استرالیا, کاری

اسکیل ورکرز استرالیا

اسکیل ورکرز استرالیا  

اسکیل ورکرز استرالیا  یکی از پرطرفدار ترین ویزاهای این کشور و روشی مطمئن برای دریافت اقامت و تابعیت به شمار می رود. این ویزا که در زیرگروه 189 و 190 قرار دارد، به افرادی که دارای تخصص و تجربه کافی در یک زمینه شغلی هستند. اجازه می دهد تا مدت مشخصی را در خاک استرالیا  اقامت کنند و در صورتی که تخصص آنها ثابت شد. اقامت خود را به صورت دائم داده و حتی تابعیت این کشور را بگیرند.

اسکیل ورکرز استرالیا

کشور استرالیا  یکی از کشورهای توسعه یافته و پیشرفته دنیا است و با اقتصادی قوی. نیازمند نیروهای متخصص در بسیاری از زمینه ها می باشد. اما رشد جمعیت استرالیا  بسیار پایین بوده و با رشد اقتصادی این کشور همخوانی ندارد.

به همین دلیل مانند بسیاری دیگر از کشورهای توسعه یافته، استرالیا  نیز به دنبال جذب نیروهای متخصص از سایر نقاط دنیا است. به همین دلیل اداره مهاجرت استرالیا  شرایط ویژه ای را برای نیروهای متخصصی که به دنبال مهاجرت هستند تعیین کرده است. در واقع اگر فردی در یک شغل تخصص داشته باشد، برای جذب وی نوعی رقابت بین کشورهای توسعه یافته وجود دارد.

ویزای اسکیل ورکرز استرالیا با اقامت دائم

این ویزا شامل افرادی می شود که در جدول امتیاز دهی مهاجرت حداقل 60 امتیاز را کسب کرده باشند. برای دریافت این ویزا باید یک مدرک دانشگاهی و یا فنی حرفه ای معتبر داشته باشید که به تایید دولت استرالیا  نیز برسد.

اسکیل ورکرز استرالیا  

اسکیل ورکرز استرالیا

متاسفانه مدارک ارائه شده توسط اکثر دانشگاه های ایران در استرالیا  معتبر نیستند و بیشتر متقاضیان ایرانی باید آزمون تاییدیه شایستگی و مهارت مهندسی (CDR) را بگذارنند. این آزمون توسط سازمان مهندسی استرالیا  طراحی شده تا مهارت های مورد ادعای فرد مهاجر را مورد ارزیابی قرار دهد. در صورت کسب نمره کافی، متقاضی یک مدرک دریافت خواهد کرد. که نشان دهنده تخصص وی در زمینه کاری مورد ادعا است و در تمام استرالیا  اعتبار دارد.

شرایط دریافت این ویزا

همچنین برای دریافت این ویزا، باید در زمان درخواست حداکثر 44 سال سن داشته باشید تا بتوانید برای آن درخواست بدهید. برای اثبات سوابق کاری نیز باید یک گوهی از موسسه و یا شرکت معتبر داشته باشید. که در آن مدت زمان کار، میزان حقوق و همچنین شرح وظایف شما در آن نوشته باشد. در برخی موارد سوابق بیمه که در آن نام کارفرما و مدت زمان اشتغال مشخص شده باشد، مورد تایید است.

شرایط و امتیاز ها

پس از دریافت این ویزا شخص هیچ محدودیتی در انتخاب محل زندگی و کار ندارد. می تواند به صورت آزادانه به هر جای استرالیا  که می خواهد مسافرت کند. در صورتی که شما از قبل یک اسپانسر ایالتی داشته باشید که حاضر به استخدام شما باشد، پنج امتیاز به شما تعلق می گیرد که به این ترتیب لازم است تنها 55 امتیاز کسب کنید.

شرایط سنی

سن متقاضی نباید بیشتر از 44 سال باشد. به متقاضیان بین 18 تا 24 سال 25 امتیاز، بین 25 تا 32 سال 30 امتیاز، بین 32 تا 39 امتیاز 25 امتیاز و بین 40 تا 44 سال 15 متیاز داده می شود.

سوابق کاری مرتبط با مدرک تحصیلی در خارج از استرالیا

برای دریافت امتیاز در این قسمت متقاضی باید حداقل سه سال در زمینه کاری مرتبط با مدرک تحصیلی خود فعالیت کرده باشد. برای حداقل سه سال 5 امتیاز، حداقل پنج سال 10 امتیاز و حداقل هشت سال سابقه کاری 15 امتیاز به متقاضی تعلق می گیرد.

سوابق کاری مرتبط با مدرک تحصیلی داخل  استرالیا

برای دریافت امتیاز در این قسمت متقاضی باید حداقل یک سال در زمینه کاری مرتبط با مدرک تحصیلی خود درون خاک استرالیا  فعالیت کرده باشد. برای حداقل یک سال 5 امتیاز. حداقل سه سال 10 امتیاز و حداقل پنج سال سابقه کاری 15 امتیاز به متقاضی تعلق می گیرد.

مدرک تحصیلی

برای دریافت امتیازات مربوط به مدرک تحصیلی متقاضی باید مداقل مدرک دیپلم و فوق دیپلم در رشته های مربوط به کامپیوتر و حداقل کارشناسی در سایر رشته های مهندسی و یا یک مدرک معتبر فنی حرفه ای داشته باشد. برای دیپلم و فوق دیپلم مربوط به رشته های کامپیوتر 10 امتیاز و برای کارشناسی و کارشناسی ارشد (مدرک کارشناسی باید معادل مدرک کارشناسی استرالیا بوده و به تایید اداره مهاجرت برسد) 15 امتیاز و برای مدرک دکتری 20 امتیاز به متقاضی تعلق می گیرد.

داشتن مدارک متعدد در رشته های مختلف برای متقاضی امتیاز بیشتر به همراه نمی آورد و تنها یکی از مدارک به انتخاب متقاضی قبول می شود. مدرک فنی حرفه ای نیز 10 امتیاز به همراه می آورد.

تسلط به زبان انگلیسی

اگرچه دولت استرالیا  مدارک مختلف زبان را به شرط کسب نمرات قابل قبول. تایید می کند، اما معمولا مدرک آیلتس به سبب بازه کاربردی بیشتر و مقبولیت در اکثر کشورهای دنیا در ایران محبوب تر است. برای تایید شدن نمره آیلتس باید حداقل شش باشد که امتیازی به آن تعلق نمی گیرد. متقاضی برای نمره هفت آیلتس 10 امتیاز و نمره هشت آیلتس 20 امتیاز دریافت می کند.

داشتن همسر که دارای تجربه کاری در زمینه های مربوط به مدرک تحصیلی باشد. همچنین حداقل نمره شش آیلتس را کسب کرده باشد نیز پنج امتیاز برای متقاضی به ارمغان می آورد. گذراندن یک دوره تخصصی به مدت یک سال و همچنین تحصیل در خاک استرالیا  به مدت حداقل دو سال. هر کدام پنج امتیاز برای متقاضی به همراه خواهد داشت.

ویزای اسکیل ورکرز استرالیا اقامت دائم با اسپانسر ایالتی (زیرگروه 190)

افرادی که به هردلیلی (مانند سن بالا و یا نداشتن تجربه کاری به اندازه کافی) امتیاز کافی برای دریافت ویزای اسکیل ورکرز استرالیا  189 را کسب نکرده اند، اما تخصص کافی را دارند، می توانند از مزایای این ویزا استفاده کنند. این ویزا که پنج سال اعتبار دارد، متقاضی را ملزم می کند تا حداقل دو سال در یکی از ایالت ها که وی را قبول کرده اند کار کند.

در این مدت پنج سال شخص از تمام مزایا مانند حق تحصیل و خدمات پزشکی رایگان برخودار است و پس از دو سال، اجازه دارد به هر نقطه از استرالیا  که میخواهد نقل مکان کند. در صورتی که بعد از پنج سال حسن سابقه فرد تایید شود، یک ویزای دائم به وی تعلق می گیرد و به این ترتیب می تواند خود اسپانسر بقیه اعضای خانواده بشود.

ویزای اسکیل ورکرز استرالیا  یکی از مطمئن ترین روش ها برای مهاجرت به استرالیا  و یا هر کشور دیگری است. همان طور که گفتیم اغلب کشورهای پیشرفته با مشکل کمبود نیروی کار متخصص مواجه هتسند و با آغوشی باز از افراد متخصص و با تجربه استقبال می کنند.

مقالات مرتبط درباره کار در استرالیا:

راه های یافتن کار مناسب در  استرالیا

اسکیل ورکرز استرالیا  

اسکیل ورکرز استرالیا

کار فرمایان  استرالیایی علاقه زیادی به نیرویی دارند. که بتواند به مدت زمان به وی خدمت کند به همین سبب داشتن ویزای بلند مدت  استرالیا می تواند یک امتیاز برایتان محسوب گردد.

  • داشتن یک رزومه کاری مناسب بسیار حائز اهمیت خواهد بود. چنانچه قصد یافتن آسان شغل مورد نظر خود دارید می توانید رزومه ای برای خود تهیه نمائید. که هم مختصرو مفید باشد و هم تمامی ویژگی ها را به نمایش درآورد که در گزینش شما تاثیر بسزایی خواهد داشت.
  • داشتن سابقه کاری بسیار حائز اهمیت می باشد. در صورت عدم پذیرشتان بهتر است ابتدا در یک شغل معمولی کار کرده و پس از داشتن سابقه اقدام به درخواست شغل حرفه ای نمائید.
  • وب سایت های کاریابی بسیاری در جهت خدمات رسانی تعبیه شده اند که بهتر است نسبت به چند شغل اقدام نمائید. تا بتوانید شغل قابل قبولی داشته باشید.
  • مهم ترین روش مراجعه به وب سایتی است که لیست مشاغل مورد نیاز  استرالیا در آن ذکر شده است. می توانید جهت سرعت بخشیدن به پذیرش خود و همچنین انتخاب بهترین راهکار ها با یک وکیل مهاجرتی مشورت نمائید.

راه های مهاجرت به  استرالیا جهت کار

ویزا های کاری به 8 مدل تقسیم شده اند که بستگی به نوع شرایط فرد متقاضی خواهد داشت:

1

ویزای 186  استرالیا که با داشتن اسپانسر شغلی ارائه خواهد شد

2

ویزای 187  استرالیا که با حمایت کارفرما در نقاط کم جمعیت  استرالیا ارائه می شود

3

ویزای 189که با داشتن مهارت کاری به صورت مستقل امکان پذیر خواهد بود

4

ویزای 190  استرالیا که با داشتن اسپانسر ایالتی ارائه خواهد شد

 

برای مطالعه بیشتر در این زمینه به مقاله  کار در استرالیا مراجعه کنید.

در پایان

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید همه روزه از ساعات 9 الی 17 با موسسه حقوقی آوات تماس گرفته و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین می توانید فرم ارزیابی مهاجرتی ما را پر کنید و از طریق آن مشاوران ما تمام شرایط شما را بررسی کرده و با شما تماس می گیرند و راه کارهای لازم را به شما عزیزان بیان می کنند.

 

سوال های متداول

1.امتیاز مورد نیاز برای دریافت ویزای کاری استرالیا چند است؟

  • برای دریافت ویزای کاری استرالیا از طریق امتیاز بندی نیاز است تا حداقل 65 امتیاز کسب کنید.

2.چند نوع ویزای کار در استرالیا وجود دارد؟

  • ویزای کار استرالیا در انواع و ساب کلاس های متفاوت در نظر گرفته شده اند. از مهمترین ساب کلاس های ویزای کار می توان به ویزای 189، 190، 489، 400، 408 ا اشاره کرد. هر یک از ویزا های ذکر شده جهت انجام کار در استرالیا در نظر گرفته شده اند

3.شرایط دریافت ویزای 189 استرالیا چیست؟

  • ویزای 189 استرالیا به افرادی تعلق می گیرد که در شغلی مهارت کامل دارند و می توانند به صورت تخصصی عمل نمایند. که بدون هیچ واسطه ای بوده و تنها مورد دخیل توانایی شخص خواهد بود.

4.هزینه ویزای کار در استرالیا برای فرد متقاضی چه میزان است؟

  • هزینه ی کلی فرد متقاضی اخذ ویزای کار استرالیا کمتر از 4000 دلار این کشور می باشد.

5.برای دریافت ویزای 189 محدودیت سنی وجود دارد؟

  • سن فرد متقاضی نباید بیشتر از 50 سال بوده باشد و سلامت شخص باید مشخص شود.

6.کمترین میزان سابقه ی کاری مورد پذیرش برای اخذ ویزای کار استرالیا چه مدت است؟

  • سابقه ی کاری کمتر از یکسال هیچ امتیازی برای متقاضی نخواهد داشت. به همین ترتیب هر چه سابقه بیشتر باشد امتیاز بیشتری به متقاضی تعلق خواهد گرفت.

7.پس از چه مدت کار و زندگی در استرالیا میتوان اقامت و تابعیت این کشور را به دست آورد؟

  • با توجه به نوع ویزای کاری که با آن فرد متقاضی وارد استرالیا شده است متفاوت می باشد.ولی در ویزاهای 189 و 191 از همان ابتدا به فرد متقاضی اقامت دائم تعلق میگیرد و پس از 5 سال میتوانند برای تابعیت اقدام کنند.

8.ویزای اسکیل ورکرز استرالیا چه مزیتی دارد؟

  •  یکی از مهم ترنی مزیت های این ویزا این است که فرزندان فرد متقاضی میتوانند از تحصیل رایگان در این کشور بهره مند شوند.

 

 

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *