالیا
  7.     توسعه دهنده پایتون                                            126،436  دلار استرالیا
  8.     روانپزشک                                                          125،762  دلار استرالیا
  9.     وکیل                                                                124،759  دلار استرالیا
  10.     مدیر مرکز سلامتی                                                123،510  دلار استرالیا
  11.     معمار                                                                120،668  دلار استرالیا
  12.     مهندس معدن                                                    120،001  دلار استرالیا
  13.     متخصص ارتودنسی                                             111.902  دلار استرالیا
  14.     مهندس امنیت سایبری                                         95،000    دلار استرالیا

تاثیر حرفه بر درآمد

افرادی که در استرالیا به کارهای مربوط به حوزه مهندسی، تکنسینی و… مشغول هستند، بیشتر درآمد نا خالص سالانه را دارند. افرادی که به کار در رستوران ها مشغول هستند، کم ترین درآمد نا خالص سالانه در این کشور را دریافت می نمایند.

تاثیر نوع شغل بر درآمد

نوع کاری که در استرالیا مشغول به آن هستید نیز، بر روی درآمد شما تاثیر دارد. طبق آمار، کم ترین درآمد نا خالص سالانه متعلق به افرادی است که به مشاغل پاره وقت در استرالیا مشغول به کار هستند.

تاثیر شهر بر درآمد

استرالیا از جمله کشور هایی است که شهری که در آن مشغول به کار هستید، بر روی درآمد شما تاثیر گذار است. برث، یکی از شهرهای استرالیا است که کارمندانی که در آن مشغول به کار هستند، کم ترین درآمد نا خالص سالانه را بابت کار در کشور استرالیا دریافت می کنند.

بالا ترین درآمد ناخالص سالانه کارمندان نیز متعلق به شهر Launceston استرالیا می باشد.

تاثیر سوابق کاری بر درآمد

سابقه کاری و میزان درآمد در استرالیا، رابطه مستقیمی با یکدیگر دارند. به عبارتی هر چه تجربه شما بیشتر باشد، درآمدتان در این کشور نیز بیشتر خواهد بود.

در کشور استرالیا تاثیر تجربه کاری به اندازه ای است که کارمندانی که بیش از 20 سال سابقه کار دارند در مقایسه با کارمندانی که کمتر از 1 سال تجربه کاری دارند، 141/5 درصد درآمد بیشتری دریافت می کنند. البته این موضوع به زمینه شغلی افراد نیز بستگی دارد.

تاثیر میزان تحصیلات بر روی درآمد

مدرک تحصیلی، اصلی ترین فاکتور تعیین کننده میزان درآمد افراد در استرالیا می باشد. طبق آمار موجود افرادی که مدرک دکترا دارند، بالاترین دستمزد ناخالص را در استرالیا دریافت می کنند و کم ترین درآمد متعلق به افرادی است که تحصیلاتشان زیر دیپلم است.

بر اساس میانگین درآمد های موجود، افرادی که مدرک دکترا دارند 97/31 درصد درآمد بیشتری نسبت به افرادی که مدرک تحصیلی زبر دیپلم دارند، دریافت می کنند.

چگونه در استرالیا کار پیدا کنیم؟

یکی از مهم ترین شرایط لازم برای اخذ ویزای کار استرالیا، داشتن پیشنهاد کاری می باشد. از این رو پیدا کردن یک کارفرمای استرالیایی که اسپانسر شما شود و یک پیشنهاد کاری برای شما در نظر بگیرد، اهمیت ویژه ای دارند.

در کل می توان گفت برای مه متقاضیان پیدا کردن چنین کارفرمای استرالیایی چندان راحت نیست. اما غیر ممکن نیز، نیست. متقاضیانی که خواسته پیدا کردن کار در کشور استرالیا هستند، می توانند از سایت های کار یابی این کشور استفاده کنند. در این سایت ها موقعیت های شما بسیاری عنوان شده است و شما می توانید به راحتی با ارسال رزومه تحصیلی خود و مدارک مربوط به سابقه کاری و … درخواست شغل مورد نظرتان را ارائه دهید. سپس مدارک، رزومه و… شما بررسی می شود و در صورت موافقت شرکت یا کارفرمای مورد نظر دعوت نامه کاری برای شما ارسال می کند، درنتیجه شما می توانید برای درخواست ویزای خود اقدام نمایید.

علاوه بر سایت های کاریابی می توانید از موارد زیر نیز کمک بگیرید:

  • کمک گرفتن یا راهنمایی گرفتن از موسسات کاریابی
  • استفاده از پلتفرم های شغلی مانند لینکدین
  • بررسی مکرر روزنامه های کاری استرالیا
  • جستجو شغل از طریق انجمن های اشتغال یابی

کارهایی که شانس پیدا کردن کار در استرالیا را افزایش می دهد

از آنجایی که مهاجرت از طریق کار به استرالیا و اخذ ویزای کاری این کشور، با کسب امتیاز مورد نیاز در سیستم ارزیابی این کشور، شدنی است، شما می توانید با انجام برخی کار ها، شانس خود برای مهاجرت کاری و پیدا کردن کار در این کشور را افزایش دهید.

  • بررسی مداوم موسسات و سایت های کاریابی و کارورزی
  • تقویت زبان انگلیسی
  • عضویت در انجمن‌ های مرتبط با اشتغال
  • ایجاد یک پروفایل به زبان انگلیسی در سایت Linkedin
  • برقراری ارتباط با شرکت ها از طریق ایمیل و تلفن
  • تهیه رزومه قوی مطابق با رزومه های کاری استرالیایی
  •  بررسی مداوم آگهی های استخدام روزنامه ها
  • اخذ مدارک و گواهینامه های بین المللی مرتبط به حوزه ای که قصد فعالیت در آن را دارید
  • بالا بردن تجربه کاری

چگونه صلاحیت ها و مهارت های خود را ب کارفرماهای استرالیای نشان دهیم

همانطور که گفته شد، مدرک تحصیلی، سوابق شغلی، توانایی ها و مهارت های شما، مهم ترین عاملی هستند که به شما کمک می کنند تا در استرالیا موقعیت شغلی را به دست آورید. در نتیجه اگر بتوانید این موضوعات را به خوبی به کارفرما اثبات نمایید، بدون شک او متوجه صلاحیت ها، مهارت ها و… شما خواهد شد.

به این منظور شما می توانید یک رزومه قوی مطابق با استاندارد های رزومه های شغلی این کشور برای خود درست کنید. در نظر داشته باشید که مدارکی مبنی بر مدرک تحصیلی، سوابق شغلی و.. خود را ضمیمه این رزومه قرار دهید.

الزامات زبان برای کار در کشور استرالیا

بگذارید خیالتان را راحتی کنیم. کار در استرالیا بدون تسلط به زبان انگلیسی غیر ممکن است. چرا که تسلط به زبان انگلیسی برای کار در کشور استرالیا ضروری است. به همین دلیل شما باید یکی از مدرک های زبان زیر را داشته باشید، تا بتوانید ویزای کاری این کشور را دریافت نمایید و به کار در استرالیا مشغول شوید:

  • آیلتس حداقل نمره 6
  • تافل حداقل نمره 12 Listening، نمره 13 Reading، نمره 21 Writing و نمره 18 Speaking
  • PTE Academic حداقل نمره 50
  • کمبریج CAE  حداقل نمره 169

نکات مهم در مورد کار در استرالیا و شیوع ویروس کرونا

دولت استرالیا برنامه ریزی ها و سیاست گذاری های بسیاری در این خصوص انجام داده است تا بتواند خسارات وارد شده به بازار کار این کشور بر اساس شیوع ویروس کرونا را، جبران کند. به عبارتی بدون شک پس از بهبود شرایط کرونایی در این کشور، تغییرات بسیار مثبتی در بازار کار این کشور می افتد.

یکی از برنامه ریزی هایی که در خصوص این موضوع انجام شده، جذب نیروی کار ماهر از سایر کشور ها می باشد. در نتیجه با کنترل کرونا در سراسر جهان، مهاجران بسیاری می توانند از این فرصت استفاده کنند و از طریق کار به استرالیا مهاجرت نمایند.

خدمات موسسه حقوقی و مهاجرتی آوات در خصوص کشور استرالیا

موسسه حقوقی و مهاجرتی آوات سال ها سابقه فعالیت در زمینه امور مهاجرتی را دارد. کشور استرالیا یکی از مقاصد موسسه ما می باشد که تیم مجرب ما هر ساله پرونده متقاضیان بسیاری را برای نقل مکان به آن به ثمر می رساند.

اگر شما نیز قصد مهاجرت کاری، مهاجرت تحصیلی و… به کشور استرالیا را دارید، می توانید با استفاده از خدمات و دریافت مشاوره از مجموعه ما در کوتاه ترین زمان ممکن به خواسته تان برسید.

 

در پایان

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید همه روزه از ساعات 9 الی 17 با موسسه حقوقی آوات تماس گرفته و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین می توانید فرم ارزیابی مهاجرتی ما را پر کنید و از طریق آن مشاوران ما تمام شرایط شما را بررسی کرده و با شما تماس می گیرند و راه کارهای لازم را به شما عزیزان بیان می کنند.

 

سوالات متداول

1. اخذ اقامت دائم و تابعیت استرالیا از طریق مهاجرت کاری به این کشور، امکان پذیر است؟

  • بله، پس از 3 تا 5 سال کار در کشور استرالیا و پرداخت به موقع بیمه و مالیات،‌ واجد شرایط دریافت پاسپورت استرالیایی شده و می توانید نسبت به اخذ تابعیت این کشور اقدام کنید.

2. آیا با مهاجرت از طریق کار به استرالیا و اخذ ویزای کاری این کشور، می توان همراه داشت؟

  • پاسخ این سوال بستگی به این دارد که کدام نوع ویزای کاری استرالیا را دریافت نمایید. اما به طور کلی ویزاهای کاری این کشور، به متقاضیان این امکان را می دهند که به صورت همزمان یا بلافاصله، اعضای خانواده شان را با خود به استرالیا بیاورند.

3. آیا برای مهاجرت به این کشور از طریق کار، حتما باید پیشنهاد شغلی داشته باشیم؟

  • توصیه می شود که برای اخذ ویزای کاری این کشور، پیشنهاد کاری داشته باشید. اما اگر نتوانستید موقعیت شغلی را در این کشور به دست آورید، می توانید با اخذ نوع به خصوصی از ویزای کار، بدون پیشنهاد کاری به این کشور نقل مکان کنید و در بازه زمانی مشخصی به دنبال کار در این کشور باشید.

آیا سوالی در خصوص مهاجرت کاری به استرالیا، شرایط کار در این کشور، اخذ ویزای کار و… دارید؟ می توانید از طریق بخش ثبت دیدگاه، سوالتان را با ما در میان بگذارید تا کارشناسان ما در اسرع وقت به شما پاسخ دهند.

5/5 - (5 امتیاز)

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *